pv96 Odesláno Říjen 1, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 1, 2015 Ahoj, prosím mohl by mi nějaký odborník poradit jaký olej mám ideálně použít pro výměnu po 15 000 km u Octavie III combi s motorem 1,4 TSI, 103 kW? Nejde mi o značku, ale o vlastnosti, případně dobrou zkušenost s určitým olejem. Následně si chci nastavit pevný interval pro výměnu oleje po 15 000 km. Předem moc děkuji! P. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Říjen 1, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 1, 2015 Olej s normou 502.00 0 Citovat Odkaz ke komentáři
lukyy7 Odesláno Říjen 22, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 22, 2015 Ze zkušenosti bych doporučil zůstat u long-life olejů i nadále. Castrol nebo Shell a jiné 0w-30 , 5w-30 504.00/507.00 Interval klidně zkrátit, to je jen dobře, protože přeplňované benzínové motory trpí na karbonizaci často kvůli špatnému chlazení oleje v turbodmychadle, nekvalitnímu oleji, zanedbanou údržbou. Karbon se shromažďuje ve vaně a časem zalepí sací koš olejového čarpadla, což má v horším případě fatální následky. Určitě na oleji nešetřit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Říjen 23, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 23, 2015 A já bych tam zase LL nedal ani náhodou, do 1,4 tsi caxa jsem dával od začátku Aral 0W-40, tenhle: http://www.aral.cz/automobilove-oleje/Osobni-automobily/Aral-Super-Tronic-0W-40.html tedy 50200 normu a výměna po 15.000 km, byl to ten nejlepší olej, jenže pak byl problém ho sehnat, takže byl nahrazen opět olejem normy 50200 s výměnou 15.000km se specifikací mid saps, od Millera, tedy 5W-40. Motor oleje neber a rozvody tam jsou původní, 165.000 km, občas při startu jsou slyšet, ale tak cca 1x za deset dní, takže neřeším, proč taky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Říjen 23, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 23, 2015 to ja bych tam nerval ani toho millerse, ale starou dobrou normu A3/B4. a ne ten hnus s C10 nebo C12 co ted tam rvou 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Říjen 23, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 23, 2015 low nebo mid saps ten motor potřebuje, takže C3 ano 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Říjen 23, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 23, 2015 kvuli čemu? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Říjen 23, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 23, 2015 jednak je to přímovstřik a pak usazeniny na ventilech, dříkách 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zrno Odesláno Říjen 24, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 24, 2015 Pokiaľ je motor v dobrej kondícii a do procesu spaľovania nevstupuje aj spaľovanie oleja, tak samotný olej sa na zanášaní ventilov a sania nemá ako podieľať.. A v prípade, že motor žerie a spaľuje olej do tej miery, že to prispieva k zanášaniu ventilov a sania.. tak takýto motor už je aj tak zrelý minimálne na GO a nie prevádzkovanie.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Říjen 25, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 25, 2015 Písty ve válcích na sucho nejezdí, takže tam nějakej olej na spálení asi bude že? Když ten motor budeš vytáčet nebo třeba na dálnici ve vyšším zatížení, tak si olej vezme, musí, protože by to jinak nemazalo že? Je to běžná provozní spotřeba u turbomotoru, ona to totiž není atmosféra. On je dost podstatný rozdíl mezi spotřebou oleje z provozu a spotřebou oleje kvůli zapečeným či jinak vadným pístním kroužků. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zrno Odesláno Říjen 25, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 25, 2015 Motor ktorý nemá problém, je zdravý a nespaľuje olej vo zvýšenej miere, ale len minimum, ktoré je zanedbateľné, tak jednoducho v tomto prípade je príspevok k zanášaniu sania, ventilov od spáleného oleja vyslovene zanedbateľný, pretože toho oleja bude v tom saní minimum, ktoré žiadne relevantné zanášanie nedokáže spôsobiť.. pochopiteľne ak je motor olejnička, ako napr. tu v inej téme riešené 1.8TSI, ktoré žerú olej na počkanie vďaka na hovno piestom a krúžkom, tak to je vec iná.. Ja sa ale bavím o zdravom motore, ktorý si potiahne minimum oleja. To čo tvrdím je podporené aj tým, že moj 2.0TSI jazdí 100tkm na FullSaps motorsport olej 5w-40 a po celkovom nájazde 120tkm nemá nijako významnejšie zanesené sanie, ventily.. v lete tohoto roku sa to kontrolovalo endoskopom.. prítomný bol minimálny načernalý povlak, žiadne významné nánosy. Na jeden výmenný interval čo je u mňa cca 8tkm mi olej na merke z vrchnej rysky prakticky vôbec neklesne. Tzn. u mňa olej nemá žiaden prínos k zanášaniu, nakoľko ho motor prakticky vôbec nespaľuje, len zanedbateľné množstvo. Ale mimo to jazdím tak, aby sa mi čo najmenej spalín dostávalo nazad do sania, tzn. žiadne jazdy na spotrebu a v nízkych otáčkach, pod 2000ot. prakticky vôbec nejazdím ale motor držím vyššie, a často to po poriadnom zahriatí popreháňam, nech sa čo najviac vypaľuje to čo sa tam mohlo uchytiť, resp. celkovo jadím skôr svižne. K tomu len bezsírne palivo Slovnaft EVO 99+ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Říjen 25, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 25, 2015 (upraveno) K tomu je potřeba i plně funkční PCV ventil. Vyšší otáčky jsou dobré spíš pro spalovací prostor a kroužky. Do sání ti v 2.0 jdou výpary z klikové skříně. Buď přes turbo, nebo klapku. Taky nejdu pod 2000 ot/min. Upraveno Říjen 25, 2015 uživatelem motoosman 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zrno Odesláno Říjen 25, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 25, 2015 jo, vyššie otáčky a tým aj teploty primárne prospešnejšie pre spaľovací priestor, piesty, krúžky, ale profit z toho majú čiastočne aj ventily + aj to, že pri vyšších otáčkach, zaťažení a pod. sa nasáva čistejšia zmes, než keď tomu je naopak.. čím je motor menej často v režime kedy je tých recirkulovaných spalín viac, tým lepšie pre čistotu a s tým súvisiacu kondíciu motora. To je jasné.. a ja tvrdím, že toto je ten najhlavnejší príspevok k zvýšenému zanášaniu resp. nezanášaniu sania a ventilov u týchto motorov, v prípade že je motor v poriadku a všetky komponenty fungujú ako majú. Ak je PCV zlý, tak je to jasné, ak sú kružky a piesty na prd, tak je to tiež jasné. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Říjen 25, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 25, 2015 no výborně .... máš Full SAPS a měníš po 8.000 km, na 2,0 tsi, tady jsme u 1,4 tsi a předpokladu výměny oleje po 15.000 km, takže píšeme každý o něčem jiném .... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zrno Odesláno Říjen 25, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 25, 2015 a mení to na podstate toho čo som napísal niečo? ..Ak je aj 1.4TSI mechanicky v plnom poriadku, nespaľuje olej, tak sa ani u tejto motorizácie nebude sanie a ventily zasierať primárne od oleja, resp. bude to zanedbateľné. Ale sú tam iné, ďaleko významnejšie zdroje zasierania.. viď. ako som už uviedol v predošlom. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin Bednář Odesláno Červen 17, 2016 Sdílet Odesláno Červen 17, 2016 Zpatky k tematu. Jaky olej pro 1.4tsi? A vi nekdo, co tam davaji ve vyrobe? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
