Honza9007 Odesláno Září 24, 2014 Sdílet Odesláno Září 24, 2014 Díky Viktorovi za novou součást fóra, a zároveň vás srdečně vítám v nové sekci věnované Hospodárné jízdě. V návaznosti s tímto tématem bude vycházet i článkový seriál; pokusím se v týdenní periodě, ale vždy musím zohlednit vlastní pracovní zápřah, a ne vždy tak mám k dispozici internet (v lepším případě), v tom horším čas. Takže ten týden, prosím, berte s rezervou. ;) Než se pustím do prvního tématu, resp. než bude zveřejněn první článek na webu OctaviaClubu.cz, pročtěte si, prosím, krátký úvod do celé problematiky. Jen tak totiž pochopíte mou filosofii, a podle toho zde budu debatu i regulovat; chci tím zabránit zbytečným flame tématům zahájeným jen z toho důvodu, že pisatel ingnoroval, či vůbec nečetl úvod do problematiky a základní pilíře. Cílem společného snažení mezi www.jezdim-usporne.cz a OctaviaClubem není školit úsporné "šnečí" řidiče, ale zachovat vaše cestovní rychlosti a přitom ještě jezdit úsporněji. Vemte, prosím, na vědomí i fakt, že se zde dozvíte jen TEORII, která vám bez potřebné praxe nebude k ničemu. PRAXI ale nezískáte celou sami (tj. vlastním konáním a zkoušením v autě). Protože, jak už psali nejen Viktor s Vojtou, ale i Pawouk01 se Stanmarem v postřezích z Economy Runu, po jednom dni měli plné brýle z přemíry soustředění se na správnou kombinaci věcí. Moje rada proto zní: zaměřte se vždy jen na jednu věc naráz, kterou pak budete intenzivně zkoušet určitý čas, např. týden či 10 dní. Poté by se tento úkon měl sám zautomatizovat a vy můžete přistoupit k novému prvku. Stejně tak nikdo nikoho nenutí převzít všechny věci, ale každý si složte z těchto dílků vlastní souhrnné puzzle, které vám samotným bude vyhovovat. A je přitom zcela jedno, zda uspoříte půl litru na sto, anebo v extrému i tři a více litrů. Mým cílem a ambicemi není předělat váš jízdní styl - od klávesnice a monitoru to jde blbě, a možnosti k tomu jsou jen v rámci coachingu, kdy spolu pojedeme v autě, neboť jen tam můžu zhodnotit váš jízdní styl a vymyslet pro vás vhodnou kombinaci prvků hospodárné jízdy. A ještě malá vsuvka na závěr: nikde se zde nedozvíte rady ve stylu "při jízdě z kopce vypněte motor" či absurdity ohledně nepoužívání komfortních spotřebičů. Protože jinak byste si je přece nemuseli s autem objednávat, či dodatečně dodělávat, že? ;) A kdo má FB, tak www.jezdim-usporne.cz je i na Facebooku! ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
tomiq07 Odesláno Září 24, 2014 Sdílet Odesláno Září 24, 2014 Tak tuto temu budem s velkym zaujmom sledovat :-) ak by sa podarilo tak tiez by som buduci rocnik Economy Run absolvoval, a verim ze tieto rady mi iba mozu pomoct :) Honzo takze uz teraz klobuk dole ze sa do toho pustas :-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin_TDi Odesláno Září 25, 2014 Sdílet Odesláno Září 25, 2014 Už se moc těším na tyto cenné informace ! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
desos Odesláno Září 25, 2014 Sdílet Odesláno Září 25, 2014 Nedávno jsem prohlížel Tvé stránky, takže se také těším, bude to zajímavé 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 25, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 25, 2014 Díky kluci! :) Už sepisuju první články; úvod už mám sepsaný a má jej k dispozici už Viktor. Teď sepisuji kapitolu č.1; musíme s velkým šéfem kouknout, zda to nakonec pro potřeby článků trošku nerozkouskujeme. Sem na fórum bych ale dával "celé" kapitoly. Ve Wordu to bude mít vždy zhruba 3-5 stran. Vím, že je to moc, ale prostě se vám pokusím předat komplexní stavební kostičky, ze kterých si každý budete moci složit základ a dále na něm budovat. Celé to sepisuji i z pohledu instruktora bezpečné jízdy, tj. u relevantních témat najdete i vysvětlení právě z teorie kurzů bezpečné jízdy. Doufám, že tímto "oživením" dojde totiž ke správnému pochopení určitých věcí, které stojí při pořízení peníze. ;) Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Září 25, 2014 Sdílet Odesláno Září 25, 2014 (upraveno) super Jinak budeme diskutovat tady nebo bude spešl vlákno? Upraveno Září 25, 2014 uživatelem Laurin Klement 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zikmeister Odesláno Září 25, 2014 Sdílet Odesláno Září 25, 2014 Hodne velkej Honzo! Uz se tesim na clanky a hlavne az si vyzkousim v praxi - opravdu to chce neco se situaci na silnicich udelat, obcas co vidim na silnicich nedokazu ani pochopit.