Přejít na obsah

2.0i 8V AQY, APK, AZH, AZJ - jaký z nich vybrat?


Guest RobinXXX

Doporučené příspěvky

Ahoj, projížděl jsem všechny témata a nikde jsem nenašel to, aby se někdo zabýval verzemi (kódy) motorů pro 2.0i. Pokud se k tomuto tématu někde někdo vyjadřoval, tak se předem omlouvám, že se opakuju...

 

Chci svezení za rozumnou cenu, a nejenom tu pořizovací. A proto uvažuji o koupi právě 2.0i 8V a nevím, jaká verze motoru, ze čtyř nabízených - AQY, APK, AZH, AZJ, je nejlepší a potenciálně nejmíň poruchový. Postupně jsem si vyčetl, že motory AQY a APK jsou o něco starší verze a AZH, AZJ zase ty novější, u kterých se dá očekávat více elektronických součástí, náchylnějších na poškození. Mám zkušenost a určitě nejenom já, že mechanické součásti déle vydrží a pokud dojde na možnost, že se poničí, jejich pořizovací cena je kolikrát o dost nižší než u těch elektronických součástek. Postupem času jsem dostal do hlavy pocit, že přetechnizovaný auta nejsou zrovna 2x ta nejlepší volba a proto bych radši zpátečnicky volil ty starý, dobry a zaběhnutý motory, který, podle mě, oproti těm dnešním, běhaly jak hodinky. Samozřejmě nechci tvrdit, že tento 2.0i od VW je kdoví jaká klasika, ale maká od 90.let a to o něčem taky svědčí.

 

Jak bylo již psáno v jednom tématu zde na fóru - rozdíly mezi těmito motory jsou i ve výkonostních parametrech a to je podle mě, při volbě, taky dost zajímavý:

Motory AQY a APK mají výkon 85 kw/5200 ot./min. a točivý moment 170 Nm/2400 ot./min.

 

Motory AZH a AZJ mají výkon 85 kw/5400 ot./min. a točivý moment 172 Nm/3200 ot./min.

 

Abych to shrnul, zájímá mě vlastně celkově vše, co by mi kdo mohl poradit ze svých zkušeností s těmito verzemi a na co bych si měl dávat před koupí pozor.

 

Předem děkuji

Odkaz ke komentáři

Těžko radit, asi bych spíše vybíral podle auta - v jakém je stavu atd. a kód motoru bych řadil až na další pozice. Je fakt, že motor AZJ je asi nejvíce jiný, moc jich není a má dost odlišných komponentů, takže ten bych asi nechtěl, jinak bych se nebránil těm ostatním. AQY mám a je super, ale je to starší kousek. Má ještě lankový plyn, takže třeba dobet problém s tempomatem, ale dá se vše vyřešit, nemá žádný EGR či AGR ventil atd. Ani nevím zda tyhle věci mají ostatní motory, vždy jsem se spíše zajímal o AQY když ho mám už asi 7 let. Přikládám nějaké přílohy ohledně 2.0.

30 2,0l 85kW.pdf

51 2,0l 85 kW.pdf

Odkaz ke komentáři

Osobně se přiznám, že nejsympatičtější je mi opravdu AQY, ale vybírám mezi Octaviemi od r.v. 2002 a jak pozoruji inzeráty (nejenom v ČR), tak s motorem AQY jich moc není. Spíše ojediněle a když už se někde vyskytnou, mají moc km najeto (chci, aby měla najeto max. do 170 tis.). Všude narážím právě na AZJ...

 

Taky koukám u AQY na lepší křivku kroutícího momentu a maximální výkon v nižších otáčkách. Kvůli tomu si říkám, že AZJ se musí o něco více točit a to znamená o něco větší spotřebu. Nejsem žádný závodník, ale taky ne důchodce, který ve 40 km/h při jízdě do kopce davá za 5 a očekává okamžitý nástup výkonu. :) Někdy tomu šlapu, jindy hraju na piano... Chci, aby se mi kombin. spotřeba pohybovala okolo těch 7,5l/100 km, jak se zde na fóru několikrát uvádělo. Jestli se nemýlím, nejnižší spotřeby uváděli majitelé právě motorů AQY.

 

Možná jen ale honim mouchy, protože si myslím, že i AZJ je dostatečně výkonný a až tolik otáček pro normální jízdu nepotřebuje. Na druhou stranu, když se už rozhodnu pro určitou verzi motoru, chci mít jistotu, že jsem zvolil dobře, a jako ve snu každého kupujícího ojetiny, už jen bezstarostně hltal kilometry s co nejmenšími výdaji. :) Jiná věc je ovšem možnost vadnýho kusu už z výroby nebo chování k autu předchozím majitelem. To už je druhá stránka věci a zároveň určitý riziko při koupi ojetiny. Předtím jsem totiž vlastnil takové "hezké" TDI, takže vím, o čem píšu...už nikdy víc!!! :wallbash:

 

Jinak, taky děkuji za přílohy! Už je studuji. :) :palec:

Odkaz ke komentáři

Čau,plánuji koupit Octavii kombi benzín nevím na 100% s jakým motorem ,ale když tady čtu o 2.0 nechá se podle fotky motoru(projíždím inzeráty a tam jsou motory vyfocené) poznat jaký je to typ.Díky

 

Jasně, že dá! Z čeho můžeš načerpat info, tak mrkni na přílohy, co sem dával KaJe. Taky je tu ještě kamarád Google, který ti je mile rád ukáže. :)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Nezáleží jen na kódu motoru, AQY má myslím jak 2 tak 3 tak i 4 euro. Záleží tam přesně na měsíci a roku výroby a také na tom, jestli má auto automatickou převodovku nebo ne. Já mám dovoz z německa a měl jsem v techničáku napsáno že plní 2, ale dle DP má mít 4. Takže v techničáku jsem měl údaj 96/69, tedy EURO2, což dle dílenské příručky a všech ostatních dokumentů co jsem sehnal je blbost a má mít 98/69B, tedy EURO4. Psal jsem i do škodovky na oddělení Typové zkoušky, technické předpisy, patenty, licence a ochranné známky ŠKODA AUTO a.s., odkud mi přišlo - Dobrý den, vozidlo TMBBE...... vyrobeno pro SRN v 7/1999 s motorem AQY a z hlediska emisí plnilo směrnici ES 98/69B. Toto stanovisko bylo vloženo do internetové databáze Davoz (Správa informací o vozidlech Ministerstva dopravy). S tímto jsem šel tedy na registr vozidel a po dlouhém hledání se to podařilo v této databázy najít a v techničáku mi údaj tedy opravili na EU4. V techničká je v horní části na zadní straně kód ZTP, pod kterým se dá na registru také dohledat EURO, ale podle toho mi stále vycházelo EU2. Ještě přikládám tabulku.

post-45-0-70041200-1382471582_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

jj v tp je 98/69b ale mě to našlo v tabulce eu3 :D, hlavně že se neplatí ;)

 

ještě se mi dá že na volnoběh občas decent poskočí otáčky-ručka se sotva hejbne, ale já to citim-svíčky už mám koupený, ještě nechat třeba škrticí klapku vyčistit?

 

jinak koukal jsem správně má to normálně lanko na plyn?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...