r@pid Odesláno Červen 17, 2016 Sdílet Odesláno Červen 17, 2016 Necitaj tu tie blaboly ze LL oleje alebo C3 su dobre pre TSI. Najlepsie co tam mozes dat je hocijaky "pravy" A3/B4 s normou VW 502 00 (kvoli vysokemu cislu TBN) a pomoct palivovej sustave VIFkom. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Temnota333 Odesláno Září 7, 2016 Sdílet Odesláno Září 7, 2016 Môžem použiť tento motorový olej "" Shell helix ultra profesionál AV-L 0w-30 ""??? Predchádzajúci majiteľ ho tam dával. Najazdené mám 37000 km. Keď som si prečítal špecifikáciu má 504.00 - 507.00. Toto je on, čo poviete naň? Len napíšem, že budem meniť olej každý rok alebo po max.15000km. https://www.google.sk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://autodielygafa.sk/motorove-oleje/shell/0w-30/shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-30-5l-%255Bid%253DSUAVL0W305L%255D.html&ved=0ahUKEwj_rbGht_3OAhWBVhQKHR3cBY0QFghEMAQ&usg=AFQjCNFkXQgMz4kWbG5015IvilCrwTojGw&sig2=Dux2D17UrL2MVbsUcZbsXQ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Září 7, 2016 Sdílet Odesláno Září 7, 2016 pokud měníš každych 15000km, tak přejdi na krátkej interval, tzn olej 5W-40 s normou 502.00 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Temnota333 Odesláno Září 7, 2016 Sdílet Odesláno Září 7, 2016 pokud měníš každych 15000km, tak přejdi na krátkej interval, tzn olej 5W-40 s normou 502.00 Ahoj. Dik za odpoveď, no už som objednal ten 0w-30.No rozmýšľal som nad ním, čo si pisal.Tak na budúci rok ho vymením. Dikes 0 Citovat Odkaz ke komentáři
r@pid Odesláno Září 7, 2016 Sdílet Odesláno Září 7, 2016 Kratky interval neznamena 5w40, je to len jedna s moznosti 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Září 7, 2016 Sdílet Odesláno Září 7, 2016 kdo psal 5W40? psal sem normu 502.00. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
r@pid Odesláno Září 7, 2016 Sdílet Odesláno Září 7, 2016 Vid svoj predchadzajuci prispevok. norma je ok, ale moze tam dat aj 5-30, 0-40 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Září 8, 2016 Sdílet Odesláno Září 8, 2016 kdo psal 5W40? psal sem normu 502.00. Tady jsi to psal sám. Jinak celkově trošku zklidni reakce; už tě nějákou dobu pozorujeme, ok? pokud měníš každych 15000km, tak přejdi na krátkej interval, tzn olej 5W-40 s normou 502.00 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Září 8, 2016 Sdílet Odesláno Září 8, 2016 honzo, psal sem i normu 502.00 a ta obsahuje více oleju. 5W-40 je příklad. 0W-40 je taky 502.00.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Temnota333 Odesláno Září 8, 2016 Sdílet Odesláno Září 8, 2016 Veď to je chlapi v pohode. Nič sa nedeje. Podstata je, že ste mi pomohli a určo aj ostatným, ktorí to potrebujú. Ja budúci rok, prechadzam na 5w-40, buď Shell alebo Valvoline. ;-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
r@pid Odesláno Září 8, 2016 Sdílet Odesláno Září 8, 2016 Mala poznamka, radsej valvo. A preco? Lebo uz sa nasli padelane Shell. A oba stoja cca rovnako. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Temnota333 Odesláno Září 9, 2016 Sdílet Odesláno Září 9, 2016 Áno ale aj preto, že som Valvoline používal dávnejšie v iných autách a bol som max spokojný. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Janci89 Odesláno Únor 18, 2017 Sdílet Odesláno Únor 18, 2017 Ahoj. Mam 1.4 TSi 103Kw a menim olej kazdych 15 000km. Mam najazdene 90 000km. Najviac sa mi osvecil olej 5w-30 Castrol EDGE. Je riedky a velmi rychlo premaze celi motor aj za studena co je asi najpodstatnejsie.Kedze olej ma hlavne mazat. Olej si mozes menit ako chces. Pokial chces usetrit men olej po 30 000km.Takto to pise aj vyrobca v navode.Nic nepokazis. Pokial je pre teba dolezitejsia zivotnost motora men olej po 15000km co je bezny interval vymeny oleja skoro u vsetkych autach. V kazdom pripade doporucujem olej menit minimalne raz za rok. Auto sa ti podakuje. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gambler Odesláno Červen 5, 2017 Sdílet Odesláno Červen 5, 2017 Ahoj,tka jaký tedy olej do 1.4tsi 110kw? mám cca 14000km a chci udělat výměnu. takže 5W40 502.00?? díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.