Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Sign in to follow this  
Tommy23

Ztráta výkonu

Recommended Posts

Předem se chci omluvit za založení nového tématu, ale už si přestávám vědět rady se svoji 1.8 Turbo a byl bych velice rád za jakýkoliv nápad kdo má trochu zkušenosti. Je tam chip, všechno fungovalo tak jak mělo, po najetí asi 2000km je auto občas jako bez chipu a to pouze za podmínek pokud je venku třeba 15-20 st. a výše nebo když parkrát auto sešlápnu, pak nastává rapidní skok a auto nemá téměř žádný krouťák je to jak nějaká 1.6. Přikládám i graf z brzdy, kdyby to pomohlo.

Shrnutí:

-nový ventil N75 - originál

-vyzkoušena váha vzduchu z jiného auta, která je 100% funkční a dle VAGu dává nějakých 154g/s

-mechanik procházel a tlakoval okruh - bez úniku!

-na dianostice žádná chyba po celou dobu!

IMG_8168.jpg

Share this post


Link to post

Jaké jsou teploty nasávaného vzduchu? IC je v pořádku? Nemáš něčím zablokovaný přístup k IC? 

Zkusil bych i nalogovat turbo, když se to projeví. 

Edited by LadikRS

Share this post


Link to post

Když bylo nějakých 15 st. venku tak při zátěži kdy jsem tomu dával byla teplota nasavaneho vzduchu nějakých 45-55 st. Při běžné jízdě ve stejných podmínkách cca 30-35 st. S tím logem to je složitější nemám k dispozici VAG takže bych jediné musel nějaký sehnat. Každopádně je mi to cele divne..

Share this post


Link to post

A to byla teplota, když to jelo dobře, nebo špatně? Náhodou nějaké DRL v mřížce nemáš? Ono bez VAGu se závada hledá hůř. Na VAGu by byl vidět požadovaný/aktuální tlak, váha nebo i ta teplota nasávaného vzduchu.

Share this post


Link to post

DRL tam mám ale i bez toho to je to samé. Dole do nějakých 3 tis. je turbo zpozdene. Aktuální vůči požadovanému, to mi říkal mechanik, který to logoval. Proste to auto je po zahřátí tupe, mdle nemá ten zátah (kroutak) nevím jak to popsat. Říkám váha byla měněna za 100% funkční i dle hodnot a je nový vzduch. filtr. No při těch 45st už to nejelo úplně tak jak by mělo. 

Share this post


Link to post

Ať je jistota, zamáčkni zespodu pístek a nahoře potom ucpi podtlakový vývod. Pístek by se měl lehce propadnout, ale nesmí spadnout dolů. Jinak odvětrání je v pořádku? Nezkoušel jsi N75 z nějakého zaručeně funkčního auta? Pak mě napadají svíčky, cívky, chip.

Share this post


Link to post

Podtlakove hadice by měly bytV pořádku, měnil jsem ty 2 klasické co rady praskaji, tuším odvetravani klikovky.ventil jsem z jiného auta bohužel nezkoušel, protože nemám možnost. Ale je nový a originál žádná náhrada. Svíčky tam jsou asi 10 tis originál NGK a podle vagu žádné vynechání nebylo. Tudíž to vidím taky na ten chip jiná možnost už není, jen me zarazí ze za chladná to jede.

Share this post


Link to post

Pokud bude větší odchylka (jako ze je, protože mechanik auto projížděl a říkal ze spodek proste není, je to opozdene) obzvlášť do těch 3000 ot. kde to poté nejede, tak by to mohlo znamenat ze turbo nebo litina muže být praskla a nenatlakuje to, ze? Před chipem to bylo také, ale v mensi míře a taky občas lítá tlak turba ( podle budiku) takže se nekam musí ztratit. Mrknu na to a uvidím. Diky

Share this post


Link to post

Však jsem to říkal, ať uděláš log turba :biggrin: Ale pochopil jsem, že před chipem to bylo v pořádku. Pokud to dělalo i před ním a turbo má pomalej náběh, zaměřil bych se na turbo. Někde jsi psal, že máš budík JOM, nic ve zlém, ale na ten bych se nespoléhal. Tohle bych monitoroval přes VAG, kde vidíš, co se děje a mělo by se dít.

Share this post


Link to post

Ahoj, nechci te strasit ale pokud je to stejny problem jako mam ja, tak nevim zda ti tady nekdo poradi spravne od stolu.

Mam 2001 rs auq, auto funguje bez problemu, starty ok, necuka.

Problem je ten, ze do cca 2500 ot je to mrtvy, potom zacne turbo pomalu plnit a v 3000 ot je zhruba na pozadovanym tlaku. Logovani vagem kanal 115, do cca 2000 je tam atmosfericky i kdyz rj pozaduje plny, pote se zacne tlak pomalu zvedat.

