Přejít na obsah

kočkova Oktávka


Doporučené příspěvky

Tak vám také předvedu svoje vozítko, snad se vám bude líbit wink.gif .....

Takže nějaké info o autě:

Byla vyrobena v roce 2001 s motorem 1.9 TDI (ASV) původně 81kW/235Nm. Model Ambiente s výbavou: 4xairbag, 4xel. ovládání oken, ASR, ABS, EDS, el. ovládání a vyhřívání zrcátek, vyhřívání sedadel, manuální klimatizace, senzor indikace opotřebení brzdových destiček, dvojité dno kufru atd...

Je dovežená z Německa a koupil jsem jí začátkem Srpna 2008. Postupem času se mi zdála celkem obyčejná a tak začala přestavba na "RS".

Doposud provedené úpravy:
RS nárazník, RS stříška, RS 17" kola Spider, namontovány hágusy, dodělán ostřik světel, výměna pravého malého zrcátka za velké, mračítka, nalakování brzdových třmenů na RS zelenou atd....


Co se týče motoru, tak prozatím proveden chip na 103kW/300Nm, vzduchový filtr (vložka) od K&N, uděláno lepší chlazaní intercooleru.
Do budoucna větší turbo, 12mm hlava čerpadla, vstříky, cooler, lepší spojka atd atd....

Interiér původně Ambiente předělán na RS: RS sedačky, tapecy, bílý koberec, řadička, nalakovány plasty středového tunelu....




Takhle vypadala když jsem jí koupil (bohužel foceno mobilem):

post-178-1246476657_thumb.jpg post-178-1246476710_thumb.jpg post-178-1246476739_thumb.jpg


A takhle vypadala, když jsem jí fotil na tuningu v Panenském Týnci v květnu tohoto roku:

post-178-1246476985_thumb.jpg post-178-1246477030_thumb.jpg post-178-1246477065_thumb.jpg



post-178-1246477126_thumb.jpg post-178-1246477154_thumb.jpg post-178-1246477201_thumb.jpg



post-178-1246477237_thumb.jpg post-178-1246477325_thumb.jpg post-178-1246477375_thumb.jpg



post-178-1246477429_thumb.jpg post-178-1246477488_thumb.jpg post-178-1246477552_thumb.jpg



post-178-1246477623_thumb.jpg post-178-1246477669_thumb.jpg post-178-1246478126_thumb.jpg

Upraveno uživatelem kocka87
Odkaz ke komentáři
Moc pěkná Octule, držím palce a jen tak dál. ;) Jaké máš zkušenosti s přenosu výkonu Tvého motoru v zimě. Kámoš má něco velmi podobného jako Ty a říká, že ASR už v zimě nestíhá ten výkon udržet. Původní výkon 81kW byl bez problémů.

 

 

Děkuju moc ;) . S výkonem 103kW zatím v zimě žádné zkušenosti nemám, protože chip mám cca měsíc, ale třeba na mokru už s tím ASR začíná mít trochu problém a kola i na dvojku mají problém s trakcí. Se sériovým výkonem to bylo jak říkaš ok. Nevim co to udělá, až v zimě vjedu na sních. Snad si nenamlátim hubu ;) ....

Odkaz ke komentáři

Hodne vymazlene auticko :)koukam ze sis se svetly vyhral, pri te prilezitosti se zeptam, myslis ze je mozne aby puvodni zpatecky svitily vice, tj. silnejsi zarovky, je to vubec mozne ?

 

Martin_TDI : nesmis mit misto nohy cihlu a bude jedno jestli mas v octi 200n.m nebo 400 v zime :)vsecko dela jen noha, ASR je stejne k nicemu. ;)

Odkaz ke komentáři
Hodne vymazlene auticko :)koukam ze sis se svetly vyhral, pri te prilezitosti se zeptam, myslis ze je mozne aby puvodni zpatecky svitily vice, tj. silnejsi zarovky, je to vubec mozne ?

