Přejít na obsah

zdenda2.0

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    263
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 188 zobrazení profilu

zdenda2.0's Achievements

0

Popularita

  1. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Kontrola dnes po příjezdu do práce - pořát to teče. Napadá mě jen použít silikonovou hmotu co se dává jako těsnění na olejové vany/víka ventilů apod.
  2. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Problém ztrácející se chl. kapaliny. Hned napíšu proč to píšu do tématu s LPG. Každý kdo má přestavbu PLG tak má by-pas okruhu vody na reduktor. To že se s tím pánové plynaři moc nepárají asi nikoho nepřekvapí. Mě tam dali nějaké no-name hadice, které po 4 letém provozu totálně ztvrdly + jako bonus tam daly ty nejnuznější eskapásky co se dají sehnat - výsledek byl jasný, každý spoj po několikaletém provozu tekl. Toto jsem už jednou řešil a hadice jsem vyměňoval - na nějakou dobu byl klid. Poslední dobou jsem opět zaznamenal únik kapaliny - ten jsem objevil také u spojů ale vyřešilo to mírné dotažení spon - únik kolem hadic zmizel ALE voda se ztrácela dál (méně ale ztrácela)- ona se neztrácela ale někudy tekla ven (na vaně jsem měl kapky chl. kapaliny). Po troše zkoumání jsem zjistil, že mi to netěsní kolem čidla teploty. Dost jsem to prohlížel a příruba prasklá není, tak snad to bylo jen staré těsnění kolem čidla. Dal jsem nové a uvidíme. Každopádně, řešil toto už někdo nějakou jinou cestou? Utěsnění pomocí nějakého "tekutého" tesnění apod.? Přeci jen, ta plasotvá příruba už má za sebou přes 20 let a její tolerance asi nebudou tip ťop.
  3. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Je to vyřešené, o víkendu, ranní start při -3 a -4 °C na první pokus. Takže palivové čerpadla za 2300 a doufám, že budu mít na dalších 400tkm opět klid :)
  4. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Takže peripetie se starty na benzín je možná u konce. Tak moc jsem se zaměřil na to, že to je spojené s LPG a že se mi rozhodily hodnoty v řj, že jsem zapomněl na to ostatní... no jo, prostě auto už má 20 let a má natočeno poctivých 400tkm... nebudu napínat. Vyměnil jsem palivové čerpadlo a tváří se to, že je to OK. První start na benzín byl sice hodně nevyvážený a zdechlo to, ale napodruhé to chytlo... trošku si to pokuhávalo na volnoběh ale při ověřovací jízdě se vše dalo do pořádku. Zkoušel jsem během jízdy přepínat LPG/benzín a taky OK, opětovný start OK. Ještě uvidím zítra při ranním startu na studeno - má být něco málo pod nulou, tak uvidím. Pak napíšu. Kéž by to bylo "jen" v tomto. pozn.: Čerpadlo jsem dával Pierburg (jen mě naštvalo, že u toho nebylo zrovna nové těsnění, to staré už bylo dost jeté ale nezbylo mi, než ho tam vrátit.)
  5. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Jo, start byl na studeno. Teď startuju na LPG abych auto netrápil. To Eidam a Jedlis: Po tom co tu píšete mám úplně strach dát auto nějakýmu "odborníkovi" na LPG, nebo jak tu bylo trefně poznamenáno - měniči dílů.
  6. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Tak dnešní pokus (start na LPG) byl na první otáčku startéru - tedy absolutně bez problémů. Problém je tedy v benzínu (MAF a čidlo teploty jsou v tom nevinně). Zkusím do další jízdy odpojit baterku a provést start klasicky na benzín... kéž by to bylo tak jednoduché.
  7. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Zatím jsem ve fázi "testování", vždy, když někam jedu, tak zkouším. Zítra zkusím "nouzový start" na LPG. VAGa budu mít o víkendu, tak na to kouknu. Jakmile zjistím/odstraním příčinu, určitě se podělím. Musím přeci dát šanci těmto skoro vetránům k dlouhému životu... Vždyť ta moje oktávěnka je už skoro člen rodiny 🙂 mmch. Dnes jsem vyjel LPG do sucha a cca 80 km po dálnici jel na benzín. Cesta po dálnici bez problémů, ale ve městě jsem měl pocit, že to při rozjezdech zaškubává a v nízkých otáčkách (kolem 2000ot/min) také. Asi to budou ty rozhozený mapy a adaptační hodnoty. Stalo se mi to až teď po cca desetiletém provozu na LPG. Také jsem dřív auto nevyužíval denně a třeba na 5-8dnů jsem odpojoval baterii, když jsem věděl, ýe auto nepojede. Nyní jezdím každý den a baterka je už půl roku stále zapojená. Tak si říkám, jestli jsem to tím odpojováním paradoxně vždy nedal do nějakého "firemního nastavení" a proto až doteď byly starty na benzím OK.
  8. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Starty jsou klasicky na béňo. Čidlo teploty si myslím je OK, protože jsem sledoval teplotu na diagnostice a šla nahoru tak jak měla. (budíkovou teplotu vůbec neberu)
  9. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Ten start na LPG vyzkouším. Mám Elpigaz.
  10. zdenda2.0

