Přejít na obsah

Netěsnost 4. válce - Octavia I. generace


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

mám Octavii 1. generace SLX, r.v. 2000, motor 1.6 SR (74kW, typ AKL, najeto má poctivých 252 tisíc). Minulý rok jsme byli s rodinou v Chorvatsku, cestou zpátky se ucpal jeden vstřik a odešla jedna svíčka, později i lambda sonda - auto hodně kouřilo, dojeli jsme na tři válce. Do této doby nebyl žádný problém, pouze jsem občas musel dolévat olej. Všechno jsem nechal opravit a motor až do minulého roku, kdy jsme jeli na další "dalekou jízdu" (cca 450km) a znovu se zakarbonovala svíčka, jezdil po okrese bez problémů (Jednou výměna vadného původního termostatu. Toto léto při cestě na Sázavu začalo auto v horkém počasí opravdu velmi kouřit (modrobílý kouř z výfuku) a při cestě zpátky znovu vypověděla svíčka službu. Když jsem doplňoval po příjezdu olej, na měrce už skoro žádný nebyl vidět, všechen za nepřerušenou 350 km jízdu tam a poté zpět zmizel. Zakarbonovaná svíčka znovu vyměněna.

Od té chvíle ovšem auto pravidelně při zahřátí chlad. kapaliny na 90°C, při větším sešlápnutí plynu a jízdě nad 3000 ot/min strašlivě kouří, nemluvě o delší jízdě z kopce a poté sešlápnutí plynu, poté je za autem úplný oblak dýmu. Při studeném motoru žádně také problémy nejsou, ani při krátkých trasách, kdy se motor nezahřeje, olej neubývá. Mechanik říkal, že jsou nejspíše zapečené pístní kroužky, tzn. buď nový motor či kompletní přetěsnění včetně přebroušení a seřízení + možné výdaje, pokud se například rozpadne spojka - celková cena okolo 15 000 korun. Chci proto poprosit o radu zkušenější, co si myslíte - zainvestovat do nového motoru/přetěsnit motor, který udrží auto ještě při životě, nebo nechat "dožít" a poohlédnout se raději po něčem jiném? Děkuji za všechny rady a tipy.

Odkaz ke komentáři

No, to je právě ta otázka. Do nového auta se mi samozřejmě investovat nechce, dokud toto jezdí. Bohužel se mi nechce ani stále dolévat olej a často měnit svíčku - nad tím přetěsněním také uvažuji, ale mechanik také říkal, že neví, jak na tom jsou ostatní komponenty motoru - jestli by třeba nebyl válec poškrábaný, či nebylo nutné vyměnit spojku apod. - potom by se oprava samozřejmě ještě prodražila.
Ještě mě napadlo zkusit nějaká aditiva, ale tam nevím, jak jistý je správný účinek...

PS: Aha, to jsem nevěděl, dá se nějak sekce přehodit? 😄

Odkaz ke komentáři

Aditiva ti zadny nepomuzou, to si za ty penize radsi kup kus masa 😂

Ta svicka si odchazi jen na tom jednom valci? Nech si zmerit kompresni tlaky a uvidis jestli je spatny jen 1 valec nebo vsechny. Pokud jen jeden, tak je mozny, ze mas jen foukly tesneni pod hlavou a to by oprava stala jen par tisic. 

Pokud by byly vsude tlaky spatny, tak by bylo dobre nechat vymenit pistni krouzky a gufera na ventilech. Spojka atd. s tim nema nic spolecnyho. Pokud by byla spatna, tak uz by se ti projevila. 

Uz jsem nahlasil adminum, aby ti dotaz presunuli do spravne sekce, ale nic se nedeje. Kdyztak si tukni nahore u dotazu na vlajecku a taky pozadej o presunuti do sekce octavia 1/motor/1.6 74kw.

Odkaz ke komentáři

Aha, to byl můj poslední nápad.. tak se nedá nic dělat 😅 Chtěl jsem ty kroužky prostě zkusit nějak uvolnit, aby ještě chvíli plnily svou funkci.

Ano, čistě na jednom (čtvrtém - u řidiče) válci. Svíčka je po tisíci km tak zakarbonovaná, že přestane dávat jiskru. Potom také zůstává ve válci trochu oleje. Když chci pak nastartovat, tak motor má tendenci chcípat - i při sešlápnutí plynu se začne ,,dusit"... Po chvilce se vzpamatuje - většinou když vytočím motor a opět vylítne zbytek oleje, co zbyl od předchozí jízdy. Je to hrozné. Já myslím, že tím občasným tankováním stooktanového benzínu do auta, které dřív jezdilo asi na nějaký hodně levný benzín (byly zanesené vstřiky), jsem je tak ,,pročistil", až přestalo těsnit 😅. Dobře, zkusím poprosit o překontolování tlaků... ale hlava by doufám měla být v pořádku - chladící kapalina vůbec neubývá ani není čímkoli kontaminovaná, nevím.

Ano, taky si to myslím, on to asi myslel tak, že by se možná měnila, kdyby bylo vidět, že už dlouho nevydrží. Ale jak říkáš, jenže to je za strašný peníze, tak nevím, jestli je to dobrý nápad. Zase je spousta lidí, kteří to utěsnili a jsou spokojení.

