Přejít na obsah

Nefunkční přední stěrače


Doporučené příspěvky

Ahoj,

nedaří se mi opravit nefungující přední stěrače na Octavia 2 TDI 2.0 PD 16V (motor BKD, r.v. 2008).

Z ničeho nic najednou stěrače přestaly fungovat, resp. začaly se totálně zadrhávat, byl problém je vůbec dostrkat zpět do výchozí polohy aby se s autem dalo dojet domu.

Doma jsem kompletně rozebral a vyčistil táhla (byla opravdu silně zatuhlá), takže už teď chodí krásně bez odporu nicméně ani po složení to nic nedělalo, tak jsem předpokládal že se kvůli zatuhlým táhlům spekl motorek a pořídil jsem tedy nový (origo) motorek stěračů, nicméně ani s ním to po složení nefunguje a dokonce ani když zapojím jen samotný motorek, tak nic nedělá.

Zkoušel jsem proměřit konektor který vede k motorku, ale upřímně elektrice nehovím a hlavně nevím co by na těch drátech mělo být správně... přikládám výsledky měření:

Vypnutá elektrika (klíč v pozici 0):
1x2: 12,2 V
1x4: nejdříve kolísá 1,38-1,40 V (poté co byly puštěné stěrače) ale asi po deseti sekundách se vynuluje na 0 V.
2x4: 11,58 V

Stěrače vypnuté (elektrika zapnutá = klíč v pozici 1):

1x2: 11,7 V
1x4: kolísá 1,39 - 1,41 V 
2x4: kolísá 9,63 - 9,65 V

Stěrače zapnuté na 1. stupeň (elektrika zapnutá = klíč v pozici 1):
1x2: 12 V
1x4: kolísá 1,38 - 1,40 V
2x4: kolísá 10,6 - 10,7 V

Pozn.: kontakty označeny tak jak jsou očíslovány na konektoru, tj. 1 = černozelený kabel (tlustý), 2 = hnědý kabel (tlustý), 3 = prázdná pozice, 4 = fialový kabel (tenký).

Poradíte někdo prosím v čem by mohl být problém? Případně jak by ty hodnoty měly být správně?

PS: Pokud jsem téma špatně zařadil tak se předem omlouvám, ale vhodnější umístění jsem nenašel a ani jiný shodný dotaz jsem nenašel (když si zde dám vyhledat stěrače tak mi to vyhodí 913 výsledků, takže je možné že jsem to přehlédl), tak pokud někdo kdo se tu více vyzná ví o vhodnějším umístění budu vděčný za přesun / referenci. Předem díky!

kontektor.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj,

rád bych oživil toto téma a přidal se s podobným problémem.

Přestaly mi fungovat přední stěrače. Možná to souvisí s tím, že jsem měl vybitou baterku a nenastartoval jsem... od té doby, po nabití baterky, fungovaly jen chvilku tak, že v nich jen tak různě zacukalo pár cm nahoru a dolů.

1. Vyzkoušel jsem už asi 4 kusy jiných motorků.

2. Napětí na konektoru vypadá v pořádku, 1. pin cca 12V, 2. pin zem, 4. cca 12V

3. Dále jsem "propípnul" fialový vodič k ŘJ u nohou řidiče

4. Vyzkoušel jsem vyměnit ŘJ u nohou řidiče

5. Páčku ovládání asi vylučuju, ostřikovače i zadní stěrač fungují

.... všechno zatím bez úspěchu

ŘJ: 1K0 937 049 N (DHI)

Podvolantová ŘJ: 1KO 953 549 AF

Auto: O II, 2005, BJB, 1,9TDI, 77kW, combi, manuál, tempomat, bez MF volantu, elegance

 

Můžete mi prosím poradit jak dál postupovat?

Našel jsem inzerát na podvolantovou jednotku s naprosto stejným označením, má smysl ji koupit a vyměnit? Četl jsem, že je nutné cosi nastavovat pomocí VAG apod... tomu vůbec nerozumím.

Jsem od Brna, Rohlenky, kdyby se nabídnul někdo s pomocí budu vděčný.

Děkuji

 

Odkaz ke komentáři

milca: Možná hloupý dotaz, ale máš jistotu že samotná ramena (táhla) stěračů nejsou zadřená? Správně by se měla pohybovat zcela volně bez významnějšího odporu (když jsou vymontovaná ven z auta). Já jen že to "zacukání pár cm" mi to dělalo taky a spravilo se to právě kompletním rozebráním, vyčištěním a promazáním ramen.

Odkaz ke komentáři

S rameny stěračů po vymontování můžu hýbat, že by to šlo nějak extra lehce to ani ne, ale hýbat s tím jde, proto myslím,že to je OK.

Problém ale fakt vidím jinde, po zapojení samotného motorku se neroztočí (bez stěračů a těch táhel)

PS:

Konektor "otevření kapoty" jsem rozpojil a tím shasla kontrolka, předpokládám, že tak můžu motorek zkoušet i při otevřené kapotě

Odkaz ke komentáři

ze začátku jsem to zkoušel se zapojeným konektorem a šroubovákem jsem jen kapotu "zavřel". Konektor od motorku je dost krátký, tak to pořád otevírat a provlíkat podél okna se mi nechtělo.

Můžu se tě zeptat, píšeš: "Doma jsem kompletně rozebral a vyčistil táhla (byla opravdu silně zatuhlá), takže už teď chodí krásně bez odporu nicméně ani po složení to nic nedělalo, tak jsem předpokládal že se kvůli zatuhlým táhlům spekl motorek a pořídil jsem tedy nový (origo) motorek stěračů, nicméně ani s ním to po složení nefunguje a dokonce ani když zapojím jen samotný motorek, tak nic nedělá."

A teď později píšeš, že to bylo zatuhlýma táhlama... to mi nějak nesedí

 

PS: to cukání mi dělalo jen tak 10 minut po nastartování po nabítí té baterie, teď už se motorek ani nehne (ani samotný)

Odkaz ke komentáři

Rolbař: díky za reakci. Na diagnostice jsem nebyl, nikoho osobně neznám a v běžný servis nemám důvěru, i když jsem to samozřejmě už zvažoval...

Každopádně dnes jsem znovu prošel všechny možné příčiny a znovu se pořádně podíval na smotek kabelů, který vede okolo spodní částí baterie.

Jak jsem psal dříve, na pinech jsem napětí naměřil, tak jsem nevěnoval přívodním vodičům velkou váhu, ale nakonec se ukázalo, že byl "načnutý" napájecí černo-zelený vodič, právě u té baterie. I když jsem naměřil bez odběru 12V, tak pravděpodobně tam byl tak velký odpor, že nedokázal vodič dodat potřebný proud pro motorek. 

Nyní všechno funguje jak má.

Jenom tak mimo záznam: diagnostika by něco takového odhalila?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Zdravím, rád bych obnovil toto téma.

Před nedávnem mi začaly blbnout přední stěrače. Nechodily ani tak z leva do prava, ale dopředu a dozadu. Zjistil jsem, že obdélníkový mechanismus byl uhnitý a zlomený. Mechanismus jsem vyměnil s tím, že motorek fungoval. Po osazení zpět s novým mechanismem mi stěrače nefungují vůbec. Páčka funguje (ostřikování, zádní stěrač atd jdou) a jde také slyšet bzučení motorku, jakoby se stěrače hýbaly. Nevíte, co by to mohlo způsobovat? Např nějaké zalomené kolečko v motorku?

 

Děkuji.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...