Přejít na obsah

Problém - Pružiny H&R -45/50 mm - rozdíl výšky P/Z


SirMike

Doporučené příspěvky

Kluci nainstaloval jsem nové pružiny H&R -45/50 mm oproti sérii tzn. v mém případě s RS podvozkem (volitelná výbava z výroby) -30/35 mm...

Na původních pružinách byl rozdíl ve výšce P/Z 1 cm - naměřeno od středu kola po lem blatníku P 37,5 mm Z 38,5 mm.

Nyní po instalaci H&R mám rozdíl ve výšce P/Z více jak 2 cm (!) - opět měřeno od středu kola po lem blatníku P 34 mm Z 36,3 mm.

Toto neodpovídá ani deklarovanému snížení -35 mm v případě mého podvozku. Zadek se měl snížit takéo -35 mm, místo toho se snížil jen o -22 mm.

Netušíte někdo, v čem by mohl být problém? Silně pochybuju, že by si zadní pružiny ježděním "sedly" (podobný problém se řešil na Briskoda foru, kde to dotáhli až k výměně za zadní stavitelné tlumiče).

Bral bych jako OK stav, kdyby byl opět rozdíl P/Z 1 cm, ale tohle je prostě moc. Navíc jak píšu, neodpovídá to ani popisovanému snížení.

Pružiny jsou zakoupené nové, na podvozku jsou od jara nové tlumiče, celý podvozek v korektním stavu vzhledem k tomu, že prošel kompletní revizí.

Upraveno uživatelem SirMike
Odkaz ke komentáři

Tahle nižší varianta je pro všechny motorizace vč. combi. V tomto by být problém neměl. Kontroloval jsem si to i podle TÜV. Má se to prostě snížit o -35 mm komplet a to se nestalo. Abych se dostal na rozdíl 1 cm jako v serii mezi P a Z měřeno od středu disku, musím dát do kufru zátěž skoro 70 kg. Navíc co jsem zjistil a měřil jsem tak na několika naprosto rovných místech, tak v případě zadku je levá strana o 0,5 cm níž než pravá strana.

V montáži problém být snad ani nemůže, navíc jsem byl u toho. Pružiny nejdou blbě nasadit, to by prostě nefungovalo.

Upraveno uživatelem SirMike
Odkaz ke komentáři

.


Tak to dopadlo :( aj na mojej F1 kúpiš pruhy v očakávaní a namiesto toho príde sklamanie a nič s tým neurobíš jedine reklamovať ak sa dá.Je taka prkotina dakde som sa s tým na nete stretol naložíš auto tak aby sa znížilo podľa tvojho gusta a svorkami pružiny stiahneš aby sa pružiny nerozťahovali a máš ho znížené ako ty chceš ale to je také trošku mimo vkus.

 

Odkaz ke komentáři

Já jsem právě tento výsledek vůbec nečekal... H&R jsem pořídil protože jsem mám v okolí dobré zkušenosti, tak jsem moc neváhal. Navíc zadní origo pružiny se poroučely do věčných lovišť, takže jsem stejně toto musel řešit a když už, chtěl jsem to dát o chlup níž.

Bohužel, po dalším ježdění se zátěží, kdy jsem dokázal stlačit rozdíl P/Z na nějakých 1,5 cm jsem teď zátěž vyndal a opět zadek vyletěl na rozdíl 2 cm. Myslím, že už si to samo od sebe víc nesedne. Jindra "Čubečník" mi ještě poradil vyndat horní misky, ale to určitě není nejideálnější řešení. A jak píšeš ohledně toho stažení pružin - to je úplně to samé. Řešení jak na nějakém vesnickém Favoritu, proto jsem si nekupoval značkové pružiny za jistou cenu. Napsal jsem do H&R, uvidím, co mi odpoví. Je i možnost pružiny vrátit, ale nevím teda, co místo toho, aby výsledek nebyl stejný.

 

Odkaz ke komentáři

Takze dle vyjadreni H&R mam najezdit dalsich 1.000 km a nasledne provest mereni s tim, ze si to udajne treba sedne. Nicmene i jim je takovy rozdil a snizeni misto -35 mm o -20 mm divny. Nasledne zrejme budu posilat svoje OEM pruziny a budou to snad nejak merit ci co.

Dopadne to urcite tak, ze to budu muset vyresit sam. Takze nemate nekdo zkusenost s nizsimi miskami? Nechce se mi tu horni uplne vyndavat, takze varianta nejakych nizsich by byla vcelku cistym resenim.

Upraveno uživatelem SirMike
Odkaz ke komentáři

Jeste me napada jedna varianta a to ta, ze zadek drzi prepnuty ramena. Tzn. zkusit reseni povoleni vsech ramen, kdyz auto stoji na kolech. Mohlo by si to nasledne sednout na pozadovanou vysku, tedy -1,5 cm. Nasledne ramena dotahnout a udelat zadni geo.

Po instalaci pruzin slo auto z heveru na utazenych ramenou, nasledne jsem ho projel, aby se zadek usadil a geo se delala uz jen s povolenymi excentry pro jeji serizeni.

