Přejít na obsah

Odvětrání klikové hřídele


Doporučené příspěvky

Nějak se mi poslední dobou nedaří. Chtěl jsem vyměnit hadici odvětrání klikové hřídele, viz foto. Ale bohužel mi praskla těsně nad vstupem do motoru a zbytek mi zůstal uvnitř. Snažil jsem se to vypáčit šroubovákem, zdeformoval jsem i ten kovový vnitřek a pořád to drží a ani se to nehne. Nevíte, co s tím?

 

Pojistku jsem samozřejmě vytáhnul.

 

vw-beetle-golf-jetta-passat-audi-a4-tt-1

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Hadice je gumová ?? zkus jí nahřát horkovzdušnou pistolí třeba trochu změkne a půjde dolů .. ale opatrně :D

 

mimochodem asi mě to taky čeká .. mám pocit že je v háji ten ventil odvětrávání klikovky a že mi to tudy přisává olej z klikové skříně .. ale asi to nechám na nějakém mechanikovi :)

Odkaz ke komentáři

Já už to mám vyřešené dávno :) Jinak horkovzduška by nepomohla, v té hadici je kovový kroužek a když už, musel bych sundat svody a to už bych potom vytáhnul normálně.

<br />Ta výměna náročná není, jen přístup je horší. Nejlepší by bylo sundat svody, ale byl jsem línej :-D

Odkaz ke komentáři

Já to nechám na mechanikovi .. mě se stává občas že když jedu z kopce a brzdím motorem a pod kopcem trochu víc přidám plyn tak auto hodně zadýmí .. asi je možné že se nezavírá ten ventil na odvětrání klikovky a jak přidám plyn a v sání se na chvilku objevý velký podtlak než to vyrovná turbo, tak tenhle podtlak nasaje trochu oleje právě přes tuhle odvětrávací hadici z klikovky .. taky by to moýná vysvětlovalo proč se mi ztrácí olej :D .. údajně to prý múže způsobovat i horší ranní starty (což se mi taky stává) .. auto nomálně nastartuje a vytáhne otáčky a pak začne kašlat a chcípne . je to prý zase tím že se nezavře tenhle ventil a přisává to falešný vzduch z klikovky a protže ŘJ o tom neví tak tam vzniká chudá směs .. nevím zkusím to nechat vyměnit i s hadicema a uvidíme :)

 

Proč jsi to měnil ty ? zlobilo tě to nějak ?

Odkaz ke komentáři

Nene, já to měnil preventivně. Upravoval jsem celý PCV systém a když už jsem v tom byl, tak jsem si hrál i s tímto. Nakonec jsem to ale vrátil do sériového stavu, protože jsem s tím pořád něco řešil a došel k závěru, že pokud do toho nebudu chtít vrazit xx tisíc, tak seriové řešení je nejlepší.

 

Po demontáži toho vedení jsem teda zjistil, že předchozí majitel se tam celkem vyřádil a moc to fungovat nemohlo. Ten T-kus s ventilem byl přetočený o 180°, takže tam moc vzduchu proudit nemohlo a ta S-ková větev k víku měla poloviční průměr.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Zdravím dvacetiventilový turba, prozradí mi někdo kde je ten ventyl na odvětrání kliky? ted jsem měnil tu zpropadenou hadici 13a, byla totalně rozleptaná a plná nejakého sajrajtu ,byla i prasklá. Když jsem do nové fouknul směrem k vaně- foukalo to z ventilového víka, a naopak. Když foukám směrem do sání, přez tu přírubu je to též volné oběma směry, přitom v té přírubě je pružinka, k čemu tam je?

 

Ps: špatné ranní starty, třetí až pátý pokus, chytne, ale nemá výkon sotva se auto trochu rozjede klesnou otáčky a motor se začne dusit bez reakce na plynoví pedál.

Odkaz ke komentáři

To já vím, co je spoj :D Já spíš myslel, jestli víš o konkrétním místě. Ale pouze tímhle bych se neřídil, protože ten olej na spojích být nemusí a hadice můžou být vadné jinde. Když bude špatný PCV ventil (pravděpodobně Tebou nazvaný odvzdušňovací) pod svody, tak to zase bude brát olej. Jinak časté problém jsou, jak říká piper. Ale třeba já měl úplně roztržený a zkroucený T-kus a nebylo to nijak poznat.

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny, když foukám směrem do sání, přez tu přírubu je to též volné oběma směry, přitom v té přírubě je pružinka, k čemu tam je, když je volně průchozí oběma směry?

Ten druhý ventil co je na to T-čku je pouze zpětnýventil aby si to nepřisavalo 1) ze skříně nebo 2) opačně nevím kam vede druhý konec , ale pokud do sacího svodu tak je asi hloupost aby sání před turbem přisávalo ze sání ze svodů , nebo se pletu?

Odkaz ke komentáři

Však jsem Ti to nahoře vysvětloval. Oba ty ventily mají na starosti ovládání tlaku v PCV systému.

 

Ano, ten ventil v T-kusu je jednocestný, ovládá podtlak podle toho, v jakém režimu se auto nachází (volnoběh, akcelerace). Je napojený na sací svody. Na volnoběh je v sání podtlak a PCV ventil je častečně otevřený, aby to nepřisávalo do sání (malý průchod výparů z kliky). S rostoucím tlakem v sání se PCV ventil zavírá, což vede k tomu, že výpary z kliky proudí přes PCV ventil ve větším množství (zní to divně, ale je to tak, stojí za tím konstrukce ventilu, který je kuželovitý). Ze sacích svodů tudíž nebude nic nasávaného do sací hadice, protože při podtlaku naopak sací svody přisávají z kliky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...