Přejít na obsah

Pád výkonu, cukání a podobně


Guest Interseptor

Doporučené příspěvky

Guest Interseptor

Zdravim,

 

prosim Vás- mám problém s poklesem výkonu u oktávky 1,6/74kw rv. 98. Kopil jsem ji před 5 měs. a 2 měsíce naprosto v cajku. Max rychlost jsem dal 180km/hod. Dnes jsem rád, že dám 150. O max. mi nejde, ale honě to pociťuju, když jedu 60 na 5.st. a sešlápnu plyn- dřív akcelerovala, dnes se líně táhne.

Mluvím o zahřátém motoru. Má najeto 120 tis. (podloženo důvěryhodnou serviskou) Vzduchový filtr nový, olej mogul 10w-40... nevíte čím by to mohlo být? svíčky, váha, rozvody, nebo nějaký jiný nešvar...? Díky!

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann
Zdravim,

 

prosim Vás- mám problém s poklesem výkonu u oktávky 1,6/74kw rv. 98. Kopil jsem ji před 5 měs. a 2 měsíce naprosto v cajku. Max rychlost jsem dal 180km/hod. Dnes jsem rád, že dám 150. O max. mi nejde, ale honě to pociťuju, když jedu 60 na 5.st. a sešlápnu plyn- dřív akcelerovala, dnes se líně táhne.

Mluvím o zahřátém motoru. Má najeto 120 tis. (podloženo důvěryhodnou serviskou) Vzduchový filtr nový, olej mogul 10w-40... nevíte čím by to mohlo být? svíčky, váha, rozvody, nebo nějaký jiný nešvar...? Díky!

Vypadá to na váhu vzduchu

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann
Aha hups... To se poladí připíchnutím na PC, nebo se bude muset měnit příslušná součástka? A jaká je zhruba cenová relace? Jinak- díky...

no zkus si od někohopůjčit váhu a vyměň ji a uvidíš necuká ti to? kdyby ano tak se podívej ještě na odvětrání klikové hřídele a zeptám se vzduchovej filtr je ok ?

Odkaz ke komentáři
Guest Interseptor

Vzduchový filtr je Ok- téměř nový. Tak bral jsem ji z bazaru, očekávám nějaké investice. Přeci jen 12 let starý auto... :/ Předtím jsem měl akorát 120-ku a Fávo. Takže nebe a dudy, ale i s cenou náhradních dílů. No nic... Včera jsem ji opět projel a nedostanu ji přes 4500 ot. 4,2-4,3 ale víc nic. Za těch cca 5 měsíců mi sežrala tak 0,5L oleje. Já myslím, že až jí napíchnu na PC- budu čučet. Zkusim to u jednoho od vidění známího, popřípadě, bych s tim zajel do Bolky k Mr. stíhačce :smich: a uvidím... Díky chlapy!

Odkaz ke komentáři

Ahoj lidi, vlastním octavii s víše uvedeným motorem rv98. Už víc jak dva roky se potýkám s potížema který obsahujou pocukávání, hlavně při větším zatížení (plný auto lidí a kopec za zatáčkou, kde musím zpomalit, nebo podřadit). Ta hodně diskutovaná ztráta výkonu, auto mi prostě jede jako by mě někdo držel za prdel. Pomalu se dostanu někam kolem 4000 ot/min a auto najednou vyrazí v plný síle. Je naprosto jedno, jestli je motor studený, nebo zahřátý. A teď co jsem vyzkoušel pro nápravu. Napíchnutí na běžnou PC diaknostiku, ta mlčí jako hrob. Analíza WAG, tahle mašinka už byla sdílnější. Následovala výměna podtlakového ventilu, lambda sondy a teplotního čidla. Ale bohužel Problémů mě to nezbavilo ani v nejmenším náznaku. WAG navíc tvrdí, že je vše v nejlepším pořádku. Pro uřesnění, veškeré filtry a svíčky jsou pravidelně měněny. Kabely od rozdělovače ke svíčkám jsou 2roky staré (momentálně BOSH). Pokud má někdo nějaký nápad (kromě strčení auta ze strže, to už taky zvažuju :facka: ), nebo se někomu něco takového povedlo vyřešit, tak pište, pište, pište. Budu vděčnej za vše.

Odkaz ke komentáři

Tak první bys to měl psát do tématu který už tu je, a ne zakládat nový. SLOUČENO

 

K otázce, celkem bych si byl i jistej tím že lambda byla měněná úplně zbytečně, takže vyndej váhu vzduchu a opatrně ji propláchni technickým benzínem, nebo čističem na brzdy, pokud se to zlepší kup novou váhu, pokud ne, tak to bude už jedině klapka a u tý se taky dá sundat boční plastovej kryt a vypláchnout ten potenciometr benzínem, potom zase už jedině koupit novou. Jen pro upřesnění, počítám s tím že ti to někde nepřisává, ať už sání nebo výfuk.

