vittorio Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Opět vás vítám při čtení dalšího dílu seriálu o bezpečné a hospodárné jízdě, který vzniká ve spolupráci OctaviaClub.cz a www.jezdim-usporne.cz. Podíváme se na doporučené hustění pneu, a faktů, které využijeme pro hospodárnou jízdu http://www.octaviaclub.cz/clanky/usporna-jizda-dil-c2-husteni-pneumatik-773.html 0 Quote Link to comment
zikmeister Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Ja jsem vzdycky foukal na plny auto s panackama a ted jsem zacal fouka na R17 2.5 predek a 2.7 zadek - auto je sice trosku tvrdsi ale zase lepe drzi a i ta spotreba asi bude lepci :) 0 Quote Link to comment
jar_da Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Sice jsem článek ještě nečetl, ale paušálně foukat auto na plnou zátěž je podle mě nesmysl, myslím, že je potřeba zátěž auta brát v úvahu, protože při nahuštění naplno a provozu s poloviční zátěží pak blbě sjedeš gumy, možná ušetříš palivo, ale zničíš gumy. Kontrola sjíždění gum je dost důležitá a je indikátorem správného nahuštění gumy, nejčastěji jezdím s poloviční zátěží a hustím na 2,1 nebo 2,2 a gumy šíře 225 sjeté pěkně rovnoměrně, rovněž tak zimní 205, na těchto dvou sadách mám najeto dohromady 130.000 km a obě sady mají zbytkových 3 mm vzorku, takže si myslím, že docela slušný kilometrový nájezd, takže ono palivo něco stojí, ale gumy taky, takže s rozumem. 0 Quote Link to comment
miam Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Pneu hustím dle pokynů výrobce (asi jako jedno z mála jediných doporučení, nesmyslně dlouhé servisní intervaly dle továrny však opomíjím). Jezdím bez zátěže (jen já, občas spolujezdec) na vzdálenosti kolem 60 km, tzn. město, mimo město). Neumím si představit hustit pneu mojí Octavie II RS TI DSG po face na hodnoty maximálního zatížení. Už nyní je RS docela dost tvrdé, s max. huštěním bych asi dával podvozkovým komponentům pěkně zabrat. Navíc si mysím, že při minimální zátěži auta se budou pneumatiky více sjíždět upostřed běhounu. Pokud se všakmýlím, rád se nechám poučit! 0 Quote Link to comment
kejml Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Jako že by se přehuštěná pneumatika sjížděla uprostřed více, než na krajích? Větší paseku, než vysoký tlak, udělá na podvozku (ramena, čepy...) tun(z)ing. Snižování, nízkoprofilové pneumatiky... jar_da: souhlas. Nic není zadarmo, je potřeba používat mozek ;-) 0 Quote Link to comment
miam Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Jako že by se přehuštěná pneumatika sjížděla uprostřed více, než na krajích? Větší paseku, než vysoký tlak, udělá na podvozku (ramena, čepy...) tun(z)ing. Snižování, nízkoprofilové pneumatiky... jar_da: souhlas. Nic není zadarmo, je potřeba používat mozek ;-) Tutningovým úpravám na podvozku a karoserii se vyhýbám. Prostě sériové RS na origo 17" kolech. Ponechávám vzhled i podvozek tak, jak konstruktéři vymysleli a odzkoušeli. Pouze výkon a točivý moment jsem nechal ve firmě DIESELPOWER jaksi povýšit. 0 Quote Link to comment
napajedlak Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 To s maximálním tlakem daným automobilkou by mne taky zajímalo. Nebudou se poté pneu sjíždět středem? (jezdím sám) 0 Quote Link to comment
tesna Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Myslím, že horší než přehuštění o dle mne zanedbatelných 0,2-0,3 MPa, což je 10% (já obě auta dávám okolo 2,7) a možná o něco většímu sjíždění pneumatiky (kvůli rozdílu v hmotnosti 150 kg?) je mnohem horší podhuštění. A to se podle některých namátkových kontrol na cestě týká až 2/3 aut a jak je vidět na cestě, často je to podhuštění brutální. A tam je ten dopad do spotřeby a opotřebení je zásadní. A může to být částečně i tím, že měřáky na pumpách jsou velmi nepřesné. Nedávno jsem si to ze zájmu otestoval. Na jedné pumpě mi to ukázalo okolo 2,5, o pár set metrů dál Shellce dle malého přenosného pouze 2,2 – 2,3. Když jsem na rodinný kombík, který je primárně na rychlé a pohodové přesuny po dálnici dal pneu, u kterých byl deklarovaný nízký valivý odpor, a tyto foukám na max. zátěž, tak dopad do spotřeby je proti předchozím gumám 10% snížení (což mi dle nájezdu za 3 roky zaplatilo současnou sadu a dokonce "vydělalo" na dvě nové gumy, a to tam rok nebo dokonce dva ještě vydrží). 0 Quote Link to comment
