Přejít na obsah

chyba throttle position, stop tlak oleje


Doporučené příspěvky

Ahoj,

dnes se mi při dojíždění na křižovatce rozsvítilo EPC a maxidot zahlásil Motor do dílny a začali kolísat otáčky cca od 1500 do 2000. Tak jsem projel křižovatkou a auto odstavil. Vypnul jsem motor, připojil jsem ELM327 a na mobilu pomocí aplikace Torque pro načetl chyby. Vypsalo to jednu chybu: throttle position sensor/circuit/switch (nepamatuju si přesně a teď když jsem to chtěl načíst mi ji už neukázalo).

Řekl jsem si ok, to nevypadá tak hrůzostrašně. Po pár minutách jsem nastartoval, nic nevyskočilo, tak jsem se vydal domů cca 8km po městě, všechno se zdálo ok. Jel jsem vyhodit kámoše a přesně u něho se opět rozsvítilo EPC a začaly kolísat otáčky. Chtěl jsem trošku otestovat jak se to chová tak jsem párkrát sešlápl plyn, dost špatně to reagoval na sešlápnutí a pak to přišlo, asi po třetím sešlápnutí se rozsvítilo "STOP!, Tlak oleje, vypněte motor". To mě vyděsilo. Vypnul jsem motor, načetl chyby ale žádná nová nenaskočila, jen ta původní s throttle position. Od domu jsem už byl asi jen 200m, tak jsem to po 5min nakopl, nic nezařvalo ale už bylo hodně poznat že reakce na plyn je opožděná.

 

Trochu jsem se nad tím zamyslel a napadlo mě že ten tlak oleje se rozsvítil v závislosti na to že jsem zkoušel přidávat plyn a ŘJ neseděli hodnoty tak si myslel že je buď moc vysoký tlak nebo nízký, ale moc se tím nechci uklidňovat.

 

Auto mám krátce. Předchozí majitel měnil škrtící klapku (https://www.cc-autodily.cz/klapka-skrtici-octav-2-4-4) a pravděpodobně ji nenastavil přes diagnostik, protože při koupi jsme s kolegou vyjeli chyby a byla tam jedna sporadrická se škrtící klapkou, ale v takovém stavu to najelo už cca tisíc km.

 

Zítra s tím pojedu do práce a kolega mi tam vyčte chyby VAGem, tak to sem pak dám.

Odkaz ke komentáři

Tak do práce jsem nedojel, nechalo mě to stát. Dojížděl jsem v koloně a chcíplo to (za Tomkovým náměstí nad Svitavou v Brně kdo ví). Po nastartování to hned chcíplo (neměl signál od plynu?), zkusil jsem to 3x... chcípalo, ale nechtěl moc douho blokovat provoz, tak jsem zavolal známému servisákovi na odtah, namontoval oko, vyndal jsem trojúhelník a pak jsem to zkusil ještě jednou, naskočilo to, tak jsem s tím odjel a dojel až do servisu. Po cestě to na trojku špatně reagovalo na plyn.

 

Jinak včera se na tom dělal podvozek, tlumiče, horní uložení. Kolega říkal něco o rozladěném ESP, ale to se mi nezdá že by bylo tím.

 

Můj mechanik VAG myslím nemá a s kolegou co ji má se k tomu asi dostaneme až odpo po práci, pokud vůbec.

 

edit: při dnešním incidentu nezařvalo EPC ani nic

Odkaz ke komentáři

Tak info od servisáka, VAG má, chybu vyhazuje klapka. Falešněj vzduch to prý nenasává, vyčistil a pořád stejný. Teď se dívám na ceny škrtících klapek a zaraží mě cena té klapky co jsem postoval v prvním příspěvku, sice je tam napsané originální díl, ale s obchodem nemám zkušenosti i když vím že spousta lidí od tama díly bere. No přijde mi ta cena hodně nízká oproti jiným shopům, teď nemluvím o autokelly kde ty ceny mají nesmyslně vysoko.

 

Klapku teda asi vymění.

 

 

log_klapka.txt

Odkaz ke komentáři

Tak nakonec jsme klapku vymenili a jeste vcera jsem s tim jel na Slovensko, zatim jen 200km ale slape to jak hodinky.

 

Puvodni pred tim vycistil, nastavil, zkontroloval kabelaz a konektor a porad spatny. Klapka je made in germany ale za cenu co jsem nahore postoval to musel byt asi repas.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...