Přejít na obsah

Základní nastavení - Klapka


Tavi

Doporučené příspěvky

Zdravím,

O víkendu jsem čistil klapku a chtěl jsem udělat základní nastavení.
Použil jsem k tomu VAG 409 a všechno šlo hladce podle postupu ve VISu (vymazání chyb - poprvé nebyly žádné, přizpůsobení - vymazání adaptačních hodnot, základní nastavení - kanál 01, ohřáto, start) 

Problém je ale ten, že na konci základního nastavení řada nul (jak má být) přeskočí na 1000000, což znamená chyba v paměti.
Tak jdu, vymažu jí, jdu nastavit nastavení znova a zase ukáže chybu že neproběhlo základní nastavení. A takhle pořád dokolečka.
I přes vypnutí zapalování na 30s, zkoušel jsem i odpojit klapku a zpátky jí zapojit. Nic nepomáhá.
Zkoušel jsem i VAG 304 ale taky nic.
Když zapnu zapalování, tak je normální slyšet nastavování klapky tak 5s, potom elektronika ztichne a můžu startovat.
Teď je z klapky slyšet ten samý pištivý zvuk jako při nastavování, ale neztichne. Ani když dám akční členy. Jen když dám znova základní nastavení, tak si na sekundu/dvě dá pokoj, nastaví si různý polohy a vyběhne chyba v paměti.

Starty jsou znatelně horší, ale drží volnoběh bez dušení. Za jízdy žádné trhání, krom tehdy, kdy motor ještě podtáčím, ale dostávám se pod 1500ot/m s lehce sešlápnutým plynem. Pokud ale zvýším plynem otáčky nad 1800/2000 ot/m a uvolním plyn, tak se motor zasekne na 1800-2000 otáčkách a mezi nima pořád lítá. Musím motor zpomalit pod hranici ~1500ot/m aby byl volnoběh zase +/- 800 ot/m. Když takhle pustím plyn se zařazeným kvaltem, auto má tendenci si přidávat plyn (1200-1600ot/m) a poté normálně brzdí motorem, jak má.


Povšiml jsem si v měřených hodnotách kód chybové regulace lambda sondy, ale ta nemá nic společnýho s klapkou ve smyslu jejího nastavování při vypnutým motoru.
Ani spotřeba (dle MFA) není nijak tragická.

Dva týdny dozadu jsem se hrabal pod torpédem v jednotce (neúspěšně). Mezitím žádný zádrhel, žádné chcípání nebo divné chování. Konektory jsem zacvakl a jednotka nevykazovala žádné chyby. Ale to si taky nemyslím že má něco společného.

Je klapka v háji?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
před 21 hodinami, pavel71 napsal:

Zkus jí z boku otevřít a tu odporovou dráhu natři diavou a očisti a napruž kontakty konektoru  pokud to nezabere budeš schánet jinou klapku 

Dík, ale už jsem pořídil novou.
Otevírat se mi to nechtělo, už jsem v ní několikrát byl, promazával, čistil, nic.
Do budoucna pořídím OCT, ty hnusy co do sání lezou z odlučovače je fakt fujtajbl a vyčištění klapky a odlučovače pomůžou jen na chvíli.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...