Dobře, zkusím požádat o přehození. Díky.

Odkaz ke komentáři

Na rovinu ten motor to ma za sebou

Zkoušet zazračné vodičky  sou vyhozený peníze 

Pokud maš auto pěkný a chceš si ho nechat tak go motoru - udělat hlavu vyměnit kroužky 

Cena 15-25 000kč záleží na jakej servis trefíš 

Nebo riskovat a sehnat jetej motor a přehodit ho - do toho bych asi nešel neb bych se bal že vyhodim prachy a brzo budu tam kde sem ted 

 

Odkaz ke komentáři

pri jazde na 3 valce - vypadku zapalovania sa odporuca odpojit vstrek na danom valci, je taka teoria o nespalenom palive ktore omyva steny valca - olejovy film, tym padom opotrebenie a znicenie valca, ak je valec vyhladeny nepomozu nove kruzky ani piesty, treba aj honovat aby tam bola ta mriezka na ktorej sa vytvara a drzi olejovy film, oprava dost nerentabilna, riskol by som to a poobzeral so po komplet motore

Odkaz ke komentáři

Jak prověřený ?

Selskej rozum mi říká 

Koupíš motor najeto cca 180 a víc tisíc - to už je skoro na koncil sil nevíš kdo a jak snim jezdil a kolik skutečných km má cenu typuju okolo 10 tisíc 

Ja osobne bych udelal aspon rozvody a termostat neb neveřim slovu prověřenej motor - prodejce chce vydelat takže vyndaj motor naleští a chce prodat 

Rozvody naka prace cca do 5000kč 

Motor je třeba přehodit opět prace cca do 3000kč 

A když to spočteš máš pomalu cenu jak za go stim že nemáš žadnou jistotu jen udajnou dvouletou záruku 

Když ti motor lehne budeš se chtít s nima hádat soudit?  Nevěřim že by se k tomu postavili nak kladně 

A stejně přijdeš minimálně o penize za praci 

Drobný přiklad : kamarad ma opla zaplatil si go motoru akorat si je nepohlídal 

Auto udelali on přijel ke mě cca po měsíci neštastnej že zaplatil 40 litrú a auto žere olej jak tank hulí a tlakuje 

Šlo to na reklamaci a tam ztěch blbcú vylezlo že místo go vzali nákej údajně prověřenej udělanej motor 

Auto cca třičtvrtě roku stojí nepojízdný v servisu a nic se neděje 

Nemaj se ani k opravě ani k vracení peněz 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Děkuju Vám opět za všechny tipy.

Jak Vás tak poslouchám, asi bude nejlepší našetřit na jiné auto.

Co mi ale pořád vrtá hlavou je, že ještě před 2 roky auto takto nezlobilo - žralo sice olej, ale opravdu málo, hlavně jsem nekouřil, že museli řidiči za mnou kličkovat v mlze. Všude, kde jsem potřeboval, jsem (i přes úbytek oleje, který jsem musel dolít) dojel, aniž bych např. musel měnit ty proklaté svíčky. Teď jsem si ale uvědomil, že v tu dobu byl vlastně ještě špatný termostat - motor se pomalu ohříval, protože byl termostat i při nastartovaném studeném motoru "pootevřený" (omlouvám se, jestli to říkám špatně, bohužel nejsem v tomto oboru příliš znalý) a voda se ohřívala cca 15-20 minut jízdy (v závislosti na okolní teplotě). Je to právě dva roky, co se termostat vyměnil - nyní je voda ohřátá už po cca 6-10 minutách, ale s tím jakoby začaly právě tyto již zmíněné problémy - NEJVÍCE V LÉTĚ. Proto mě ještě napadla asi úplná blbost, jestli nejde termostat nějak přenastavit, aby motor více chladil, jako to dělal ten předchozí? 😅 ... Nebo tam dát zase zpátky nějaký špatný - auto by sice netopilo, ale aspoň bych všude zase dojel 😅

Díval jsem se i na víčko od hrdla olejové vany a do vany s chladící kapalinou. Foto víčka přidávám do přílohy (je na něm nějaká emulze, doufám, že to není zoufalé množství) a v chladící kapalině jsem žádné skvrny naznačující jakékoli znečištění nenašel.

IMG_20201017_120435[1].jpg

Odkaz ke komentáři

Napisu to uprimne, bud si kup jiny auto nebo nech ten motor poradne opravit a nevymyslej blbosti typu dat spatny termostat atd., ktery ti stejne nepomuze!

Bud mas spatny tesneni pod hlavou nebo zapeceny pistni krouzky. Ta emulze se v zime dela normalne, ale pres leto by nemela. Tobe to zpusobuje, ze ti motor hodne tlakuje pod kliku a tak se ti pak v oleji vysrazi vlhkost a vznikne emulze. 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • jakože ja to prikryvam ještě kryci plachtou, takže to by se moc neotestovalo ... spíš by mě zajímalo, kde by byla jaká promáčklina, protoze nektery ty kusy byly fakt tezky...
    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
×
×
  • Vytvořit...