Jump to content

Plavání octavia III 1,6Tdi při poryvu větru


Mike86

Recommended Posts

Zdravím všechny, mám problém s autem, při jízdě po dálnici nebo podobných cestách mi auto strašně jakoby plave, foukne vítr, přestane foukat, projíždím kolem jiného auta... Vždycky to s autem šíleně škubne, musím se fest soustředit, abych neskončil v jiném autě/svodidlech. V servise mi nechce nenašli, udělali jen geometrii, zkontrolovali jestli je vše ok a tím to skončilo. Jezdil jsem na 195/65/15 zima, teď mám 17" kola a je to stejné. Poradí někdo, kde hledat závadu? Je to rok 2013 77kw, liftback.

Edited by Mike86
Link to comment

Bohužel se musím také přidat. Mám OIII teprve měsíc a přecházím z Focuse a nekompromisně musím říct, že co se podvozku týká, má se Škoda hodně co zlepšovat a od Fordu by se mohli (nebo spíš měli) učit. Auto dražší o čtvrt mega a podvozkově o 2 třídy níže. By mě zajímalo, jestli vývojáři někdy vůbec jeli i v nějakém jiném autě :-/

Link to comment

Musim sa pridat k tejto debate, lebo som presiel z Fordu Mondeo predposlednej generacie (2010) na Octaviu III a stale si musim zvykat, ze pri jazde OIII tak nesedi na ceste...V Mondeu som sa nemusel tak intenzivne venovat spravaniu auta v zákrutách ci na hrbolatej ceste, nez na OIII, proste musim byt viac v strehu pri riadeni a "riesit" velmi opatrne kazdy rychlejsi najazd do zakruty ci nerovnosti na ceste a usilovne korigovat riadenie...taky pocit mam po 1 roku od prechodu z Fordu na Skodovku. Ale neviem ci mozem porovnavat Mondeo s Octavkou, i ked Mondeo 2010 bolo generacne starsie nez nova OIII :-/ Prave idem prejst z 205/55 R16 (resp. 205/50 R17) na 225/45 R17, tak som zvedavy, ci nejaku zmenu (zlepsenie) vobec spozorujem.

Link to comment

Tak Ford tie podvozky vie bohuzial ovela lepsie,ako Skodovka,resp. VW group,to bez debaty.Ale to je asi tak vsetko.Inak aspon u mna boduje koncern,aj ked k nemu som presiel prave po 10tich rokoch u Fordu.

Toto plavanie,ktore niekto aj nazyva komfortom mne tiez vadilo a to som auto mal z fabriky na 17tkach 225-45.Aby som to eliminoval,instaloval som znizene prpgresivne pruzenie Eibach pro kit.Plavanie zmizlo,auto je ovela istejsie,stabilnejsiepri brzdeni sa neutapa,komfort stale slusny,vzhlad premiovy,pretoze zmizol ten blby Skodovacky postoj auta,ze aj pri prazdnom aute mas dojem,ze je to auto v kufry nalozene.Ked ho nalozis,katastrofa.

 

Link to comment

Koukám, zajímavá debata. Mám O3 taky zhruba měsíc a porovnávám s O2 a O1. Za těch 20 let mám šestou. Co pozoruji, je taky větší citlivost na boční vítr. Na druhou stranu, mám opačný názor co se týče jízdních vlastností. Připadá mi jako jedničková Fabia. Kam ji pošlu, tam spolehlivě jede. I při hodně vysoké rychlosti na dálnici je jistá, lépe než O2. A to má vzadu vlečenou nápravu a dosud byla na 15" zimních. Bohužel, za cenu komfortu. Něco tak tvrdého jsem ještě neměl. Každou nerovnost, vlnku a pod. si skutečně "užívám". Ty tvrdé sedačky to ještě umocňují. Asi ji mít dlouho nebudu.

Link to comment

Jirka X: ....a řídil si někdy jiné auto než Škodu? Doporučuju vyzkoušet, velmi příjemné :-D

 

Patrik 1971: tohle je má první Škodovka ( pokud nepočítám stodvacítku z před pětadvaceti léty) ale nemúžu bohužel sdílet tvůj názor. Oktávka se mi líbí v mnoha pohledech, ale ikdyby byl Ford lepší jen právě v tom podvozku, tak bohužel podvozek je právě to, co dělá auto autem a zábavu v něm zábavou. Ten pocit jistoty a bezpečí, ať už s křidélky nebo bez, ničím nenahradíš :-D

Mmch. na kolik vyjde Eibach komplet na OIII?

Link to comment

S Jirkou X bych souhlasil.OIII je vzadu tvrdá jak....a bouchá,ale je vydáno Škodovkou TPI a když si na to postěžujete,dostanete jiné tlumiče.

Jinak mám nového Passata,kde vzadu je Multi-link a je to to samé.Tvrdé jak koza a bouchá to.Půjdu to reklamovat a ať si s tím lámou hlavu.Nechci auto pomalu za 3/4 mega aby bylo jak trakař.

Link to comment

cosby - Mohl by jsi mi prosím k tomu TPI napsat něco víc? Jestli o tom něco víš. Já jsem totiž tu tvrdost reklamoval hned týden po převzetí. Na info lince. Ozvali se mi, auto jsem přistavil do mnou vybraného servisu. Tam ofotili pera a tlumiče, automobilka na to reagovala, že je vše ok. Ale po týdnu chtěli ještě vzdálenost osy kol od okraje blatníku. Netuším k čemu, vše bylo cca 39 cm. To bylo před týdnem a tatím je ticho. Za výše uvedeno info budu vděčný, pokud by to něco vyřešilo. Dík. Jinak s ní končím a výrobci napíšu, že se asi podívám k "sousedovi z Nošovic". Taky si myslím, že Octávka za 600 by mohla být na jiné úrovni, pokud to není zrovna RS.