Tento problem jiz resim pres rok. Na vagu zadna chyba, kontrolka motoru nesviti. Test akcnich clenu OK.

V aute je cip od cimbu. Mel jsem s tim najeto cca 25 000 km po chipu takze opravdu vim jak to ma tlacit kdyz to gunguje dobre.

Ted k tomu jak jsem postupoval v reseni:

1. repas turba u special turbo + natlakovani vedeni od turba, log

2.kontrola vsech hadic, vymena 2 kousku + ventil v T na odvetrani kliky, log

3. vymena cerpadla v nadrzi + p. filtr, test tlaku paliva, log

4. vymena vahy, pop of, n75, vz. filtr, svicky, log

5. test s jinou rj s orig. daty, zmerena komprese - u vsech valcu cca 13 atmosfer, kontrola rozvodu.

Mezi tim jsem se byl projet v jine RS bez chipu a stejny problem, spodek do cca 2500 zadny, pak se to trochu sebralo, z logu turbo netlacilo podle toho co pozaduje rj. Majitel ani nevedel ze to ma jezdit jinak...

Ted jsem byl u dalsiho diagnostika, uz ctvrteho... Vymen nastavovac vacek a retizek.

K tomu jsem se jeste neodhodlal, pochybuju ze to na to ma vliv.

Problem je v tom ze je to starej motor, diagnostika na prd a hlavnde dneska vsichni mechosi delaj jen teedeeiii a starej turbo motor jim prijede jednou za rok na vymenu oleje.

Preju hodne stesti pri hledani zavady a malo utracenejch penez. Pokud to vyresis, napis to sem.

 

Share this post


Link to post

Rozvody sedi na rysky, takze vyfukova je ok ale saci je pres ten retizek co je pod krytem ventilu.

Problem nastal z niceho nic, proto pochybuju ze by to skocilo najednou na tom retezu co je prestavovac vacek a nepsalo zadnou chybu kdyz je na konci vacky cidlo.

Neznate nahodou nekoho kdo 1.8 t opravdu dela a rozumi jim? Zatim jsem byl u ctyrech diagnostiku a vsichni strilej od boku, me to stoji prachy a vysledek zadny.

Share this post


Link to post

Na diagnostiku bych se rozhodně nespoléhal. Kolikrát neukáže, co by měla. Pokud byl problém z ničeho nic, mohl klidně přeskočit řetěz vaček, pokud už je vytahanější.

Stačí kvalitní servis, co umí benziny. Motor 1.8T není něčím výjimečný. Kdysi jsem měl auto u údajně nejlepšího servisáka na 1.8T v Praze a okolí, no auto bych tam už nedal. Kolikrát se bohužel nedá dělat nic jiného, než střílet od boku. Nemůžeš mít třeba přicpaný kat?  Jednou jsem i četl o případu, kdy problémy s turbem způsobovala ucpaná olejová hadice od turba. WG funguje tak, jak má?

Share this post


Link to post

U mě to asi začíná být víceméně jasné. Je zima vykon tam je, to znamená ze budu muset vyřešit případně Intercooler vstup vzduchu a odchod vzduchu prorezanim podbehu. Jediné co furt nefunguje tak jak ma je to, že se neudrží staly tlak a jsou tam výkyvy při plném plynu na podlaze. To tedy znamená asi špatný westgate, když je n75 nová nebo praskle turbo. Nezbývá asi nic jiného než turbo vyndat..

Share this post


Link to post

Ten podběh zrovna znát nebude. Ale pro dobrý pocit to udělat můžeš. Pokud máš v mřížce i DRL, tak bych ho asi vyhodil. Je to ale divné, se seriovým IC se uchladí i chipnutý motor.

Výfukové svody jsou dobré?

Share this post


Link to post

Dělám to i na doporučení Motorpowera. Už jsem si na vykon stěžoval před chipem ze to auto ve vedrech jede jak nějaká 1.6 bez turba, takže proste asi je potřeba chladnější a hlavně dostatek vzduchu. Auto mechanik procházel tudíž svody by měly být v pořádku, nikde nic podezřelého nevidím. A turbo jinak než ze se vynda zkontrolovat ani nejde. Hlavně teď řeším ten kolísajici tlak.

Share this post


Link to post

Vím, o čem mluvím. Prořezaný podběh se na teplotách neprojevil, je to jen placebo. Kdyby jsi vyndaval DRL, nech změřit i nasávaný vzduch. Jen teda zmiňuješ pomalejší náběh turba, to mi na problém s chlazením moc nesedí.

Share this post


Link to post

Katem to neni, ten byl kontrolovan pri vymene turba.

Tak co jsem koukal tak to zas takova sranda vymenit retizek, napinak a vsechna tesneni neni.

Zase kdyz proctu diskuze tak preskoceny retez na vacce u 1.8 nikdo snad ani nemel, ze rachtal to je jiny problem ale vyhodit 8000 litru za nejaky pokus se mi taky nechce. To raci zajedu za nekym, kdo uz tento problem uspesne vyresil a dokaze mi poradit.

