Přejít na obsah

BMW e91 325xi 160kw LCI


Jord

Doporučené příspěvky

Zdravíčko pánové :-)

 

tak je to přesne rok, měsíc a nějaký dny, co jsem byl bez auta, až dneska jsem si přivezl auto, které se vybíralo spíše hlavou, ale myslím, že z toho časem bude pořádná srdcovka, hned vysvětlím proč.

 

Po tom, co jsem prodal e46 (někdo si třeba pamatuje :)) tak jsem byl ve fázi, kdy jsem vybíral nový povoz. Prošel jsem snad každou, pro mě, přijatelnou značku a modely, které by stály za to a já mohl mít subjektivní srovnání. Po mnoha omylech, jsem byl na 99% rozhodnutý, že půjdu znovu do BMW a to konkrétně do e91 po FL. Pár měsíců jsem nic neřešil, protože pěkná e91 po FL přecejenom stála mnohem víc, než bylo původně zamýšleno (ve výbavě a stavu, co jsem požadoval).

 

Po nějaké době mi něco v hloubi mozku pokládalo otázku, jestli chci opravdu takové peníze utratit za auto, když mám do pár měsíců řešit hypotéku. Zda by prostě nebylo lepší koupit auto za poloviční cenu a zbytek "vrazit" do bytu. Oprášil jsem tedy starší touhy po Hondě accord a začal koukat už konkrétně na daný model - accord 7g. Zrovna v tu chvíli se jich poměrně dost vyrojilo v inzerátech, tak jsem začal objíždět. Po několikátém modelu a 4 hodinové cestě vlakem do Brna, kde na mě čekal polorozpadlý střep s načatou spojkou, poslepovaný z Itálie, jsem si řekl, že na auto můžu zase zapomenout, protože není vhodný kandidát a byl jsem s tím tak nějak smířený, že letošní zima bude opět bez auta.

 

Jeden volnější večer, konkrétně minulý pátek, jsem si sednul k inzerci a vzpomněl si na zkušenosti s Toyotou, jako takovou. Charakteristické rysy jako je spolehlivost mi vnukly myšlenku, že bych se měl podívat na Avensise. Musím ale konstatovat, že Avensise jsem zvažoval hned po prodeji e46 a to auto mi prostě nesedlo. Vysoký posez za volantem, nelíbivý design interiéru - je to prostě japonec. Nicméně jsem mu chtěl dát druhou šanci, tak jsem nalezl měsíc starý inzerát na sedanovou verzi Avensise v pěkné výbavě a za skvělou cenu, kterou jsem byl ochoten za takové auto dát. Napsal jsem pánovi a v očekávání, že se auto stále neprodalo, jsem šel spát. Druhý den mi přišla odpověď, že prodej je víceméně aktuální, ale že má jít výměnou za jiné auto. Nicméně jsme se ve středu sešli z důvodu stejného bydliště a projeli zmiňovaný kus. Jednoduše, jsem se do toho auta zamiloval. Obavy a špatná zkušenost z minulých Avensisů se totálně vytratily, dovolím si říct, že mi prostě přirostla k srdci, jako bych s ní "vyrůstal" (ponaučení: nikdy nedávejte na první dojem a vyzkoušejte více kusů, protože ta předchozí byla evidentně ve špatném stavu, oproti Myšákovi :) )

 

Hned ten večer jsem se s pánem dohodl, že bych vzal auto do Toyoty do servisu, aby nám k tomu řekli více a pokud bude vše ok, tak si můžeme plácnout. Podařilo se mi sehnat na dnešní ráno prohlídku v Toyote Louwman na Zličíně (mimochodem velmi profesionální servis), kde mi ochotně a názorně ukázali, že je vše v pořádku a světe div se, prohlídka byla zcela zdarma. Na tom autě nic nebylo a servisní historie - každý rok na prohlídce (olej každých 15tis) a stav naprosto super. Nic nebránilo tomu, abychom sepsali smlouvu, poslali peníze a já, s úsměvem na tváři, vyrazil domů.

 

Těď už info o autě:

 

Toyota Avensis 2.2 D4-D 110kw r.v. 9/2007

- aktuální doložitelný stav km: 149 000 km

- jsem 3. majitel (1. majitel leasingovka, japonská divize v ČR - jezdil s tím Japonec; 2.majitel, rozumný klučina, co má rád toyoty - olej 8-10tis, známosti v Toyotě a skvělý soukromý technik

- šedá metla - výbava: xenony, výhřev, tempomat, 17" kolča

- auto má menší kosmetiku - asi jako každé 7mi leté auto - nějaké škrábance, ťupky, nic hrozného

- sedan: někomu se nelíbí, mě moc, nepotkám ho na každém rohu a absolutně nezajímá zloděje

 

Motor:

- skvělý, tichý, kultivovaný chod - absolutně se to nedá srovnávat s koncernovým dieslem

- pocitově "nezasekne" do sedačky, ale má krásně konstantní průběh jako benzín - není to cukanec a pak mrtvo

- spotřeba - po předchozím majiteli, který jezdil z Dubče na Zličín - 6.9l (mimo prý do 6ti)

 

Podvozek:

- na17" a je to hrozně pohodlný, zároveň tuhý, zatáčky zvládá v pohodě - zatím jsem moc nenajezdil, tak tohle postupně doplním :) ale momentálně jsem z toho hrozně nadšenej

 

Celkový dojem z auta - najel jsem zatím kolem 100km a auto je jedním slovem parádní. Doufám, že bude sloužit dlouho a bez poruch - přecejenom to je Toyota :) konečně mám plně použitelné pohodlné auto, o které se nebudu bát a ve stavu, kdy do něj nemusím plánovaně vrazit pár tisíc, aby bylo v dobrém stavu.

