Přejít na obsah

Autobateria


Sougor01

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím všechny,

 

Já bych se chtěl zeptat, zdali už někdo měnil baterii , konkrétně u 2.0 TDI 110 kW. Jde mi o to, jaká největší baterie se "vleze" do tohoto vozidla. Jelikož původní baterka už odchází, přemýšlím o tom - jakou? A protože mám dodělané nezávislé topení, chci co největší kapacitu. Kolem 80 - 85 Ah. Tyto baterie jsou však cca o 35 mm delší než původní. Podle mně by tam vlezla, ale bez toho "hadrového" obalu, o němž nevím, jestli tam musí být... Děkuji za vaše odpovědi.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ještě se chci zeptat, nemám-li S-S a dám AGM baterii, jak na tom budu se 70 Ah ? Větší by tam vlezla - 315 mm, měřil jsem. Bohužel upevňovací šroub je zpředu, na kratší straně, zabírá to místo potřebné pro delší baterku, ne jak u jiných koncernových dieselů zboku. to by bylo bez problému...

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se vydal do prodejny autobaterií abych zakoupil novou baterku. Za pár dní totiž odjíždím do zahraničí a nechci riskovat, že mi baterka klekne někde cestou. Prodejce baterie i mění, což je započítáno do ceny, a sleví nějakou tu stovku za baterii starou. Ale hlavně, mohl jsem vyzkoušet, jaká největší baterie se vleze, a pak ji teprve zaplatit. A vlezla se baterie 315mm dlouhá. Vybral jsem tedy Vartu Silver Dynamic 85 Ah EN 800A.

 

 

post-53907-0-46019700-1505756891_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zdravím na fóru, a vrátil bych se k tématu slabého akumulátoru z úvodu vlákna.
Mám nyní poměrně nově (zhruba měsíc) 1,2TSI s 59Ah baterkou (Start-Stop v podstatě neustále vypínám) a dnes odpoledne při rutinním čištění oken zevnitř se najednou sám od sebe rozsvítil hlavní displej s tím, že "Stav energie nízký, zapněte motor!" .. no, trošku ve mě hrklo (člověk na tohle u jedničkovýho Focusu nebyl zvyklej - tam celý roky nic neřešeno a baterka 15-16let stará a držák jak blázen), ale nechal jsem to bejt že zejtra pozjistím co a jak. No, ale nedalo mi to a konečně našel ten princip jak zjistit stav Aku tím podržením servisního tlačítka pod budíkama. A tam na mě před 20min vyskočilo -> Stav akumulátoru -> zkratka SOC a 0%! A symbolu Aku oranžový. Takže co s tím? .. Ihned ráno na dobíječku, kterou ale nejdřív sehnat. Mimochodem vše na autě svítí, centrál jede, vše opticky/"přístrojově" zdá se v poho. Takže co ta nula procent?! :-( .. Díky za radu zkušených škodovkářů. Ona ta situace od časů jedničkový Fábie opravdu dost pokročila :-) .. Tomáš

PS. Každopádně jsem ještě dohledal kolegu co sem do diskuze před 3lety postnul svůj příběh ->
Cituji:

"Tak jsem dnes za stálého klení seškrabával starou dálniční známku a lepil novou. Přitom jsem si v garáži svítil lampičkou u zrcátka. A pak si říkám, že jen tak ze srandy mrknu na stav nabití akumulátoru - auto stojí asi 5 dnů - a hle - 0% . No to jsem se jenom zasmál, bylo mi jasné, že je to nesmysl. Tak jsem nastartoval asi na 5 sekund, vypnul a znovu změřil - 60%.

Mě to utvrzuje, že tento ukazatel je o ničem. Šidítko a je otázkou podle čeho se to chová. Tady zřejmě byla zátěž té stropní lampičky a hned to ukázalo 0%. Prostě dokud to nebude ukazovat 20% a míň tak se nevzrušuji."

Mě právě stálo auto v garáži taktéž asi 5-6dnů a dnes jen nákup po městě.
Takže i fakt, že vše svítí a reaguje jak má mě utvrzuje že na tom budu energeticky podobně kolem těch 50-60%. Ale samo každý názor na tento pro mě nový systém indikace vítán. U foťáku nebo mobilu se systém až takto moc nesekne :-) ..

 

Odkaz ke komentáři

Nezbyde, než změřit napětí! Plně nabitý akumulátor má cca 12,6 V . Pod 12V je to už špatné. Nevím, kde a jakým způsobem je měření kapacity aku v autě provedeno, ale mně ukazovalo právě toto měření 80%, i když jsem naměřil spolehlivým měřákem 11,85V ! Mám aj měřák napětí společně s teplotou interieru jenž se zasune do zásuvky (ještě je na něm USB port), který ovšem vykazuje chybu + - 0,5V, což je nanic. Tudíž pozor na takové měřáky.

Odkaz ke komentáři

Ahoj a díky za reakci. Už jsem se druhý den informoval v servisu - především si potvrdil fakt, že indikace stavu baterie a jejího nabíjení vůbec nefunguje a vlastně ani v manuálu o tomto není ani slovo. Aku se změřil na VAS-6161 měřáku (12,3V) a prošel jako ještě OK. Ale samo doporučeno teď v zimě víc jezdit na delší trasy. No snad budu mít důvod :-) ..