Share this post


Link to post

Výměna napínáku atd nějak složitá není. Pokud někdo umí udělat rozvody, tak má půl práce hotové. Ale tím nechci říct, ať to necháš dělat.

Zkus sem hodit log turba.

Jinak kdo vyřešil tenhle problém. Pomalý náběh turba není zrovna výjimečná závada, takže někomu to dělá turbo, někomu N75, hadice atd. Víceméně Ti nic jiného nezbyde, než střílet od boku. Nenajdeš mechanika, který Ti řekne, že na 100% je to tohle.

Share this post


Link to post

Log neni problem, az se v tom budu zase hrabat tak si ho ulozim.

Jak jsem psal vyse turbo je repasovane, n75, pop, vaha, odvetrani kliky, cerpadlo... vse nove a origo dily ne cina, hadice po natlakovani drzi.

Tohle strileni mechosu a ruznejch borcu v oboru prislo na 40 000 a vysledek zadny.

Jestli se najde sponzor muzu v tom pokracovat ale proto hledam nekoho kdo tyhle problemy mel a dokaze ho identifikovat.

Proc teda u 1.9 TDI neni problem? Nebo jsem ho nikdy se schopnym mechanikem neme. Reknu treba pri plnym plynu skoci do nouze, naligujou turbo a hned vedi to je zatuhla regulace nebo cerpadlo potlaku a jdou najisto. Prijde mi ze u 1.8 toto neplati.

Share this post


Link to post

Já chápu, že Tě to štve, ale pomalý náběh turba může způsobit několik věcí. Jak jsem už psal, WG už nemusí fungovat tak, jak má; svody můžou být prasklé; špatné palivo; klapka nemusí otvírat tak, jak má; lambda atd.  Zrovna porovnávat 1.9 a 1.8T nejde. Za prvé u 1.9 jsou léta praxe a problémy se opakují, tak už lidi vědí. To stejné platí pro 1.8T, ale těch možností je tam tolik, že se to nedá říct se 100% jistotou. U 1.8T je třeba více hadic a obecně je ten motor náchylnější na závady. Zmiňuješ třeba to natlakování hadic. Já pokud natlakuju vedení kompresorem, únik nenajdu, ale jednou za čas slyším za jízdy únik tlaku a nejsem schopný ho už 2 roky najít.

Zkus napojit DV přímo na svody. K tomu odvětrání, tak další ventil odvětrání je na sací hadic, ten černý "puk" za DV. Přes něj jde do motoru čerstvý vzduch a při tlačení turba (pokud tlak turba přesáhne atmosferický tlak), se tenhle ventil musí zavřít. Koukni na něj a případně ho vyčisti.

Ten log by mě zajímal, protože když ve 2000 ot sešlápnu pedál na podlahu, tak se mi požadovaný tlak a aktuální srovná někde kolem 2800 ot. Samozřejmě se bavíme o chipnuté jednotce. A nerozumím tomu atmosferickému tlaku, turbo začíná plnit někde 1700 - 1800 ot., pokud se nepletu. Takže než se to sebere, tak je klidně možné, že za cca 250 ot se to teprve z podtlaku v sání dostane na nulový tlak (atmosferický). Teď se bavím o hodnotách, co ukáže budík tlaku turba. Jak dlouho trvá turbu srovnat tlak zrovna vypozorované nemám.

Edited by LadikRS

Share this post


Link to post
V 13. 11. 2018 at 8:11, LadikRS napsal:

Motor 1.8T není něčím výjimečný.

Tady bych asi malinko nesouhlasil. 1.8T je konstrukčně docela složitej, možná až moc. Ruzných hadic a trubek kde to může foukat, tam je opravdu kopa :(  Hledat v tom díru je občas docela peklo .. 

Jinak mě taky auto přestalo jednou z ničeho nic jed a jelo jak atmosferický, akorát u mě to bylo v celém otáčkovém spektru .. prostě to nejelo a chybu to žadnou nepsalo. .... U mě to nakonec bylo těsností benzínových vstřiků, ucházel vzduch kolem nich .. Ted uz sice auto jede (když nastartuje), ale řeším právě problém se startováním. Kolísají otáčky škytá to .. elektronika to sice dokáže udržet jakž takž v chodu i když otáčku kolísají od 500- 2000. Jediné co to občas zaloguje jako chybu je chudá směs. Asi to bude někde přisávat falešný vzduch, ale teď v tom chaosu hadic a trubek najdi kde :)

 

V 2. 3. 2019 at 19:38, LadikRS napsal:

Ten náběh mi připadá pomalejší, potom je to v pořádku. Na jaký rychlostní stupeň jsi to dělal?

ten náběh není pomalej, ten je tragickej :D

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...