Jump to content

Bezpečná a hospodárná jízda - jak na to


Recommended Posts

Díky Viktorovi za novou součást fóra, a zároveň

vás srdečně vítám v nové sekci věnované Hospodárné jízdě.

V návaznosti s tímto tématem bude vycházet i článkový seriál; pokusím se v týdenní periodě, ale vždy musím zohlednit vlastní pracovní zápřah, a ne vždy tak mám k dispozici internet (v lepším případě), v tom horším čas. Takže ten týden, prosím, berte s rezervou. ;)

 

Než se pustím do prvního tématu, resp. než bude zveřejněn první článek na webu OctaviaClubu.cz, pročtěte si, prosím, krátký úvod do celé problematiky. Jen tak totiž pochopíte mou filosofii, a podle toho zde budu debatu i regulovat; chci tím zabránit zbytečným flame tématům zahájeným jen z toho důvodu, že pisatel ingnoroval, či vůbec nečetl úvod do problematiky a základní pilíře.

Cílem společného snažení mezi www.jezdim-usporne.cz a OctaviaClubem není školit úsporné "šnečí" řidiče, ale zachovat vaše cestovní rychlosti a přitom ještě jezdit úsporněji.

 

Vemte, prosím, na vědomí i fakt, že se zde dozvíte jen TEORII, která vám bez potřebné praxe nebude k ničemu. PRAXI ale nezískáte celou sami (tj. vlastním konáním a zkoušením v autě). Protože, jak už psali nejen Viktor s Vojtou, ale i Pawouk01 se Stanmarem v postřezích z Economy Runu, po jednom dni měli plné brýle z přemíry soustředění se na správnou kombinaci věcí.

Moje rada proto zní: zaměřte se vždy jen na jednu věc naráz, kterou pak budete intenzivně zkoušet určitý čas, např. týden či 10 dní. Poté by se tento úkon měl sám zautomatizovat a vy můžete přistoupit k novému prvku.

 

Stejně tak nikdo nikoho nenutí převzít všechny věci, ale každý si složte z těchto dílků vlastní souhrnné puzzle, které vám samotným bude vyhovovat. A je přitom zcela jedno, zda uspoříte půl litru na sto, anebo v extrému i tři a více litrů.

Mým cílem a ambicemi není předělat váš jízdní styl - od klávesnice a monitoru to jde blbě, a možnosti k tomu jsou jen v rámci coachingu, kdy spolu pojedeme v autě, neboť jen tam můžu zhodnotit váš jízdní styl a vymyslet pro vás vhodnou kombinaci prvků hospodárné jízdy.

 

A ještě malá vsuvka na závěr: nikde se zde nedozvíte rady ve stylu "při jízdě z kopce vypněte motor" či absurdity ohledně nepoužívání komfortních spotřebičů. Protože jinak byste si je přece nemuseli s autem objednávat, či dodatečně dodělávat, že? ;)

 

A kdo má FB, tak www.jezdim-usporne.cz je i na Facebooku! ;)

Link to post

Díky kluci! :)

 

Už sepisuju první články; úvod už mám sepsaný a má jej k dispozici už Viktor. Teď sepisuji kapitolu č.1; musíme s velkým šéfem kouknout, zda to nakonec pro potřeby článků trošku nerozkouskujeme. Sem na fórum bych ale dával "celé" kapitoly. Ve Wordu to bude mít vždy zhruba 3-5 stran.

Vím, že je to moc, ale prostě se vám pokusím předat komplexní stavební kostičky, ze kterých si každý budete moci složit základ a dále na něm budovat.

