Jump to content

O2 únik chladiva z pod zátky - oprava


Hany-Lex

Recommended Posts

Zdravím všechny,

 

Stal jsem se také členem ,,klubu úniku chladiva klimy z pod bílé zátky na chladiči,,.

Nedalo mě to a zkusil jsem na to jít jinou cestou, svařování se na chladiči nedoporučuje, zkusil jsem lepení , za zkoušku nic nedám a zdá se, že to udrží a bude to těsnit.

 

Povolil jsem chladič, horní dva šrouby, abych mohl chladič odklopit od chladiče vody.

Odbrousil jsem ,,čepici,, zátky abych měl čistou hliníkovou plochu trubky chladiče.

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080119.jpg

 

podbrousil jsem vnitřek plastové zátky, abych se dostal pod hranu a vešlo se tam, víc lepidla, vykoukla na mě drážka, kde má být O kroužek

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080123.jpg

 

nechal jsem si vysoustružit z hliníku talířek 3mm x 35mm , aby byl průměrem větší než trubka chladiče

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#talek.jpg

 

po odbroušení plast. zátky jsem vyzkoušel, jak talířek sedí na trubce chladiče

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080126.jpg

 

zalepení víčka, vyfoukal jsem veškerý bordel po broušení, odmastil jak talířek, tak trubku chladiče, natlačil jsem lepidlo i do drážky kde měl být O kroužek, víčko jsem musel zatížit, protože ve středu je prostor pro imbus klíč a jakmile se víčko přitlačí, v prostoru je vzduchová kapsa a víčko odtláčí

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080135.jpg

 

druhý den jsem šroubovák oddělal a víčko přestříkl barvou

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9090142.jpg

 

fotka lepidla, které jsem použil, s tímto lepidlem jsem už řadu věcí zalepil a je určené i pro lepení hliníku

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#lepidlo.jpg

 

V případě, že se rozhodnete vyzkoušet tento postup, nenesu zodpovědnost za poškození vašich miláčků.

Link to post
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Chlapáci, tak se letní sezóna začíná rozjíždět a byl jsem v očekávání, jak po loňské sezóně dopadla oprava zátky a můžu říct, že na jedničku, klima funguje jak lupen. Takže oprava byla úspěšná.

Link to post

super, bez klimy teraz v tychto mesiacoch by si asi len tazko prezil, ja este budem musiet ist dat klimu precistit. Lebo uz od marca to odkladam a predvcerom, ked som ju pustil, tak nadseny som nebol. Myslim, ze dobra sprava, ze nie je potrebne to menit hned a zaraz, ale ze aj takato oprava moze pomoct.

Link to post

Určitě může pomoci, zodpovědně můžu prohlásit, že epoxid drží a zátka nikde nepustila a klima jede jak za mlada.

Jen je to o té přípravě... udělat ji pečlivě, jak se říká ,,Dobrá příprava půl úspěchu.,,

Link to post
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...
  • 10 months later...
V 10. 7. 2017 at 11:41, Michal937 napsal:

Ahoj, mám dvě, klidně pošlu. Nakonec jsem vyměnil chladič.

Proč jsi nakonec měnil chladič ? nepovedlo se nebo jses do toho ani nepouštěl ? Zrovna jsem zjistil po koupi octavie že tento problém mam taky

V 10. 9. 2016 at 21:40, Hany-Lex napsal:

Zdravím všechny,

 

Stal jsem se také členem ,,klubu úniku chladiva klimy z pod bílé zátky na chladiči,,.

Nedalo mě to a zkusil jsem na to jít jinou cestou, svařování se na chladiči nedoporučuje, zkusil jsem lepení , za zkoušku nic nedám a zdá se, že to udrží a bude to těsnit.

 

Povolil jsem chladič, horní dva šrouby, abych mohl chladič odklopit od chladiče vody.

Odbrousil jsem ,,čepici,, zátky abych měl čistou hliníkovou plochu trubky chladiče.

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080119.jpg

 

podbrousil jsem vnitřek plastové zátky, abych se dostal pod hranu a vešlo se tam, víc lepidla, vykoukla na mě drážka, kde má být O kroužek

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080123.jpg

 

nechal jsem si vysoustružit z hliníku talířek 3mm x 35mm , aby byl průměrem větší než trubka chladiče

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#talek.jpg

 

po odbroušení plast. zátky jsem vyzkoušel, jak talířek sedí na trubce chladiče

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080126.jpg

 

zalepení víčka, vyfoukal jsem veškerý bordel po broušení, odmastil jak talířek, tak trubku chladiče, natlačil jsem lepidlo i do drážky kde měl být O kroužek, víčko jsem musel zatížit, protože ve středu je prostor pro imbus klíč a jakmile se víčko přitlačí, v prostoru je vzduchová kapsa a víčko odtláčí

