Přejít na obsah

Blikajuca palubovka


Fr33m4n

Doporučené příspěvky

Ahojte,

 

potreboval by som poradit. Pred cca pol rokom bol meneny alternator. Vsetko fungovalo OK. Vcera som isiel cca 20km a zrazu sa mi rozsvietila kontrolka ABS a neskor airback. (ešte pred tým prestalo hrať rádio) Chvílu som pokračoval v jazde az začala blikať palubovka. Zastavil som zhasol motor. Po chvili som sa snažil naštartovať. Auto sa chovalo ako pri slabej baterke. Teda snazilo sa nastartovat ale motor sa ani nepretočil a všetko zhaslo.

 

Prvé čo ma napadlo skontrolovať poistky tak som ich všetky prešiel našiel som jednu ktorá bola deformovaná a preto skratovaná. Roztiekol sa na nej plast ale poistka sa neprepálila.

 

Tak som ju vytiahol skúsil naštartovať. Ako tak motor nabehol ale držal sa v neštandartných otáčkach cca 1500. Po zošliapnutí plynového pedála sa mi otáčky znížili na cca 800-900 kde to ukazovalo stabilne ale motor podľa zvuku kolísal od cca 700-1000 otačok (je to odhad, skratka kolisal na nizsých otáčkách ako na voľnobeh).

 

Motor som vypol po zhruba pol hodine zapnutého stropného svetla (koli otvoreným dverám) som ho chcel vypnúť ručne no kryt svetla bol dosť horúci. (toto možno nijako nesúvisí lebo bolo to včera poobede a bolo dosť teplo)

 

Po hodine som zohnal poistku vymenil som ju a skúsil naštartovať. Už ale neúspešne (vybitá baterka). Dal som tam novú a všetko išlo ako hodinky. Auto docestovalo naspäť domov cca tych 20km bez žiadnych problémov.

 

Večer sa s ním išlo ešte 2km bez problémov. Ale pri spiatočnej ceste sa rozsvietila kontrolka baterky ale po cca 0,5-1km zhasla.

 

Dnes sa len preparkovavalo a všetko. OK.

 

Chcem len vedieť čo to mohlo spôsobiť a či stačilo vymeniť tú poistku a dať tam novú baterku. To že sa to tvárilo že to nedobíja bola len náhoda alebo to značí nejaký vážnejší problém.

 

Ide o O1 Combi 1,6 benzín

 

Vďaka za rady.

Odkaz ke komentáři

V první řadě je potřeba změřit, zda alternátor dobíjí, tzn. při běžícím motoru změřit jak velké napětí je na baterce. Dále jak byla špatná ta pojistka, nebyla to jedna z pojistek z pojistkového boxu, co je na baterce? Pokud ano, tak je potřeba nějak pročistit kontakty na té pojistce nebo koupit nový pojistkový box (budeš mít jistotu, že se ti ta pojistka za chvíli opět neuškvaří).

Víc ti teď asi nikdo neporadí, když nevíme, jestli není chyba v alternátoru...

Odkaz ke komentáři

Ok, diki za radu odmeram ci alternator dobija. Tusim 14,4V by mal davat. Poistka to bola z poistkovej skrine pri vodicovy na pozicii 37 (v strede uplne dole na velkych poistkach).

 

Teraz som pozeral v scheme poistkovej skrinky ze by sa malo jednat o poistku nejakeho S-kontaktu a ma tam byt 10A poistka ja som tam mal 20A. Popozeram este lepsie schemy ci sa nejedna o iny model ale pre istotu tam dam slabsiu tu 10A poistku.

Odkaz ke komentáři

Ano, alternátor by měl ideálně dobíjet 14,4V, ale reálně to je kolem 14-14,2V, takže pokud naměříš něco jiného, tak je to špatně. Ta pojistky je opravdu S kontakt (10A), ale co to přesně je ten S kontakt, to nevím :D

 

Kdyžtak se podívej i na pojistkový box co je na baterce, jestli tam jsou pojistky OK a jestli jsou všechny kontakty dotaženy, to platí i o kontaktech na baterce ;)

Odkaz ke komentáři

Takze vcera som mal cas sa s tym pohrat. Urobil som nasledovne:

 

1. Nastartoval som a zmeral napätie na baterke ukazovalo 13,5V

 

2. Zhodil som kryt baterie a skontroloval poistky. Tie boli OK ale srobovaci konektor od alternatora bol znacne obhoreny (cely cierny) a mal zatecenu izolaciu do tej stlacacej svorky.

 

3. Odpojil som tu svorku a nechal len holy vodic ktory som nasledne ocistil od ozaoxidovania a spalenin.

 

4. Nastartoval som s odpojenym kablom od alternatora a zmeral napätie na odpojenom kably (meral som odpojeny kabel -->> minus pol na baterke cize na kostru). Nameral som 2,3V jedosmerne napätie.