 

Martin_TDI : nesmis mit misto nohy cihlu a bude jedno jestli mas v octi 200n.m nebo 400 v zime :)vsecko dela jen noha, ASR je stejne k nicemu. :)

 

 

Díky :) ....JJ, se světlama sem si fakt vyhrál, bylo s tím krapet sr.ní, ale výsledek stojí za to :( U dělat aby zpátečky svítily víc teoreticky možné je. V podstatě jde o to zvýšit watáž žárovky, ale v reálu sem to nezkoušel.

 

 

S tou cihlou místo nohy Ti dávám za pravdu, protože když sem v zimě přišlápl původních 235Nm, tak se kola točili jak o závod a ASR nevědělo, co po něm chci :D . Ale když jdeš s citem na plyn, tak to ASR bez problému ukočíruje. Takže na Nm opravdu nezáleží, žáleží jen na té noze ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o rok později...
  • o 3 roky později...

Tak jsem se skoro po čtyřech letech rozhodl trochu oživit tohle vlákno :)

 

Na autě se toho za tu dobu změnilo celkem dost. Proběhla výměna motoru, převodovky, turba, řízení, podvozku, brzd atd atd... Stálo to plno času, peněz, ale oktu mám pořád rád a ani po sedmi letech co s ní jezdím, mě neomrzela :wub:

 

Co se týče uprav, byly upgradovány 280mm brzdy nejprve na 288mm, byl to neuvěřitelný rozdíl v brzdném účinku.

Pak přišla otázka, co se zadními malinkými 232mm brzdami. Chtěl jsem větší ale takové, aby bylo možné zachovat zimní 15" plecháče. Na DP fóru jsem našel téma, kde se částečně řešilo použití předních 280mm kotoučů na zadek při zachování 15" kola. Ale už se tam neřešilo za použití jakého brzdiče. Takže začalo hledání, co by tam tak asi mohlo pasovat. Dohledal jsem třmeny a držáky z Audi A4/S4, ale pak mi bylo po konzultaci s jedním "bláznem" přes brzdy doporučeno použití brzdy z VW T5.

Jelikož je brzdič litinový a né hliníkový, tak je nižší a i za použití 280mm kotoučů se na zadek vleze prach sprostá patnáctka.

Pak ale nastal problém, jak brzdy uchytit na nápravu. Jelikož žádný adaptér neexistoval, musel jsem jít cestou vlastního vývoje a tak po měsíci a půl byly adaptéry na světě. Pak už jen vyřešit zapojení série hadice na VW T5 třmeny, vše namontovat na nápravu a jelo se.

Rozdíl o proti 232mm nebo 256mm O1RS nesrovnatelný.

 

Co ale s předními brzdami. Účinek se mi časem zdál nic moc a tak se po několika měsících naskytla koupě takřka nesehnatelného a to samotných držáků na 312mm kotouč. Přechod z 288 na 312 nebyl pocitově takový jako z 280 na 288, ale auto s 312 brzdí velmi slušně :D

Ještě mám plán na zvýšení účinku předních brzd při zachování 312mm kotoučů, na to se celkem těším.

 

Abych nezapomněl, s 288tkami se montovala komplet přední náprava z Loeona 1.8Turbo včetně většího 23mm stabilizátoru. Série na oktávce 21mm.

 

Poté přišla na řadu výměna převodovky, stará už nevydržela mé snažení a při té příležitosti se namontovala jednohmotnostní spojka, lamela preventivně přeobložena na HDS57 u firmy brzdy.cz v České Lípě.

 

Dále mě omrzela stříbrná barva na Spiderech, takže kola v práci přes zimu opískovány a pak sněhově bílí komaxit. Při té příležitosti jsem nastříkal bílím TotalDipem zpětná zrcátka a proužek na přední část prahů.

 

Pak přišlo na řadu podsvícení. Zelené celkem fádní se už nelíbylo, takže koupeny ručičky z O1RS a předěláno na podsvícení ala Audi, vše bílé a jen ručičky červené. V noci se mi svit budíků moc líbí.

 

Namontovány stěrače z Octavie 2, které na rozdíl od sériových fungují naprosto krásně.

 

Ač nerad, byl jsem okolnostmi nucen vyměnit i motor. Takže místo ASV pod kapotu putovalo ALH.

