Jump to content

Michiho detailingový kroužek


Recommended Posts

Nejprve co je detailing:

 

Auto detailing, je velmi důkladné čištění, leštění a voskování automobilů, interiéru i exteriéru, jehož cílem je vysoce kvalitní vzhled automobilu. Kromě zlepšení vzhledu pomáhá zachovat prodejní hodnotu vozu.

Dnes mají například ve Spojených státech více než 50.000 detailerů v činnosti. Někteří spadají pod národní řetězce Autodetailerů. Mnozí z nich nemají žádnou skutečnou obchodní adresu, místo toho pracují jako mobilní detaileři na volných parkovištích. Detailing může být také praktikován jen pro osobní uspokojení.

 

 

Detailing exteriéru

 

Detailing exteriéru zahrnuje čištění a leštění laku vozu, chromovaného obložení, oken, kol a pneumatik. Různí detaileři používají rozdílné produkty a postupy, včetně detergentů, clay hmot, vosků, leštících past a různých aplikátorů a speciálních utěrek.

Tři hlavní fáze detailingu exteriéru jsou podrobné čištění, leštění (korekce) a ochrana (protekce).

Čištění se odkazuje na odstranění všech cizích částic z povrchu pomocí mytí a clayingu. Clay hmota pomáhá čistit kontaminace / nečistoty z laku, které nelze odstranit běžným mytím. Kontaminace laku může pocházet z průmyslových spadů, nečistot rozptýlených ve vzduchu, asfaltu a zvířecího trusu.

Leštění se odkazuje na použití mechanických leštidel aplikovaných ručně nebo strojně a zvláštních leštících kotoučů, které odstraňují jemnou vrstvu laku z vozidla a tím odstraňují jemné škrábance a hologramy z laku, vyrobené nevhodným mytím nebo sušením.

Ochrana spočívá v použití ochranného materiálu (v kapalné nebo pastovité formě), který zabraňuje cizorodým látkám udržet se na povrchu vozidla, včetně vody, asfaltu a špíny. Vosky a sealanty poskytují tuto bariéru i proti nepřízni počasí.

 

 

Detailing interiéru

 

Detailing interiéru zahrnuje čištění prostoru pro cestující ve vozidle. Vysávání je standardní, dále se používá parní čištění, tekuté čisticí prostředky, kartáče a odstraňovače skvrn z potahů sedadel. Některé neporézní povrchy mohou být rovněž leštěné.

 

 

Detailing motoru

 

Někteří detaileři mohou nabízet detailing motoru, při kterém používají páru, vysokotlaké čističe, odmašťovače a všestranné čisticí prostředky k čištění pod kapotou auta.

 

Detailing neobsahuje mechanické práce na karoserii, lakování, mechanické nebo čalounické opravy.

 

zdroj Soray www.detailingclub.cz

 

NÁVOD OCTAVIACLUBU I - PŘEDMYTÍ, MYTÍ A SUŠENÍ >>>>

 

NÁVOD OCTAVIACLUBU II - CLAY A ČIŠTĚNÍ LAKU >>>>

 

 

To zní dobře :) tak já mám i alu kola na zimu to asi prubnu :D 50ml za 1200,- na Ustecku je nas dost jdeme do toho ?:D

 

Nejprve je potřeba kola řádně očistit. Doporučuji přípravek typu

 

IronX : Chemickou cestou váže železité zbytky. Je PH neutrální (6-7). Odstraňuje kontamici z povrchu a částečně i z pod povrchu laku. Je velmi účinný na zažraný prach z przd, který obsahuje velké procento železa. (pozor je u něj potřeba použít ochranné prostředky bez latexu)

 

Kola se sundají, nastříkají prostředkem a na velmi špinavých místech si pomůžeme štětcem. Přípravek po kontaktu s železitými složkami začne fialovět. Necháme působit a pak opláchneme wapem.

 

Pak teprve nanášíme přípravek Swisswax autobahn :palec:

Edited by x Michi x
Link to post

Ty opravdu meješ auto každý den? Já v letním období 1x za 2 týdny a v zimě 1x měsíčně v závislosti na počasí..

 

Přípravek IronX se dá použít i na karoserii namísto Clay, je to tak?

Link to post

Opravdu se starám (umeju, vysaju) o auto každý den co jsem s ním :palec: Jsem asi postižený :lool: Do auta se zouvám, mladá má návleky...je to se mnou peklo!

