Přejít na obsah

OII montáž parkovacího asistenta


Doli

Doporučené příspěvky

Tak jsem dnes u svoji OII dělal park.asistent,tak tady jen pár postřehů.Jelikož dvorní dodavatel nedodal hlavní napájecí a dat.kabeláž a poslal místo ní papír ze skartovačky ;) :P ,musel jsem ji vyrobit.Udělal jsem ji moooc dlouhou a krátil přímo na autě.Barvy drátu jsem se snažil dodržet podle schématu z DP.

Foto1-zde vidíte,že zezadu nárazníku již máte naznačeny místa pro čidla

Foto2-tady auto bez nárazníku.Popis demontáže dávat nebudu,ti co toto chtějí dělat,mají jistě DP,kde vše najdou.

Foto3-připravená dlouhá kabeláž.

Foto4-pomalu protahuji kabeláž v autě-tady je vidět odbočka k repráčku

Foto5-zde se hlavní větev dělí na 3 části(napájecí,datová a na tlačítko"P")

Foto6-jednotka s již nainstalovanou kabeláží

Foto7-Finito a dokonce to fachčí.Jinak malý vydrb.Škodovka udělal pro OII senzory,které mají pr.27mm a všechny 3 stupňovité vrtáky které mám,mají cejchování v sudých číslech.takže 26mm+pilníček.

nazna_en__otvor.JPG

bez_n_razn_ku.JPG

kabel___na_zemi.JPG

odbo_ka_k_repro.JPG

rozbo_ky3.JPG

jednotka.JPG

finito.JPG

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o rok později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Nazdar chlapi,

 

planujem si dorobit zadny parkovak (MR2006, Nexus). Celu sadu som si kupil tu od uzivatela BadyS-a. Chcem sa spytat na samotnu montaz. Pretoze som tu nikde nenasiel nejaky uceleny navod na montaz, len fotky. Tak by som ho rad napisal, zatial tak ako si myslim ze by som mal postupovat. Preto prosim skusenejsich o zodpovedanie mojich otazok a pripadne opravu.

 

1) Na zaciatku je asi najlepsie si celu sadu zapojit, pripojit k autu a povolit ju pomocou VAG HEX kablu cez notas. Neviete nahodou v ktorej jednotke sa aktivuju parkovaky a pripadne akou hodnotou? Takze k riadiacej jednotke pripojim senzory a pipak a pripojim jednotku k autu. Otazka je ako prepojim RJ parkovakov s autom, bude na mna cakat niekde volny konektor? Alebo aj ten budem musiet spravit a potiahnut niekam? Kam?

 

2) Ak mi bude vsetko fungovat, tak sa pustim do demontaze naraznika a vyvrtania dier. To je tu diskutovane casto krat.

 

3) Natiahnem kable. Pipak namontujem to soferovho B-stlpika. Kabel od neho potiahnem popri lavych zadnych dverach do kufra az k RJ parkovakov a zapojim. Dalsi kabel potiahnem z kufra von k narazniku. Je v kufri nejaka pripravena diera kadial potiahnem draty von?

 

4) Riadiacu jednotku prichytim srobami k autu a vsetko nazad zmontujem opacnym postupom ako som rozmontoval.

 

 

Je tato moja predstava o montazi spravna? Mohli by ste prosim odpovedat na otazky ktori ste to uz montovali?

 

Diky moc,

Johny

Odkaz ke komentáři

Máš dílenskou příručku a elektrická schémata? Vyznáš se v nich? Víš aspoň nahrubo, která jednotka v autě kam patří, víš jak nasvazkovat vodiče, kudy je vést? Jak přidat pojistku do pojistkovky? jak rozdělat potřebé části interiéru a pak je složit?

 

Pokud ano, směle do toho, podle DP rozděláš, schémat zapojíš, nakóduješ nebo si necháš nakódovat.

 

Jinak se radši domluv s někým, kdo ti to tam nahodí, řekl bych že kluci typu Vaša, Rolbař, MartinRS, atd. tuto operaci zvládnou pod 1 hodinu a budeš to mít jako by to bylo z fabriky

Odkaz ke komentáři

DP som nasiel celu na webe, zatial som v stadiu jej studovania. El schemy sa mi zatial studovat moc nechcelo. Som elektro-ing tak el schemy nie su zas taky problem. Viac menej som toto bral ako peknu pracu na slnecny vikend :-), elektrikarsku zabavu a vyzvu. Preto vam tu pisem aby som si zistil dalsie podrobnosti typu obtiaznost a co kde najdem.

