Přejít na obsah

Převodovka - teče olej


Emanuel

Doporučené příspěvky

Zdravím, opět píšu s problémem převodovky. Je to jako prokletí a uvažuji už o koupi jiného auta.

 

Mám asi 2 měsíce namontovanou převodovku, kterou mi prodal pán, který auto prodával na ND, bylo jeho, jezdil s ním a tvrdil mi, že přovodovka je naprosto OK.

 

Po namontování paráda, převodovka fungovala v pohodě (až na hlučnou zpátečku, ale rychlosti dopředu byli v pořádku).

 

Po dvou měsících jsem začal slyšet jakoby byla trošku hlučnější, jenže se to začalo zhoršovat. Všiml jsem si, že mi teče olej z převodovky. Auto mám tedy odstavené, budu měnit olej, ale k čemu mi to bude když to za týden zase vyteče. Hlučnost bych tedy asi připal tomu, že tam prostě nebyl dostatek oleje a čím méně ho tam bylo, tím více byla hlučnější. Takový zvuk jako u zubaře.. Jinak hlučné byly rychlosti 2,3,4,5, Dvojka byla nejhjlučnější, když jsem ale jel posledně, dvojka byla naprosto ticho stejně jako jednička. Takže to nechápu. Každopádně, s autem už nejezdím a čekám na Vaše rady :-)

 

Je to Octavia I,ročník 1998, původní převodovka byla DUU, teď tam mám DLP.

 

Kdesi jsem četl, že by to mohl být urvaný nýt ale nebo taky třeba jen gufero(nebo jak se tomu říká), což je otázka pár korun.

 

Jaké s tím máte zkušenosti Vy ? Máte nějaké rady, tipy, co by to mohlo být ? Teče to spíše z pravé strany až zprostředka převodovky, motor je taky docela zcákanej.

 

Děkuji mnohokrát.

Odkaz ke komentáři

U převodovek DLP už se nýty nestříhají, takže obal nebo nýt převodovky by prasknutý být neměl. Vlez pod auto a podívej se odkud přesně ten olej teče (prasklinu na obalu převodovky by jsi snad poznal), ale klidně by mohlo být špatný to gufero, takže případná výměna gufer a nalití nového originálního oleje by mohlo pomoct :)

Odkaz ke komentáři

U převodovek DLP už se nýty nestříhají, takže obal nebo nýt převodovky by prasknutý být neměl. Vlez pod auto a podívej se odkud přesně ten olej teče (prasklinu na obalu převodovky by jsi snad poznal), ale klidně by mohlo být špatný to gufero, takže případná výměna gufer a nalití nového originálního oleje by mohlo pomoct :)

Jsi si 100% jistý, že u DLP už nejsou nýty ale šrouby a nebo jsou lepší než u DUUčka ? :) Každopádně pokud to tak je tak mi spadl kámen ze srdce. Gufera prý stojí do dvou stovek a oprava je jednoduchá že se prý nemusí ani převodovka sundávat :)

 

Prasklý obal jsem četl, že je taký docela levná záležitost v řádově stokorunách. Je to pravda ?

 

Případně, kdybych to dal do autorizovaného škoda servisu, opraví mi tu převodovku nebo mi řeknou ať si ji prostě vyměním ?

 

poriadne očistiť a sledovať odkiaľ je únik ..následne oprava

Zítra to vyčistím, a budu čekat odkud to poleje :-) Snad to bude to gufero :-)

Odkaz ke komentáři

To ti nepovím, jestli má DLP už pevnější nýty nebo šrouby, každopádně u této převodovky už by problémy co potkává DUU neměly být. Sám mám právě tuto převodovku DLP a musím říct, že v zimě dostává hodně zabrat a pořád je v pohodě (233 000km), být to DUU, tak už jsem ji dávno měnil :D .

 

Nový obal převodovky stojí od cca 4000,- výše http://www.cc-autodily.cz/prevodova-skrin?brand=SKODA&model=OCTAVIA . Zkus nejdřív udělat, co ti napsal libero1071, tzn. pořádně převodovku očistit např. tech. benzínem a pak sledovat odkud to poteče :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...