Odkaz ke komentáři

Taky se zeptám. Nenafotil někdo pár obrázků při čištění té škrtící klapky. Já mám 75kw, teď mě to čištění taky čeká, a nerad bych nějaký nemilý překvápko jako třeba vylítaný pružinky. Přiznám se že sem to u Oktávky ještě ani neviděl. Musím jí sundat a pak jenom vymejt v techničáku a dostat dolů sajrajt, nebo co všechno s tim ještě dělat. Jinak předpokládám (teda spíš doufám) že to dělá právě ta klapka když mi motor v oktě houpe, občas zakolísaj otáčky a třeba je problém udržet chvilku ustálený vyšší otáčky (třeba 2000 prostě pedálem neudržim, trošinku fakt malilinko víc přišlápnu a sem na třech nebo trošinku uberu a spadne na volnoběh). Hlavně mi někdo prosim dejte vědět jestli to může dělat ta klapka že je zasviněná, dík.

Odkaz ke komentáři
Guest milisp13

zdravim také mám stejný problém.občas se to to dusí jak píšeš jako když tě někdo chytne za prdel.ale když se to stane tak zkusim bez kvaltu prošlápnout plyn ahned se to chytí.jinak mam tam novou váhu sice Starline (chtěl jsem ušetřit) tak to chvilku běhalo bez problémů,ale problém už je zpět a včera jsem zkoušel vyčistit klapku teda jen ze předu a děs.začli houpat otáčky a už se to dusí častěji,taky nevim co s tim

Odkaz ke komentáři

to Jendik: Klapku normálně vyndej, černý svinstvo omej štetcem v techničáku a jestli chceš čistit i elektroniku, tak sundej to boční víčko(plast), jedna taková tyčinka je zatavená, tak ji musíš odlomit a vymej to čistým tech. benzínem, nic na tebe nevyskočí.

 

to milisp13: Kdo šetří má... velký prt. Tipoval bych to na tu čínkou váhu, zkus ji odpojit a projet se bez ní, jestli to bude plynulejší tak bych zkusil reklamaci nebo výměnu za lepší, ideálně samozřejmě origo. Klapku po čištění musíš dát do základního nastavení, před tím ještě vymazat adaptační hodnoty a nebo počkat pár set kilometrů a sedne si to.

Odkaz ke komentáři
Guest milisp13

tak jsem dnes dal origo váhu jinej filtr a je to to stejné.otáčky při studeném startu asi +-1300 a volnoběh po zahřátí 1000 a pořád se to pohupije.no dokud jsem nezkoušel čistit tu klapku tak otáčky byli přesně tak jak mají,jen občas jak jsem psal to netáhlo.chci se ještě zeptat to musim udělat to nastavení klapky ikdyž jsem ji nerozbíral ani nesundaval?jen jsem odpojil tu plastovou rouru a jen ze předu po odtažení klapky kam jsem dosáhl jsem to vyčistil tech. benzínem.

Odkaz ke komentáři

Ještě tři malinký otázečky. Tu klapku, když bude třeba z venku čistá, a já se budu chtít podívat jak na tom je z druhý strany, můžu normálně prstem odtlačit, tomu tak neublížim doufám (de o to že nemám za co zatáhnout). A druhá- těsnění neni nutný teda měnit žádný, když nebude na sr..ku? A ještě skrs to nastavení. Je lepší to potom nastavit přes vag nebo to mám nechat sednout jak tady někde někdo píše.

Odkaz ke komentáři

Klapkou můžeš hýbat jak chceš(u 74 s lankem, u 75 si nejsem jistej, ale neměl by to být problém, ona si to elektronika už pohlídá), tím žes vyčistilo ty černý sr... si klapka sedá trošku jinak a to se ti projevuje na tom volnoběhu, nejlíp když se to vagem nastaví. Těsnění bude v pohodě, je to takovej gumovej kroužek.

Odkaz ke komentáři

Stíhačko, fakt doopravdy se s tim nic nestane? Teda nezlob se, ne že bych ti nechtěl věřit, ale čet sem takový šílenosti jako že když se klapka vyndá (a teda i odpojí od kablu) a natáčí se s ní, tak že pak se ta řídící jednotka zblbne, že neví v jaký poloze klapka je a tak, a že se i kolikrát musí výměnit! Já teda si myslim manuálně zručnej sem, něco málo o tom taky vim, takže vyndat to ven a vyčistit by neměl bejt takovej problém, ale s timhle mě dostali, nerad bych tomu víc uškodil než prospěl (navíc šest litrů je šest litrů). Jo u 74 kw kde je lanko bych se tolik nebál, ale tady u tý elektroniky tápu.

