Přejít na obsah

Kontrolka EPC - váha vzduchu


Guest Óčko

Doporučené příspěvky

Ahojky. Moc prosím o radu….

Problém se objevil po výměně váhy vzduchu. Váha odešla ze dne na den, kdy auto po přidání plynu okamžitě chcíplo. S odpojenou váhou jsem dojel pro novou. Od té doby to začalo.

 

Problém se objevuje, když auto ještě není dostatečné zahřáté. Při překročení cca. 2800 otáček se rozsvítí kontrolka EPC a ASR (kontrolka diagnostiky se nerozsvítí). Kontrolka EPC svítí, dokud neuberu plyn a ASR zhasne až po restartu motoru. Akcelerace je s turbo efektem. Někdy se mi toto stane i po zahřátí při větším zátahu (nájezd na dálnici), ovšem akcelerace je plynulá. Ještě bych dodal, že v nízkých otáčkách vůz lehce pocukává.

 

Na diagnostice se objevují 3 chyby:

17549 - Zjištěni zatížení Nesmyslná hodnota

17574 - řada válců 1: přizpůsobení směsi oblast 2 překročena mez bohaté směsi – Sporadicky

17553 - Měřic hmotnosti vzduchu (G70) Zkrat na plus – Sporadicky

První dvě chyby jsou nejspíše způsobeny provozem na LPG a třetí se objeví po rozsvícení kontrolky EPC. Váha vzduchu vyměněna 2x za novou BOSCH, dále na zkoušku vyměněna nová škrticí klapka.

Budu vděčný za Vaše rady. Móóc Děkuju.. :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dělá to jenom na benzín nebo i na plyn? kdyby jenom na benzín tak to může být regulátor tlaku paliva (takymusím vyměnit protože mi to pocukává a chcípýá když mám míň jak 1/4 nádrže benzínu)

Bohužel to dělá na benzín i na plyn.. :(

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Mne robí presne toto isté, len doplním že mám ešte aj enormnú spotrebu. Pri ľahkej nohe mestský provoz od 14 - 17l !!! Neviem či to s tým súvisí ale na voľnobehu jemne škube motorom. Menil som kvôli tomu rozvody, sviečky, káble, a aj termostat. Neviem či to môže robiť váha vzduchu alebo lambdy. Nerád by som vymenil pol auta a aj tak nič z toho... Mätie ma to že chybu váhy vzduchu nehlási. Ale keď zošliapnem podlahu tak sa ustáli pod 3000 ot./min., motor duní a neťahá. Občas naraz chytí druhý dych. A pre info... ak to pomôže identifikácii problému, motor má dosť zvýšené vibrácie v závislosti od otáčok.. najvýraznejšie 2200 - 2800 ale v mraze sa mi zdalo že už od 1700 +. Ak by ste niekto vedeli poradiť bol by som veľmi vďačný, ešte by som bol rád keby mi chvíľu pojazdila. Mechanici nevedia čo s tým, v škode mi poradili kúpu nového auta a už som z neho nešťastný...

Odkaz ke komentáři

Jezdim taky na LPG sice s jinym motorem 1.8T ale nerekl bych ze ty prvni 2 chyby souviseji s LPG, nic takoveho se mi neobjevuje ..


VIS:

 


Vsechny ty chyby alespon nejak souviseji se sanim, sacim potrubim. Netesnost saciho potrubi je zminovana u 2 z nich a u treti je to mnozstvi nasavaneho vzduchu ..

rozhodne bych se podival jsetli nemas nejaky problem na sacim portubi .. treba jste pri vymene neco dali spatne a nekde to netesni ...

post-20079-0-23102800-1389686952_thumb.png

post-20079-0-78469300-1389686957_thumb.png

post-20079-0-36896800-1389686963_thumb.png

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Dnes jsem zkusil těsnost sání. Odpojil jsem hadici od filtrboxu a ucpal rukou otvor na váze vzduchu. Po zdechnutí motoru jsem asi minutu držel vzniklý podtlak a nikde žádný únik. Možná jestli nedělá neplechu sekundární sání nebo EGR ventil??

 

Další věc, všiml jsem si, že když při volnoběžných otáčkách rychle sešlápnu plyn, ozve se krátké pšouknutí a motor s nepatrným přidušením akceleruje. Při pomalejším sešlápnutí akceleruje ihned a čistě. Dělá vám to taky tak??

 

Jinak spotřeba u mě je OK - LPG 8,5l + benzín 0,5l/100 km :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

:rolleyes:

Také mi to škubne o trochu více na LPG. Jinak to pšouknutí právě vypadá, jak kdyby se někde přisál falešný vzduch, jenže nedokážu vypozorovat, odkud to přesně jde. Jestli to, ale dělá i vám, může to být normální. Něco podobného mi dělala moje bývalá firemní Fabia 1,2 HTP, ta při každém prudkém sešlápnutí plynu taky pšoukla :P

 

Myslím si, že celý problém s kontrolkou EPC a poškubáváním bude určitě někde něco se vzduchem.

 

Pokusím se odstavit sekundární vzduch zaslepením EGR ventilu. Máte někdo na vašem dvoulitru zaslepený EGR??

