Přejít na obsah

Úprava jednotky 1.6 75kW (Simos 3.3A) - dynamika


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

nevím jestli se tady ptám správně, ale stejně to zkusím... Octavia 1 Tour je jinak docela dobrý auto, ani ten 75kW motor není tak špatnej, když se mu chce tak i jede. Jenže se někdo opravdu vyřádil na SW řídicí jednotky, resp. hlavně na dynamice (odezva na plyn). Nechal jsem si nahrát úpravu od Cimbu a zdá se mi že to moc nepomohlo... Aby auto při řazení za plné akcelerace neškublo, musí se pedál plynu zmáčkout asi o 1/3 sekundy dřív než se pustí spojka. Tohle jsem u jiných motorů praktikovat nemusel... Taky při uvolnění plynu to trvá přes sekundu než auto začne brzdit motorem, nevidím důvod aby se to nestalo okamžitě.

Další super vychytávka je mapování plynového pedálu, který reaguje asi v první pětině (je příliš citlivý), když se prošlápne víc tak už se toho moc neděje. Tohle je super hlavně při rozjezdech a manévrech, kdy i menší nechtěný pohyb nohy túruje motor, cuká s autem atd.

Je to škoda (nebo Škoda?), tyhle vychytávky docela kazí jinak slušný auto.

Ptám se - našel bych někoho kdo rozumí těmto jednotkám a dokázal by výše uvedené dvě věci aspoň trochu poladit? Konkrétně se jedná o motor BFQ, jednotka 06A 906 033 DM.

Ještě mě napadla záměna za Simos 7.1 z dvojkové Octavie se stejným motorem, jednotka má i stejný konektor, ale tady tuším že záměna nebude možná.

 

Předem díky za odpovědi 🙂

Honza

Odkaz ke komentáři

Mám BSE a Simos 7.1, nechal jsem si to upravit, protože po 1.6 AKL byl rozjezd na 1. stupeň vlažný a 2. stupeň nejel vůbec, takže jsem musel na jednotku nad 4tis otáček, aby dvojka vůbec jela.
Teď nejlépe zabírá první třetina plynu a rozjezdu jsou bez vytáčení perfektní.
Jinak s těma 75kW se nad 90km/h vždy rozmýšlím, jestli budu předjíždět, protože tam ten výkon prostě není..

Záleží, co vlastně očekáváš?

Odkaz ke komentáři

No očekávám hlavně co píšu - zrychlení reakce na plyn, myslím tím časové odezvy (teď se motor chová skoro jako by měl "turbodíru", kupodivu 1.8T se chová líp přesto že má turbo 😁) a změnu mapování pedálu, aby byl moment úměrný dráze sešlápnutí a pedál strmě nereagoval pouze v první pětině. Zvýšení výkonu ani moc nepotřebuju, tyhle motory jsou stejně asi celkem na hraně, ale kdyby to někdo uměl fakt dobře bez dopadu na kvalitu jízdy a životnost motoru tak by mi to nevadilo, ale to je spíš druhotná věc...

Od koho sis to nechal upravovat a je změna výkonu znatelná?

Upraveno uživatelem Dr. Doktor
Odkaz ke komentáři

Ještě mám “náporové” sání, ale to je taky prdlajs.



Tady je odkaz: https://www.autochip.eu/cs_cz/chiptuning/tabulky/car/skoda/octavia/1.6/Gol5yBN2ojU/

Dělala to černovlasá kočka cca hodinu, pak jsem se jel projet, zaplatil, dostal původní soft na USBčku a do měsíce měl dát vědět, jak to jezdí. Ale na úpravě se dalo domluvit hned.

Jinak jsem od té doby najel 20tis km na současných 170tisic.

Odkaz ke komentáři

Přiznám se, že se taky docela divím tomuto jevu. Měl jsem 2004 v podstatě od nova  (od 6tis.km/2004) tahal i těžké přívěsy a výše popsané jsem nikdy nezaregistroval. Švagr měl 2004, dnes ji má kamarád, najeto ca 310tis., zrovna včera jsem ji vezl "na spojku" asi 15 km a žádný problém. Místo ní jsem švagrovi kupoval poslední 2010 (2021) s nájezdem ca 28tis. a co jsem mu ji teď před nedávnem projížděl (aktuálně asi 75tis.)  a taky bych řekl že se chová standardně na svůj výkon. Nějaké rozjíždění  jedničky do 4000 otáček ani náhodou, řazení klasika po 2000ot. a pohoda. Je divné, že se jedná o 2 auta a to jedno s malým nájezdem, ale skoro bych hledal chybu jinde. U auta, které má 20tis. najeto od nova spíš může být tzv. syndrom málo ježděného auta. Ta 2010 s malým nájezdem se taky musela "rozjezdit" a paradoxně pár věcí během prvních 10tis. km odešlo, mimo jiné těsnící kroužky na sání a pak už nic, jezdí jak víno.

Upraveno uživatelem HONZAV1
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...