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 25, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 25, 2014 super Jinak budeme diskutovat tady nebo bude spešl vlákno? Diskutovat o všemožném můžeme zde; ostatní pak bude ve vlastních vláknech - obdobně jako v Detailingu. Taková je zatím moje představa. Pokud má někdo jiný nápad, sem s ním! :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
maros Odesláno Září 25, 2014 Sdílet Odesláno Září 25, 2014 no a nemely by byt tve clanky treba v sekci jen pro cleny at nalakem nove cleny ? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 25, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 25, 2014 Malá ochutnávka z chystané první kapitoly... kdopak ví, co je na obrázku a co tím chtěl autor (tedy já :D) říci... ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zikmeister Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 Dat si sedacku doprostred auta? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pawouk01 Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 Já bych řekl, že to bude kolo (resp. pneumatika) a vliv rozměrů a správného nafouknutí na jízdu a tedy i spotřebu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 na jazdu v zakrute asi 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 26, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 26, 2014 zikmeister: trošku vedle. Sedačku budeme řešit až za pár týdnů... :D To se dočtete o tom, jak sedačky kvůli redukci hmotnosti vymontovat. pawouk: s pneumatikou jsi blízko. ;) O rozměry a nafouknutí pneu to ale není; ale i tomuhle tématu se budu věnovat. Sepisovat začnu o víkendu v Paříži. :) olisoft: zatím nejbližší tip. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 Jak působí síly na pneu a kdy má ještě přilnavost k vozovce při jízdě, v zatàčce, brždění,akceleraci a kombinaci těchto možností. Zjednodušeně. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 26, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 26, 2014 vyhráváš Bludišťáka a dobrý pocit pro dnešní páteční den. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vittorio Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 super uvod, myslim ze clanky pak asi rozsekame. napad s tim, udelat cele clanky viditelne jen pro cleny OctaviaClubu neni vubec spatny napad, neco jako placene sekce znamych novin ci casopisu online.. preci jen to stoji, cas a usili :) promyslim, ale uz vidim ty XY emailu, ktere budou nenavistne :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 (upraveno) tak jim kdyžtak napíšeš, že za 2 vyjeté nádrže to budou mít zpět a ještě budou něco umět :D jinak by mě zajímalo, jestli má vliv stáří pneu, počítáme-li se stejným vzorkem - téměř nová vs. tvrdá. To se taky dozvíme? Upraveno Září 26, 2014 uživatelem Laurin Klement 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 Není stáří, jako stáří. Tvrdá pneu versus tvrdá a zpuchřelá. Ve výsledku to bude možná +- pár deci, dle stylu jízdy. Je to podobné jako podhuštěná a plně nahuštěná pneu. v reálu do toho zasahuje i možnost přenosu sil na vozovku. Dále je tu i otázka bezpečnosti atd. Ha, koukni sem:<br />http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008113001 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stanmar Odesláno Září 26, 2014 Sdílet Odesláno Září 26, 2014 ........ ..Chci bojovat s větrnými mlýny - chci pomoct zlepšit situaci na silnicích, zvýšit bezpečnost nás/vás řidičů a třeba se postupně sama sníží agresivita některých individuí, které denně potkávám na silnicích. :( A jen s vaší pomocí a s vaším zapojením můžeme společně něčeho docílit! Takže vsázím na vás. Honzo což o to, vede Tě dobrý úmysl, to Ti chválím, ale mám strach že slušně bude stejně jezdit jen ten který tak činí doposud. Každopádně přeji hodně úspěchů a těším se, že se třeba taky něčemu přiučím. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 29, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 29, 2014 Na stránkách máme první článek. Už jste jej četli? ;) Aktuálně z Paříže píšu druhý díl, tak abychom v pátek mohli s Viktorem poslat do světa nové čtení na víkend. :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Září 29, 2014 Sdílet Odesláno Září 29, 2014 (upraveno) super jenom... a nechci vypadat jako nacista... ale ........ Z výše uvedeného důvodu ode mne nečekejte rady tipu „při jízdě z kopce vypněte motor“, nebo extrémy tipu „za deště ......... tip = odhad, doporuceni typ = model, druh chapu, ze tam asi pred upravou bylo neco jako "necekejte tipy jako..." Upraveno Září 29, 2014 uživatelem Laurin Klement 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 29, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 29, 2014 Jo, diky za pripominku. Dam si na to pozor. Obcas holt neco taky prehlednu. ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vittorio Odesláno Říjen 1, 2014 Sdílet Odesláno Říjen 1, 2014 ja bych to videl na uverejeneni clanku zase v pondeli jako tento tyden. mailingy se rozesilaji v noci ut/st nebo st/ct ted posleme vsem odkaz na prvni clanek, takze ho budou mit na konec tydne/vikend a pristi tyden zase stejne asi 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Říjen 2, 2014 Autor Sdílet Odesláno Říjen 2, 2014 Tak Pariz za nami, a ja sedim v letadle smer Recko. Mam tak dost casu na dalsi psani. :-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vittorio Odesláno Říjen 6, 2014 Sdílet Odesláno Říjen 6, 2014 ja mam tyden skluz, takze ted zacnu pripravovat vydani clanku a tepreve tento tyden pujde maiing na vsechny 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Swed Odesláno Říjen 9, 2014 Sdílet Odesláno Říjen 9, 2014 Podle me parada a myslim ze se mame vsichni na co tesit :) ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Napster Odesláno Říjen 10, 2014 Sdílet Odesláno Říjen 10, 2014 Konecne neco pro me. Vsechny auta maj diru v nadrzi. Jinak jak se to da napr resit u OII TDI 103kw s DSG? Na dalce se dostanu s prehledem na 5.2-10l/100km ale dlouhodobou si drzim u 6.3-7l. Passat 3BG 96kw byl 6.9-7.4l superb I 2.0tdi 103kw 5l-7 dalka dlouhodoba 7-8l OII RS tdi 140kw 9-13l dlouhodoba.Pneu 225/45/17 nafouknuty na 2.8bar. Ridim se sice pravidlem ze dokud jezdim do 8l tak je to slušný. Jinak vliv na spotrenu a dojez ma hodne nafta. Je znat nemecka a ceska ikdyz to bude verva a spol z cesky rafinerky... :-/ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Listopad 8, 2014 Autor Sdílet Odesláno Listopad 8, 2014 Teďka jsem trošku na štíru s časem, ale do konce příštího týdne bude hotový další článek. Tento týden proškoleno něco kolem 450ti německých prodejců za den, tak toho mám plný kecky. A od zítra se jede další kolo... :DNapster: pošli mi, prosím, SZ s popisem trasy a stylu jízdy. ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
OCTAVIA I 2.0 85kw Odesláno Listopad 8, 2014 Sdílet Odesláno Listopad 8, 2014 Když jsme u tý spotřeby, tak by mě zajímalo jestli má nějaký smysl kupovat sportovní vložku vzduchového filtru např. od výrobce K&N (nemyslím kužel ale pouze vložku kterou jednoduše vyměním za původní papírovou) sníží mi to spotřebu? máte s tím zkušenosti? je to docela drahý tak se ptám abych nekupoval zbytečný nesmysl. díky za rady. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.