 

Celé to sepisuji i z pohledu instruktora bezpečné jízdy, tj. u relevantních témat najdete i vysvětlení právě z teorie kurzů bezpečné jízdy. Doufám, že tímto "oživením" dojde totiž ke správnému pochopení určitých věcí, které stojí při pořízení peníze. ;)

 

Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. :palec:

Link to post

zikmeister: trošku vedle. Sedačku budeme řešit až za pár týdnů... :D To se dočtete o tom, jak sedačky kvůli redukci hmotnosti vymontovat. :loool:

 

pawouk: s pneumatikou jsi blízko. ;) O rozměry a nafouknutí pneu to ale není; ale i tomuhle tématu se budu věnovat. Sepisovat začnu o víkendu v Paříži. :)

 

olisoft: zatím nejbližší tip. :palec:

Link to post

super uvod, myslim ze clanky pak asi rozsekame.

 

napad s tim, udelat cele clanky viditelne jen pro cleny OctaviaClubu neni vubec spatny napad, neco jako placene sekce znamych novin ci casopisu online..

 

preci jen to stoji, cas a usili :)


promyslim, ale uz vidim ty XY emailu, ktere budou nenavistne :D

Link to post

Není stáří, jako stáří. Tvrdá pneu versus tvrdá a zpuchřelá. Ve výsledku to bude možná +- pár deci, dle stylu jízdy. Je to podobné jako podhuštěná a plně nahuštěná pneu. v reálu do toho zasahuje i možnost přenosu sil na vozovku. Dále je tu i otázka bezpečnosti atd. Ha, koukni sem:<br />http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008113001

Link to post
........

..Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. :palec:

 

Honzo což o to, vede Tě dobrý úmysl, to Ti chválím, ale mám strach že slušně bude stejně jezdit jen ten který tak činí doposud.

Každopádně přeji hodně úspěchů a těším se, že se třeba taky něčemu přiučím.

 

Link to post

super :palec:

 

jenom... a nechci vypadat jako nacista... ale :ph34r:

........ Z výše uvedeného důvodu ode mne nečekejte rady tipu „při jízdě z kopce vypněte motor“, nebo extrémy tipu „za deště .........

 

tip = odhad, doporuceni

typ = model, druh

 

chapu, ze tam asi pred upravou bylo neco jako "necekejte tipy jako..."

Edited by Laurin Klement
Link to post

ja bych to videl na uverejeneni clanku zase v pondeli jako tento tyden.

 

mailingy se rozesilaji v noci ut/st nebo st/ct

 

ted posleme vsem odkaz na prvni clanek, takze ho budou mit na konec tydne/vikend a pristi tyden zase stejne asi

Link to post

Konecne neco pro me. Vsechny auta maj diru v nadrzi. Jinak jak se to da napr resit u OII TDI 103kw s DSG? Na dalce se dostanu s prehledem na 5.2-10l/100km ale dlouhodobou si drzim u 6.3-7l. Passat 3BG 96kw byl 6.9-7.4l superb I 2.0tdi 103kw 5l-7 dalka dlouhodoba 7-8l OII RS tdi 140kw 9-13l dlouhodoba.Pneu 225/45/17 nafouknuty na 2.8bar. Ridim se sice pravidlem ze dokud jezdim do 8l tak je to slušný. Jinak vliv na spotrenu a dojez ma hodne nafta. Je znat nemecka a ceska ikdyz to bude verva a spol z cesky rafinerky... :-/

Link to post
  • 5 weeks later...

Teďka jsem trošku na štíru s časem, ale do konce příštího týdne bude hotový další článek. Tento týden proškoleno něco kolem 450ti německých prodejců za den, tak toho mám plný kecky. A od zítra se jede další kolo... :D

Napster: pošli mi, prosím, SZ s popisem trasy a stylu jízdy. ;)

Link to post

Když jsme u tý spotřeby, tak by mě zajímalo jestli má nějaký smysl kupovat sportovní vložku vzduchového filtru např. od výrobce K&N (nemyslím kužel ale pouze vložku kterou jednoduše vyměním za původní papírovou) sníží mi to spotřebu? máte s tím zkušenosti? je to docela drahý tak se ptám abych nekupoval zbytečný nesmysl. díky za rady.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...