 

Dex - Jo, jezdil. 19. auto. Až dosud to s těma Octávkama jakž takž šlo. Ale štve mne, že např. VW Caddy je proti tomuto kočár. U Octávek mne držela např. spolehlivost a životnost. Např. s předposlední O 2 jsem najel 295 tis. a až na jednu pružinu vpředu bylo vše původní a ok. Samozřejmě mimo prav. servisu a brzd. Věřím, že jezdí dál, ale nevím kde.

Link to comment

Já měl právě Golfa 4 v kombajnu a to auto se ani nehlo, originál podvozek měněný při 180000km, ale nestalo se mi, že bych někdy málem vyjel z cesty při fouknutí ze strany... Pak jsme jezdili OII 2,0 taky v kombajnu a také to auto sedělo prvotřídně, prodáno se 175000km a po výměně jen zadních tlumičů. Na OIII uvažuju nad tím sportovním podvozkem, jestli to k něčemu bude...? A to jsem ještě uvažoval nad střešním nosičem a rakví, ale to už bych to určitě na cestě neudržel.

Edited by Mike86
Link to comment

Zdravím všechny, mám problém s autem, při jízdě po dálnici nebo podobných cestách mi auto strašně jakoby plave, foukne vítr, přestane foukat, projíždím kolem jiného auta... Vždycky to s autem šíleně škubne, musím se fest soustředit, abych neskončil v jiném autě/svodidlech. V servise mi nechce nenašli, udělali jen geometrii, zkontrolovali jestli je vše ok a tím to skončilo. Jezdil jsem na 195/65/15 zima, teď mám 17" kola a je to stejné. Poradí někdo, kde hledat závadu? Je to rok 2013 77kw, liftback.

Řeším stejný problém. Octavia III 2012 (koupeno jako referentský vůz v plné výbavě), najeto 44tis. km. Dotazoval jsem se v záručním servise, technik vozidlo projel cca 1 km, konstatoval, že vše je OK. Při další urgenci slíbil, že učiní dotaz ve Škoda auto, kam jel na školení, ale po návratu mi sdělil, že na to zapoměl. V dalším servise byli ochotni vozidlo prohlédnout, ale nic nenašli. Protože za silnějšího větru byla jízda dost nebezpečá, rozhodl jsem se to řešit přímo se Škodou auto v Mladé Boleslavi. Po telefonickém rozhovoru s pracovníkem Péče o zákazníky dne 4.1.2016!! mě požádal o zaslání e-mailu s popisem závady a uvedením VIN kódu. Asi po týdnu se mi ozval s tím, že o této závadě se ví a nabídl mi výměnu převodky řízení zdarma. Před tím ovšem trval na provedení podrobné geometrie přední nápravy (cca 2 hodiny). Převodku vyměnili začátkem února a od té doby je řízení OK. Nastal ovšem další problém, a to s nahráním softwaru do řídící jednotky. Do dneška se jim to nepodařilo, takže jsem znovu v kontaktu s oddělním Péče o zákazníky, neboť jsem díky tomu přišel o některé funkce, které vozidlo předtím mělo a které souvisí s řízením (asistent parkování, hlídání jízdního pruhu, přisvětlování do zatáček). Teď čekám, jak to Škoda auto vyřeší. Naštěstí jsem vozidlo koupil se 4letou zárukou.

Link to comment
  • 3 years later...

Mike

V 31. 3. 2016 at 13:44, Mike86 napsal:

Zdravím všechny, mám problém s autem, při jízdě po dálnici nebo podobných cestách mi auto strašně jakoby plave, foukne vítr, přestane foukat, projíždím kolem jiného auta... Vždycky to s autem šíleně škubne, musím se fest soustředit, abych neskončil v jiném autě/svodidlech. V servise mi nechce nenašli, udělali jen geometrii, zkontrolovali jestli je vše ok a tím to skončilo. Jezdil jsem na 195/65/15 zima, teď mám 17" kola a je to stejné. Poradí někdo, kde hledat závadu? Je to rok 2013 77kw, liftback.

 

Ahoj, jak jsi to vyřešil, podařilo se ti najít závadu?

Sice mám 1.4tsi (konec 2013, najeto 114.000km), ale také řeším stejný problém, projevuje se to úplně stejně jak píšeš ty. Při jízdě po městě nic nepoznám, ale na dálnici je to peklo. Hlavně když fouká vítr je velký problém udržet auto v přímém směru. Nebo pokud předjedu kamion, auto najednou míří ke svodidlům, i když vůbec nepohnu s volantem. Přijde mně, jakoby byla vůle v řízení, neustále musím korigovat směr volantem.....Byl jsem ve škodovce, zkontrolovali podvozek a udělali geometrii a dle nich je vše ok. Pro jistotu jsem byl ještě na STK, kde technik odzkoušel celý pozvozek a žádné vůle na podvozku nenašel. Pouze mně doporučil nechat někde otestovat tlumiče, ale ty se zdají ok.

Josef11 - takže pomohla výměna převodky řízení? od té doby vše OK? Nemáš nějaké podlobné info jak píšeš, že se o této závadě ve škodovce ví?

 

Neřeší někdo stejný problém, popřípadě nevíte někdo na co se zaměřit?

 

Díky všem

 

Link to comment
  • 4 years later...

Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...