motorpower Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Ono to digitální měřidlo co je na fotce, sice ukazuje desetinky, ale skutečné hodnoty jsou většinou jinde. Je však dobré na srovnání stavu pneumatik na vozidle. Myslím tím rozdílové tlaky. 0 Quote Link to comment
tucnakk Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 A jak to je v létě,když na gumu chvili svítí slunce pak zas nesvítí,A tam se tlak v pneu taky dost mění 0 Quote Link to comment
napajedlak Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 (edited) Měl jsem na mysli max. tlaky dle štítku 2.4/3.0 oproti 2.1/2.2 - co mám nafoukáno dle štítku pro nenaložené auto, to rozdíl docela je. Snad s podhuštěnými pneu zde nikdo vědomě nejezdí a tlaky si kontrolujeme :-D . Nedávno byl ve Světě motorů zajímavý test měřidel. Mám dvě z testu (jedno z nich je česká klasika a měří nečekaně přesně). Edited October 23, 2014 by napajedlak 0 Quote Link to comment
nep_ap Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Já přehušťuji pneumatiky odjakživa. Menší odpor, nižší spotřeba, a vyšší rychlost. Samozřejmě počítám s tím, že v zatáčce či na mokru, mě moc nepodrží. Ale, zase nejezdím jako debil. Žádné středové či jinak defektní sjíždění jsem nezaznamenal. Ten Svět motorů mi také prošel rukama, vím že mám dva, ty nekvalitní (nepoužívám je, ani nevím, kde jsem k nim přišel). Ale už nevím, který si pořídit. Kladně byl hodnocen ten z Auto Kelly, ale byl dost drahý. Nějaká jiná volba …? 0 Quote Link to comment
napajedlak Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Jak skončí fotbal vyfotím je :D 0 Quote Link to comment
Mara1994 Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Můžu se zeptat na kolik mam nafoukat zimní kola 205/55/R15 škoda octavia 1 predfacelift 1.6 55kw ? Prosím je to nutné zejtra je tam budu obouvat u znamyho 0 Quote Link to comment
vittorio Posted October 24, 2014 Author Share Posted October 24, 2014 stitek na nadrzi nemas? 0 Quote Link to comment
romariooo Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Nezapomente na to že Vám to ukáže jinou hodnotu když je ta guma studená a jiné číslo když se zahřeje... 0 Quote Link to comment
Radas Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Já si nechávám hustit letňáky CONTINENTAL ContiEcoContact 3 195/65 R15 plynem 2,4-2,4 a 2 roky ok. bez úniku a zimáky GoodYear UltraGrip 8 klasika vzduch 2,4-2,4,ale ty musím sem tam dofoukávat 0 Quote Link to comment
DjRaptor Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 osobně mam teď na 18" 2,2 na všech kolech nevim jestli je to dobře ale už teď cejtim každého mravence ne silnici , měřeno přes manometr na komresurku do auta. 0 Quote Link to comment
Honza9007 Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Každý máme jinou potřebu tvrdosti v autě. Osobně bych na 18" kolech foukal 2,5 / 2,5, ale je třeba to vyzkoušet dle vlastního gusta. Nemůžu - a ani nechci - vydat nějaký předpis o tom, jak přesně máte své pneumatiky foukat. Chci vás spíš dostat k tomu, abyste se na tlaky zaměřili, a abyste vyzkoušeli různé hodnoty a našli si přesně takové, jaké vám vyhovují. S jedinou podmínkou - že nebudete jezdit na PODHUŠTĚNÝCH KOLECH, což je dnes u valné většiny aut. :( Jinak k debatě ohledně sjíždění pneumatik nahuštěných na plný zatížení při obsazení vozidla jen řidičem: pneumatiky se neopotřebovávají nerovnoměrně. Fakt jim spíš škodí nadměrné zatížení hmotností, pokud nejsou správně nahuštěné. Pneumatika se víc zmáčkne (váhou) a ve finále to odnáší konstrukce pneumatiky a následným zdeformováním původního tvaru trpí dezén, jež na podobné deformace není konstruován. ;) Jinak další článek už se píše a zdravím vás všechny ze své "open space kanceláře"... :D 0 Quote Link to comment
