Přejít na obsah

Pád výkonu, cukání a podobně


Guest Interseptor

Doporučené příspěvky

Tak sice měří emise při volnoběhu, jenže EGR má hlavní funkci u studeného motoru, kdy je prostě spalování nedokonalý a tímto se omezuje negativní vliv na životní prostředí, stejně jako u dieslů, jenže na emise se jezdí s motorem teplým a to už si řídící jednotka obstará bez problému ... spíš bych řekl že má problémy právě s EGR, protože jí tam do množství vzduchu cpe EGR teoretické/odhadované množství nějak spálených plynů o předpokládaném složení, bez něho má vše jisté a jednoduché - vzduch vs. benzin a ne bordel o vysoké teplotě, která taky spalování nepřidá :pivo:

Odkaz ke komentáři

Chtěl bych se zeptat, mám problém se studeným motorem, na volnoběh motor sebou hrozně třepe až to třepe s celým autem, má takový divný (spíš nepravidelný) chod a když se chci pozvolna rozjet tak to většinou zdechne (musím dát víc plynu), za tepla je vše bez problémů. Má někdo nápad čím to může být? Zítra jdu k mechanikovi na diagnostiku, ale byl bych rád, kdyby někdo poradil čím by to mohlo aspoň být... Mě napadá, že by to mohlo být nějaký teplotní čidlo, ale nevím... :P

 

PS: klapka byla před 2 roky čištěna a když jsem ji kontroloval, tak vypadá v pohodě :lol:

Odkaz ke komentáři

Jo to nevím já to nedělal to kamarád. Ale myslím že říkal že v čudu nebylo jen dávalo špatný hodnoty dělalo to jenom ráno když to několik hodin stálo ale třeba když jsem ráno jel prač a sednul do toho třeba po 5 hodinách tak to bylo dobrý ale jak to stálo přez noc tak to taky chcíplo po prvnim startu.....kontrolovaly všechny hodnoty a přišli na čidlo

Odkaz ke komentáři

Ahoj Mišo, tak před chvílí jsem se vrátil od mechanika, měl to napíchnutý na diagnostice a vše bez chyby, zkoušel všechny akční členy a taky nic. Příští týden mu tam to auto některý večer zavezu a on si to zastudena na druhý den ještě vyzkouší, ale prý to asi bude klapka. Sice ji před asi 2 roky čistil, ale myslí si, že to bude klapkou, protože když to auto za studena nastartuju, tak má na volnoběh cca 850-900ot. místo cca 1100. Jinak svíčky mají najeto asi 15000 km, kabely by měly být v pořádku. S tím čidlem říkal, že kdyby bylo špatný, tak při nastartování by mu to vhodilo na diagnostice chybu, ale nic mu to neukazuje... Jinak dneska za studena to nedělalo, auto jelo jako z praku, tak nevím kde je chyba :palec:

Odkaz ke komentáři

Ahoj Mišo, nevím co by se na tom čistilo, když ta elektronika je hermeticky uzavřená, ten potenciometr už bude prostě opotřebovanej (to si myslím já a i mechanik mi to říkal) a když ti vezmeš, že je to origo klapka, která má 12 let, tak už určitě má svoje za sebou ;-) . Jako jezdit se s ní dá (auto jezdí úplně normálně), ale blbnou volnoběžné otáčky (nyní po vyčištění a nastavení se někdy otáčky drží na cca 800 ot. a někdy tam je 1300 ot.)

Odkaz ke komentáři

Nevím jestli se do toho bude mechanikovi chtít, já to určitě dělat nebudu a jestli ani on nebude chtít, tak koupím novou, na internetu se dá origo. sehnat za 4700,- , v Magnum Caru stojí 9000,- (dneska to byl zjišťovat ten mechanik) ;)

 