 

Zatím dvě fotečky, budu postupně doplňovat i to, co jsem zapomněl.

 

Za chvíli jedu pro nové zimáky Nokan WR A3 215/50/17, tak bude na zimu ready :)

 

post-11877-0-11167800-1417197006_thumb.jpg

post-11877-0-40260200-1417197024_thumb.jpg

post-11877-0-57409000-1417197404_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Dakie
Odkaz ke komentáři

Z fotek je to docela ošklivka, už mi to pár lidí řeklo a věřím, že nebudou poslední :-D na živo je to o něčem jiném, ale o to nemusím nikoho přesvědčovat, hlavně, že jsem já spokojený :)

 

Martine a Jirko díky :palec:

Upraveno uživatelem Jord
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Nevím jestli to tu aktuliazovat, když to nikoho nezajíma :-D ale aspoň to budu mít někde sepsaný...dobře, příště to bude koncern nebo baw :loool:

 

Aneb už se zase ze mě stává pacient. Byl jsem se optat v toyotě, co kdy bylo na autě měněno krom běžného servisu, bylo mi řečeno:

- nespočet prasklých žárovek

- svolávačka na komplet nové přední světla - byl problém s vypálenými xeny (cca ve 110tkm měněny)

- výměna bočního okna (už vím, proč na dálnici profukuje, v toyotě neumí měnít boční okna, aníž by porušily těsnění..)

- číštění EGR

 

jinak nic zásadního, bourané nebylo.

 

--

 

Proběhl větší servis u klubového servisáka. Nejprve prohlídka, kde se prohlédl komplet podvozek, který je v naprostém pořádku, všechny silentbloky, tyčky, uložení, všechno v super stavu.

 

V druhé fázi bylo provedeno - 16.1.2015:

- výměna oleje

- palivový, vzduchový, olejový, kabinový filtr+ dezinfekce

- výměna převodového oleje

- očistění brzd - přední kotouče - dosedací plochy, zadní kotouče - dosedací plochy + přitažení ruční brzdy, čištění brzdových paken

- výměna brzdové kapaliny

 

Jinak to bych nebyl já, abych nezkusil dalšího mekánika z klubu na kompletní diagnostiku motoru, aby bylo všechno v pohodě a mohl jsem vklidu jezdit na zimní radovánky.

 

V první řadě mě moc nepotěšil, když korekce prvního vstřiku byla na prd, s tím pravděpodobně souvisí kmitavý tlak paliva, který dorovnává ten první vstřik. Nicméně auto se absolutně netváří, že byl vstřik špatný, auto nekouří, neklepe se ani nevydává neuspokojivý zvuk. A navíc se mi nechce věřit, že by ve 150tkm odešel...Ale kdo ví, co tam tankovali předchozí majitelé, ten toyoťácky přímý vstřik je prý na to hodně háklivý..

 

Samozřejme, když jsem to zavezl do toyoty, aby mi aktualizovali řídící jednotku a zkontrolovali diagnostikou auto, tak nic nenašli, řekli mi, že mám auto v perfektním stavu.. :blink: pak se spolehněte na autorizovaný servis.

 

Otázka co s tím, bylo mi doporučeno vyměnit těsnění pod vstřikama, které by mohlo být špatné a diagnostika nerozezná, zda je chyba mechanická či nikoliv. Ve srovnání s cenou vstřiku je to záležitost pár stovek. Tak se nejspíš začne tím a pak se uvidí. Dál mě napadlo to nechat být, dokud se nezačně něco projevovat, může to vydržet půl roku, rok, dva roky...nikdo neví. Ale jak se znám, tak příští týden naklušu na výměnu těsnění.. :loool:

 

Těsnění - 700kč, ale měly by se samozřejmě vyměnit všechny 4, případně vstřik 8tis s daní. I kdyby to skončilo tou horší variantou, tak stále budu s cenou oprav a auta do 200tis, a to lepší auto stejně neseženu, které by po výměně vstřiku mělo být v "top" stavu :-))

 

Co chci dál vyzkoušet je stav altíku, takže čekám na velemrazy v pražské dědině, abych už měl absolutní jistotu s tím vyjet do alpských mrazů, toyky na to taky docela trpí a nerad bych odjel 1200km někam do -20, kde bych nenatočil.

 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

tak rychlovka, auto je doma, jízda byla skvělá, jen mi nemusí chcát :-) ale je to 4kola, tak to nijak extra nevadilo, v zimě s tím bude sranda.

 

Palivo uhádnete z fotky z interiéru - poctivej surovej 6ti válec od bmw, 160kw - bez turba, netáhne to, nejedete, musíte si to pro ten výkon dojet.

 

Spotřebu uvidíme, ale tím, že najezdim 10-15tis. ročně si rád za ten rok něco málo připlatím a nemusím řešit hukot turba, egr, dpfko a podobné srágory. Zatím to tam skáče mezi 9-11l. Výbava skoro max, je tam adaptivní tempomat, který jsem v kolonách ocenil, je to bomba! panorama, výhřev, atd...myslím, že Romča bude mít podobnou, jen tím, že má dehta, tak pocitově to je kurevskej rozdíl.

 

Tachometr 130tkm, xDrive, pěknej stav, poctivě servisovánon, super kola, nové nokian pneu + original 17" a nové nokian zimáky.

 

Až bude více času, opráším foták a založím nové téma...ale asi nebude třeba, protože to bude jenom jezdit :-D

 

 

post-11877-0-07690700-1470403999_thumb.jpg

post-11877-0-88190400-1470404005_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • jakože ja to prikryvam ještě kryci plachtou, takže to by se moc neotestovalo ... spíš by mě zajímalo, kde by byla jaká promáčklina, protoze nektery ty kusy byly fakt tezky...
    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
×
×
  • Vytvořit...