DjRaptor Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 takovou kancelář bych taky bral 0 Quote Link to comment
Honza9007 Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Až do prosince jsem k nalezení v Pilosu, v Řecku. ;) 0 Quote Link to comment
napajedlak Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Já přehušťuji pneumatiky odjakživa. Menší odpor, nižší spotřeba, a vyšší rychlost. Samozřejmě počítám s tím, že v zatáčce či na mokru, mě moc nepodrží. Ale, zase nejezdím jako debil. Žádné středové či jinak defektní sjíždění jsem nezaznamenal. Ten Svět motorů mi také prošel rukama, vím že mám dva, ty nekvalitní (nepoužívám je, ani nevím, kde jsem k nim přišel). Ale už nevím, který si pořídit. Kladně byl hodnocen ten z Auto Kelly, ale byl dost drahý. Nějaká jiná volba …? Tak zde: oba jsou z těch doporučených a když mi v servise nafoukali kola na 2.1/2.2, tak na obou byla stejné hodnota, jako v pneuservise. Takže věřit se jim dá. Ten starý jsem měl v autě a ten digitál stojí hubičku. 0 Quote Link to comment
Honza9007 Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 jo, starý dobrý KOVO Brno! To musí přejet snad tank, aby to měřilo nepřesně. :D Taky jedno takový vlastním, ale fotil jsem moderní techniku. A dnešní moderní mechanický stojí fakt za prd. :( 0 Quote Link to comment
Radas Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 muze nekdo doporucit tlakomer pneu? je jich opravdu mnoho,vzdy jsem se ridil servisem 0 Quote Link to comment
jar_da Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 (edited) jj, Kovo je přesné to mohu taky potvrdit a mám je v každém autě, navíc se dají koupit zcela běžně http://www.kovovd.cz/cz/pneumerice_-meric-komprese-mk-16 Edited October 26, 2014 by jar_da 0 Quote Link to comment
Honza9007 Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Jinak trošku k tématu: přechod z 16" zimních (205/55 R16; Continental TS830) na 18" letní (225/45 R18; Continental SportContact 2) znamená, dle předběžných a hrubých výsledků a najetých 3000km, zvýšení spotřeby o 0,5l/100km. ;) U OII Combi to byl přechod z 16" zimních (205/55 R16; Dunlop WinterSport 3D) na 17" letní (225/45 R17; Bridgestone Turanza) navýšení spotřeby o 0,46l/100km. Hmotnost kol jsem teda nevážil; to je pravda. Beru to pouze dle dlouhodobého provozu (spotřeba / ujetá vzdálenost / cestovní rychlost) za nájezd minimálně 2000km. 0 Quote Link to comment
marekczek Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Tomu se dá věřit, pawouk ani klintik mě nevěřili že to udělá takový rozdíl... 0 Quote Link to comment
SKAJA Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Tak ono stačí, jaký rozdíl to udělá v dynamice. Já vždycky při přezutí letních 225 na zimní 205 nevěřil, jaká je z toho najednou raketa :D Takže ten rozdíl ve valivým odporu nebude nejmenší. 0 Quote Link to comment
Honza9007 Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Pro krásu se musí trpět. :D V dynamice, alespoň u toho naftovýho dvoulitru, je to zanedbatelný a téměř nepostřehnutelný (když zrovna kuna nepřekouše podtlakovou regulaci :D). 0 Quote Link to comment
SKAJA Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 No já měl OII RS TDI 125kW a poznat to šlo dost. Ale pochopitelně jen při první jízdě, pak už se člověk adaptoval a dál to neřešil, to je jasný. Ale po přezutí to poznat šlo ;) Stejně jako tvrdost, taky to člověku chvíli přišlo jak žebřiňák, ale pak si zvykl a v poho. 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.