Přejít na obsah

Formisova Octavia combi TDI


Doporučené příspěvky

Tak po nějáký době přidám zas nový info. Nově vyměněn olej za 5W40, zaslepeno EGR, v sobotu jdu ještě na výměnu palivového filtru a pak tam dáme konečně na zkoušku jiný turbo (typově stejný).

 

Na předchozích stránkách se mě "tommasAHC" ptal na váhu kol s pneu. Tak pro zajmavost sem hodím pár sad co jsou doma.

 

195/65 R15 s orig alu Triton =cca 15,2kg

 

205/55 R16 s orig alu VW Touran = cca 19,1kg

 

225/40 R18 replika Audi A8 = cca 25kg

 

Jestli se dobře pamatuji, tak se u rotační hmoty násobí váha 2x. Rozíl mezi origo alu škoda a A8 je přibližně 10kgx2= 20Kg na jedno kolo, což je docela dost :) .

 

 

Nemáte někdo pro zajímavost zvážený kola Octavia RS 16" a 17" ???

 

 

to turbo se mi moc nezda pokus si zkousel jestli se toci dobre (rukou) a jestli nema vule tak by melo bejt v poho pokud ste to vycistili a funguje to... nemas prehozenou nebo deravou hadicku nakou?

Odkaz ke komentáři

Já fakt nevím, občas to jede normálně ale většinou to je líný. Měl jsem to logovaný za jízdy a přibližně do 2,6tis.ot. tomu chybí víc jak polovina požadovanýho tlaku. Pak zas turbo přestřelí a je ho tam chvilkově víc a při přeřazení padá tlak pomaleji než by měl. Připadá mi to jako kdyby se ty lopatky nenaklápěli tak jak mají. Je zajímavý, že když dám třeba na 3stupeň podlahu tak to nejdede, pak povolím dám znova plnej a jede normálně. Hadičky se zdají být všechny v pořádku, zkoušeli jsme i čidlo co je u IC a taky novou váhu a žádná změna. No v sobotu tam zkusíme to druhý turbo a uvídíme jestli to je tím.

Odkaz ke komentáři

hadicky muzou vypadat, moje taky vypadaly dobry, ale kdyz je pak mechanik sundal a kouknul na ne poradne, tak uz byly pred smrti :) a co vaha vzduchu? Nedava spatne?

 

Jinak ty vahy jsou zajimavy :) jsem zvedavej, kolik bude vazit to moje kolo s gumou :(

Odkaz ke komentáři

houmik:

no už mě to taky vrtá hlavou, asi pořidím pro jistotu nový, koukal jsem že je tady někdo prodával (ty modrý).

jj taky jsem zvedavej na tvoji váhu, koukal jsem, že máš teď neco přes 11kg jestli se nepletu. Jinak pro zajimavost, rozdíl nové a sjeté pneu na 4mm v rozměru 205/55 16 je kolem 1,2kg.

 

Jarysek120:

prej šlo volně, bohužel jsem nebyl u rozborky a zborky. Jinak čidlo tlaku myslíš jaký, kde ho mám hledat? Vím že zkoušel nějáky na vedení co je u IC a pak i novou N75ku.

Odkaz ke komentáři

prodava to Bruno128, byt tebou, tak to vymenim :) ja bych to mel mit vsechno v cajku, ale i tak jsem pocitil maly rozdil po vymene, auto se lip zvedalo z nizkych otacek. Jj, ted je to nejak 11 kg a guma bude 215/45/17, ale asi nebudu mit sanci to zvazit potom... :( jedine, ze by mel kamarad na dilne vahu :)

Odkaz ke komentáři

snb-rider:

to na A8 je focené starým foťákem KonicaMinolta Z10, bohužel teď nic jinýho do ruky nemám. Pořád zvažuju jestli nechat poladit motor u DP popř. TDIfun nebo jestli nemám investovat peníze do nějakýho zrcadla (pravděpodobně Eos 50d) pořád nevím..... Jinak chválím všímavost, je vidět, že je to oko odborníka ;) ta cihlová octa ma poměrově zvětšný kola na 17" tudíš stejně s kolem rostly brzdy. Jinak jasný byla tam serie 280mm + FS-III. Po víc fotkách kouknu ale nevim, nevím, od tý doby je jinej PC a spousta fotek je fuč.

Odkaz ke komentáři

Tak tu mám dvě další novinky, konečně jseme mohli vyzkoušet jiný turbo a auto jede tak jak má :blink: . Už jsem z toho byl docela zoufalej ale vše klaplo. Turbo tam nakonec zůstane to druhý, je vytažený z auta který mělo 48tkm tak to snad chvíli vydrží.

