Přejít na obsah

Pár rad do začátku :)


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, před několika dny jsem se stal hrdým majitelem Octavie 2.0i 85kw 2002 + LPG. Dovoz holandsko a stejnej system plynu nějaký AG. Jezdí to krásně ale začly se objevovat chyby. První je teplota, jedu do prace 35km a na 5ku cca 3000ot\min a teplota místo aby šla na 90 tak klesne až na 70 stupňů což asi neni nic tragického ale plyn se spustí při 90 takže jedu jenom na benzin než abych ušetřil s LPG. Ve městě dojdu na 90 a cajk a to během chviličky. Nebo když stojím na místě teplota stoupá ale jak jedu plynule na tempomat třeba tak se na 90 nedostanu. Z toho co jsem si tu našel a přečet jde asi o termostat takže se v pátek vymění a uvidim pokud nemáte někdo ještě jinou radu :) ?? Další závadu na tomhle autě jsem si taky prošel a to byla signalizace poruchy motoru, měl sem strach tak sem zajel do škodovky na diagnostiku, pán byl velice ochotný a juknul na to, zjistil malou závadu na lambda sondě smazal a je to cajk a pozor vše zadarmo :)) což bylo od nich milé. Jinak se zkusim prokousat tímto forem a zavadami ale kdyby někdo chtěl muže mi poslat linky na to co si hlídat u tohoto auta a motoru. Jinak ze škodovky jsem měl strach ale zatim paráda.

Odkaz ke komentáři

Tak tvůj první problém s teplotou je na 99% jak jsi sám řekl v termostatu... znám to sám - měl jsem úplně stejné projevy - po výměně je vše ok.

Jinak 90°C na přepnutí na LPG je zbytečně moc (pozn. ručičkových 90°C je faktických 73 - 105 - měřeno diagnostikou BOSCH KTS přes OBD zásuvku - tak bacha na teploty - toť jen pro dokreslení) Já s tím špatným termostatem jezdil permanentně na 75-80°C a rafika mi směle a lživě hlásila 90°C vše je OK.

Mně se LPG přepíná cca při 50°C a naprosto v pořádku...

 

Mám AQY a na LPG(italský systém) už budu točit 40tý tisíc, tak když budeš chtít něco vědět - rád se podělím (ale zatím jsem v souvislosti s LPG neřešil jedinou závadu - proto to tak hájím :) ).

 

Dodám, že pro LPG sis vybral optimální motorizaci (není to bůhvíjaký zázrak co se výkonu týče ale pracant nenahraditelný a hlavně spolehlivý...) Ještě si dávej pozor na spotřebu oleje (Tyto motory si vezmou trochu víc a není to důvod hned panikařit).

 

K té rozsvícené MIL kontrolce - pokud se nerozsvítí znovu je vše OK. Ale počítej s tím, že lambda má životnost 160 tisíc km. Moje vydržela 230 - pak se odporoučela - takže jestli se pohybuješ někde v těchto číslech měl bys s tím dříve nebo později počítat (je to prostě spotřebka).

 

Jinak MILka se mi taky rozsvítíla hned po namontování LPG - nějak to souviselo s tlakem v sacím potrubí či co - jen co si ŘJ plynu omakala mapy motoru - milku jsem si smazal a od té doby OK.

Odkaz ke komentáři

Termostat to vážně je to mi potvrdil ičlověk z Litvínova kde jsem byl na kontrole plynu, protože sáhnul na hadici a říká tahle má byt studená protože jde z chladiče a vy jí mate vařící takže už je koupenej a jde se do něj.

 

LPG je bohužel AG system který je napojený na čidlo teploty motoru taže proto spouští při cca 70 - 90oC, nejde stím nic udělat ale až bude termostat měloby to být ok říkal mechanik mělo by to hřát bez problému. Jinak výkon motoru atd s plynem je paráda tahne jak kůň. Jediné co mi pán ze servisu na lgp doporučil vyměnit je tam nějak filtr a stojíto 500 takže to udělám.

 

Olej začnu sledovat ale nevím co tam dát, jestli syntetiku nebo polo. Mám zkušenost s 10W-40 v naftových motorech ale u benzínu si nejsem jistý. Rozhodně na tom nechci setřit protože se to nevyplácí :-)

 

Jinak lambda je asi špatná na diagnostice je to sporadická chyba a hlásí to malou účinnost katíku, auto má najeto 135tis. km ale asi to bude chtít vyměnit.

 

Celkově zatím velká spokojenost s autem tak doufám že to vydží ;) jinak děkuji za info Zdendo a stopro napíšu kdybych potřeboval něco prokonzultovat ;) díky

Odkaz ke komentáři

Nejspíš se bude jednat o LPG filtr - to je taky spotřebka a jak jsem se já informoval hlavně závisí na tom kde bereš LPG (kvalita). bylo mi řečeno, že může vydržet 20tisíc nebo klidně i 100tisíc...