 

Jinak škrtící klapku mám elektronickou.

Odkaz ke komentáři

Moc lidí tady EGR nemá, AQY ho nemají, naštěstí. Já ještě pozoruji syčení od hadic za filtrboxem a když prsty zmáčknu tu hadičku co jsem označil na fotce, tak to přestane. Nikde ale žádnou netěsnost nemám. Co vy, taky syčí?

 

post-45-0-74098800-1392238275_thumb.jpg

Upraveno uživatelem KaJe
Odkaz ke komentáři

Moc lidí tady EGR nemá, AQY ho nemají, naštěstí. Já ještě pozoruji syčení od hadic za filtrboxem a když prsty zmáčknu tu hadičku co jsem označil na fotce, tak to přestane. Nikde ale žádnou netěsnost nemám. Co vy, taky syčí?

 

attachicon.gifpost-5941-1245579838.jpg

Tú hadičku vymeň alebo len vyčisti. Ja ako som začal jazdiť na LPG, tak asi po roku som ju menil kvôli tomu že bola dokrútená a mäkká ako žuvačka. Bol som prekvapený keď som ju dal dole. Bola plná takej bielej emulzie čo býva bežne bod víkom od oleja. Radšej som to tam celé vybral a vyčistil. Uvidíš že bude plná toho sajrajtu. Ak je zachovalá tak ju skús iba vyčistiť aj s hrdlom víka na olej. Ale ak chceš, ja som kupoval čínu a nepoznám rozdiel. Za tie peniaze by som to menil aj každý mesiac :D

:rolleyes:

Také mi to škubne o trochu více na LPG. Jinak to pšouknutí právě vypadá, jak kdyby se někde přisál falešný vzduch, jenže nedokážu vypozorovat, odkud to přesně jde. Jestli to, ale dělá i vám, může to být normální. Něco podobného mi dělala moje bývalá firemní Fabia 1,2 HTP, ta při každém prudkém sešlápnutí plynu taky pšoukla :P

 

Myslím si, že celý problém s kontrolkou EPC a poškubáváním bude určitě někde něco se vzduchem.

 

Pokusím se odstavit sekundární vzduch zaslepením EGR ventilu. Máte někdo na vašem dvoulitru zaslepený EGR??

 

Jinak škrtící klapku mám elektronickou.

Tak to som ticho :rolleyes: Ale ja som tiež rozmýšľal nad falošným vzduchom a tesnil filterbox a nič :D Ale keď dáš dolu hadicu sania z klapky a pustíš motor tak je pekne počuť pri zošliapnutí plynu písknutie, čiže tie zvuky robí prechod vzduchu klapkou.. bohužiaľ je to možno neriešiteľný problém.

Odkaz ke komentáři

Máš pravdu, ta hadička se fakt plní žlutou emulzí, ale pravidelně jí při výměně oleje čistím, prufukuju kompresorem atd., i s tím hrdlem na nalévání oleje, ale je fakt dobrá, nikde žádná dírka. Ale pokud stojí pár korun, tak jí vyměním, mrknu do etky.

Odkaz ke komentáři

Tak to neviem, ja som to vyčistil raz a odvtedy mám s tým pokoj, dokonca sa mi to už ani na víku neobjavuje. Asi ako som to celé vyčistil a prevzdušnil tak to odvádza preč a nehromadí sa tam.. Toľko moja predstava, ale keď sa vrátim do doby keď to bolo celé upchaté, tak si nepamätám žeby to vydávalo nejaké zvuky/syčalo... Ale to bude asi tým že mne tade vôbec vzduch neprúdil :D :D

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Podíval bych se pod auto na kabeláž snímače oleje . Resp. objednal si svorkovnici s pinama ,  tu co tam je ustřihl a dál nové piny . Jo a kontrola jestli se netře o poloosu . 
    • Zdravím, mám tady takový záhadný problém. Z ničeho nic náhodně začne blikat displej climatronicu, po chvíli se k tomu přidá kontrolka airbagu, která se rozsvítí a "pulzuje" ve stejném rytmu jako climatronic a občas k tomu na maxidotu vyskočí "snímač oleje do dílny". A teď se k tomu přidá i to, že pokud je to auto v téhle " chybě" tak nejde nastartovat, prostě jen točí a nechytne, musím třeba 2x 3x vypnout zapalování a zase zapnout aby chytlo. Tato chyba se objevuje absolutně náhodně a neobjevil jsem žádný spouštěč toho. Jinak auto jezdí absolutně bez problémů a vše funguje. Na odkazu video jak bliká climatronic.Díky za každou radu.https://drive.google.com/file/d/1LCbdYU5Kk29SsHvF5B61BJq0NzYHi9sQ/view?usp=drivesdk
    • Ahoj Jen to trochu oživím,  nechal jsem dodělávat tažné v autorizáku kde se mě technik ptal co s tím budu tahat a když jsem řekl že jen příležitostně klasickou vlečku na bordel a tak, tak mi řekl že chlazení a altík řešit nemusím, pokud bych chtěl tahat karavan tak potom už ano. nechal jsem montovat oddělávací tažné za cenu 15k s daní a bylo do na OIII combi Fl 2018
×
×
  • Vytvořit...