PS: díky za návod, jak tu klapku rozdělat ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
Čau.Mám 1.6i75kw.teda s el plynem.Klapku jsem čistil už dvakrát.měl jsem ji odšroubovanou a jen odklopenou přímo na motoru.Čistil jsem VDčkem.Největší bordel je samozřejmě zespodu zevnitř klapky.Normálně jsem na klapku tlačil opatrně prstem a otvíral si ji jak bylo potřeba.Po opětovné montáži jsem ji nikdy nenastavoval Vagem ale nechal jsem to na ŘJ.Způsob je takový že po připojení konektoru zpět ke klapce je potřeba zapnout zapalování na dobu cca 30s(nestartovat)a ŘJ si klapku nastaví sama.Nikdy nebyl problém s volnoběhem,kolísáním otáček apod.Tento způsob mi potvrdil i p.JANDA od CIMBU(dělal mi přechodové stavy) a pokud není hloubější problém tak to funguje.Pokud nechceš aby se ti zasírala klapka,zaslep EGR ventil a zmizí ti i mírné pocukávání zvlášt patrné při rychlostech kdy plyn jen lechtáš,což je klasický problém těchto motorů.Mám uděláno a spokojenost.

 

 

 

Hoj mam 1.6 i ale 74 KW 98 rok zajima me jak je to s tim EGR mam na sani spalin nebo na vzduch do vejfuku ??? uz me ta kara fakt leze krkem.

Najednou se vsechno vys. ale behem par dnu Vag me nasel lambdu,halluv snimac a snimac klepani ale ten bych resil az jako posledni.

Sednu rano nastartuje hned a celkem jede neni jako zamlada ale jeste to jede pak vysplha teplota (termostat je ok) teplota drzi jak ma.

Pak se stane ze drzim rychlost a parkarat si cukne je lina jako kdyz me nekdo drzi pa prdel neakceleruje na volnobehu chcipa jak kdy cca minuta nekdy chcipne hned jak zastavim na semafor a vyradim proste peklo vsichni hned troubej hnus a dlouho tocim nez chytne proste za tepla je to vsechno v ..... !!! Tak vymenim cidlo a myslim ze tim chcipani vyresim pak se vrhnu na tu vahu vzduchu a vycistim pak uvidim jak to pojede pak bych se vrhnul na tu lambdu atd. Porad pls jestli nemam pri te prilezitosti obhlednout jeste neco jo a nesaje falesnej to uz jsem resil jako prvni dik moc snad neotravuju :-)

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Zdravim,

 

prosim Vás- mám problém s poklesem výkonu u oktávky 1,6/74kw rv. 98. Kopil jsem ji před 5 měs. a 2 měsíce naprosto v cajku. Max rychlost jsem dal 180km/hod. Dnes jsem rád, že dám 150. O max. mi nejde, ale honě to pociťuju, když jedu 60 na 5.st. a sešlápnu plyn- dřív akcelerovala, dnes se líně táhne.

Mluvím o zahřátém motoru. Má najeto 120 tis. (podloženo důvěryhodnou serviskou) Vzduchový filtr nový, olej mogul 10w-40... nevíte čím by to mohlo být? svíčky, váha, rozvody, nebo nějaký jiný nešvar...? Díky!

 

Podloženo důvěryhodnou serviskou!!!! Tak to už je v ČR dávno překonaná věc...

wallbash.gif

Odkaz ke komentáři

chlapci,kdyz rano nastartuji a rozjedu se, tak asi po 10-20m me pada vykon (jak kdyby jste na pinckovi zastavily privod paliva) trva to asi 1-2vteriny, nohu mam stejne na plynu a pak se auto rozjede a jede jak ma. Vsiml jsem si, ze me dela hlavne kdyz jsou teploty kolem O stupni. Co to muze delat? VAG nic neukazal. 1.6i 75kW 2002

Odkaz ke komentáři

Chtěl bych se zeptat, mám problém se studeným motorem, na volnoběh motor sebou hrozně třepe až to třepe s celým autem, má takový divný (spíš nepravidelný) chod a když se chci pozvolna rozjet tak to většinou zdechne (musím dát víc plynu), za tepla je vše bez problémů. Má někdo nápad čím to může být? Zítra jdu k mechanikovi na diagnostiku, ale byl bych rád, kdyby někdo poradil čím by to mohlo aspoň být... Mě napadá, že by to mohlo být nějaký teplotní čidlo, ale nevím... :P