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9080135.jpg

 

druhý den jsem šroubovák oddělal a víčko přestříkl barvou

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#P9090142.jpg

 

fotka lepidla, které jsem použil, s tímto lepidlem jsem už řadu věcí zalepil a je určené i pro lepení hliníku

 

http://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#lepidlo.jpg

 

V případě, že se rozhodnete vyzkoušet tento postup, nenesu zodpovědnost za poškození vašich miláčků.

takže už je to tři roky a zatím drží ? váham nad opravou

Link to post
před 15 hodinami, Hany-Lex napsal:

Chlapi, můžu zodpovědně říct, že od té doby mě to fakt drží a nebyl jsem doplňovat ani Ň.

Ok borec už mi dnes na soustruhu dělá tu zaslepku a objednal jsem si uplně stejné lepidlo tak jdu do toho pořad lepší oprava za 300 matroš a trochu vlastní prace než za 4 litry měnit  chladič... Chtěl jsem se jen zeptat tu bilou zaslepku jsi čim vybrousil tak hluboko vrch mužu asi rašplí nebo fleksou ale potom abych se dostal tak hlubo tak nevim co použit že by jsi poradil, a toho lepidla tam mam pak nacpat co nejvic ? a přiklopit ?nebo jen v mistě spojeni zaslepky kdyby jsi mohl třeba zavolej klidně a poraď at to udělám tak kvalitně jak ty :-D 703 394 239

Link to post

Na té fotce to jde vidět, ta plastová zátka je odbroušená až po vrch toho hliníkového krku, aby to bylo zárovno. Ten otvor uprostřed je zůstatek toho šestihranu pro klíč. Takže jen flexou do roviny s chladičem. Co se týče lepení, tak tím epoxidem jsem natřel ten hliníkový krk + část toho plastového zbytku, zaklopil tím víčkem a pak jsem musel použít šroubovak, nebo něco, čím to víčko zapřeš, v tom otvoru pro imbus je vzduch a on ti bude to víčko zvedat, takže zapřít.

https://napas.rajce.idnes.cz/chladic_klima/#

Link to post
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Měnil. Celý ten bazmek musí dolů pod auto. 
    • Ja zajtra nepridem, nevychadza mi to.. Odoslané z SM-G991B pomocou Tapatalku
    • Zdar, omluva, neměl jsem kdy dřív reagovat. Patrik77 - N75 jsem kupoval v autoobchodě dle mé motorizace a od tehdy kdy samovolně vymizely chyby, tak jsem cca 2-3roky potom jezdil bez problému. Nepředpokládám teda, že by to byl špatný typ ventilu. Pavel71 - no právě, to jsem zatím nechtěl slyšet...ale pokud bych šel po turbu, tak určitě výměnu za profi repasované. Jinak tehdy mi hlásilo kromě jiného vždy "překročený tlak na turbu" a to jsem chápal, že zanesené lopatky nedokázaly "vyvlát" a turbo se i po dosažení nastaveného tlaku točilo stále rychleji a zvedalo tlak než zasáhla ochrana (po cca 6s trvání překročení) a tlak vypustila (pak to jelo bez turbo efektu, akcelerace minimální). Po restartu se turboefekt obnovil do dalšího překročení. Při nynějších problémech ale překročení tlaku v chybách nebylo. Tak nevím... A taky nechápu, že kontrolka motoru po čase sama zhasnula aniž bych mazal chybu (byl jsem přesvědčen, že bez toho nezhasne ani po restartu zapalování). A kontrolka trojúhelník v kolečku dokázala dokonce po čase zhasnout i bez restartu zapalování. Umí někdo vysvětlit? Je to standardní chování? Teď k aktuálnímu stavu - paradoxně hned jak jsem napsal ten první příspěvek, tak samovolně problémy skončily (klepu na dřevo!), od té doby žádná kontrolka ani pokles tahu. Je pravda, že jsem to při těch chybách stále zkoušel protahovat a třeba jsem nějak regulaci rozpohyboval. Mám akorát pocit, že ten zátah je mírně menší oproti dřívějšku, to si vysvětluju tím, že jsem dříve roztahoval na větší plnicí tlak (regulace špatně omezovala max. tlak) a tudíž jsem měl jakoby trochu "načipováno"...akorát jsem musel roztahovat jen krátce abych stihl ještě než zafungovala ochrana. Tak to jsou moje laické úvahy. Každopádně momentálně nemám problém a tak nebudu nic řešit. Díky za reakce. 
×
×
  • Create New...