Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Zdravim jelikož mam tenhle motor tak občas jezdim rychle občas když pospícham a nerad bych přišel o turbo, tak se chci zeptat jesli se dá podle otáček poznat kdy ho můžu,,chcípnout´´?

Po dlhsej jazde nechaj motor tak cca 2 min. na volnobehu az potom zhasni. 1. chranis turbo. 2.nespali sa ti motorovy olej v turbe,lebo za tie 2 min.sa ochladi a nemusis potom casto olej do motora dolievat(ako napr. ja-kadych 15 000km tak 0.3 dcl).

Odkaz ke komentáři

Podle otáček to nepoznáš ...

 

Abys neodpálil turbo, tak stačí nedělat jednu věc - nechcípat motor ihned po tom, co jsi auto hnal na plný plyn. Bohatě stačí několik set metrů, kilometr normální jízdy, aby se motor dostal do "normálního" teplotního režimu (na dálnici dojetí bez plynu k benzince, zaparkování u baráku, zajetí do garáže apod.).

 

Za jízdy se turbo ochladí mnohem lépe a rychleji než když to necháš bublat na volnoběh na místě. A není to ani tak otázkou délky jízdy, jako toho, jaký jsi tomu dával záhul tesně před zastavením (to může být klidně otázka jen desítek sekund jízdy na plný, ať jedeš 10km nebo 500) a jak turbo muselo tlačit. Klidně můžeš valit 3 hodiny 160 na tempomat, ale motor i turbo jsou naprosto v pohodě a jedou tak na 50% potenciálu.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 9 měsíců později...

Daj si namontovať MAGICAR. Je to autoalarm s diaľkovým štartom a ten si môžeš nastaviť aby auto vypínalo 1 min po vystúpení a zamknutí auta, čiže ti dochladí TURBO a aj pred jazdou si ho naštartuješ z bytu a sadáš do zohriateho autíčka a aj motor už bude v pracovnej teplote, keď už ideš jazdiť. Podľa mňa najlepšie riešenie na motory s turbom.

Odkaz ke komentáři

Přesně tak Tdi na místě nezahřeješ max tak led lampou nebo bufíkem-opravdu je zbytečné nechat ho klepat třeba teď v zimě a čekat na teplý vzduch na přední okna.Já osobně první si oškrábu okna a pak startuju a jedu ono se to rychleji prohřeje za jízdy.Když auto zahřeješ a pak stojíš delší dobu a je fakt hodně pod nulou tak ti teplota klesne.Mám 66kw staré turbo bez naklápění zde není třeba nechávat delší starty a dojezdy s naklápěním musíš chvíli počkat :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...