Přejít na obsah

Oct. 1.6 74/75 kW - návod na výměna oleje v převodovce JEDNODUŠE


Jarda87

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

 

Přidávám jednoduchý návod na výměnu oleje v převodovce OCT. 1.6 74/75 kW, který se mi plnně osvědčil. Hlavně tedy z důvodu, že jsem opravdu nechtěl plnit převodovku z boku, což je naprostý nesmysl, když je dané plnící množství výrobcem (1,6 - 1,7 litru).

 

Návod:

1.) Na rovině vypustit starý olej - imbus 17 mm (viz obrázek 1)

2.) Vypuštěný olej zachytit do vhodné nádoby.

3.) Vrátit zpět a utáhnout výpustní šroub.

4.) Vypuštěný olej kontrolně přeměřit z hlediska množství. Já vypustil 1,6 litru.

5.) Odšroubovat spínač zpátečky - trubkový klíč č.24 (viz obrázek 2).

6.) Otvorem spínače zpátečky pomalu nalít nový olej - viz obr. 2 (množství 1,6 - 1,7 litru).

7.) Zašroubovat spínač zpátečky.

 

Celá procedůra je velmi jednoduchá a trvá maximálně hodinu.

 

Jako olej jsem použil plnně syntetický Shell Spirax 75W90 za 175kč litr splňující příslušnou normu VW 501.50 (Api GL-4) a je používán do převodovek koncernu VW.

 

Snad se bude někomu hodit.

post-40689-0-21094800-1509812292_thumb.jpg

post-40689-0-85497900-1509812297_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Až na to, že se má zásadně použít olej zjištěný podle VIN, do té samé převodovky se mohly dávat tři typy synchronů. Já si v eshopu našel jeden olej, ale v manuálu k převodovce byl jiný, tak jsem oslovil prodejce Autonova, kde bylo auto koupeno kdysi, aby mi zjistili, co tam patří dle VIN. Byl to jinak označený a dražší olej, obojí v originál VW balení.

Odkaz ke komentáři

Pojem originální olej se mi jeví jako marketingový tah výrobců vydřít z lidí další peníze.

 

Do převodovek se v současné době používají 4 výkonostní specifikace olejů.

Do manuálních převodovek se používá olej třídy GL-4.

To znamená, že do převodovky Oct. 1.6 můžeš nalít dle libosti syntetický olej 75W90 který specifikaci GL-4 splňuje a nic tim nezkazíš.

Nehledal bych v tom moc vědu.

 

  • GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
  • GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
  • GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
  • GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka
Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Kontrolní a napouštěcí je ten samý. A jde to. Jen je dobrý vypustit starý olej do předem ocejchované nádobky, aby se tam dalo to samé množství. A při nalívání to zvednout heverem, aby tam dalo potřebné množství nalít, ona je hladina kousíček nad kontrolním otvorem. I tak mi vyteklo tuším 1,6 litru, nepamatuju si přesně. Na napouštění je potřeba PET s hadicí a trychtýřkem nebo já použil 1000 ml pístovou plničku.

Odkaz ke komentáři

Já to tedy měnil klasicky, tj. vypustit olej spodním otvorem, ten pak zašroubovat a odšroubovat kontrolní šroub na boku převodovky. V mém případě je tam dost těsno kvůli plastovému podběhu, ale ten se dá odsunout a s inbusem se tam pak jde celkem dobře dostat. Oba šrouby mají shodný inbus 17. Nový olej jsem tam nastříkl velkou "injekční stříkačkou" na olej s hadičkou, dá se běžně koupit, objem má asi půl litru. Nasát, vstříknout, nasát, vstříknout... Jakmile začne nový olej přetékat z plnícího otvoru, zašroubovat šroub, s citem dotáhnout a je to :).

Auto je ale nutné zvednout nebo s ním najet na nájezdové rampičky (mám já a nemohu vynachválit), aby se pod něj dalo nasoukat, pracuje se výhradně pod autem.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...