Přejít na obsah

Přehřívání motoru - ventilátor ?


Doporučené příspěvky

Ahoj, dnes po cestě z Polska jsem chytl fakt brutální bouřku, vody jak .... no prostě mazec. Nebylo vidět na krok. Po vyjetí z téhle bouřky, kdy spadlo asi 35 litrů vody za vteřinu (fakt jsem to ještě nezažil) jsem si všiml, že ručička teploměru je cca o 0,5-1 cm nad polovinou - takže přehřívání. Tak jsem jel v pohodě dál, teplota se ustálila zpět na střed. V koloně nic, pohoda. Jenže při rozjezdu a jízdě po městě či do kopce, kdy jsem fakt tlačil pod plným plynem, teplota zase lezla nahoru. Tak jsem dojel do ČR a když ručička po jízdě cca 2 minuty na plný plyn lezla nahoru zastavil jsem a otevřel kapotu - zjistil jsem, že ventilátor na chladiči se netočí.

 

Kde mám hledat chybu ?

 

Termostat měněný před měsícem, čidlo teploty před 3, chladič byl teplý. Co se týče téhle situace, před tím, než jsem vjel do toho lijáku, kde byla voda fakt všude, tak bylo vše ok, ujel jsem předtím asi 150 km pod plným plynem na 5ku a teplota krásný střed, žádný problém. Předpokládám tedy, že to bude mít souvislost s tím deštěm.

 

Že by nějaká pojistka ? Či kontakty na ventilátoru? Kde případně pojistku hledat (která to na baterce je) ?

 

Díky moc za rychlé rady. :help:

Odkaz ke komentáři

mno tak to až tak dobrý není :)

 

 

oceňuji tolik odpovědí najednou :palec:

 

každopádně, přijel jsem do Polska /300 km/, celou cestu ok, ale ve městě opět teplota nahoru, zastavil jsem a ventilátor se opět netočil.... takže asi někde bude chyba... kde ?:)

Odkaz ke komentáři
mno tak to až tak dobrý není :)

 

 

oceňuji tolik odpovědí najednou :palec:

 

každopádně, přijel jsem do Polska /300 km/, celou cestu ok, ale ve městě opět teplota nahoru, zastavil jsem a ventilátor se opět netočil.... takže asi někde bude chyba... kde ?:)

Cau,zkus zmerit proud do toho spinace na chladici....mel by tam byt staly proud,a zkus ten konektor propojit dratkem(kancl.sponkou) a pokud jde proud tak by mel ventilator bezet

Odkaz ke komentáři
tak po propojení konektoru z čidla chladiče se větrák točí (3 kontakty, 2 propojené). tak jsem to prostříkl kontoxem, zastrčil, zahřál motor a ventilátor se spustil. tak nevím, kde hledat závadu.

tezko rict,mozna to bude jedna z tech zavad co se objevuji sporadicky,tak hlavne ze zatim fachci :palec:

Odkaz ke komentáři

jednotka dochlazování mě taky napadla, občas spustí ventilátor, občas ne - např. teď jsem jel přes celé město a v pohodě. Čidlo spouštění na chladiči by to dělat nemělo, na to snad voda nemá vliv.... jak otestovat tu jednotku ? Případně kde přesně ji hledat ?

Odkaz ke komentáři

mimochodem - kdyby ta jednotka dochlazovaní byla špatná, natekla tam voda apod., tak by přece nedávala stálých 12 V a tudíž by se mi ventilátor nespustil, když propojím konektor z čidla chladiče ? Ale to mi funguje, jen občas prostě ventilátor nesepne ;)

Odkaz ke komentáři
Taky to radi dela jednotka dochlazovani. Je pod baterkou a ovlada ventilatory. Muze byt napraskla a jak jsi projel tou bourkou mohla se dostat dovnitr voda a dela to brejkule... ;)

nemuzes se vice rozepsat?i pro ostatni co by mohli tuhle neprijemnost cekat?Nebo neporadi nekdo z odborniku?Kde presne ta jednotka dochlazovani je a co se pripadne s tim da delat kdyby byla trochu utopena?I me by to zajimalo a to ten problem nemam,ale clovek se uci cely zivot :D

Odkaz ke komentáři

tak jsem hledal, jediný svazek kabelů jde od chladiče a ventilátoru pod držákem baterky k baterce, nikde jsem žádnou jednotku chlazení neviděl....

 

 

jednotka dochlazování = řídící jednotka klimatizace.... to se mě netýká klimu nemám....

 

aspoň tohle píše google...

Odkaz ke komentáři

taky si říkám protože dvourychlostní větrák mají auta s klímou. klímu taky nemám a pod baterkou jsem nic zvláštního nenašel

 

jak bylo psáno, zkontroluj pojistky, rozeber a vyfoukej konektory. on to může být jen špatný kontakt, ale taky ten termospínač ventilátoru, kterej jednou sepne-podruhý zase ne...

Odkaz ke komentáři

KarlosTDI napsal na jiném fóru:

 

- jednotku dochlazování mají i vozy bez klimatizace

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j09...er-octavia.html

s klimatizaci maji jeden konektor větší

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j09...ku-octavia.html

 

- když koukneš zvrchu na baterku a pojedeš po jejím levým lící dolů tak pod jejím dnem je jednotka uchycená

půjdou k ní dráty od termospínače na chladiči

 

 

 

- stejně teda nevěřím že toho natekla voda ale za pokus to stojí ...

 

 

 

Za chvíli přiběhne kolega a hodíme to na VAG :P

Odkaz ke komentáři

tak dneska se ventilátor opět nespustil... teplota lezla nahoru... zastavil jsem, vytáhl jsem konektor z čidla - termospínače v chladiči a propojil kabelem... no a ventilátor jel - zastrčil jsem konektor zpátky do čidla a ventilátor se roztočil... takže asi nějaká chyba v termospínači... už mám nový, zítra ho vyměním...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...