Odkaz ke komentáři

Čau.Mám 1.6i75kw.teda s el plynem.Klapku jsem čistil už dvakrát.měl jsem ji odšroubovanou a jen odklopenou přímo na motoru.Čistil jsem VDčkem.Největší bordel je samozřejmě zespodu zevnitř klapky.Normálně jsem na klapku tlačil opatrně prstem a otvíral si ji jak bylo potřeba.Po opětovné montáži jsem ji nikdy nenastavoval Vagem ale nechal jsem to na ŘJ.Způsob je takový že po připojení konektoru zpět ke klapce je potřeba zapnout zapalování na dobu cca 30s(nestartovat)a ŘJ si klapku nastaví sama.Nikdy nebyl problém s volnoběhem,kolísáním otáček apod.Tento způsob mi potvrdil i p.JANDA od CIMBU(dělal mi přechodové stavy) a pokud není hloubější problém tak to funguje.Pokud nechceš aby se ti zasírala klapka,zaslep EGR ventil a zmizí ti i mírné pocukávání zvlášt patrné při rychlostech kdy plyn jen lechtáš,což je klasický problém těchto motorů.Mám uděláno a spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann

JJ máš pravdu jenže ne každá klapka se nastaví takhle je to běžné v servisech proto vymysleli program na nastavování klapek dřív když to nešlo tak se automaticky měnila celá klapka za novou :D

Odkaz ke komentáři
Klapku po čištění musíš dát do základního nastavení, před tím ještě vymazat adaptační hodnoty a nebo počkat pár set kilometrů a sedne si to.

Čauec,

čím se dá klapka po vyčištění do základního nastavení, pomocí VAG?

V autorizované servisu mi řekli, že si to po očištění samo nesedne, že to do základní polohy pomocí počítače nastavit nejde.

Jedině dát novou klapku.

 

Volnoběžné otáčky se mírně pohupovaly od 800 ke 600,v závadách to ukázalo lambda sondu - tu jsem vyměnil a jen mírně se to zlepšilo. teď jsem nechal dát LPG a borec vyčistil i klapku a otáčky vystřelily nahoru a kolísají naopak od 1600 do 1800.

 

Počkat jestli si to sedne po vyčištění klapky? Nebo vypucovat i ten potenciometr? Motor mám 74kW

Odkaz ke komentáři
Čauec,

čím se dá klapka po vyčištění do základního nastavení, pomocí VAG?

V autorizované servisu mi řekli, že si to po očištění samo nesedne, že to do základní polohy pomocí počítače nastavit nejde.

Jedině dát novou klapku.

 

Volnoběžné otáčky se mírně pohupovaly od 800 ke 600,v závadách to ukázalo lambda sondu - tu jsem vyměnil a jen mírně se to zlepšilo. teď jsem nechal dát LPG a borec vyčistil i klapku a otáčky vystřelily nahoru a kolísají naopak od 1600 do 1800.

 

Počkat jestli si to sedne po vyčištění klapky? Nebo vypucovat i ten potenciometr? Motor mám 74kW

Tak přesně tyhle servisy mě fascinujou, buďto to jsou kreténi na n-tou nebo tahaj z lidí peníze a potom se divíme že se škodovce kazí jméno, kazí ho "AUTORIZOVANÉ" servisy. Potom se člověk diví, že toho kdejakej garážník umí víc jak oni.

 

Zkus ještě na noc odpojit baterku a potom jen zapnout klíček(NESTARTOVAT!!!) a nechat to pár minut, co jsem kdy zaslech tak by si motor měl udělat takový svoje základní nastavení i bez VAGu, ale vyzkoušený to nemám.

Odkaz ke komentáři
Čau.Mám 1.6i75kw.teda s el plynem.Klapku jsem čistil už dvakrát.měl jsem ji odšroubovanou a jen odklopenou přímo na motoru.Čistil jsem VDčkem.Největší bordel je samozřejmě zespodu zevnitř klapky.Normálně jsem na klapku tlačil opatrně prstem a otvíral si ji jak bylo potřeba.Po opětovné montáži jsem ji nikdy nenastavoval Vagem ale nechal jsem to na ŘJ.Způsob je takový že po připojení konektoru zpět ke klapce je potřeba zapnout zapalování na dobu cca 30s(nestartovat)a ŘJ si klapku nastaví sama.Nikdy nebyl problém s volnoběhem,kolísáním otáček apod.Tento způsob mi potvrdil i p.JANDA od CIMBU(dělal mi přechodové stavy) a pokud není hloubější problém tak to funguje.Pokud nechceš aby se ti zasírala klapka,zaslep EGR ventil a zmizí ti i mírné pocukávání zvlášt patrné při rychlostech kdy plyn jen lechtáš,což je klasický problém těchto motorů.Mám uděláno a spokojenost.

 

- ty máš zaslepený EGR ventil? kde a jak? žádné chyby nehází?

- přemýšlel jsem že zkusím zaslepit těsně před klapkou ale netroufl jsem si, netuším co to udělá

ŘJ pouští EGR jen při nízkých otáčkách ne? hlavně myslím na volnoběh

nebo přepouští spaliny dle informací z lambdy???

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...