Přejít na obsah

Základní nastavení - Klapka


Tavi

Doporučené příspěvky

Zdravím,

O víkendu jsem čistil klapku a chtěl jsem udělat základní nastavení.
Použil jsem k tomu VAG 409 a všechno šlo hladce podle postupu ve VISu (vymazání chyb - poprvé nebyly žádné, přizpůsobení - vymazání adaptačních hodnot, základní nastavení - kanál 01, ohřáto, start) 

Problém je ale ten, že na konci základního nastavení řada nul (jak má být) přeskočí na 1000000, což znamená chyba v paměti.
Tak jdu, vymažu jí, jdu nastavit nastavení znova a zase ukáže chybu že neproběhlo základní nastavení. A takhle pořád dokolečka.
I přes vypnutí zapalování na 30s, zkoušel jsem i odpojit klapku a zpátky jí zapojit. Nic nepomáhá.
Zkoušel jsem i VAG 304 ale taky nic.
Když zapnu zapalování, tak je normální slyšet nastavování klapky tak 5s, potom elektronika ztichne a můžu startovat.
Teď je z klapky slyšet ten samý pištivý zvuk jako při nastavování, ale neztichne. Ani když dám akční členy. Jen když dám znova základní nastavení, tak si na sekundu/dvě dá pokoj, nastaví si různý polohy a vyběhne chyba v paměti.

Starty jsou znatelně horší, ale drží volnoběh bez dušení. Za jízdy žádné trhání, krom tehdy, kdy motor ještě podtáčím, ale dostávám se pod 1500ot/m s lehce sešlápnutým plynem. Pokud ale zvýším plynem otáčky nad 1800/2000 ot/m a uvolním plyn, tak se motor zasekne na 1800-2000 otáčkách a mezi nima pořád lítá. Musím motor zpomalit pod hranici ~1500ot/m aby byl volnoběh zase +/- 800 ot/m. Když takhle pustím plyn se zařazeným kvaltem, auto má tendenci si přidávat plyn (1200-1600ot/m) a poté normálně brzdí motorem, jak má.


Povšiml jsem si v měřených hodnotách kód chybové regulace lambda sondy, ale ta nemá nic společnýho s klapkou ve smyslu jejího nastavování při vypnutým motoru.
Ani spotřeba (dle MFA) není nijak tragická.

Dva týdny dozadu jsem se hrabal pod torpédem v jednotce (neúspěšně). Mezitím žádný zádrhel, žádné chcípání nebo divné chování. Konektory jsem zacvakl a jednotka nevykazovala žádné chyby. Ale to si taky nemyslím že má něco společného.

Je klapka v háji?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
před 21 hodinami, pavel71 napsal:

Zkus jí z boku otevřít a tu odporovou dráhu natři diavou a očisti a napruž kontakty konektoru  pokud to nezabere budeš schánet jinou klapku 

Dík, ale už jsem pořídil novou.
Otevírat se mi to nechtělo, už jsem v ní několikrát byl, promazával, čistil, nic.
Do budoucna pořídím OCT, ty hnusy co do sání lezou z odlučovače je fakt fujtajbl a vyčištění klapky a odlučovače pomůžou jen na chvíli.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...