 

A ta druhá: Bohužel po několika nečekaných situací jsem "musel" prodat kola :smich: . Mohlo za to zmíněné turbo, nepodařilo se mi prodat origo kola a to co mě nejvíc naštvalo je to, že jsem nedokázal přesvědčit úřednici aby mi kola včetně typového listu a všech náležitostí podle MDČR dopsala do techničáku a na nějáký oficiální stížnosti jsem už neměl nervy a nechci si dělat zle, když tam poměrně často chodím.

Nakonec jem nemusel podat ani inzerát a kola si hned vzal kamarád na svýho passata.

 

passata802.jpg

 

passata801.jpg

Odkaz ke komentáři

formis85: Chci Ti poděkovat za zvážení kol.

Výcuc z knížky: ...Fyzikální zákony jsou neúprosné a hovoří o tom, že rotující kolo, které váží o pět kilo víc než hliníkové, přidá na váze auta asi tolik, jako když vezete v kufru pětadvacetikilové závaží... (Bořivoj Plšek - sportovní úpravy Škoda...)

Tedy pokud se rotační hmota násobí 5x, dělá to při rozdílu na kole 10kg pro celé auto zátěž 200kg. Drsná daň za styling :blink:

 

Já ani nevím, jestli to je škoda, že jsi ty kola dal pryč. Já to vidím jasně, lehké "16-17." Na víc Octávka nemá :palec:

Odkaz ke komentáři

houmik:

mě argumentovala tím, že má vyjádření škodovky, že na U1 (mimo RS) jsou max 16" a nic jiného tam nedovolí zapsat. Na to jí říkám že to vím, proto tam chci dopsat kola který byly atestovaný na Oct1 a mají TUV... Výrobce kola vynaloží nemalé finance na atest pro různé druhy vozidel aby to bylo legální.... A ona na mě že o tom ví, ALE nepůjde proti výrobci vozidla ŠKODA. Myslím že kdybych měl třeba Fiata tak by hovno věděla a dopsala by to tam. Nejhorší na tom je to, že jsem kontaktoval ještě jiný úřad (ve Vrchlabí) a tam mi napsali že pokud bych měl vše co popisuji na MDČR tak by to tam bez problému dopsali i na OCT1. Problém je v tom, že bych musel změnit místo trvalého bydliště ;) abych mohl jít najinej úřad a nechat to tam dopsat.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak po dlouhé době přihodím nějáké novinky, na auto přidou nové tlumiče Bilstein B4, pružiny Eibach -30mm, puky TT, nové silentbloky a čepy... Už jsem zvědavej jaký to bude :D .

Ještě jsem zkoušel pár fotek s novým foťákem, tak sem taky něco přidám.

 

41996576.jpg

 

44290390.jpg

 

87699509.jpg

zde moje přibližovadla (Honda Dylan 125)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak na novým podvozku mám najeto už nějakej ten kilometřík a musím říct že jsem spokojenej :lool: . Auto je příjemně tužší, není to ale nic strašnýho. V zádu si to sedlo o špetku víc než vpředu (s tím jsem ale po pročítaní for počital). Ještě by to chtělo větší kola a bude to luxus .

 

Konečně jsem se dostal i na výměnu těsnění pod hlavou. Mizela mi voda, z počátku asi tak 1l na 500km a ke konci už tak 1l na 20km. Na těsnění bylo vidět že si fouklo u prvního válce. Hlavu jsme nechali otlakovat a byla OK, nechali jsme ji lehce slíznout, zabrousili jsme ventily, dali nový gufera a u tý rozborky jsem nechal zrepásnout startér. Pro představu přidávám pár fotek (docela mě vyděsily sací ventily - ty víc zanesený, prý je to od EGR jak tam přepouští znovu ty spaliny, teď už jsou hezky čistý :smich:)

 

 

sací ventil - zaneseno od EGR

pict0033mi.jpg

 

 

výfukový ventil

pict0035vq.jpg

 

 

motor bez hlavy

pict0039z.jpg

 

hlava

pict0044yq.jpg

Odkaz ke komentáři
Další věc kterou jsem chtěl provést bylo zaslepení EGR aby to už nedělalo takovej bordel v motoru. Při návštěvě TDIfun s druhým autem jsem u něj na dílně zahlédl Pipe Kit. Bylo rozhodnuto a místo EGR už je ve vozidle nová nerezová Pipe Kit sada.

 

img9925.jpg

 

img9922w.jpg

 

img9923.jpg

čau kolik si dával za ten kid místo egru. je to znát?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...