Přejít na obsah

MLHOVKY SPOJENÉ S DÁLKOVÝMA


šipan

Doporučené příspěvky

Zdarec



Tak se chci s vámi podělit o jakýsi "snad návod"jak si provest zde zmiňovanou úpravu mlhovek jako přídavná dálková.Myslím,že se není třeba čertit ,že to tak být nemá,protože jednoduchým přepnutím vypínače je vše v původním stavu.Hodně z vás určitě tato myšlenka napadla například při projíždění nějakých Prdelovic pod Lesíkem-okr.Tma jak v pytli.



Takže co budem potřebovat:



-spínací relé 4polové

-cca 1až 1.5mm drát(lanko)asi s rezervou o délce 5m

-smrštovací bužírku(průměr 6mm)

-pojistkové hnízdo

-pojistku 15A(nožová)

-izolačku

-konektory(,samice-velikost dle vývodu na relé,vypínače který koupíme a výstupu na halogenu.Každý je většinou jiný.Předem prozkoumat,nebo

koupit od všech třeba 10ks)

-vypínač(pokud možno bez signalizace zapnutí)

 

NÁKLADNOST NA MATERIÁL CCA 200KČ






Tak a jdem na to:





V autě si odkrytujeme spodní obložení u řidiče a demontujeme část kde se nachází spínač světel(viz ve foto).Je to pět torxů.

Sundáme dekl z baterky.U pravého světla(je jedno které si vybereme,ale pravé je přístupnější)odklapneme kryt halogenu a sundáme taky kryt od mlhovky.Zjistíme který drát na H4 je dálkové(je to bílý),Umístíme spínací relé do lampy dle foto.Svorku od dálek odštípneme a nahradíme novou,kde dopojíme další drát,který povedeme na relé na svorku č85.To samé uděláme z hnědým kabelem na halogenové patici(kostra).Následný drát vedeme na svorku č86 na relé.Z H3 halogenu vyvedem opět zdvojenou svorku(původní odštípneme-samici ,ne od žárovky!!-samec)a vedeme na relé na svorku č87.Na všechny konektory nezapomeneme dát smrštovací bužírku a zapalovačem nahřát,aby se bužírka stáhla.Ve světle vypilujeme drážku(viz foto)tak,aby drát vedoucí od vypínače na svorku č30 na relé byl zároveň z hranou a nevznikla tam přiliš velká díra(mohla by vnikat vlhkost do světla)Drát připrcneme trochou vteřiňáku.Po tomto kroku můžeme nasadit oba kryty halogenů.

Pokračujeme tažením drátú do vozidla(viz foto).Záleží na vás kama potáhnete.Já jsem volil jednoduchou a rychlou cestu.

Zvolíme umístění vypínače a provedeme zabudování.Vtažený drát rozstřihneme a dopojíme na vypínač.Vypínač ukostříme na volantový sloupek k ostatní kostře.Smontujeme

interiér do původního stavu

Pokračujeme posledním krokem,a to dopojením pojistkového hnízda na baterku.Z vypínače z auta do pojistkového hnízda a z hnízda na baterku(viz foto)Osadíme pojistku15A.Nasadíme kryt baterky.

Tímto je práce dokončena.Všechny kabely řádné v mototovém prostoru uchytíme stahovacíma páskama a omotáme nařídko izolačkou,nebo el.omotávačkou.Dobré je to,že pokud dopojíme dálkovomlhovkově jedno světlo,tak svítí v pohodě bez tažení dalšího drátu i to druhé(mlhovka)



No a teď k funkčnosti-



Pokud bude vypínač v autě zapnutý,tak půjde na relé proud a mlhovky po zapnutí dálek začnou součaně svítit taky(relé dostane info ze svorky č85,že se zaply dálky).Pokud vypínač vypneme je vše v původním stavu a funce mlhovek je jako u originálu.Stejně tak jdou zapnout i jen při potkávačkach čí parkovačkách.Relé to zpátky nepustí.Pokud nebudete chtít vypínač ,tak stačí natáhnout jen kabel od baterky na svorku č30 na relé.Samozdřejmě přes pojistku.



Tak totˇ vše.





Hodně zdaru v baslení.

Jinak pokud je vypínač zaplý tak se mlhy rozsvěcují i při světelné houkačce,Takže tohle jsem neobcházel.


FOTO NÁVOD-

post-1545-0-84136200-1387839608_thumb.jpg

post-1545-0-12875000-1387839620_thumb.jpg

post-1545-0-24071200-1387839627_thumb.jpg

post-1545-0-39837200-1387839658_thumb.jpg

post-1545-0-70736500-1387839678_thumb.jpg

post-1545-0-30891800-1387839709_thumb.jpg

post-1545-0-51006200-1387839721_thumb.jpg

post-1545-0-89421500-1387839741_thumb.jpg

post-1545-0-23680400-1387839755_thumb.jpg

post-1545-0-47738200-1387839777_thumb.jpg

post-1545-0-84588200-1387839791_thumb.jpg

post-1545-0-03787900-1387839808_thumb.jpg

post-1545-0-18303800-1387839825_thumb.jpg

post-1545-0-04520000-1387839840_thumb.jpg

post-1545-0-44902800-1387839861_thumb.jpg

post-1545-0-75100600-1387839876_thumb.jpg

post-1545-0-83851900-1387839894_thumb.jpg

post-1545-0-69002300-1387839908_thumb.jpg

post-1545-0-30903700-1387839920_thumb.jpg

post-1545-0-19146500-1387839932_thumb.jpg

post-1545-0-55565800-1387839944_thumb.jpg

post-1545-0-05732300-1387839956_thumb.jpg

post-1545-0-52035500-1387839968_thumb.jpg

post-1545-0-47476300-1387839980_thumb.jpg

post-1545-0-40330500-1387839991_thumb.jpg

post-1545-0-63766900-1387840001_thumb.jpg

post-1545-0-08367400-1387840012_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

pěkný :palec:

