Přejít na obsah

Zatmavení skel v zahraničí? – Jaké zatmavení oken?


Doporučené příspěvky

Jak psal Honza - můžeš mít štěstí a nepotkáš je. Pokud je ale potkáš, věř, že budeš mít jó problémy, Rakušani jsou na jakékoli výstřelky velmi citliví a co jsem slyšel, na Čechy číhají obzvláště rádi a pozorně... ;)

Fólie na oknech dělají stejně tak problém i v Německu - musí ještě namístě dolů a za odměnu dostaneš vysokou pokutu..

 

Já mám vepředu fólii s propustností 75% dle předpisů (původně jsem okna neměl tónovaná vůbec) z nanotechnologie a zadrží mi 50% tepla - což je lepší hodnota, než u mnohých hodně tmavých fólií.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Jinak už i u nás nejsou potřeba žádné měřiče na propustnost. Ministerstvo dopravy už vydalo stanovisko.

 

 

Stanovisko MD k ztemňování skel vozidel

 

Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeno nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko: Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %. Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné). Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti. Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informací o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx. Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.

 

Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 B) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být, s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení. Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna. Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001. Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.

 

V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje: Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.

 

A fintu s tím, že vám najednou nejdou vytáhnout přední okna bych taky nezkoušel. Toto je považováno za závadu, za kterou vás může policajt poslat na technickou. Je to bráno jako závada typu "B", takže by vše šlo z vaší peněženky. A vzdálenost pro technickou se bude zvyšovat na dojezd 35 km.

Odkaz ke komentáři

ad.-

V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje: Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.

 

tohle chápu tak, že si folie nemůžu nalepit sám. mám pravdu nebo ne?ty debilní úředníci se vyjadřujou tak, že podle nich naprosto jasná odpověď se dá zase různě vysvětlit na několik způsobů.v týhle republice to skončí tak, že i na posekání trávy na oploceném pozemku si budu muset objednat firmu certifikovanou nějakým debilním ministerstvem :wallbash: .

 

dneska jsem teda dal autí do firmy na folie, zatmavit od Bsloupku dozadu a chtěl jsem, štítky.sic je mají, dají mi je tam, ale prý vzadu můžu mít co chci,třeba natřeno barvou.

Odkaz ke komentáři

Jinak už i u nás nejsou potřeba žádné měřiče na propustnost. Ministerstvo dopravy už vydalo stanovisko.

 

 

Stanovisko MD k ztemňování skel vozidel

 

Vzhledem k tomu....

jenom aby nedošlo ke zbytečné panice :-), to stanovisko není nové.

Je tam již minimálně od roku 2006.Tedy určitě dříve,než začala panika s neschválenými měřáky na propustnost skel.Vím to,protože v té době jsem hledal,zda úpravce,kterého jsem si vybral k pokovení skel disponuje oprávněním v souladu právě s tímto stanoviskem na stránkách MDČR

http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Dovoz_registrace_a_schvalovani_vozidel/Schvalovani_vozidel/Stanovisko_MD_k_upravam_skel_vozidel.htm

také jsem na základě tohoto stanoviska žádal o podrobnější údaje ,viz .příloha právě k zatemnění a označení zadních bočních a zadního okna.Korespondence s odkazem na stanovisko proběhla 31.7.2006.

post-43-0-70656300-1403798906_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Musíš tam mít i ty nálepky s Atesty. Protože na atestované sklo, nemůžeš dát neatestovanou folii. A tou nálepkou ti to potvrdí, že máš atestovanou folii. Jinak zatmavit si ji můžeš jak chceš vzadu.

chápu, že třeba tažný nebo střešní nosič a jiné funkční doplňky musí být homologovaný,ale, proč folie? kdybych si tam nalepil třeba tapetu, tak by mělo být každýmu kulový do toho co tam mám.proč musí být kus igelitu natřenýho lepidlem homologovanej? navíc proč ho musí lepit certifikovaná firma? když je člověk trochu šikovnej, tak ať si to nalepí sám.folie se prodávaj i se štítky.jenže ty jsou většinou se štítkem německýho TUV a český zaprděný ministerstvo vyžaduje 8SD.PROČ? jsme v tý blbý unii, tak by to měli respektovat.

 

modelová situace budoucnosti: jedu po dálnici,píchnu.zastavím,obleču vestu, jdu dát trojúhelník a začínám měnit kolo za rezervu.za chvíli zastavuje dálniční figurka v uniformě :ph34r: a ptá se: copa to děláme pane? měníme kolečko? je atestovaný?(samosebou je,že, kdo by si dával podomácku vyrobenou rezervu:)), máme průkazečku, že jsme certifikovaný mechanik pro výměnu? NEMÁMÉÉÉ? tak to máme za raneček, jo vy nemáte penízky, tak já mám pro vás klepeta a jedeme k nám...takhle to tady asi dopadne...

 

tohle mě na tý věci a jiných neskutečně bere :wallbash: , proč musí bejt na kdejakou fíčovinu nějakej atestovanej blbeček :jelen: .

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

@untrvasrman: PROČ EU neustále v něčem omezuje běžné lidi? PROČ si nemohu koupit žárovku, PROČ je čím dál větší koncentrace maloobjemových motorů, PROČ se marmeláda nemůže nazývat marmeládou...?

Prostě TAK. Je to omezující a v konečném důsledku odpovědi na "proč" najdeš, no stejně s tím nic neuděláš, ať už to je blbost, nebo ne. Buď si je tam dej a musí mít atest, nebo si je tam nedávej a máš klid. Jednoduché ;)

Upraveno uživatelem Stickler
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...