Jump to content

ŠKODA Economy Run 2014


Recommended Posts

Letos se 33. ročníku této soutěže účastní i tři posádky složené ze členů a přispěvovatelů našeho fóra. Oficiální posádkou OctaviacClubu.cz je posádka se startovním číslem 26 ve složení Vittorio a Chjetjov (neboli Viktor a Vojta) s vozem ŠKODA Octavia II FL 2,0 TDI CR 103kW.

 

Další dvě posádky jsou:

 

  • Pawouk01 + Stanmar; červená Octavia II FL 1,4TSi (neznám startovní číslo)
  • Luborj + spolujezdec; platin šedá Octavia II FL Combi 2,0 TDi CR 81kW (taktéž zatím nemám informace o startovním čísle).

První etapa měří 231km a zavede je z Kosmonos do dalšího výrobního závodu ve Vrchlabí, kde bude pauza na oběd, aby se následně odpoledne kluci vydali zase zpátky do Kosmonos. Tam dorazí zhruba mezi 16-18 hodinou; podle toho, jak pojedou. :)

 

Držme jim společně palce, aby se umístili na viditelných místech nejen v kategorii D3000 (V+V i luborj) a v kategorii benzínových motorů (pawouk01+stanmar), kde bude konkurence asi nejhustší. Duo V+V jede ještě v kategorii Media, abychom měli možnost sepsat článek na web i postřehy na fórum a mohli následně rozjet novou sekci ;)

 

PS: kluci V+V vyrazili na trať v 9:50; jak na tom jsou ostatní, nevím :(

 

První dvě fofrfotky od kluků přímo z Kosmonos; označení účastníků - gumový náramek znamená taky příděl oběda :)

Druhá fotka je z technické přejímky vozidel v Servisním tréninkovém centru ŠKODA Kosmonosy (STC Kosmonosy).

 

10696344_867041023328673_220529751714090

 

10341839_867015019997940_216070681707342

 

 

 

Link to comment

kontroluje se stav vozidla:

  • diagnostikou se zjišťuje přítomnost všech ŘJ v autě (aby si někdo nevymontoval půlku věcí)
  • kontrola povinné výbavy + dohuštění pneumatik na výrobcem předepsané hodnoty maximálního zatížení
  • kontrola množství paliva v nádrži (vizuálně přes budík, aby bylo zhruba 3/4) a následně i kontrola stavu nádrže přes diagnostiku (odpor plováku)

bývá to formalita, ale musí to být. ;)

Link to comment

Nadrz musi byt pred zavodem na urovni 3/4 zaplneni, aby nedoslo ke zkresleni udaju plovaku. Pres diagnostiku se vycte odpor plovaku v ohmech, z cehoz se da vypocitat presny stav paliva v litrech. Po dojezdu se stejnou metodou urci zbytkove mnozstvi paliva v nadrzi (musi tam byt vic nez 1/4 nadrze). Jedna se o mnohem presnejsi metodu urceni spotreby, nez stary system vycvakavani tankovaci pistole.

Link to comment

Ukazuje to odpor plovaku (chces-li mit nejpresnejsi data) a z toho existuje nejaky prepocitavaci vzorec na exaktni mnozstvi paliva v nadrzi.

Alespon tak to vcera vecer vysvetlovali na prezentaci pro media ;)

Z MB-Kosmonos az do Novy Paky jeli jinak kluci za rovny tri litry! B)

Mam z nich radost; vcera vecer pri zaskolovani cestou domu vypadali trosku prejete mnozstvim informaci, ale dulezity bylo, ze je to bavilo a meli dobrou naladu. S tou jde totiz vsechno snaz! :-)

Link to comment

Pochopil jsi to spravne; ja to blbe napsal :D jeli se spotrebou 3,0l/100km

 

Pár aut už sem měl,včetně téhle motorizace,a dokážu si představit ten styl jízdy a rychlost.Ale možná je to pořád z kopce :unsure:

Link to comment

Ukazuje to odpor plovaku (chces-li mit nejpresnejsi data) a z toho existuje nejaky prepocitavaci vzorec na exaktni mnozstvi paliva v nadrzi.

Alespon tak to vcera vecer vysvetlovali na prezentaci pro media ;)

Z MB-Kosmonos az do Novy Paky jeli jinak kluci za rovny tri litry! B)

Mam z nich radost; vcera vecer pri zaskolovani cestou domu vypadali trosku prejete mnozstvim informaci, ale dulezity bylo, ze je to bavilo a meli dobrou naladu. S tou jde totiz vsechno snaz! :-)

Ten vzorec na prepocet neznas ?

Link to comment

takze aktuani informace a zpresneni udaju

 

trasa :

Kosmonosy, Litomerice, Steti, Melnik, Mlada Boleslav, Jicin, Nova Paka, Vrchlabi (tot byla etapa číslo jedna, 231 km) . prumrna spotřeba 3.0l /100 km, prumerna rychlost 56 km/h

Vrchlabi, Nova Paka, Jicin, Mnichovo hradiste, Bakov, Kosmonosy (druha etapa 100 km) prumerna spotřeba 2,9l/100 km, prumerna rychost 55 kmh

 

opravdu jsme nebyli takove brzdy, jak si tady myslite, xy aut jsme predjeli, i jsme dacii problikali v levem pruhu

navíc nase auta byla oznacena nalepkou vzadu : "Jedu soutěž spotreby"

 

jediny nervozni clovek byl kamion na trase boleslav litomerice, ale tam se nedalo jet vic jak 70 protože byl husty provoz

 

mame spoustu zazitku, dojmu, video, fotky, vse se budeme snazit popsat v clanku

 

prozatimni poradi :

kategorie D3000 (nafty 1600 - 2000 ccm) - tady vedeme :), luborj je zati na patem miste jestli se nepletu

celkove porad : tady zatím mame treti místo, první je octavia 1.6 tdi cr a druhy je 1.0 citigo

serazeno je to totiž podle emisi CO2, ve kterých mame drobnou nevyhodu s vetsim autem a silnejsim motorem :)

 

 

Link to comment

To je prispevek...