 

Pokud mohu radit ohledně oleje tak já dávám Shell Helix HX-6. (Není to z mé hlavy a nejedná se o bůhvíjaký olejový zázrak ale prostě dávám co předepisuje výrobce, viz. příloha. U těch našich motorů jde hlavně o to, že nekladou takové nároky´- nemají turbo, pracují s menšími tlaky, jen 2 ventily na válec atd...)

Je to tak že VW group - tedy i škodovky jsou testovány přímo s oleji Shell, tak proč riskovat a vymýšlet vymyšlené.

 

(pozn.: Lepší olej do vozu (plná syntetika atp...), který na to není stavěný neznamená vždy to nejlepší pro daný vůz, ba naopak - proto znovu zdůzazňuji - neexperimentovat a lít to co říká výrobce...)

 

A jinak o oleji a jak já to praktikuju + další postřehy o LPG jsem se tu už jednou rozepsal... tak to můžeš posoudit a udělat si obrázek o tom co a jak.

 

Přikládám kopii... vlákno zde: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=1806&st=20

 

-----------------------------------------------

Mám 2.0 AQY, 85kw. Auto jsem koupil po najetých poctivých 200 tis. km a takřka hned jsem tam nechal namontovat LPG (nutno dodat, že motor byl (a stále je) v extrémně dobré kondici). Teď budu mít najeto na LPG kolem 40tis. km. Nemohu si na nic stěžovat - o nic se nestarám - Pravidelně měním olej (po 20 000km) a vylévám olej, který má zabarvení jak lesní med, až je mi to líto, ale olej nepřejíždím. Tak samo měním vzduchový filtr. Jedenkrát ročně jedu na revizi, kde auto proklepnou a vždy (zatím pouze 2x) mi řeknou, vše je OK, šťastnou cestu. .

Pro klid duše jsem si nechal namontovat i Flush Lube i když ho údajně VW motory nepotřebují. Plyn je plná automatika - rozjezd vždy na benzín - po zahřátí se automaticky přepne na LPG. Žádné poměrové jízdy typu - 1000km na plyn a pak musím min 100km na benzín nedělám. Když popojíždím po městě a startuji motor tak se vstřiky stačí vypláchnout tímto, resp. nemám žádný problém, že by se něco zaneslo atp. Občas tedy dělám to, že při dojezdu auto natvrdo přepnu na benzín - posledních 50 metrů a zaparkování - ale to už teď taky moc nepraktikuji.

Jízdní dynamika? Auto nemám na závodění a dokazování někomu něco - ale na klidnou jízdu po dálnici. 130 udělá bez problémů při předjíždění jsem na 150-160 během chvilky. Úbytek výkonu jsem osobně pocítil jen velmi malý.

Spotřeba? cca 9l/100 LPG + 0,5 l/100 benzín. Jezdím dálnice město v poměru 8:2 většinou 3 až 4 lidi v autě + zavazadla.

 

Jednoduché zásady:

1. I když se olej zdá být v pořádku (není černý) a "říká se" že když jezdíte na LPG můžete výrazně prodloužit lhůtu výměny, nedoporučoval bych to.

2. V nádrži na benzín mít vždy aspoň 1/4 - kvůli startům samozřejmě a hlavně kvůli čerpadlu - aby nejelo "naprázdno" a nezničilo se a aby bylo pořát ponořené v benzínu.

3. Problematika svíček... každý říká něco jiného - Moje zkušenost je, mám originály a bez problémů - tuto zimu v -26°C start jako když je venku +15, tak asi tak...

 

Závady a výměny:

(nepočítám výměny částí podvozku, interiéru atp., které nejsou s LPG v žadné relaci)

Za celou dobu co auto mám a jezdím na LPG jsem měnil jen termostat což s LPG asi nesouvisí a odešla mi 2. lambdasonda, což by s LPG souviset mohlo ALE - jelikož mám auto s kompletní servisní historií, tak vím, že lambda měněna nebyla - tzn. vydržela tam cca 225tis km. Výrobce avizuje životnost 160tis km. takže Lambda měla již v době nákupu vozidla "odsloužíno".

 

Za cca 2 roky co auto mám se ze mě stal milovník a obránce plyňáků. Auto na LPG předčilo mé očekávání ve všech směrech - jinou kombinaci už bych do daily-car nebral. Jinak systém mám montován také u p. Čadka z Brna.

