Přejít na obsah

Napínák/přestavovač/hydronapínák řetězu vaček


Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

Co se týče toho škrčícího napínáku při studeném startu, tak to už může být jen důsledek...  Ale neřeší příčinu.

Než měnit napínák za těžké prachy a vrtat do vaček, tak je dobré první zkusit vyměnit pojistný ventil v držáku olejového filtru. Držák musí dolů a z vnitřní strany je takový malý bazmek, který se musí vytlačit ven. To je ten ventil - VAG# 06A103175. Ventil totiž za chladna neudrží oleje nahoře a pustí ho dole... Proto to pak déle trvá, než se olej dostane k napínáku a hydrám a udělá to tenhle nepěkný zvuk.

Dalším řešením je použít starší typ držáku (který je ale úplně stejný) např. z AGU, tam ten ventil má trochu jiné provedení, je na závit, a je trvanlivější...







 

Odkaz ke komentáři
V 31. 12. 2019 at 21:03, shikaree napsal:

KWB: to je zajímavá informace. Díky moc za ni. Jen podle tvého kódu nemůžu nic najít. Mohl bys najít přímo odkaz na daný ventil?

Edit: Našel jsem jen foto, ale u nás to snad nikdo neprodává...

AGU má starší typ  šroubouvací - VAG# 077103175B (ve Škodovce již není dostupný, ale dá se sehnat na netu ještě jako nasyslené zásoby, ale v zahraničí)

AUM, AUQ, ARZ, ARX atd. - VAG# 06A103175  - Nikdo v eshopech ho v ČR nemá, ale ve Škodovce je furt dostupný, cena je cca. 500,- Kč bez slev. 
Tenhle typ se musí vytlačit ven, je tam zalisovaný, ale při jemném zahřátí to jde ven pěkně. Při zpětné montáži taky lehce nahřát celý držák a jemně naklepat. Jde to v pohodě.

Nevím, proč udělali takovou změnu u těch novějších verzí, ale osobně jsem ještě neviděl AGU, které by trpělo na to chrčení (teda pokud pominu úplně vydřené jezdce na napínáku). Osobně jsem spíš každému radil, at' rychle utíká na vrakoviště a vykostí tam nejbližší AGU. Tam se nemusí nic měnit, a funguje to na první dobrou.

Jestli by se do toho kdyžtak někdo pouštěl, tak doporučuju přikoupit ještě těsnění mezi vodní chladič oleje a držák, matici, šrouby M7 a koleno odvětrávání. A samozřejmě těsněni mezi blok a smotný držák. A sání dole, jinak to jde strašně blbě... 

Těsnění chladiče oleje VAG# 038117070A

Těsnění držáku VAG# 06A115441J

Šrouby M7 4 ks VAG# N 90704007

Matice chladiče oleje - VAG# 068115723

Koleno odvětrávání - VAG# 06A103213F

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Inzerát platí jen do 14.5.!Prodám Škodu Octavia, 1.9 TDI, v provedení TourRegistrováno 12.11.2009Najeto 437 000 KmVIN TMBDS41U4A8840113Typ 1U, Variante: STAXRX01, Verze NFM5S5Barva: šedá tmavá metalízaHistorie:Do r. 2009 – 2019 firemní vozidlo otce, který spravuje vozový park firmy. Sám staví veterány, takže vozidlo bylo pravidelně servisováno a udržováno v perfektním stavu.2019 – 2024 odkoupeno od firmy, řídila jsem jen já, (jezdím 16 let bez vážnější nehody).Průběh nehody: Řidič přede mnou z vysoké rychlosti prudce zabrzdil aby vpustil chodce, kterého přehlédl kvůli špatné viditelnosti. Na mokré silnici jsem nestihla dobrzdit.Opravy a změny:Do r. 2019 vše zapsáno v servisní knížcePo r. 2020 měněn pouze startér a kloub s manžetou na LP kole, levé zrcátkoPovrchové škrábance laku jsem letos plánovala rozleštit a nechala jsem namíchat lak – přenechám.Plánovala jsem ji opravit a udržovat co nejdéle ideálně až do stavu veterána, ale bohužel dlouhodobě nevyhovuje mým aktivitám, nyní odkupujeme od firmy combi.Pojišťovna vyčíslila hodnotu vozu před poškozením na 37 000 a nabízí odkup (do 14.5.), ale rozhodli jsme se nabídnout ho touto formou i jiným zájemcům.Pro více informací volejte 722 706 180.
    • No ono po výměně brzd vibrace nejsou, ale kolo se hřeje vyměnilo se vše kolem brzd a bez výsledku. Proto se ptám jestli to může dělat náboj když při jízdě nehučí, každopádně už je objednaný takže v úterý by měl dorazit a ve středu se hned vymění tak doufám že bude klid už.
×
×
  • Vytvořit...