 

Holt se dneska auta pomeruji a srovnavaji na zaklade jinych meritek vzdy poplatnych dobe. Marketingove je to samozrejme suprovy napsat, ze i velky naftovy auta jsou schopny v beznem provozu (a pri relativne normalnim stylu jizdy) vypoustet o tolik a tolik gramu CO2 na kilometr mene.

Ja s tim prepoctem a jednostrannym zamerenim na emise nesouhlasim; ja spis hodnotim vykon Viktora a Vojty B)

Link to comment

JJ, chápu smysl a význam. Jen občas nechápu jen takové plané výkřiky do tmy :D

 

Stručné výsledky:

  • Viktor s Vojtou vyhráli kategorii Media/VIP a obsadili (tuším) 7. místo celkově
  • Pawouk01 a Stanmar obsadili krásné 3. místo v kategorii B1600 (tj. benzinové motory do objemu 1,6litru)
  • Luborj byl vyznamenám jako nejlepší zahraniční posádka soutěže.

Já osobně z toho mám radost, protože byl Octaviaclub.cz vidět! :)

 

Pyšný jsem na Viktora a Vojtu, kteří ode mne dostali včera večer speciální coaching, ze kterýho museli mít hlavy jak pátrací balony. Ale co jsem slyšel, tak skvěle spolupracovali a dokázali si tak společně poskládat z toho kvanta informací ode mne fungující mix, který je vynesl až takto nahoru.

 

Nezanedbatelný údaj je vedle průmerné spotřeby i hodnota průměrné rychlosti; podle předběžných výsledků (ještě nejsou uvedeny na webu soutěže) by měli mít nejvyšší průměrnou rychlost z celého pole a přitom spotřebu 3,1l/100km (pokud odečteme 5% penalizaci za překročení rychlosti).

Tím chceme společně ukázat, že lze jezdit svižně na horních hranicích rychlostních limitů se spotřebou, o které se některým ani nezdá. :)

 

 

Kluci potvrdili, že je to možné. Ano, jsou po jednom dni hotoví, protože je to velice náročné. Ale pouze v počáteční fázi; jakmile jsou základní návyky zažité, přecházejí tzv. "pod kůži" a zautomatizují se.

Link to comment

Pokud to mám dobře v paměti, tak jsi i vloni, Lubo, měl spotřebu 3,14l/100km. Jen Ti pak k tomu připočetli tu penalizaci za překročení časového limitu a byl jsi rázem na úrovni 3,45l/100km.

 

Jinak Pawouk01 a Stanmar s 1,4 TSI dopadl následovně: 4,190l/100km při průměrné rychlosti 55,08km/h (limitní rychlost byla 54,62km/h). Je to posádka s absolutně nejnižší spotřebou v kategorii B3000 a třetí místo brali kluci jen kvůli přepočtům na vypuštěné emise CO2 v g/km. :( Jinak celkové 21.místo ze 44.klasifikovaných posádek! :palec:

Link to comment

Start první posádky.

post-11543-0-00851300-1411249265_thumb.jpg

Další čekají na start.
post-11543-0-38251600-1411249274_thumb.jpgpost-11543-0-97875000-1411249281_thumb.jpg

Údaje z mého PP.
post-11543-0-08742800-1411249355_thumb.jpgpost-11543-0-90437100-1411249362_thumb.jpgpost-11543-0-21384100-1411249370_thumb.jpgpost-11543-0-44944400-1411249378_thumb.jpg

No a letošní novinka - "kouzelná" krabička GPS, na kterou doplatila různou penalizací za překročení povolené rychlosti polovina posádek. Vyhodnocovaly se (a tedy byly sledované a případně penalizované) jen některé úseky trati. Jinak z ní byl on-line výstup, který se dal sledovat na recepci v Kosmonosech. Dále po dojetí do cíle bylo možno z tohoto systému vytáhnout údaje o plynulosti jízdy (prudké zpomalení, rozjezdy...)
post-11543-0-97150800-1411249449_thumb.jpg


1. etapu sme mali 2.8l/100km ... postupne sme ziskali naskok az na 15-20min oproti rozpisu

2. etapa 2.6l/100km ... doprovodne vozidlo nas dobehlo az v cieli po kontrole paliva :-D

 

Konecny vypocet: 3.14l/100km + 5% penalizacia za rychlost.

 

 

Ano, to tam ten pán říkal při vyhlášení výsledků, že to mastil a nemohl vás dojet. :D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj, byl by jsi ještě schopný někde najít montážní listy a dokumenty k této úpravě ? Mám Superb 2 1,9tdi BXE 2010 a chci taky dělat úpravu na 6 kvalt. Velice bych to uvítal :).
    • Ahoj.Tak dneska jsem se pustil do výměny dílu dle chyby vcds 000833 (G40) ,P0341-000. A při vyndavání starého snímače na magnetu bylo několik špon ocelových drátu. Teďka nevím co dělat mohu normálně dál jezdit? Kde se to tam vzalo nebo odkud nevím? Tak si říkám,že jedině původní majitel něco čistil,protože to vypadá jak vlasy z ocelového kartáče.Možná čistil to sání vířivých klapek kartáčem.Ale jestli to doputovalo až k vačkám.
    • https://www.audiocom.cz/multimedia/bluetooth-handsfree/originalni-handsfree-sady/bluetooth-handsfree-sada-skoda-vw-premium-gsm-ii-160cz
×
×
  • Create New...