Přejít na obsah

Mikyho Blackkitty


Doporučené příspěvky

Jo, zdá se, že se BMW vrací do starých kolejí ;). Nová 5er je u mě #1. Ty nový interiéry jsou super, ale jak jsem včera seděl v trojce (pravda, že ve slabší výbavě), tak musím přiznat, že v Audi A4 jsem se cítil mnohem líp :lol:, ale věřím, že nová trojka bude zase parádní.

Odkaz ke komentáři
Jo, zdá se, že se BMW vrací do starých kolejí ;). Nová 5er je u mě #1. Ty nový interiéry jsou super, ale jak jsem včera seděl v trojce (pravda, že ve slabší výbavě), tak musím přiznat, že v Audi A4 jsem se cítil mnohem líp :lol:, ale věřím, že nová trojka bude zase parádní.

 

Tak BMW 3 bych bral... to auto drzi nehorazne na ceste, ve spojeni s 19kama. das na to M-paket, okna zatmavis a hotove auto... ale nova A4 je proste nadherna, skoda, ze tak mala uvnitr..

Odkaz ke komentáři

Tak auticko konecne doma... vsechno opravene ... takze maximalni spokojenost, jen tam v patek jeste sjedu na vymenu tesneni na dverich, to jeste neprislo a taky na zadni prah(ten vnitrni) 2x do servisu prisel zlomeny, tak se ceka na dalsi.. jinak stropnice je nova a potah taky a senzory funguji, svetla sviti atd ;)

 

a ted 3x jupii jupiii jupiii

Odkaz ke komentáři

Tak to jsme taky rad, uz muzes byt spokojeny.

 

Xdrive vz. Quattro videl jsme jak chlapek primastil s Q5 hodil to vedle cesty do hlubsiho snehu a kdyz chtel vycouvat pres nahrnuty snih tak se mu dostalo leve zadni kolo do vzduchu a tocili se jen zadni kola auto se ani nehlo, predni ani netukly. Neco na tom xdrivu bude. :)

Odkaz ke komentáři

ja ty videa zatim nevidel pac mam v hokne blokovanej youtube, ale jestli jsem to dobre pohopil tak Audi mela problem diky tomu ze je to primarne predokolka s pripojitelnym/pripojenym zadkem ze jo, xdrive je zasejch zadokolka s pripojitelnym predkem takze kdyz to BMW by do toho shehu pichne obracene dopadl by asi stejne ne ? Reseni by mohlo byt symetric AWD ale kdo vi a jinak haldex podle me dopadne stejne jako quattro

Odkaz ke komentáři
ja ty videa zatim nevidel pac mam v hokne blokovanej youtube, ale jestli jsem to dobre pohopil tak Audi mela problem diky tomu ze je to primarne predokolka s pripojitelnym/pripojenym zadkem ze jo, xdrive je zasejch zadokolka s pripojitelnym predkem takze kdyz to BMW by do toho shehu pichne obracene dopadl by asi stejne ne ?

No to ani ne. Na tom videu jsou na válečcích zadní kola, takže by tam měla mít teoreticky navrch předokolka a báwo by mělo uvíznout. Já si spíš myslím, že ten xDrive má inteligentní řídící elektroniku, která dokáže poslat 100% krouťáku čistě na předek nebo na zadek bez ohledu na okolní podmínky, zatímco to Quattro (předpokládám, že tady bude řešený Torsenem) je založený víceméně na mechanické bázi a tudíž potřebuje byť minimální trakci na všech kolech, aby mohlo fungovat. Ono už ten fakt, že to umí maximálně dejme tomu 75% krouťáku poslat na jednu nápravu z čistě matematickýho hlediska znamená, že ta druhá náprava potřebuje alespoň těch zbylých 25%, aby to funguvalo s maximální efektivitou, protože kroutící moment působí vlastně jako záběrová síla vzniká teprve v momentě, kdy proti němu (v opačném smyslu) působí protisíla ve formě adheze daného kola. Na naprázdno se protáčejícím kole (v ideálním případě) nevzniká žádný točivý moment, jelikož nemá proti čemu působit. Takže pakliže zadní náprava na válečkách není schopna vytvořit žádný odpor a tudíž ani točivý moment, tak do trojčlenky můžeme dosadit, že zadní náprava má točivý moment v našem případě nulový (25% = 0) a potřebujeme zjistit, jaký točivý moment má zbylých 75% (přední náprava). Z logiky věci dostaneme výsledek, že oněch 75% je taky nula, čemuž by odpovídal i ten výsledek na videu, kdy Audina neodjede :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

Těžko říct. Ale myslím, že Haldex by neměl fungovat jako mezinápravovej diferák, ale čistě jako připojitelnej zadek, což by mohlo fungovat spíš jako ten xDrive (s tím rozdílem, že nelze odpojit předek, což xDrive tuším umí) a pokud bys najel na válce zadkem, měl bys to vyjet jako klasická předokolka a pokud bys najel na válce předkem, tak by při prokluzu měl Haldex připojit zadní nápravu a ta by měla zabírat. Tomu by nasvědčovalo i teoretický rozložení krouťáku 98:2 až 2:98.

Odkaz ke komentáři

Jirko musim smeknout, napsal jsi to fakt moc hezky. :rolleyes: Taky si myslim ze Haldex IV. generace by s tim nemel mit problem na predku i na zadku protoze pripoji vzdy automaticky pri (pred) rozjezdem i zadni kola. Otazka je co by udelal haldex 2. generace kde zalezi na tech adheznich podminkach a malem prokluzu.

Ja jsem pres ty valecky jel s BMW X5 a X6 predni i zadni napravou a clovek kdyby nevedel ze stoji na valeccich tak nepozna rozdil, auto vyjede hezky plynule jak kdyby kola byla na pevnem podkladu. :angry:

Odkaz ke komentáři
no ale pokud ty 2% budou taky nula jako tech 25% u Audi tak by se nemel vyhrabat.

To zas ne. U toho Audi je to totiž o tom, že ten Torsen funguje jako mezinápravový diferenciál, který přerozděluje kroutící moment mezi přední a zadní nápravu. Do jisté míry je to jako klasickej samosvor - umí poslat větší část tam či onam, ale jakmile jedna strana (v našem případě náprava) ztrací trakci, začne se protáčet a končí.

 

U toho Haldexu by to ale mělo fungovat jinak. Tam to není diferák, ale elektronicky řízená spojka, která umožní připojení zadní nápravy bez ohledu na přední (ta jede pořád "natvrdo"). Tím pádem může fungovat jak samostatně předek, tak (teoreticky) i zadek, protože pokud se připojí náhon na zadek, tak bude připojen "natvrdo" stejně jako předek. Tudíž ve výsledku něco jako mezinápravová uzávěrka, která zajistí, že se budou točit obě dvě nápravy (nezávisle na sobě). V podstatě jakoby se poslalo 50% na předek a 50% na zadek, ale pokud bude jedna náprava na válečku, tak nebude odpor, tudíž nebude ani krouťák (2% je zřejmě tření, ztráty atd.), ale nijak to neovlivní tu druhou (jelikož bude natvrdo připojená na "motor"), takže ta by měla normálně zabírat.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...