 

5. Ocisteny kabel som "amatersky" pripojil k poistke na svoje miesto (nakolko som nemal k dispozicii origoš srobovaci konektor a stary bol nepouzitelny)

 

6. Znovu som nastartoval a meral napätie na baterke a nameral som 14,4V

 

7. Zmeral som len samotnu baterku a mala hodnotu 12,8V

 

Minimalne som si predlzil dojazd ale ta hodnota z alternatoru je mala tych 2,3V. Niekde som sa docital ze alternator treba nejakym sposobom "prebudit" moze by ta mala hodnota sposobena tym ze som nic take nerobil? Cize teoreticky je problem odstraneny kedze sa zvysilo napätie pri nastartovani z 13,5V na 14,4V?

 

Je tu moznost ze alternator je OK a su usmazene diody pripadne je nieco s regulatorom? Tiez by som rad vedel kde sa nachadzju tie diody usmernovaca su priamo na alternatore alebo niekde za nim?

Odkaz ke komentáři

Závadu jsi zdárně vyřešil. Pokud není alternátor vybuzenej, tak ti napětí dávat nebude, proto kdyby jsi měl vymlácenou baterku, tak by ti ani roztlačování nepomohlo (i když to se u moderních aut nesmí), protože altík nebude dávat žádné napětí, protože není vybuzenej napětím z baterky ;) . Pokud máš po opravě na baterce napětí 14,4V, tak je vše v pořádku a můžeš vesele jezdit dál :palec:

 

Jinak když jsi měl odpojenej altík od baterky a na baterku jsi nastartoval, tak se nic nestane, ale NIKDY nesmíš odpojit u běžícího motoru baterku a nechat běžet motor jen na alternátor!!! Altík musí být zatíženej tvrdým zdrojem (což je baterka), jinak ti může vyskočit napětí i na několik desítek voltů a to by usmažilo řídící jednotky!!! A jak už tu napsal Prochy, regulátor a usměrňovací diody jsou součástí alternátoru ;)

Odkaz ke komentáři

Jasne cize daval malo lebo nebol vybudeny. Bez baterky som altik neskusal len s baterkou. (Teda ked neratam to ze som ho meral ked som startoval iba na baterku a tym padom ho nevybudilo)

 

Dnes som meral este aj pri zatazi (svetla, radio, kurenie...) Zistil som ze mi klesa napätie pri zapnutom vyhreve zadneho skla a predneho ofukovania na hodnotu 13V. Pri ostatnych systemoch je pokles na 14V a vrati sa na 14,2V. 14,4V dava ked je vsetko vypnute ako su svetla a radio...

 

Predpokladam ze nemam uplne vyhrane kedze to tak klesa pri tom ohreve a ofukovani. Moze tam byt skrat alebo nieco podobne?

 

Ako jazdit budem nadalej dva dane systemi pouzivat co najmenej a uvidim ci sa baterka vybije ak hej uz nosim rezervnu v kufri, kedze staru stacilo nabit a je ako nova. Uvidim tento tyzden ako obstojim a ked zle tak dalsi vikend sup do monteriek a ide sa elektrikarcit.

Odkaz ke komentáři

Tak on výhřev zadního skla má velký odběr (asi 300-400W), ale aby ti to napětí spadlo o tolik, to je divný, takže někde bude asi ještě přechodový odpor.

JInak jak jsi čistil ten zoxidovaný konektor, to myslíš ten co je přímo na alternátoru, jak je připojený ten silný kabel? Nějak jsem to totiž z toho popisu nepochopil... :) Pokud je to ten kabel, tak je možný, že samotný kabel už má velký odpor a při zatížení el. soustavy, pak napětí spadne na 13V, což je na dobíjení baterky málo...

Když pustíš přední světla, přední mlhovky a zadní mlhovku, tak máš jak velké napětí? :)

Odkaz ke komentáři

Tak to máš dobíjení v pořádku. Ventilátor si nemůže vzít tolik proudu, takže bude někde chyba asi ve výhřevu zadního skla. Zkontroluj si to nebo si to nech zkontrolovat, aby ti potom při zapnutém výhřevu nechytlo auto, protože se to někde bude hodně hřát, když to má takovej odběr proudu...

Odkaz ke komentáři

No dnes som sa v tom zasa vrtal a rad by som zistil kde by som mohol kupit nove nasledujuce diely: poistkovu skrinku na baterku (predpokladam ze je uz aj s poistkami ak nie tak aj poistky), no a najlepsie kabel od alternatora do tej poistkovej skrine pripadne len ten "srobovaci konektor" co ide do poistkovej skrinky (ako som hore pisal ze to bolo ohorene a zaoxidovane) ale radsej by som cely kabel.

 

Dnes som odstranil problem odberu v klude z 0,5A na 15mA cize to mi uz baterku nevybije. Len mam problem s udrzanim napetia na baterke ked zapnem uuuplne vsetko co sa da tak mi klesne na 13V - 13,2V co by nemalo ak mam len svetla tak sa to drzi na 14,2V. Tych 14,2V si to drzi nech je zapnute jednotlivo hoci co ale ak to zatazim viacej vecmi mi to napetie klesne.

 

Podla toho co som zatial zistil je najistejsie vymenit celu tu poistkovu skrinku a kabel od alternatora do tej poist. skrinky. Len som nenasiel ziaden shop kde by som zohnal vsetky tieto veci. Viete mi nieco odporucit??

 

Dakujem za vsetko aj za rady hore.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...