Přejít na obsah

Spotřeba oleje


Doporučené příspěvky

K tomu všemu, co mě čeká na autě udělat, jsem dnes zjistil, že mi někam zmizel olej(naposledy při kontrole byl v půlce rysky, teď je na minimu).

 

Jedná se o 1.8T 132kW AUQ.

 

Když jsem auto koupil, olej byl na minimu, dolil jsem ho a bál se, že to olej žere. Cca měsíc na to se měnil olej. V servisu mi ho dali na maximum, tak jsem doma po cca 1,5měsící do půl rysky upustil. 2-3 týdny na to, jsem olej kontroloval a zdálo se, že je vše ok. Tak jsem byl klidný. Dneska jsem ho kontroloval a olej na minimu :(

 

Poradíte, na co se mám zaměřit? Může to způsobovat vadný BOV? Mám tam Forge Splitter(nekupoval jsem nový) asi tak 14 dnů. Tak mě napadá, jestli to může dělat on. Ještě mě napadlo turbo, ale v tomhle počasí moc nezjistím, jestli to kvůli tomu kouří. Vag mi ještě vyhodil pokles tlaku mezi klapkou a turbem, tak jestli to s tím může souviset.

 

Děkuju

Odkaz ke komentáři

ty budes mat asi iny problem, ale mne to tiez zralo olej jak kurva.. hlavne ked sa s nou slo 200km/h po dialnici (chvilku) tak ked som dosiel domov do mesta tak zacala svietit kontrolka oleja.. potom som vymenil olej a poriadne som si dotiahol oleovy filter, a odvtedy mi nezmizla ani kvapka oleja.. mlacky pod autom som nemaval, ale na motore pod filtrom bol nanos oleja... neviem ci bol zle dotiahnuty lebo tam drzal celkom slusne.. ale fakt ani kvapka odvtedy.. a to som menil olej v 15.11.2013

Odkaz ke komentáři

Mrknu na to taky, jestli tam nebudu mít někde olej. Ale 200km/h to auto ještě nejelo :loool:

 

Co jsem tak pátral, tak by to mohl být odvětrávací ventil, případně nějaká odvětrávací hadice, když mi Vag vypisuje ten pokles tlaku. Případně bych zkusil změřit tlaky. Ale nevím, jaké tam mají být hodnoty. Případně nevíte, jaké množství oleje je mezi ryskou min. a max.? U mého bývalého auta to byl cca litr.

 

Pokud by bylo vadné turbo, kde se to projeví nejvíce?

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

k tej rychlosti :D ono vlastne ani moje neslo 200 :D sme to merali podla GPSka a na 199 sa mi pichol do cesty nejaky chevrolet spoteny a musel som brzdit :D ale tachometri bolo 210 :D

 

co sa mierky tyka, minule som menil termostat a mierka oleja bola uz skrehnuta tak som ju nechtiac ulomil.. kupil som si nove hrdlo a uz aj tu tycku na meranie a zistil som ze ta tycka je o centimeter dlhsia ako ta original.. takze neviem ako to tam je s tou presnostou :D ale zase je fakt ze podla original mierky to zozralo skoro celych 5 litrov oleja co sa mi zda aj moc..

 

s turbom ti neporadim.. :D moje nastastie slape (klop klop klop) takze som to zatial neriesil :D

Odkaz ke komentáři

 

Případně nevíte, jaké množství oleje je mezi ryskou min. a max.? U mého bývalého auta to byl cca litr.

 

od spodní rysky k horní by měl být litr .. když jsem na spodní a doleju litr tak se dostanu na horní rysku ..

Jinak taky mi to žere olej. U mě to prý dělá některé gufero na ventilu (propouští), ale půlit kvůli tomu motor prý zatím nemá cenu. Až to jednou budem dělat tak se rovnou udělá i generálka.

Podle škodovky je norma spotřby oleje max. 1L na 1000 km :) takže se zatím do limitu vejdu pohodlně :D

 

K.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

No ty wole, jen to ne 1000km litr oleje :D to občas najedu jen tak za víkend :D .. Jinak mám LPG a po 3 tisících 0,5L pryč... Což si myslím že je dobré ,ale taky sem si všiml že nejvíc to žere oleje když se s tím jezdí na maximálku...

Odkaz ke komentáři

Tak to já mám uplně jinou zkušenost .. mě to taky žere olej. Ale když jsem jeli po německých dálnicích a hnali jsme to asi 2,5 hod okolo 190-200 tak to nevzalo za celou cestu ani kapku. Žere mi to asi 1L na 2000km když s tím jezdím měsíc do Prahy a zpátky a tak různě popojíždím po městě .. asi tomu nedělají dobře ty neustále studené starty ráno. Ale jinak za jízdy i ve vysoké rychlosti to nežere ..

Odkaz ke komentáři

A ono taky záleží při jaké teplotě motoru to měříš na to velký pozor .. Mělo by se správně měřit při mírně zahřátem motoru... Protože při plné teplotě bude olej více rozeteklej a myslím že to bude ukazovat víc podle risek než ho tam skutečně je...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Po dolití oleje jsem najel cca 1500-2000km. Celou dobu se to zdálo v pořádku. Včera jsem jel Praha - Brno s průměrnou rychlostí něco kolem 140km/h(možná o malinko víc). Zpět jsem mohl mít průměr kolem 110km/h. Dneska jsem kontroloval olej a zmizelo mi cca 0,3-0,4l oleje.

