Přejít na obsah

Termostat


Doporučené příspěvky

Tak vyměněno. Šlo to fajn, nikde žádný zádrhel. Teď už teplota drží pěkně. Hodím Vám sem pár foteček, ať víte jak jsem šikovnej. :D

 

 


Wahlera mám taky - už 3 roky a najeto 80000km. Bez problémů, občas projedu auto diagnostikou při jízdě a teplota se drží od 88 - 92. Při sjíždění hooodně dlouhého klesání bez plynu v zimě klesne teplota na 84, míň ani ťuk. V koloně v létě při zapnuté klimě se dostanu až na 98-99°C.

 

Jaký máš rozdíl teplot čidla pro motor a pro budíky na diagnostice? Já mám na budíkách cca +6°C. Zatím všechny čidla co jsem "diagnostikoval" tak ten rozdíl byl okolo těch 5°C.

post-45-0-59602400-1416949054_thumb.jpg

post-45-0-18213700-1416949066_thumb.jpg

post-45-0-70288100-1416949076_thumb.jpg

post-45-0-27972200-1416949093_thumb.jpg

post-45-0-37030700-1416949108_thumb.jpg

post-45-0-33983800-1416949177_thumb.jpg

post-45-0-43990700-1416949191_thumb.jpg

post-45-0-66934200-1416949201_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Po startu (při náběhu teloty) je tam rozdíl cca 15-20°C. Tedy, když mi budíky ukazují 90, tak na diagnostice mám 72-74 a tato (opravdová) teplota se pak během dalších 4-6 minut jízdy dostane (dorovná to co ukazují budíky) na požadovaných 90-92°C. Jinak při všech režimech, které jsem popsal v minulém příspěvku (sjezd klesání - teplota 84°C, kolona - léto + klima 99°C) mi budíky milosrdně lživě ukazují stále 90°C.

 

A běžně jezdím na 92-94°C - to je ověřená standardní teplota u mě. (rok z5 je měněn chladič a chl. kapalina - vše origo díly)

 

(už jsem to tu psal - není to závada, že budíky "lžou". Je to scválně z fabriky, aby řidič nebyl stresovaný - od 84-100°C jsou to stále běžné provozní teploty, a tak je budík "neprozradí" a stále ukazuje 90°C. Jenomže tak méně zkušený řidič nepozná, že má v háji termostat a spokojeně v zimě jezdí s neustále podchlazeným motorem a vědomím že je vše OK- přitom se teplota chl. kapaliny nedostane přes 75-80°C a to je pro motor řízená destrukce.)

 

Tady je starý graf, kterým jsem tukdysi demonstroval jak má fungovat termostat v dobrém stavu (5. příspěvek na stránce):

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=182&page=8

Odkaz ke komentáři

Tak s tou teplotou co ukazuje budík je to jasné a ví se o tom, že je tam velký rozptyl u té prostřední čárky, kterou lidé často považují za 90°C, ale mě by zajímal rozdíl teplot čidla pro budíky a pro motor. Příklad, když zahřeju motor, tak mi motor ukazuje teplotu 90°C a když to rychle přehodím na budíky, tak to ukazuje 96°C, prostě mi budíky vždy ukazují více na několika čidlech.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...