 

IronX sice odstraňuje polétavou rez a pod, ale Clay je Clay. Když bys vedle sebe postavil dvě auta, jedno postříkal IronX a druhé ošetřil Clayem tak když k tomu autu přijdeš a přejedeš po laku rukou hned poznáš jaký je rozdíl :pivo:

 

Pro výborný účinek doporučuji použít obé tzn. IronX i Clay :palec:

Link to post

A v jakém pořadí - tak jak jsi to napsal (tedy IronX a Clay)?

 

To jsi docela pacient.. Nedovedu si představit, že bych měl tolik času strávit umýváním auta.. Já totiž když už meju, tak je to na celý odpoledne.. A to je "jen" mytí a luxování.. Pokud leštím a voskuju, tak je to celej den od rána do večera.. Celodenní mytí provádím 4x ročně..

Link to post

No já mám dobře navoskováno, takže do často mi stačí jen wap (20min)... tak jednou týdně šamponuju a plus DJsn Carnuba glazé + skla, kola, guma (3-4h)...vosk tak jednou za 3 měsíce (záleží kolik vrstev cca 6-60h).

 

Vše ostatní jak je potřeba :lool: a to je potřeba pořád...NESNÁŠÍM sůl, mušky a podobné svinstva :wallbash:

 

A v jakém pořadí - tak jak jsi to napsal (tedy IronX a Clay)?

 

Wap, šampon (já používám metodu dvou kýblů) !usušit! IronX, Wap a hned Clay...

Link to post

Super foky!! Máš to pěkné, zvlášť ten přechod u pátých dveří!

 

Tady je potřeba Clay pravidelně měnit, ať si lak ještě víc nepoškodíš, ale to stejně určitě víš :)

 

A lubrikovat a lubrikovat...u Clay platí: "Kdo maže, ten jede" dvojnásob!!!!

 

Je to jak u Análního sexu...když nenamažeš, tak se ani nehne :prcprc:

Edited by x Michi x
Link to post

jako hukot akorat se do toho bojim jit sam, ale klido bych si nekoho z vas najal :) moje auto to potrebuje jako sul.

 

docela by me zajimal nejaky serial clanku na OC Michi, jak jsem se psali ;)

 

hlavne pro zacatecniky, predstavit ty produkty a zakladni techniky ;)

 

jen jak pises ze myjes auto denne, to nevim jestli bych chtel uz jen proto, ze moje auto se myje jednou za mesic a mam krasny vsechny srouby v podbezich apod, ale dle slov rolbaře ti co to myji az moc casto tak maji zrezle vsehny tyhle veci dole apod. tak bach bacha :)

Link to post

Super fotky, zvlášť ta poslední, to auto je jak zrcadlo :palec:

taky by mě zajímaly nějaký návody, na pořádný mytí a leštění. já jsem takovej klasickej uživatel - myju jen šampónem a občas napatlám nějakej ten vosk. Ale clay a další specialitky jsem v životě neviděl a už vůbec nevím jak je použít.

Link to post

Ono není mytí jako mytí. Jde auto umýt za 20 minut a lze si s tím pohrát třeba i 5 hodin. Ale to už se potom jde opravdu do detailu a třeba ofuky uvnitř auta se čistí malými štetečky aby nikde nebylo ani smítko prachu. Na nějaké spreje na palubky zapomeňte. Vše se dělá rozprašovačem na houbičku a místo vedle místa. Dělám to už asi 8 let a pořád je co zlepšovat :palec: Tato palubka je třeba ani ne 3 roky stará ale oživení jí prospělo. Jde o to, že pokud potom jen jednou za čas přejedeš palubku nějakoou prachovkou, tak ti to vydrží tak min. 6 měsíců. A detailing se dá dělat i na sekačce ( oživení plastů, vosk . . . ) :D

post-317-0-77521300-1352404395_thumb.jpg

post-317-0-39356900-1352405015_thumb.jpg

Link to post

dle slov rolbaře ti co to myji az moc casto tak maji zrezle vsehny tyhle veci dole apod. tak bach bacha :)

 

To je jako říct, že v Anglii jsou rezavější auta, protože tam víc prší :lol: Já se ke spodku dostávám víc jen v zimě, kdy se snažím častěji sundavat sůl...jinak bych řekl v normě....