 

PS: klapka byla před 2 roky čištěna a když jsem ji kontroloval, tak vypadá v pohodě :lol:

 

 

u me byl volnobeh v snimaci otacek na klikovce

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj všichni, má takovej dotaz. Kámoš mi zaslepil EGR ventil, byl jsem u toho a vše jsem sledoval. Ale jak tak koukám, tak jsme to zaslepili někde jinde, něž je psáno v tady na foru. Viz. obrázek. My jsme totiž odšroubovali dva šrouby ze spodu a záslepku jsme dalipod takovou tu hlavu ventilu. Chci se zeptat je to špatně mám to radši předělat? Ještě se chystám zaslepit škrtící klapku, která je teď nová. Měnil jsem i svíčky a lamda sonu před kata. a dokonce i paivovej filtr. Vše proto a bych se zbavil nizkejch otáček na volnoběh. Mám je kolem cca. 700 - 750 a auto mi cuká. Doufal jsem, že mi to pomůže, ale pořád nic. Váhu jsem neměnil kvůli nedostatku peněz. Každý náhradní díl se snažím dávat origo a na ceně se to pak projeví :angry: Takže jsem ji jenom rozebral a vyčistil sprejem na brzdy. Teď jsem ještě zjistil že mám praskou tu malou odbočku(hadici na trubce sání propojovací) jak vede do motoru. Mám za to že to je nějakej odfuk něčeho(něco od oleje). Nějak jsem to tady pročítal a narazil jsem na to takže tu jsem teď objednal. Jsem skoro laik, moc do toho nedělám, ale jsem takový samouk a rád se v něčem hrabu. Taky jsem zjistil že jsem měl vypadlou, nějakou malou hadičku hned podtou hadicí od oleje a vůbec nevím k čemu je, ale určitě to nenbylo dobrý. Takže musím sehnat sponu. Nějak doufám že, se po týhle opravě otáčky srovnaj. Když ne, tak jsem se tady ještě dočetl, že by to mohl být snímač otáček na klikovce. Tak to zkusim taky, jinak už nevim :( Máte nějaké rady a názory. byl bych za ně moc rád, hleně k tomu EGR, jetli to mám předělat nebo je to ok a bude stačit když dodělám tu škr. klapku.

 

post-24661-0-69966400-1352149641_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

EGR zaslep tam jak je to popsáno v návodu.Je potřeba aby ti do EGR nešly výfuk.plyny vůbec.Pokud to chceš jen na vyzkoušení co to udělá,tak to zaslep na škr.klapce nahoře.

Co se týká volnoběhu,tak to má na svědomí právě ta malá hadička co je na hlavní sací hadici(viz obrázek).Pokud ji máš děravou,nebo sesmeknutou,tak má motor nepravidelný chod na volnoběh a začne svítit kontrolka chyby motoru(pokud v autě je).Vyměň za novou.Stačí koupit benzínovou na mopedy průměr 6mm.Bude po problému uvidíš.Samože vyměň i tu větší co máš taky děravou.Ta je od odvětrání kliky.

Mrkni i na podtlakovou hadici na posilovači brzd.Tak když je načnutá taky dělá bordel s volnoběhem.Zatim.

post-1545-0-19814500-1352218683_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ok, do konce týdne se na to vrhu a pak dám vědět jak to dopadlo. A ta podtlaková hadice je ta malá jak je na obr. ne? A ještě bych se chtěl zeptat, je možný že když jsem vyměnil tu klapku, fitr a svíčky, že by to víc žralo? Je prvda, že když sešlápnu plyn ta to zareaguje rychleji než dřív. Ale taky, jsem zjistil jak si hraju s plynem, tak například, jedu aktutní spotřebu 8 litrů a jen malilinkato povolim plyn, skoro tou nohou nehnu, tak auto táhne pořád stejně, ale spotřeba je najednou 6 litrů. Nedá se plyn nějak seštelovat, aby nebyl tak citlivý?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...