Jump to content

Škoda - koupě nového auta


tomasek

Recommended Posts

Nevím jestli to tu někde je, zkoušel jsem hledat a nikde jsem nic nenašel. Mám na Vás prosbu poprvé v životě přemýšlím, že koupím do rodiny nové auto a chci vzít skladovku. Jen je problém, že prodejce je 300km daleko 🙂 Jak je to s povinnými prohlídkami a zárukou? Můžu to koupit a pak chodit do jiného servisu Škoda v mé domovině? nebo mi může prodejce dát do kupní smlouvy, abych chodil jen k němu či nějakou jinou obezličku.  Máte někdo v tom zkušenosti a na co si dát pozor, prodejce jsem ještě nekontaktoval, jen chci vědět dopředu jak to funguje. A hlavně jak to je po skončení zákonné dvojleté záruky a posléze prodloužené záruky 5let/100000km. A jestli má cenu jet 300km daleko a nebo radši hledat něco v mém okolí. Předem díky za odpovědi. 

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ahoj Kluci,

Na bazaru jsem našel Rapida, který se mi zamlouvá pro ženu. Co vy na to?

https://www.sbazar.cz/Cienciala/detail/126103158-skoda-rapid-liftback-12-tsi-77-kw-2014-cr

Spíše by se jednalo o popojíždědlo na kratší trasy s žádným extra zatížením,

Styl jízdy je u nás směřován lehkou nohou bez agrese a to se mi zdá jako dobrá varianta,

Dle toho co jsem prověřoval se jedná o rok výroby 12/2012 do provozu 7/2013

Edited by Radas
Link to comment

Na krátké trasy není ten motor úplně vhodný. Jednak při nedostatečném prohřátí ředí benzín olej, jednak při nízké zátěží se má motor tendenci zanášet karbonem.

Ten první problém lze částečně kompenzovat častější výměnou oleje, ten druhý tak, že to občas někdo protáhne na delší trasu a s max zátěží + tankovat lepší benzín nebo přidávat aditiva.

Jinak je potřeba zjistit, zda už je osazen modifikovaný řetěz ( po startu by neměl cvakat nebo ne déle než pár sekund), neboť tyto motory trpěly na přeskakování řetězu v důsledku nedostatečného natlakování oleje v napínacím mechanismu řetězu.

Link to comment

Máš recht.jinak rozvody je to nejmenší,ale pokud se nebudou dělat delší cesty,v zimě se to pěkně naředí-co dva měsíce jsem vysával tak litr a dával nový.

Na krátké tratě už jen Fabia III MPI,ale ta tak dobře nejede,ale netrpí těmi neduhy.

Link to comment

Díky za odpovědi.

Abych to uvedl na tu pravou míru.

Auto bude jezdit denně 20+20km. 2x do týdne dálnice sporadicky 20+20.

 

Tyto nájezdy beru jako jízdu kolem komína a to se mi zdá přiměřeně, nebo i zde platí tento problém cosby? Voda v oleji?

Rozvody plánují hned po koupi vozu.

 

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment

To máte jistě pravdu.
Hold nebude zbytí, a budu muset kontrolovat.
Uvidíme jak se vše projeví v reálu.

A někde jsem četl, že zima nebude tak tuhá a časem vymizí z ročního období, říkali Europoslanci. [emoji38]

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk

Link to comment

Naopak, s úbytkem CO2 v atmosféře a v důsledku snižující se sluneční aktivity spolu s prodlužující se vzdálenosti země od slunce budou zimy tužší. 🙂

Jinak řešením je tam dát webasto 😄

K věci, i na 1.0 TSI se přes vymakané tepelné řízení olej zahřívá docela dlouho, při 100 km/h mírně zvlněným terénem mu to trvá v -5°C i 15km na aspoň 70°C, což má ještě daleko k takovému prohřátí, aby se začal odpařovat benzín z oleje.

No jestli seš rozhodnutý, tak pak poreferuj, jak to chodí.

Link to comment

Rozhodnutý budu, jakmile uvidím auto na vlastní oči.

Je pravda, že dnes se musíš o auto starat a je to k pláči jaké člověk musí podstoupit terapie.

Ta doba dobrých vozu je pryč, nebo má zkušenost s provozem na BA je chudá.

Benzín jsem měl naposled Filcku 1,4 MPI, poté jen samé Tdi.

Octavia 1 66 kW bez problému jede/nic se neřeší

O2  CR DPF musím provádět regenerace dle potřeby jak si auto řekne a zatím se daří, nešidím to a nejsem typ člověka, který by to zanedbával.

Pořízení auta si procházím v celku do podrobna i prověřením CEBIA za poplatek a věř, že jich jako ojetin v dobrém stavu je málo v ceně, za kterou jsem ochoten zaplatit.

Samozřejmě mám čas si o tom více pozjišťovat, ale i přesto

 

 

 

Link to comment

Musím zaklepat, ale zatím nikdy doma nebylo auto, které by bylo z hlediska motorizace vyloženě problémové. Není problém s TDI CR 2012, nemám problém s 1.2 TSI 66kW ani 1.0 TSI 70kW, jedničkova fabka natočila s 1.4 16V 220 tis.km, Octavia II s 1.6 MPI taky ok, auto dodnes jezdí - vídám ho furt na stejném místě 🙂 Takže když člověk dobře vybírá, tak problém není.

Místo Rapida bych třeba vzal Roomstera s 1.4 16V, stejný ročník s podobným proběhem km a i lepší výbavou stojí méně než rapid. Je to sice papa mobil, ale zase v tom děcka budou mít fajn výhled a i to něco odveze. 1.4 je navíc nezničitelný motor. To by byla má volba na cesty kolem komína.

Link to comment

Tak jsem byl dnes auto otestovat.

Jízdní vlastnosti dobré, za plynem jde pěkně od spoda i ve vyšších otáčkách, dálnice k mému překvapení jede svižně.

Celková ovladatelnost i ve vyšších rychlostech mě mile překvapila.

Brzdy reaguji pěkně, zde je již 4 x kotouč.

Při řazení v tahu pociťuji záškub, ale to je asi v mé noze a přechod z dvouhmoty + jiný výkon z Tdi

Celkově hodnocení za mě na tento motor a ovladatelnost velice dobré, byl jsem opravdu překvapen.

Čas samozřejmě ukáže co se bude dít.

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...