Přejít na obsah

Problém se startem - nová zkušenost


borlan

Doporučené příspěvky

Tak jsem si dal do sbírky další zkušenost s Octou. Zkušené majitele třeba nijak neohromím, méně zkušeným se může můj "objev" hodit... :palec:

 

Celý den jsem jezdil a startoval bez problému. Pak jsem jednou po cca půl hodině přišel k autu a chtěl nastartovat - vše se tvářilo podle budíků apod. tak jako vždy, ale motor vždy jen "chrochtl" na vteřinu(zvuk jako při normálním startu) a pak už jen hladký zvuk "vzivzivzivzi..." (jakoby naprázdno). Zkoušel znovu a znovu a stále stejný výsledek. Propadl jsem docela depresi...

 

Po asi 10-15té motor normálně nastartoval a choval se naprosto normálně jako vždy, žádné vrávorání...normálně jsem dojel na další zastávku. Po ní zase normálněš nastartoval a dojel domů. Po asi dvou hodinách jsem potřeboval odjet (jen tak offtopic - do nemocnice na šití hlavy našeho malýho sígra, prostě se to hodilo) a znovu ten problém!!!

 

Po několika pokusech jsem zoufale kouknul pod kapotu a svítil baterkou. U jednoho ventilu ovládaného táhlem (později jsem identifikoval jako EGR ventil - pro nezkušené umístění na konci příspěvku)byla jistá poloha. Jen tak zkusmo jsem zatlačil na to táhlo a "klap" skočilo to do druhé polohy...zdálo se jakoby to bylo předtím zaseklé a viselo to. Hned jsem šel startovat a start jakoby nic, vše ok.

 

Tak snad to byla pravá příčina (i když neumím vysvětlit souvislost) a pokud se stane znovu, budu již vědět. Hřídelku jsem stříkl sprejem, možná jsem měl stříknout i do toho pístku co tahá za tu páčku podtlakem. Ale nevím jestli to nějak pomůže.

 

Závěrem dotaz na zkušené - to zadrhnutí je jen náhodný jev a nemusí se už opakovat (po promazání), nebo se mám připravit, že EGR "signalizuje" svůj brzký konec? B)

 

Pro nezkušené - kde hledat EGR ventil (nemám po ruce foto motorového prostoru, tak jen slovně)- když stojím před otevřenou kapotou, tak je vlevo vzadu (skoro u okna)hned jak končí plastový kryt motoru. Takový lesklý kovový klobouk a z boku to táhlo.

 

Přece jen obrázek:

12538061.jpg

Odkaz ke komentáři

Moje představa o funkci EGR ventilu je taková (ale nevím zda 100%ně správná) - při studeném motoru jdou z motoru špatné spaliny, z eko důvodů jsou tyto spaliny vraceny zpět do motoru, aby se ještě lépe "spálily". To vracení zajistí ten EGR ventil. Jakmile je motor ohřátý, už není potřeba spaliny vracet.

 

Je to správně, nebo blud?

 

Stále však nevím, proč to nestartovalo? Vím, že se průchod EGR ventilem úmyslně zaslepuje - brání se tak proudění těch humus spalin a zanášení. Takže jestli je to průchodné nebo ne na start mít vliv snad nemůže?

 

Jedině, že ta poloha táhla-klapky ještě něco dalšího ovlivňuje...jakože je mylně diagnostikována nějaká její poloha (je zaseknuté a přitom si ŘJ myslí opak) a z toho třeba plyne nějaké špatné rozhodnutí ŘJ pro režim spalování-startu....?

 

No nic, vymýšlím si...podstatné je, že to po té "opravě" opravdu hned startuje a vím jak na to kdyby se znovu stalo... B)

Odkaz ke komentáři

Právě že EGR začne fungovat až se motor zahřeje, vrací část spalin znovu do sání pro lepší emise. :)

Zaslepuje se proto, aby do sání šel jenom čsrstvý vzduch a ne znovu saze a nezanášelo se všechno tím bordelem a auto by mělo jít pocitové lépe od spodu.

To startování špatné bylo způsobeno asi tím, že se ta chcípací klapka nevrátila a proto to nešlo nastartovat pravděpodobně.