    2.0 + LPG

    Dotaz. Mám AQY, najeto cca 400 tkm z toho 200 na LPG. Auto je to zlatý, ale poslední měsíc se fatálně zhoršily starty. Pročítal jsem to tady a vidím chybu v MAFu. Přiznám se, že jsem v poslední době neměl na auto čas a tak jen jezdím a dělám nejnutnější údržbu (olej/filtry). Ale k věci: Svou "basic" diagnostikou jsem zjistil toto: V klidu (vypnutý a vychládlý motor) hodnota MAF 2,6 g/l teplota chl. kap 21°C Po jízdě (vypnutý motor) hodnota MAF 2,8 g/l teplota chl. kap 96°C po zahřátí na volnoběh (ustálené otáčky 788-794 ot/min) hodnota MAF 3,3-3,4 g/l teplota chl. kap 88°C Intake 27°C, okolí 19°C Jízda při 100km, cca 3000ot/min maf 15-18 g/l Jakmile se auto zahřeje jede normálně, otáčky nekolísají, opětovný start i po hodině odstavení je OK. Jakmile auto stojí třeba přes noc, startuji na 3x a někdy i po rozjezdu se auto "zalyká" a rozjezdy za studena jsou ucukané. Svíčky jsou nově měněné NGK. Mám jít koupit MAF senzor, nebo to může být ještě v něčem jiném.
  11. zdenda2.0

    Benzin E10

    Navíc, to číslo 10 znamená maximální možné procento zředění... U některých stanic tam bude ethanolu méně 6-8%. (u některých to pančovali i v minulosti a i když ČOJka na to přišla, nic se nikomu nestalo. A nemějte obavy Shell, OMV, Benzina kolem Prahy a Plzně na tom byly nejhůře i se svými "prémiovými" palivy).
  12. Nu, STK zase za mnou, ale pozoruji, že jim O jedničky začínají vadit. Mám takový divný pocit, že ne technický stav ale legislativa bude hrobem pro tato auta...
  13. Nevím jestli toto patří do "nejčastější závady" ale závada to je. Téměř na kilometr - v 350tis. mi odešla lambda na svodech - ANO byla původní! Asi dobrej materiál. Nejlepší na tom je, že mi na to přišli až na emisích - dávala hodnoty mírně nad limit - jinak auto jelo a žralo úplně normálně, takže to vlastně závada ani nebyla, ale legislativa je legislativa.
  14. Máš ho krásně v "pucu". Moje má už kolem 350tis a je to zkrátka takovej dobrák - pracant motor. Vyšší spotřebu kompenzuji provozem na LPG a jsem spokojen. Jako daily car je pro mě ideální. Uvažoval jsem co místo ní, kdyby až náhodou, ale jaksi mě nic nenapadlo. Diesel nemá v dnešní legislativně pokřivené době smysl a nové přímovstřiky zase nezpáruji s LPG... Tak co tedy? Udržovat tak dlouho jak jen to bude možné :) Údržba jde dělat garážovou metodou a pojistka se vejde do 3000,-
  15. Jaký dodatek? Jedinou věcí navíc je revizní karta...
×
×
  • Vytvořit...