Jump to content

ÚSPORNÁ JÍZDA DÍL Č.2 - Hustění pneumatik


Recommended Posts

Tak pokud 205 vs 225 udělá rozdíl cca 0,5l, tak to vychází asi 0,25l na 1 cm šířky pneu.

 

Takže u 195 vs 225 by to mohlo být hrubým odhadem 0,75l a u 195 vs 205 těch 0,25l. V praxi bude asi záležet taky na discích (rozdíl v hmotnosti), ale neřešme setiny ;)

Link to comment

pokud budeš brát rozdíl letní/letní, pak bude zhruba poloviční oproti údajům Skaji. ;) Pokud budeš brát rozdíl zimní/letní, pak by to zhruba kolem toho půl litru být mohlo. Záleží ale i na směsi pneumatiky (tvrdá/měkká), nahuštění a opotřebení/stáří pneu.

Link to comment

úplně přesně ti to říct nedokážu. Ale když budeš počítat do těch 0,5litrů na spotřebě nahoru, bude to zhruba vycházet. Je třeba brát v potaz, že kola dělají auto a pro krásu se musí trošku trpět. :D Je jasný, že kdo bude honit spotřebu do extrémů, tak bude jezdit jen na 15" kolech, komu trošku záleží i na designu kol, a bude kvůli tomu ochotný obětovat i nějáké deci na spotřebě, půjde do 17" kol.

 

Mně osobně to na OII combi za ten jízdní komfort a pocit, spolu se vzhledem celku, stálo. Na OIII teď jezdím na 18". ;)

Link to comment

V končinách kde bydlím spousta lidí přechází z 17" na 16" a 15", je to tu děs běs, než bych na 17" dovezl rodinu např. do nedalekých Slavonic tak budeme vytřepaný jak ze starý tatramatky :) Ještě že nejsem ulítlej na veliký kola :)

Link to comment

V končinách kde bydlím spousta lidí přechází z 17" na 16" a 15", je to tu děs běs, než bych na 17" dovezl rodinu např. do nedalekých Slavonic tak budeme vytřepaný jak ze starý tatramatky :) Ještě že nejsem ulítlej na veliký kola :)

Asi jezdím jen po samých dobrých cestách. :D Jako přenos tam nějaký je, ale není to nic hrozného. A ačkoliv trpím na záda, tak ani cestování s bývalou OII na sportovním sníženém podvozku a 17" kolech nebyl problém; po jakýchkoliv cestách v ČR. Když už někde byla rozbitá silnice druhé či třetí třídy (a že i v okolí Prahy, Boleslavi apod. jich je), tak jsem krapet snížil rychlost tak, abych se mohl bezpečně vyhnout. Anebo jsem je přeskákal. Tím, že dnes už auta dostávají celkově tužší tlumiče, je de facto jedno s jak velkými koly jedeš. ;)

 

Ale jak říkám, je to hodně individuální; každý to vnímáme jinak. :)

Link to comment
  • 3 years later...

Z hlediska spotřeby paliva je nejvýhodnější používat ty nejužší pneumatiky (mají menší aerodynamický odpor, který od rychlosti nad 40km/hod převažuje nad valivým), které výrobce pro vozidlo schválil do provozu. Z hlediska tlaku více než souhlasím s malým (uváděným 10%) přehušťováním bez nebezpečí středového sjíždění desénu.

Z hlediska desénu a spotřeby je méně více, ale ne pod zákonem stanovený limit. Při malé hloubce desénu pozor na mokru.

Dále je z hlediska spotřeby výhodné používat co nejlehčí kola (hlavně na vnějším obvodu). Roztáčení (překonávání momentu hybnosti) těžkých kol, tedy zrychlení je na nízkoprofilových pneumatikách menší. Tedy opět platí, čím nižší = sjetější pneu, tím lépe akcelerují a méně "žerou"!

Link to comment
  • 6 months later...

Tak jsem nedávno navštívil autosalon Škodovky a všiml jsem si zajímavé skutečnosti ohledně doporučených tlaků huštění kol. Postupem času se doporučené tlaky huštění pneumatik u vozidel se shodným obutím (např. 195/65 R15) neustále zvyšují (Fabia, Rapid, Octavia). A kupodivu to ani není závislé na hmotnosti vozidel, což bych třeba předpokládal, že těžší auta budou mít ty doporučené tlaky vyšší, když se u každého z vozidel liší tlaky podle jejich obsazenosti a nákladu.
Navíc jsem objevil, že tabulky huštění obsahují i údaj ECO, což dříve nebývalo a ten koresponduje s vyšším tlakem v pneu.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...