 

Jak teď bylo párkrát teplo, tak jsem si nevšiml, že by to nějak kouřilo. Když je chladno, auto kouří, ale za tepla jsem si kouře moc nevšiml.

 

Je možné, že ve vyšších otáčkách to může unikat někde přes ten odvětrávací systém?

 

Edit: Do nájezdu 10tisíc km mi zbývá cca 2500km, tak mi přijde zbytečné dolívat, ale rovnou olej vyměním. Myslíte můžu použít nějaký Engine Flush? http://aditiva.heureka.cz/stp-engine-flush/specifikace/#section Jde mi o to, aby po aplikaci to nerozspustilo všechno a potom mi to neřralo olej ještě víc :D

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Probůh kde ti řekli takovou kravinu ? :D

Škodovka udáva v návodu k octávii jako max. spotřebu oleje 1L / 1000 km, ale buď klidnej mě to žere olej taky asi 1L na 1-2 tis km resim tyo uz asi 2 roky a zatim vim prd čím to je .. asi gufera .. problém je že u tohodle motoru nbejdou gufera vymenit aniž by jsi nesundal hlavu válců .. a když sundáš hlavu tak už je lepší udělat generálku ... a do toho se mi zatím nechce páč auto jinak jede dobře

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Před pár týdny jsem prolejzal motor a všiml si, že mám olej po obvodu víka ventilů. Minulý týden jsem čistil nalévací hrdlo a dneska už tam zase byl olej. Tak snad to je netěsnícím víčkem. Koupil jsem těsnění pod víko a plánuju výměnu. Četl jsem ale, že se pod těsnění dává nějaký tmel či pasta. Nevíte někdo, kde se to dá sehnat?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Dneska jsem vyndal airbox a všiml si poblitého boku motoru od oleje. Bohužel ale nemohu zjistit, odkud to jde. Nevíte, odkud by to mohlo jít? Neměl někdo něco podobného?

 

Při výměně cívek za cívky z 2.0 TFSI jsem si všiml, že některé staré cívky byly trochu od oleje. Může to být špatné těsnění pod víkem?

 

WP_20140904_001%5B1%5D.jpg

 

WP_20140904_003%5B1%5D.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Probůh kde ti řekli takovou kravinu ? :D

Škodovka udáva v návodu k octávii jako max. spotřebu oleje 1L / 1000 km, ale buď klidnej mě to žere olej taky asi 1L na 1-2 tis km resim tyo uz asi 2 roky a zatim vim prd čím to je .. asi gufera .. problém je že u tohodle motoru nbejdou gufera vymenit aniž by jsi nesundal hlavu válců .. a když sundáš hlavu tak už je lepší udělat generálku ... a do toho se mi zatím nechce páč auto jinak jede dobře

 

Když jsem řešil moji spotřebu oleje s členem AK toona85 který dělá motory 1,8 T toto je jeho názor:

Po, 01.09, 2014 20:04

cau tedy,

tak gufera stoji 0 0 prd (300). Ale upozornim,ze nevim proc stale pretrvavaji nazory,ze vadne gufera na ventilech udelaji nejakou extra spotrebu oleje a jeho zrani. Guferama snad jeste nikdy nic nebylo. Je to jen takove zbozne prani majitelu. A pokud uz jsou opravdu ko, tak byvaji chycene i voditka.

 

 

A na našem foru to řešili někde na 1,6 že až hlava kde nebyly vychozený vodítka to vyřešila. Já jsem si nechal na 1,6 74kW gufera vyměnit a nepomohlo to a to byly gufera tvrdý a rozpraskaný vypadalo to nadějně a mechoš taky myslel že to pomůže. A ti na foru 1,6 co řešili kroužky si taky nepomohli.

 

Odkaz ke komentáři

Tak to je dobrý vědět že to guferama nebude .. tak teď už jen tu generálku a nebo přijít na to čím to je :) .. ale auto zatím jezdí dobře tak to nebudu řešit ;) .. jinak já mám opačnej problém když jedu dlouhou trať (1000km v kuse) a můžu to klidně mastit jak drak tak si motor nevezme nic .. ale jak najezdím 1000km za měsíc tak mi zmizne půl litru oleje ..

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Při demontáži airboxu a pátrání kam vede hadička od BOVu jsem omylem sáhl někam do míst, kde je kombi ventil a měl ruku od oleje(nového, který tam je cca 300km), respektive měl jsem kapky oleje na ruce. Natočil jsem ta místa, kde to je. Nevíte, kde může olej unikat, přes ten kombi ventil(někdy nazývaný EGR) nebo pod víkem ventilů, případně jiný nápad?

 

Od oleje mám poblité vše až dolu na této straně :blink:

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Já ted měnil těsněni pod víkem.. Cena 250kč ... Zatím ještě nevím jestli se to nějak projeví .. Utíkal mi litr oleje tak na 4000km... Až nalítám nějaké Km dám vědět. Rozhodně ale kolem toho měsíčku sem to měl od oleje ,tak uvidím co to udělá do budoucna. To těsnění bylo spíš už jak plast.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Hlavně kamarád mi doporučil když měníš to těsnění nad víkem dát tam trošku silikonu do rožku a přehodů a zatím dobrý....

 

DOtaz mimo ,prosímtě jaké to máš teplotní čidlo??? To je original? ...

Mám s tím ted docela problem.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...