Odkaz ke komentáři

.. jj, díkes .. ale mám naštěstí garáž a až si pořídím nabíjku tak není problém :-)
Ahoj

PS. Jen by mě zajímalo kterej přesně "tester baterie z Lidlu" měl Radas na mysli! .. Neb ani Lidl.de (a že tam maj sakra velkej sortiment) nic takovýho nenabízí .. mmt. tak beru zpět - nabízí, ale jen online-shop .. ne na pobočkách! .. https://www.lidl.de/de/eufab-batterie-tester/p176228

PS2 .. a ad. nabíječky - AEG by měla bejt záruka a tak co třeba tahle kufříkovka -> https://www.lidl.de/de/aeg-werkstatt-ladegeraet-wm8/p100458 ? :-)

Odkaz ke komentáři

.. no, přesně tenhle rank nabíječek jsem před hodinou procházel .. ale dobře na mě působí i tahle Brandsonka, která se u nás asi neprodává.
Ale v DE vidím 98% spokojenost. https://www.amazon.de/gp/product/B06Y2CWGNQ/ref=s9_acsd_top_hd_bw_b5aGn1_c_x_7_w?pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=merchandised-search-6&pf_rd_r=2M9CEMK8P30P5ET0S8SX&pf_rd_t=101&pf_rd_p=7d010ce2-f2c2-512a-9f42-613582442117&pf_rd_i=82526031 .. co ty na to? .. za 1200 +/-

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 roky později...

Ahoj

Mám Octavii 1.4TSI se systémem StopStart a inteligentním dobíjením baterie. Bohužel auto udržuje nabití baterie max.na 80%,ale spíš jen na 25% (12,1V) což baterii dlouhodobě neprospívá a trpí sulfatací.

V garáži nemám přípojku na 220V a tak uvažuji o zakoupení solární nabíječky  Solární panel TPS-102-6  solární ochrana baterie

Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s touto možností solárního nabíjení a zda lze nabíjet baterii i přes 12V zásuvku v kabině, zda to autu nějak nevadí.

 

Upraveno uživatelem filipjura
doplnění přesnějších údajů o panelu
Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
V 19. 4. 2020 at 20:03, filipjura napsal:

Ahoj

Mám Octavii 1.4TSI se systémem StopStart a inteligentním dobíjením baterie. Bohužel auto udržuje nabití baterie max.na 80%,ale spíš jen na 25% (12,1V) což baterii dlouhodobě neprospívá a trpí sulfatací.

V garáži nemám přípojku na 220V a tak uvažuji o zakoupení solární nabíječky  Solární panel TPS-102-6 solární ochrana baterie

Chci se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s touto možností solárního nabíjení a zda lze nabíjet baterii i přes 12V zásuvku v kabině, zda to autu nějak nevadí.

Doplnění info po půl roce 12.10 2020:   Nabíjím solárním panelem  TPS-102-6 ( umístěný na střeše garáže) a tento 6W panel bohatě stačí. Již po třech dnech je baterie nabita na 100% (12.7 V) Pro ty kteří nejezdí denně a nemají přístup k 220V dobrá alternativa dobíjení. Solární panel stál  1390,-Kč

 

 

Upraveno uživatelem filipjura
doplnění přesnějších údajů o panelu
Odkaz ke komentáři
V 25. 1. 2018 at 17:37, italik napsal:

Mam dotaz ohledně vymněny baterie. Kdyz ji odpojim budu pak potřebovat kod na radio? 2006

Chystám se demontovat čalounění dveří řidiče, protože tam něco občas nepříjemně drnčí a chci tomu přijít na kloub. Na YouTube je hezký videonávod, ale odpojují se tam ve dveřích el. konektory od spínačů a pod...  Asi by bylo dobré a bezpečné předtím odpojit autobaterii, ale mám strach že se po opětovném připojení bude muset něco nastavit. U bývalého Mondea se krom kódu rádia nastavovaly dojezdy oken. Co mě čeká u Octavie III ?

Doplnění -odpověď na mou otázku jsem nakonec vypátral v příručce k obsluze automobilu. Po odpojení a opětném připojení autobaterie mohou být mimo provoz a budou potřeba znova seřídit: automatické dojezdy oken, nastavení času na palubní desce, případně ovládání panoramatického střešního okna a sluneční clony.

Upraveno uživatelem filipjura
doplnění příspěvku
Odkaz ke komentáři
V 12. 10. 2020 at 18:15, Oktavián napsal:

@filipjura wau, to zní zajímavě... neměl bys fotky jak to máš udělané či případně další podrobnosti? Udělal bych z toho článek, to by mohlo zajímat více lidí (včetně mého tatíka co to pořád nabíjí jak o život..)

Díky

Pro ty, kteří uvažují o solárním dobíjení mohu doporučit prostudovat dva články od redaktorů Světa motorů, které mě inspirovaly. Já mohu potvrdit, že to opravdu funguje a autobaterie je stále nabitá na 100%😊 Solární panel TPS-102-6 solární nabíječka autobaterií amorfní solární článek 12 V, cena aktuálně 1390,- Kč Připojena přes 12V zdířku na středovém panelu.

https://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-jak-je-to-ve-skutecnosti-s-jejich-vydrzi-125770

https://www.auto.cz/solarni-dobijecka-akumulatoru-opravdu-dobije-autobaterii-vyzkouseli-jsme-to-123937

 

Fotografie1125.jpg

Upraveno uživatelem filipjura
vybrání lepší fotky
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...