Výkon šel časem také nahoru. Bylo koupeno turbo Garett VA z motoru ASZ PD 96kW + první červená výstupní hadice a instalace snadná Plug and Play. Chvíli jsem tak jezdil bez chipu a poté jsme zavítal k Petrovi z Motorpower na brzdu do Třebotova. ALH 66kW vstřiky byly vyměněny za vetší 81kW z původního ASV.

Motor následně naladěn na 150PS / 327Nm viz graf níže.

 

Nedávno vyměněn původní chladič oleje za větší z Leona ARL PD 110kW.

 

Instalován kompletní podvozek LOWTEC Sport -40/-30 od zdejšího člena mato88. S podvozkem jsem móóóc spokojen. Se vyběhanou sérií se to nedá srovnat. První jízdu jsem se jen usmíval jak auto krásně sedělo :D

 

V plánu je koupě druhé sady kol Spider 17" na zimu.

Na motoru je v plánu sání ASZ/ARL, špičky PP764, jednostranné FMIC nebo si pohrávám s myšlenkou realizace dual SMIC jako má například Audi TT, Leon Cupra R.

 

A časem další a další věcí :D

 

 

Současná podoba. Foceno v pátek po mytí a leštění pomocí přípravků od Dodo Juice. S výsledkem jsem spokojen. O lak se bude pečovat dál a dál :)

 

 

post-178-0-00395300-1431971659_thumb.jpg post-178-0-42621300-1431971700_thumb.jpg

 

post-178-0-31749200-1431971728_thumb.jpg post-178-0-28937600-1431971791_thumb.jpg

 

post-178-0-17255600-1431971831_thumb.jpg post-178-0-51471500-1431971866_thumb.jpg

 

post-178-0-16051400-1431971898_thumb.jpg post-178-0-66661000-1431971976_thumb.jpg

 

 

Startovní sada z Detailingshopu

 

post-178-0-15953100-1431971927_thumb.jpg

 

 

Nějaké to focení společně s kamarádovou Fábií na sobotním CARWARS Opening 2015 v Panenském Týnci

 

post-178-0-12826700-1431972027_thumb.jpg post-178-0-15996300-1431972066_thumb.jpg

 

 


Zde graf a nějaké foto z měření u SGS Motorpower

 

post-178-0-04474700-1431972833_thumb.jpg post-178-0-56007600-1431972863_thumb.jpg post-178-0-94372100-1431972995_thumb.jpg

 

post-178-0-56533000-1431973012_thumb.jpg post-178-0-59458500-1431972940_thumb.jpg


Včerejší večerní výlet na Kladno

 

post-178-0-76434200-1431973209_thumb.jpg post-178-0-80884200-1431973254_thumb.jpg post-178-0-59587300-1431973270_thumb.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři

Vážně? :D ja mám 1.6mpi a celkem mi to stačí :D takže věřím že seš vážně náročnéj :) Takže jediný tak to koupit vše zvlášť? Mohl bys mi kdyžtak poradit co koupit na červenou octu? něco na začátek. A chci se zeptat ten podvozek lowtec je slušný? dá se ten podvozek sehnat?

Odkaz ke komentáři

Jo to máš pravdu, náročnej asi budu :D s jídlem roste chuť u mě platí dvojnásob ;)

jj, koupeno vše zvlášť. Poradil bych moc rád, ale sám jsme v tomto začátečník a pořádně nevím, co koupit. Takže spíš zavolej přímo do detailingshopu a kluci Ti prý rádi poradí, že jsou ochotní.

A podvozek je luxusní. Je teda pravda, že auto ztvrdlo a když jedeš po nerovnostech, tak uvnitř trochu lítáš, ale jak vezmeš v osmdesátce zatáčku, kterou jsi předním projížděl pomalu na jedničku, takže se člověk jen směje. Jak sem psal, první zkušební jízdu jsem se jen usmíval a užíval si to. Auto se chová líp ;)

 

 

 

@ciimaa: děkuju moc pane ;) jj, výkonu asi není nikdy dost, plánuješ přidat další koně? Já už se pomalu začínám poohlížet po VBčku.

Upraveno uživatelem kocka87
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...