šlo by to i jednodušeji v konektoru spínače světel si najdeš drát co spíná mlhová světla a na ten si přez diodu přivedeš z lucase-spínač dálkových světel drát který spíná dálková světla

použitej materiál cca 50cm drátu a jedna obyčejná usměrnovací dioda na 1A

kdysy sem to tak měl na 120ce,favoritu i felicii na oktu se taky chystám :)

Odkaz ke komentáři

pavel71-

 

Vím ,že by to šlo udělat jednodušeji,ale toto provedení mi připadá kulturnější vzhledem k elektroinstalaci auta.Nechci aby se mi dráty přehřívaly.Tady jsem si natáhl drát od baterky na relé(hlavní proud) a zbytek to jen pouští jako info dál do světel.Je to vlastně zapojené jako přídavná dálková dle určeného zapojení(až na ten vypínač)

 

Konny-

 

Nad přídavnýma dálkama jsem taky uvažoval,ale už mám v nárazníku deňáky a baslit tam něco dalšiho se mi nechtělo.Nehledě na to,že v podstatě jsou mlhovky ve světlech takřka nevyužitá věc a osvětlí jakoby takřka podobně.Koupil jsem tam lepší halogeny H3 +30% a vypadá to,že to bude OK.Zítra jedu na SK a zpátky pojedu večer,takže bude test.Případně po cestě něco nafotím.

 

Odkaz ke komentáři

šipan:

taky mám v nárazníku led denní světla a společně s těma dálkovýma bych řekl, že to vypadá i dobře ;) . Já jsem hlavně ty dálková světla pořídil z toho důvodu, že v zimě jsou silnice dost často mokré a je i brzo tma, tak abych lépe viděl, tak proto ty další světla a že dobře osvětlují i krajnice je jen + ;) . Kdo ale nechce dávat dálková světla, tak to tvé řešení je hodně dobré a když se použijí lepší žárovky, tak to určitě nějaký přínos bude mít :palec:

 

post-107-0-32926600-1387886301_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...
  • o měsíc později...

šipan:

taky mám v nárazníku led denní světla a společně s těma dálkovýma bych řekl, že to vypadá i dobře ;) . Já jsem hlavně ty dálková světla pořídil z toho důvodu, že v zimě jsou silnice dost často mokré a je i brzo tma, tak abych lépe viděl, tak proto ty další světla a že dobře osvětlují i krajnice je jen + ;) . Kdo ale nechce dávat dálková světla, tak to tvé řešení je hodně dobré a když se použijí lepší žárovky, tak to určitě nějaký přínos bude mít :palec:

 

attachicon.gifP1000342.jpg

 

Sorry chlapy ale ty svetla v masce je peknej hnus :-( opticky to vypada fakt hnusne. i kdyz to asi bude svitit lip ale stejne, nikdy bych si to na octavku nedal takhle ji zprznit :-(

Odkaz ke komentáři

Ano přesně tak. Chci aby s dálkovými světli se zapli i mlhovky. Ale funkce ručního zapnutí mlhovek by měla zůstat. Všechno by to ale bylo zapojené (propojené) už za spínačem světel v interieru okty.


Ano přesně tak. Chci aby s dálkovými světli se zaply i mlhovky. Ale funkce ručního zapnutí mlhovek by měla zůstat. Všechno by to ale bylo zapojené (propojené) už za spínačem světel v interieru okty.

Odkaz ke komentáři

Šalik:

 

No tam jde o to,pokud by jsi propojil "teoreticky" mlhovky s dálkovýma přes drát na konektoru,tak aby se ti pak do toho nerozsvěcovali při zapnutí mlhovek i dálková.Zkrátka aby ti nechodil proud tam i zpět.To právě pokud to zapojíš tak jak to mám já přes to spínací relé,tak tento jev nenastane.Relé to zpátky nepustí.To by si tam pak musel dát nějakou usměrňovací diodu.

 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Trochu oživím toto téma, jelikož jsem na první O1 mlhovky neměl tak jsem to neřešil, ale teď jak je mám tak jsem si je zkoušel párkrát zapnout společně s dálkovými světly a hned jsem dostal nápad jako ty, tak jsem si hned vymyslel jak to zapojím, našel si správný kabely v autě, koupil relátko, vzal pár konektorů a dva kousky kabelu a mám hotovo :)

 

Jelikož jsem hledal jestli to někoho už napadlo našel jsem tvé téma tak to k němu připíšu :)

 

Zapojil jsem si to přímo u vypínače světel, takže jsme využil originální kabeláž vedoucí ke světlům, neboli pin č.8 na konektoru vypínače, na ten jsem připojil druhý vodič, ten připojil na relé, do relé jsem dotáhl stálých 12V a z pojistkové skříně jsem si vytáhl ke spínání relé kabel od pojistky jednoho z dálkových světel.

 

Před chvílí jsem si to vyzkoušel a je to super :)

 

Žárovky mám H4 i H3 Osram Cool Blue Intense.

 

Relé mám uchycené ke svazku od pojiskové skříně, je vidět hned za vypínačem.

 

post-23904-0-73539600-1457458588_thumb.jpg

 

post-23904-0-21172900-1457458503_thumb.jpg

 

 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...