Přejít na obsah

kontrolka motoru - sekundární vzduch u RS AUQ


Doporučené příspěvky

zdravím, už delší dobu mi svítí kontrolka motoru u RS AUQ, po načtení se zobrazí chyba "systém sekundárního vzduchu - příliš nízký průchod", nebo nějak podobně ta chyba zní, asi nemám napsaný přesně.

 

Chtěl bych se zeptat kdo s tím má zkušenosti, a co je příčinou, jestli ventil nebo je to přímo vzduch. čerpadlem.

 

Díky za postřehy

Odkaz ke komentáři

Chyba 17819/17831 - průtok systémem sekundárního vzduchu příliš nízký je nejspíš to, co máš na mysli, že?

Tam zkontroluj těsnost celého systému, stav hadiček nebo pojistku čerpadla. Můžeš mít ještě špatný ventil N112 nebo samotné čerpadlo. Funguje Ti to čerpadlo?

Klidně můžeš zkontrolovat těsnost toho čerpadla. Občas utíká vzduch totiž u něj. Dá se to opravit, že nýtky nahradíš šrouby s matkami.

 

Tohle jsou asi ty nejčastější možné závady. Primárně bych zkusil omrknout ty hadičky ;)

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

jo to bude ono,

 

první co mě napadlo byl N112,

 

čerpadlo po nastartovaní za studena jede, o těch nýtech sem se tady už dočetl, nicméně když to čerpadlo jede tak z něj občas píská

 

moc děkuju za rady, typy co by to mohlo dělat jsem měl, ale radši se zeptám tady zkušenějších

 

jinak dá se někde sehnat plánek sekundárního systému jak vede u AUQ?

Odkaz ke komentáři

Nejjednodušší na zjištění je ta pojistka, těsnost čerpadla a stav hadiček.

 

Nějaké obrázky:

Dva jsem ti sem dal z ETKY, první je sekundární systém, druhý obrázek je systém N249. To další je celkové schéma motoru.

 

číslo 10 = kombinovaný ventil - blbě označovaný jako EGR

post-31880-0-83611800-1427654149_thumb.jpg

 

číslo 2 = N249, číslo 3 = N112 - označené 14 si nevšímej, měl jsem to jen označené

post-31880-0-96746000-1427654131_thumb.jpg

 

 

post-31880-0-66512600-1427654140_thumb.gif

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

hm, ross-tech nehovori o symptomoch nic len ,ze sa rozsvieti kontrolka motora. Ale ak je to ta chyba, asi je niekde unik vzduchu a moze to sposobit mozno nizsi vykon, pripadne vyssiu spotrebu pri studenom motore - to len dedukcia ,kedze sekundar sluzi na zlepsenie emisii.

 

Okrem tych nitov by som pozrel aj tu hadicu na rychlospojku, ktora sa napaja priamo na tu elektricku pumpu. Je tam take koleno a cital som,ze sa to rado lame po obvode a unika odtial vzduch.

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Hoši trefa do černého respektive cerveneho tuhle hlásku z diagnózy ted taky resim na jedné eres auq. Chyba se projevuje tím ze auto po studeném startu a nižších venkovních teplotach nerdrzi pořádně volnobeh ,otáčky kolísají az to úplně zdechne ,takže to člověk musí chvilku držet pod plynem az se to chytne a pak už je to dobrý a kazdej další start taky dokud auto zase třeba pres noc nevymzrne. Takže kdo jste to jak vyřešil ? Můžete mi sem prosím hodit nějaký fotky tech konkretnich míst ,potažmo na obrázku ukázat která to ta pojistka je na ten ventil N112 ? Díky moc

Odkaz ke komentáři

Hoši trefa do černého respektive cerveneho tuhle hlásku z diagnózy ted taky resim na jedné eres auq. Chyba se projevuje tím ze auto po studeném startu a nižších venkovních teplotach nerdrzi pořádně volnobeh ,otáčky kolísají az to úplně zdechne ,takže to člověk musí chvilku držet pod plynem az se to chytne a pak už je to dobrý a kazdej další start taky dokud auto zase třeba pres noc nevymzrne. Takže kdo jste to jak vyřešil ? Můžete mi sem prosím hodit nějaký fotky tech konkretnich míst ,potažmo na obrázku ukázat která to ta pojistka je na ten ventil N112 ? Díky moc

 

tomu kolísání bych moc nepřidával, že to má za vliv sekundár. Spíše mrkni na klapku, vyčišti, udělej základní nastavení.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...
  • o 6 měsíců později...

Předpokládám, že ji použít můžeš. Průměr bude podle mě podobný. Rozhodně lepší, když tam máš něco než nic :D Jinak čerpadlo Ti sepne podle mě normálně, spíš to bude mít vliv na ten kombi ventil, že nebude fungovat tak, jak by měl. Ale tohle všechno spadá do sekundáru, takže se samotným chodem motoru toho tolik společného nemá.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...