Odkaz ke komentáři

Takze pokus s povolenim ramen, zatizenim auta na pozadovanou vysku jak by mela byt a nasledne dotaheni ramen bohuzel neuspesne. Opet to vyletelo do nesmyslu. Tedy zkusim najezdit nejakych 1.000-1.500 km a treba se stane zazrak a sedne si to. Pak uvidim co s tim dal. Kdybyste nekdo meli tip v cem by mohl byt zakopany pes, tak budu rad. :)

Upraveno uživatelem SirMike
Odkaz ke komentáři

Taky mě nenapadá, kde by na napravě byl problém. Osobně si myslím, že ty pružiny to prostě dolů nepustí..jestli jsou špatně označené a tím pádem se požadovaný efekt nedostavuje, toť otázka. Ale je to divné..přece jen kdyby to byla 1.9 kde je zatížení náprav menší, tak neřeknu, ale u 2.0 je težší a mělo by to jít.

Nečetl jsem to celé, ale pokud jsi výměnu dělal doma sám, zkusil bych se ještě s někým, kdo má stejnou motorizaci, domluvit a hodit to na jeho auto. I když je to taky řešení na hovno..čas výměny, rozhozená geo..to bych ale bral jako poslední možnost - ověřit, jestli je problém u Tebe nebo jestli i jiná O2 nechce jít dolů. Tak bys měl v ruce aspoň argument, žes to zkoušel i s jiným autem a pružiny jsou špatné.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Takže trable s pružinama přetrvávají. Zadek si lehce sedl, ale každá strana jinak - tedy strana řidiče je o 5mm výš než strana spolujezdcova. Rozdílu výšky 1 cm P/Z jako ve stock setupu dosáhnu jen s plnou nádrží (a to tedy pouze na té jedné straně). Na OEM bylo jedno zda mám nádrž prázdnou nebo plnou, výška byla pořád prakticky stejná a měnila se v řádu milimetrů.

No vypadá to za a) blbě a za b) při rychlejším průjezdu ostrou zatáčkou je cítit jak je zadek nezdravě vysoko a auto má tendenci až moc se zakusovat na přední nápravu a vnější kolo.

Do H&R mám zaslat svoje OEM pružiny, na kterých budou zkoumat, o kolik se mi to mělo snížit nebo co. Což moc nechápu, jak z toho poznají, proč ty co od nich mám jsou na nic. Ale OK, uvidíme.

Odkaz ke komentáři

Příspěvek píšu po třetí..proč taky ne že? Když jsem idiot a neumím po ránu zavírat okna v liště, dobře mi tak :wallbash:

 

To, že to vypadá blbě, Ti věřím. Já měl unavené origo předky a ty byly o 2cm níž než zadek..to byla paráda :D

Nicméně k tvému problému...já nechápu, jak můžeš mít každou stranu jinak! Při výměně není šance ty pružiny nasadit blbě, natož to tam nějak štelovat. To se prostě nasadí, auto sedne (mělo by rorvnoměrně) a je to. Pak po ujetí x km by si to mělo sednout "na hotovo" a je po prdeli.

Při ježdění na origo pružinách si měl všechny kola stejně? Nebo aspoň v porovnání levá/pravá strana? Pokud ano a po instalaci se to takhle rozhodilo, tak jsou asi fakt ty pružiny špatné.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, máš pravdu, že špatně to nasadit nejde... Zkoušel jsem už vše... Rozdíl ve výšce, tedy když jsem zjišťoval, kde by mohl být problém, jsem naměřil pod spodní miskou pružiny. Vše ostatní sedí tak jak má. Zajímavé je, že pružiny byly nejdřív tak nějak všelijak, načež si rovnoměrně sedly a za nějaký čas koukám, že se P/Z rozhodil. Řešit to dál nebudu a nejspíš dám kompletní stavitelný podvozek AP. Kde si mohu nastavovat co chci jak chci.

Upraveno uživatelem SirMike
Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Trošku mě překvapuje to označení těch pružin. Pružiny se kupují podle motorizace nebo váhových limitů. Určitě nejde udělat pružiny univerzálně na všechy typy. Rozdíl v zatížení náprav je skoro až 200kg a protože jediná pružina se stará o výšku, tak nejde předpokládat, že bude ta samé pružina stejně stlačená u 1,6ky holé a 2.0 TDI s vytápěnim sedadel, klimou a plnou náloží.

 

U Octy 2 se dělají jiné sportovní pružiny už po 40kg rozdílu na váze, takže toto je nějaká blamáž. Nemluvim o tom, že je to nebezpečný mít na autě něco co není dělaný na nošení váhy auta. Ty tam máš pružiny, který jsou prostě na mnohem těžší auto. Na jiný motor a na kombíka zřejmě.

 

Abych jen nemudroval a poradil jak to správně vybrat. U každého výrobce musíš hledat buď označení kastle + motorizaci a nebo lépe váhové limity. Ideálně by to mělo vypadat takto: http://tatechnix.cz/33018-sportovni-pruziny-30-30-pro-skoda-octavia-typ-1z-ta-technix-4250570618082.html .

 

Max. zatížení přední nápravy: 1040kg

Max. zatížení zadní nápravy: 1150kg

 

Ty si vezmeš velký techničák. Koukneš na druhou starnu zhruba doprostřed. Tam najdeš hodnoty maximálního zatížení náprav. A to porovnáš. Například tam budeš mít pro předek 1050 kg a pro zadek 1130 kg. Takže víš, že na předek bys to přetížil tzn. musíš hledat jiné protože by nesedělo snížení a taky bys to přetěžoval. Na zadku pak je tvoje hodnota nižší, takže to tam dát můžeš. čím větší bude rozdíl hodnot tak tím větší bude rozdíl ve snížení, které je udávané a reálné. Vždy tvoje auto musí mít nižší nebo stejné zatížení.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...