1) Postup ako rozobrat interier som nasiel v DP

2) Mam predstavu ako funguje komplet komunikacia v aute, umiestnenie jednotiek presne neviem, iba tusim, ale predpokladam ze to najdem niekde v DP.

3) Kadial viest vodice a ako ich nazvazkovat neviem, pomohlo by mi keby si mi povedal ci to je v DP, pripadne kde. Postupne si listujem DP ale je toho strasne moc. Montaz dalsej poistky som nepredpokladal. Myslel som ze tam bude nejaka kablova priprava. Takze je nutne to rozobrat az od soferovych dveri od poistkovej skrini a potiahnut napajanie?

 

To co som popisal hore je moja hruba predstava o montazi, ako rozobrat a zlozit interier som nasiel v DP. Jedine co neviem je ako to pripojit k napanjaniu a k datovej zbernici auta, predpokladam ze to pojde priamo na can.

Viac menej by mi pomohlo napisat hruby zoznam, co vsetko je treba spravit, pripadne tipy na co si dat pozor a kde sa daju najst jednotlive casti v DP

Odkaz ke komentáři

OK, takže pokud máš DP a el schémata, je to dobrý začátek. Děláš jen zadní čidla, což je jednodušší. Jednotka je vzadu v kufru vlevo na podběhu - viz první příspěvek v tomto tématu... a tam se popisuje i hlavní postup.

Jen z hlavy narychlo zkusím, co je všecho potřeba rozebrat (mám liftback, u kombí se to může vzadu lišit!):

- spodek palubky u řidiče pro přístup k pojistkové skříňce

- odkrytovat spodní plasty levého prahu tj. nejdřív vyháknout aspoň spodní část horního krytu B sloupku, pak sundat celý spodní kryt B sloupku, pak se dá spodní kryt prahu u řidiče, pak sundat boční polstr opěráku zadního sedadla a sundat kryt zadního prahu/podběhu

- oddělat panel prahu zadního kuftu, pak vytáhnout levý tapec kufru a odehnout i zadní část pravého pro přístup ke šroubům nárazníku

- demontáž zadního nárazníku, navrtání otvorů

 

Dopředu si sežeň "stromečkový vrták" na vrtání otvorů na předFL čidla potřebuješ prům 27, na FL čidla 18.

 

Zapojení podle schémat, dopředu taháš napájení na pojistku do pojistkové skříňky + repráček na levý B sloupek...

 

Ve finále pak nakódovat ŘJ a příp. rádio/navi

Odkaz ke komentáři

Kajman

Diky moc za tak vycerpavajucu odpoved :-).

Senzori mi este neprisli, takze neviem ako cela sada zatial vyzera tak mozno sa este ozvem.

Este len ujasnenie kablov. V DP najdem kadial sa tahaju kable k senzorom a ako maju byt tahane v kufri? Ako sa pripaja RJ k datovej zbernici auta?

 

Dikes,

JohnyNA

Odkaz ke komentáři

Předpokládám, že na Nexus budeš dělat předfacelift ŘJ PDC s označením na konci 283x, u ní se CAN napojuje v autě na CAN komfortu. To je jeden z rozdílů proti zapojení FL ŘJ (označení 475x), která se napojuje na CAN pohonu.

 

Jinak já se zrovna chystám dodělávat přední PDC, takže jsem si udělat takový pracovní rozpis co kam zapojit + rozdíly zapojení předFL versus FL - viz níže.

 

Až ti přijde sada, napiš číslo jednotky, od toho se odpíchneme.

 

PDC před FL x FL zapojení rozdíly.pdf

Upraveno uživatelem Kajman
Odkaz ke komentáři

Ahoj,

Balik mi konecne prisiel, tak som to rozbalil a kontrolujem ho. Porovnavam ten 16-pinovy kabel s DP (vydani 05.04) a trosku mi nesedia piny a farby. Ked to porovnam s tvojou tabulkou co mas v PDF tak ako by to bolo zapojene pre FL co sa tyka farby aj pinov, ja mam pred FL MR2006 liftback presne ako ty.

