Přejít na obsah

Octavia 1.6 55 kW r.1997 AEE


oct97

Doporučené příspěvky

Prosím o radu ohledně řetězu pohonu olejového čerpadla. Zjisti jsem, že na mém motoru není napínák řetězu olejového čerpadla. Řetěz je vytahaný a chci jej vyměnit. Dle obrázku v knížce "Jak na to?" je sice vyobrazení mazání motoru, ale je to tam v provedení s napínákem. Rovněž ozubené kolo olejového čerpadla je vyobrazeno s upevněním šroubem. Já mám kolo nalisované na hřídeli čerpadla. Nevím jak mám provést demontáž, jestli stáhnout kolo z olej.čerpadla, nebo kolo z klikovky. 

Nový řetěz má 50 článků a na mém řetězu je jen 48 článků a ten jsem v náhradních dílech nenašel.

Děkuji všem kteří mi dovedou poradit. 0ct97

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...
V 3. 8. 2020 at 15:38, Tavi napsal:

Našel jsem jen tohle ( a tohle).
Je to opravdu čerpadlo na 55kW?

Děkuji. Mám tam provedení tohle. Dopátral jsem se, že je to stejné jako u Felicie 1.6. Podařilo se mi čerpadlo sundat i s řetězem.Musel jsem ještě vytáhnou vedení měrky oleje a potom šlo čerpadlo vyklonit a sundat řetěz.Nasadit nový řetěz (Felicia) společně s čerpadlem šlo už bez  bez problémů. Až jsem se divil.

P1010037.JPG

P1010036.JPG

Odkaz ke komentáři
Před hodinou, Tavi napsal:

Takže všechno v pohodě?
Ono je ještě čerpadlo pro tyhle motory, co je poháněný samotnou klikou (tj. bez řetězu).
Asi by to šlo zaměnint, ale podle všeho nic moc systém (to se zas vyskytuje na pozdějších 1.4 55kW/1.6 77kW).

Všechno je O.K.  Aspoň to nerachtá. Někdy ve 170 tis. km se vyměnily lágry a kroužky (bez výbrusu), protože byla velká spotřeba oleje. Od té doby spotřeba oleje v pohodě a motor běží skoro jako  nový. Snad ještě nějaké km vydrží a až auto doslouží, tak půjde na zasloužený odpočinek.Ještě jednou díky. oct97

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Inzerát platí jen do 14.5.!Prodám Škodu Octavia, 1.9 TDI, v provedení TourRegistrováno 12.11.2009Najeto 437 000 KmVIN TMBDS41U4A8840113Typ 1U, Variante: STAXRX01, Verze NFM5S5Barva: šedá tmavá metalízaHistorie:Do r. 2009 – 2019 firemní vozidlo otce, který spravuje vozový park firmy. Sám staví veterány, takže vozidlo bylo pravidelně servisováno a udržováno v perfektním stavu.2019 – 2024 odkoupeno od firmy, řídila jsem jen já, (jezdím 16 let bez vážnější nehody).Průběh nehody: Řidič přede mnou z vysoké rychlosti prudce zabrzdil aby vpustil chodce, kterého přehlédl kvůli špatné viditelnosti. Na mokré silnici jsem nestihla dobrzdit.Opravy a změny:Do r. 2019 vše zapsáno v servisní knížcePo r. 2020 měněn pouze startér a kloub s manžetou na LP kole, levé zrcátkoPovrchové škrábance laku jsem letos plánovala rozleštit a nechala jsem namíchat lak – přenechám.Plánovala jsem ji opravit a udržovat co nejdéle ideálně až do stavu veterána, ale bohužel dlouhodobě nevyhovuje mým aktivitám, nyní odkupujeme od firmy combi.Pojišťovna vyčíslila hodnotu vozu před poškozením na 37 000 a nabízí odkup (do 14.5.), ale rozhodli jsme se nabídnout ho touto formou i jiným zájemcům.Pro více informací volejte 722 706 180.
    • No ono po výměně brzd vibrace nejsou, ale kolo se hřeje vyměnilo se vše kolem brzd a bez výsledku. Proto se ptám jestli to může dělat náboj když při jízdě nehučí, každopádně už je objednaný takže v úterý by měl dorazit a ve středu se hned vymění tak doufám že bude klid už.
×
×
  • Vytvořit...