Dobré by bylo, pokud si ventil nikdy nečistil,ho celý vydělat ven a pořádně umít zevnitř. :)

Odkaz ke komentáři

Ahá, konečně jsem snad úplně pochopil jádro pudla - to na obrázku není jen samotný EGR ventil! V tomhle bloku je zároveň i "chcípací" klapka. Ta po vypnutí zapalování "zadusí" motor, aby se kultivovaně zastavil. A pokud se zasekne v poloze pro "chcípnutí", tak furt ta klapka motor chcípe i při dalším startování. Takže můj problém se startem nesouvisí s EGR ventilem jako takovým, pouze zřejmě v návaznosti - chcípací klapka se časem zanese těma vracenejma spalinama.

 

Jsem rád, že jsem snad už definitivně objasnil příčinu. Příležitostně mne čeká tedy vyčištění. B)

Odkaz ke komentáři

Vůbec jsem netušil, že nějaká škrtící klapka pro kultivované zastavení motoru existuje (ale to je můj problém). Ale pokud by mi někdo objasnil, jak mám chápat to "kultivované zastavení", byl bych rád.

Doposud jsem myslel, že když se přestane vstřikovat nafta do válce, motor zastaví, ale proč by se měl zastavit "nekultivovaně" ?

Odkaz ke komentáři

...Pokud si to nikdy nečistil a jezdíš spíš na méně otáček nebo co sou blázni co jezdí na 1500 a snaží se šetřit...tak to bude zasraný jak jetel. :) Je tady o tom i téma o EGR...jak a co.

Já to "zdědil" po předchozím majiteli...takže styl a stav není zcela známý. Nicméně ani já nejsem velký "točič", takže tomu jevu spíše ještě pomáhám. Samozřejmě jsem taky už zkusil několikrát jak "chutná" nouzák od zadrhávajích lopatek...No je jasné, že očišťující fáze mne čekají a nebude to asi dlouho trvat...

 

Pasáže EGR jsem zde před nějakou dobou louskal, budu se muset znovu začíst. Snad už budu mít i lepší přehled než tehdy, tehdy jsem toho textu měl plný brejle a motal se v tom... :palec:

 

Vůbec jsem netušil, že nějaká škrtící klapka pro kultivované zastavení motoru existuje (ale to je můj problém). Ale pokud by mi někdo objasnil, jak mám chápat to "kultivované zastavení", byl bych rád.

Doposud jsem myslel, že když se přestane vstřikovat nafta do válce, motor zastaví, ale proč by se měl zastavit "nekultivovaně" ?

 

Nedokážu zde prezentovat, ale informace ohledně toho jsem myslím četl právě v těch vláknech, kde se řešilo to zaslepování EGR, tam bylo myslím i o té chcípací klapce a co je když se vyřadí ze systému...

Odkaz ke komentáři

Ono to egr vlastně při mylým výkonu a otáčkách při zahřátým motoru toho tam pouští dost nazpátek (v % tuším kolem 60%)a čím víc využíváš potenciál motoru, tak tím méně sazí a na plný výkon je EGR úplně zavřený.

Někdo tam třeba místo toho ventilu pro lepší průchod dáva ten pipe kit(kde je i výstup na měření tlaku pro externí budík tlaku truba)...prostě jenom trubka a nemáš EGR a tu chcípací klapku a zhasínání není tak komfortní.

To už je pak každýho věc....ale pokud máš auto bez elektronickýho EGR do roku 2005, tak bych ho zaslepil, popřípadě jenom zaslepil hadičku od podtlaku co ho otevírá a pak je ventil pořád zavřený a nepouští žádné spaliny a tvá octavia se pořádně nadechne. :)

Odkaz ke komentáři

Jo to je ta co vede na ten vrchní lesklej klobouk, bud ji odděláš a dovnitř něco dáš šroubek třeba nebo dáš dovnitř kuličku nebo kulatinku a nasadíš nazpět a nic není poznat vizuálně. Nebo to prostě někdo nechá ten podtlak funkční a otevírá to a zaslepí to záslepkou přímo co de zespodu na EGR z výfuku. :)

A chcípací klapka funkční bude.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...