 

Cela sada obsahuje:

4x senzory s drziakmi

1x nazvazkovany kabel ku senzorom, krasne obmotany s pripravenymi cvokmi k uchyteniu. Na kabli navlecena guma na utesnenie diery. staci len zapojit

1x pipak

1x riadiacia jednotka 1ZD 919 283 (Made in China)

1x kabel so 16pinovym konektorom

 

16pin hnedy konektor ktory mam:

hnedy - pin 8 - ukostrenie

oranzovy/cierny - pin6 - CANH-K

oranzovy/hnedy - pin15 - CANL-K

hneda/cierna - pin2 - pipak

modra/cierna - pin10 - pipak

fialova/cierna - pin1 - poistky

 

Nejak mi nesedia tie farby a pocty kablov. Podla DP by mali byt kable nasledovne:

pin1 (cierna/modra) - poistka SC19

pin3 (cervena/zelena) - poistka SC18

pin8 (hneda) - ukostrenie

pin7 (oranzova/hneda) - CANL-K

pin14 (oranzova/zelena) - CANH-K

pin10 (zelena) - pipak1

pin2 (hneda/zelena) - pipak2

 

Nechapem preco je tam len jedna poistka, ty tam mas dokonca nejaky spinac PDC svork.6 na pine 4 ale ten nie je ani v DP. Mam tam len 6 dratov zapojenych pre FL. Neviem ci tomu verit a nechat to tak alebo to prepinovat spravne. RJ je made in china, je to origos?

 

 

Dikes,

JohnyBA

Odkaz ke komentáři

Takze kabel sa hned vysvetlil, BadyS mi omylom poslal n FL verziu, kabel vymeni ale zevraj farby sediet nebudu, co zas nebude taky problem :-)

 

Kajman chcem sa ta este opytat detajly k montazi.

1) RJ a pipak sa asi prisrobuje k autu. Ake sroby pouzit pripadne kde ich zohnat?

2) Kable k pripojeniu do poistkovej skrini, CAN kable a ukostrovaci kabel nema ziadnu koncovku. Ako sa to pripoji? Su tam nejake svorkovnice do ktorych sa kabel zacvakne?

3) CO vsetko je potreba k pridaniu dalsej poistky? Je to tam uz cele predpripravene ze len zastrcim poistku a pripojim kabel od RJ alebo musim do nej nieco pridat?

Odkaz ke komentáři

ŘJ je chycená na plastové matice na 10 klíč, ta matka je vidět na fotkách v 1. přípěvku,

pípák je chycený na platovém nýtku, taky viz ty fotky, obojí kup ve Škodovce 2sx plast matka a 1x plast. nýt. Výrobce jednotky neřeš, skoro všecko je to dnes Čína nebo Taivan.

 

vodiče:

- CANy musíš někde napojit na stávající CAN komfortu, nejlíp asi pod palubkou u BSG,

napojit = odizolovat asi 1cm stávajícího vodiče (nepřerušovat!!!), přimotat k tomu obnaženému místu odizolovaný konec nového vodiče a to místo propájet cínem + dobře zaizolovat

- kostru na odizolovaný konec nalisuješ normální měděné kabelové očko a připojíš na nejbližší kostřicí bod, vzadu někde u ŘJ PDC nějaké jsou

- napájení púotáhneš dopředu pod palubku podél hlavního svazku do pojistkové skříňky, na odizolovaný konec nalisuješ pin pro pojistku a zasuneš na příslušné místo do pojistkové skříňky - po odjištění "zámku" - pin koupíš ve Škodovce, číslo je buď N 904 219 01 (velká pojistka) anebo 6U0 972 505A (malá pojistka), nevím teď z hlavy, jaká tam je.zepředu pak dáš pojistku, a hotovo.

po odjištění zámku pojistkové skříňky - taková fialová vnitřní část, posune se tuším dolů, zevnitř nasuneč ten pin na místo, zamkneš, zakrytuješ,

Odkaz ke komentáři

Pipak patri to B-stlpiku, to je ten kde ma sofer bezpecnostny pas.

 

Na montaz mam uz asi vsetko pripravene, bol som v skode a objednal plastove matice (171201969) a nity (N 0385012). Akurat nemam teraz vobec cas sa do toho pustit, ale potom celu montaz zdokumentujem a pokusim sa spravit nejaky navod.

 

Jedine co sa mi moc nepaci je to napojenie CAN zbernice, myslel som ze bude niekde nejaka svorkovnica/konektor, robia to tym pripajanim na drat aj autoelektrikari alebo v origo servise skoda?

Odkaz ke komentáři

Chlapi, taky blby dotaz ohladne izolacnej pasky, alebo su nejake pravidla pre autoelektroniku? Vsimol som si ze vsetky kable su bud obmotane alebo izolovane latkovou izolackou. Je to nejake pravidlo alebo mozem pouzit aj klasicku plastovu? Su este nejake dalsie pravidla ktorych je sa dobre drzat?

 

Dikes

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...