 

Já bych měl to své hlasování trochu upravit, protože samozřejmě úplně do slova denně o auto nepečuju. Pečuju o něj každý den kdy jsme spolu. Tzn.: jsem pět dní doma, tak ho klidně každý den vysávám a udržuju stále lesk :lol: Pak mi ale třebas týden stojí ve firmě když odjedu do Evropy, ale jak se vrátím, má první cesta vede do mycího boxu :lol:

 

Co se týká nějakého seriálu, tak proč ne. Co se tedy Chedwicku pustit na střídačku do psaní?? Příští týden bych napsal třebas já nějaký článek o Předmytí, mytí a sušení. Další týden bys mohl ty na téma Clay a čištění laku, CO?

Pěkně svoje fotečky s postupem??

Link to post

Pomalu začnu dávat fotky dohromady :D Jinak o předchozí okinu jsem se staral stejně jako o stávají a když jsem jí prodával, tak byla prodaná za dva dny díky stavu v jakém byla. Chlápek nevěřil, že je to původní lak, pořád chodil dookola s měrkou laku a nevěřil :palec: Takže starat se má význam ;)

Link to post

pecka, na jare sem u nekoho z vas :) mazel je uz po 7 letech zaslej malicko tak uvidime co to udela i kdyz neni cenrej kde to asi vynikne vic.

 

kdyz to budete mit nejak sepsany a nafoceny, muzete mi to poslat, udelame to jako clanky a navazujici diskuze tady ;)

 

diiiiiiiiiiiiiiikys

Link to post

Tak si teda Chadwicku připravíš ten Clay a čištění laku? Já teda udělám Předmytí, mytí a sušení. V neděli na to skočím a celý postup nafotím a zkusím sepsat aby to v pondělí bylo. A příští týden v pondělí bys dal ty ten druhej díl seriálu, ať to máme pěkně za sebou?

OKÁ

 

Tak a uz jsem konecne pochopil pojem "Diagnoza"... :rolleyes::lol:

 

Proto "OCD" :lol: , ale věz že je nás na světě víc ....každopádně přátele dělají jedinečnými právě jejich výstřednosti. A proto : :pivo: Na přátele, ať už jsou jakkoli výstřední :pivo:

Edited by x Michi x
Link to post

Středa tím líp, bude víc času, ať to má nějakou úroveň taky :-) Navrhuji rozvrhnout to do těchto dílů:

1/Předmytí, mytí a sušení

2/Čištění laku a clay

3/Leštění

4/Protekce (vosky a sealanty)

5/Interiér

6/Okna,disky a pneumatiky,plastové a pryžové části,motor

 

Co na to říkáte?

Link to post

Jo jo. Já říkám, že auto by mělo jít vysát na mokro minimálně 1x za rok. Nezapomínejte kolik času v něm trávíte a co všechno vdechujete. Hlavně že se vyrábí různé pilové a jiné filtry aby nám toho šlo do auta co nejméně zvenku, ale potom stačí v tomto počasí nastoupit a otřít boty o koberečky a už to začíná . . . ;)

post-317-0-72141700-1352570721_thumb.jpg

post-317-0-26157700-1352570730_thumb.jpg

post-317-0-68433400-1352570736_thumb.jpg

post-317-0-01840300-1352570747_thumb.jpg

Link to post

Detailing mě neživí. Mám ho jako koníček a zábavu. Zatím nemám své prostory, které stoprocentně potřebujete. Musím si pronajmout ( v případě že dotyčný nemá své prostory) mycí centrum a to stojí cca 50-100Kč/h. A když tomu opravdu chcete dát kompletní péči, tak se časové rozmezí pohybuje od pár hodin klidně i na týden. S čím budu vědět poradím, pomůžu a klidně i přijedu a udělám, ale času je málo :lool: Teď jsem vytíženej, že mi zbudou tak dva, tři dny v měsíci volné...ale co, hlavně že práce je...horší kdyby nebyla! Od jara snad bude líp, ale to zase začne sezóna kdy budou chtít všichni leštit :lol:

 

Jinak, když jsem na benzínce u wap boxu, tak většina lidí na mě kouká s posměšným pohledem, ale když pak vyjedou z kartáčů vedle mně na sluníčko, kde už třeba jen vysávám a jdou se podívat, jak jim to ty super kartáče umyly, mrknou vedle na mou oktu, tak bych vám přál vidět ty pohledy....."a za kolik mi to uděláte"???? :lol: JJ na sluníčku to teprve vyleze!

 

Mno nic, jdu na Peugeota 306, kterého budu v našem seriálu dělat (no na mojí oktávce by ty rozdíly vidět vůbec nebyly :lol: )

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...