--------------------------------------------

post-5912-0-03572600-1334734304_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahoj tak dnes už všechno vyměněné, auto hřeje jak tank, olej je taky hotovej dal jsem tam shell 10W-40 tak snad dobrý protože ráno jela 200 a úplně v cajku. Rozvody jsou taky hotový takže snad cajk. Filtr na plyn je taky tak už jsem snad udělal všechno co jsem mohl :)) jinak ještě dotaz mám typ motoru AQJ tak doufám že tam nejsou nějaké chyby :) ??

Odkaz ke komentáři

Ahoj tak dnes už všechno vyměněné, auto hřeje jak tank, olej je taky hotovej dal jsem tam shell 10W-40 tak snad dobrý protože ráno jela 200 a úplně v cajku. Rozvody jsou taky hotový takže snad cajk. Filtr na plyn je taky tak už jsem snad udělal všechno co jsem mohl :)) jinak ještě dotaz mám typ motoru AQJ tak doufám že tam nejsou nějaké chyby :) ??

 

AQJ nemáš, 2.0 jsou snad jen AEG, APK, AQY, AZH, AZJ. Tak si vyber. Ohledně svíček není jednoznačná odpověď. Já tam měl tříbody NGK, pak tříbody Brisk a šlapalo to tak normálně. Pak jsem zkusil Brisk Silvr na LPG a po 6 tisících km bylo po nich, tak mi ve Strakonicích v LPG servisu dali nějaká jenobodová Densa a jezdí zase dobře, ale zdá se mi, že je to stejné jako ty tříbody. Ale příště dám asi jednobody Brisk Platin.

Odkaz ke komentáři

Svíčky jsem taky už řešil a je to obdobné jako u oleje - nic moc jiného než to co říká výrobce jsem nevymyslel. Zkoušel jsem Brisk dor14lgs ale auto cukalo a mělo nevyvážený volnoběh - jinak ve vysokých otáčkách OK, ale i tak jsem je po 1500 km vyměnil za originály a od té doby je vše OK. Origo svíce: NGK BK UR 6 ET-10. (už za sebou mají 20 000 km a zatím se auto chová stále tak sebejistě jako krátce po výměně - plynulý tah, vyvážený volnoběh, necuká, krásné starty)

Jiné zkušenosti v této oblasti nemám.

 

A jak píše KaJe: AQJ ses nejspíš upsal... dvoulitr s tímto kódem není

Odkaz ke komentáři

Tak pro AZJ by jako origo z prvovýroby měly být tyto: NGK PZFR5D-11 Ale přesně nevím, pokud máš nějakou origo příručku nebo jinou dokumentaci mělo by to tam být...

tady odkaz... nejsou nejlevnější ale je o jistota

http://www.svickyngk.cz/automobily/zapalovaci-svicky/skoda/octavia/

 

Jsou tam i nějaký dělaný přímo pro LPG - ale jsou 2x dražší a nevím o nikom kdo by je měl vyzkoušené... můžeš být první :)

 

Pozn.: Koukám na to a na tvůj typ motoru (AZJ) jsou i ty origo o sovku dražší než na AQY... holt novější motor asi potřebuje lepší svíčky... (o důvod víc proč neexperimentovat)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Podíval bych se pod auto na kabeláž snímače oleje . Resp. objednal si svorkovnici s pinama ,  tu co tam je ustřihl a dál nové piny . Jo a kontrola jestli se netře o poloosu . 
    • Zdravím, mám tady takový záhadný problém. Z ničeho nic náhodně začne blikat displej climatronicu, po chvíli se k tomu přidá kontrolka airbagu, která se rozsvítí a "pulzuje" ve stejném rytmu jako climatronic a občas k tomu na maxidotu vyskočí "snímač oleje do dílny". A teď se k tomu přidá i to, že pokud je to auto v téhle " chybě" tak nejde nastartovat, prostě jen točí a nechytne, musím třeba 2x 3x vypnout zapalování a zase zapnout aby chytlo. Tato chyba se objevuje absolutně náhodně a neobjevil jsem žádný spouštěč toho. Jinak auto jezdí absolutně bez problémů a vše funguje. Na odkazu video jak bliká climatronic.Díky za každou radu.https://drive.google.com/file/d/1LCbdYU5Kk29SsHvF5B61BJq0NzYHi9sQ/view?usp=drivesdk
    • Ahoj Jen to trochu oživím,  nechal jsem dodělávat tažné v autorizáku kde se mě technik ptal co s tím budu tahat a když jsem řekl že jen příležitostně klasickou vlečku na bordel a tak, tak mi řekl že chlazení a altík řešit nemusím, pokud bych chtěl tahat karavan tak potom už ano. nechal jsem montovat oddělávací tažné za cenu 15k s daní a bylo do na OIII combi Fl 2018
×
×
  • Vytvořit...