Jump to content

Výměna oleje v servisu - Ano/Ne?


Michael99

Recommended Posts

Zdravím vás,

 

mám Octavii I RS...a došlo na výměnu oleje....nikdy jsem to nedělal (mé první auto) a tak i když mám doma chytrou knížku a věřím, že to až zas takový problém není, svěřil jsem práci servisu. Jelikož jsem nechtěl dávat hrozný peníze za jejich předražený olej, koupil jsem si ho jinde (včetně filtru) a nechal si to od nich jen vyměnit. Teď, když jsem to tam ráno dal mi ale jeden ze známých napsal proč jsem to udělal, že mi tam strčí nějakej shit a ten můj (Castrol Edge Sport 10W60) si nechají...A tak se Vám chci zeptat, jestli je toto opravdu běžná praxe:( Jsem z toho teď na nervy....

Rád bych se Vás ještě zeptal, zda se dá olej vyměnit jen za pomoci heveru co je v autě nebo se to musí provádět na zvedácích či nad jámou? Děkuju za rady, zkušenosti.

Link to comment

tak určitě se to dá i na heveru z auta, ale to bych nedělal - je dost nestabilní.. spíš si udělej nájezdy z prken a špalků - nic těžkýho.. zahřeješ motor na provozní teplotu, vyjedeš na nájezdy, připravíš si 5l nádbou na vyjetý olej, dáš jí pod auto, povolíš výpustní šroub, pak povolíš olejový filtr, necháš tak hoďku vykapat (to je extrém, někomu stačí třeba 15minut, ale já to nechávám hoďku).. očistíš výpušťák a závit, výpušťák zpátky utáhneš do vany, vyčistíš záviti na olejovém filtru - vytřít do sucha, aby tam nezbyl starý olej.. vyměníš filtr - nezapomeň namáznout jeho těsnění novým olejem, doleješ tolik oleje, kolik předepisuje výrobce pro daný motor.. nech chvilku dotéct, zkontroluj na měrce stav, nastartuj - olej se dostane i do filtru, takže cca 2dcl se z vany ztratí - buď doleješ nebo necháš.. no a vynuluješ servisní interval :)

Link to comment

a) Olej se na zvedáku mění dost blbě. Musel bys mít hevery dva a to pořádné - hydraulické. Na těch co jsou v autě bych to nědělal. Mohlo by ti to ujet, jsou dost nestabiliní.

:) Pokud autorizovaný sezvis neznáš a nebo nemáš tam někoho známého, tak bych jim moc nevěřil. Můžou být solidní, ale jak to zjistíš ?

Nejlepší je si to vyměnit sám někde na rampě (mont. kanále) u nějakého známého. Nic složitého to není.

Link to comment

Já to řeším tak, že jsem vždy celou servisní prohlídku u auta.

 

Mechanik se obvykle ze začátku tváří dotčeně, ale pak se s ním dáš do řeči a je to v pohodě - když se mi nezdá něco co dělá, udělám hloupého a ptám se proč se to tak dělá, někdy přidám, že kamarád říkal, apod. a nikdy nebyl problém.

 

Taky bych jen hrozně nerad kupoval kvalitní olej a odjížděl s jiným, nebo dokonce s původním.

 

Jinak k té vlastní výměně oleje, doma jí uděláš taky, výhodou servisu je, že Ti olej z motoru odsají, ne jen nechají vytéct a nemusíš se starat o likvidaci použitého oleje.

Link to comment

Děkuju za reakce.....příště asi zkusím sám....jen to asi není legrace, když člověk nemá možnost daát to nad jámu nebo na zvedák....nájezdu z fošen bych moc nevěřil:)....Nevím jestli tím neporuším nějaký pravidlo, ale rád bych se zeptal, jestli nemáte nějakou zkušenost s autoservisem Papušek na Praze 6 - ulice Československé armády?

Link to comment

nalepšie je ak máš kamoša čo má servis :( za cenu oleja a filtrov je urobená aj robota :P olej aký si poviem taký mám. ak máš auto, tak takéto známosti sú neocenitelné.

v autorizovaných je bežná prax že vypustia 2L starého oleja a 2L dolejú nejakého nového, preleštia olejový filter aby vyzeral ako nový a ty platíš a platíš... potvrdilo mi to viac automechanikov čo v takých servosoch pracovali a poniektorý aj pracujú.

treba si uvedomiť že súkromníkovi čo má malý autoservis záleži na tom aby si sa v prípade dalšej poruchy auta vrátil k nemu lebo servisov je na každom rohu kopec ale autorizovaný servis má zamestnancov, ktorý niesu bohvieako platený a teda "MF"

v autorizovanom servise rsp. predajni som bol akurát kúpiť tú gumovú krytku na zadnú časť predného svetla (kde sa dávajú žiarovky) a aj to len preto lebo som to nevedel nikde inde zohnať. čert to ber za 2,50€. zhodou oklností všetko dopadlo dobre :palec:

 

ked som mal rapidu tak som olej menil doma. a vlastne som snou nikdy nebol v servise :)

Link to comment

Olej jsem vždy měnil v servise, pak mě však přestalo bavit platit zbytečně 300-500 Kč za výměnu a měním si ho sám. Známý má garáž veřejně přístupnou , na výměně nic není, poprvé jsem se celý polil, ale teď už je to ok.

 

Jen pozor na dotahování šroubu na vaně - mírně, ale ne zase málo - prostě tak, abys ho nezničil....

 

Filtr píšou utahovat rukou, já ho vždy dotáhnu mírně klíčem - jednou jsem ho utáhl pouze rukou a prolínal olej, po dotažení klíčem ok a povolení při další výměně bez problémů - hlavně namazat gumičku novým olejem.

 

 

Celá výměna mi poprvé trvala skoro 45 minut, podruhé za 20 minut hotovo.

 

S tím olejem bych jim moc nevěřil...

Link to comment
Moja skúsenosť tu >> http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=5038

 

Ja by som ten olej vypustil, ako viem že je to zbytočná investícia, ale radšej kludne spávať...

Tak to je hnus velebnosti,to by si snad neměli dovolit.A mohl by jsi napsat výsledek?Co se dělo potom?Celkem bych chtěl vidět toho předávájícího technika jak mu spadla čelist,jak jsi ho usvědčil ze lži a že to ojebali.Chce se mi z toho zvracet................

Link to comment

No prišiel majitel, že ma dá na súd za krivé obvinenie a podobne. Hádal som sa tam s ním asi hodinu, potom som šiel domov (nič som im nezaplatil), vymenil olej sám, všetko dokopy, resetol interval a bolo. Ten výraz technika to bolo na nezaplatenie, to ti hovorím, čučal do blba len, ledva z neho vypadlo jedno slovko....

 

Proste ja s autorizákmi končím, a každému radím to isté, známy kúpil KIU a tiež tam nejazdí, jazdí do servisu kde mu dajú razítko a hotovo. V pohode prekecáva s technikom a nepočúva iba "Nemôžeme vás pustiť do dielne, niečo sa vám stane a mňa budú naháňať po súdoch". Nie vďaka...

Link to comment
No prišiel majitel, že ma dá na súd za krivé obvinenie a podobne. Hádal som sa tam s ním asi hodinu, potom som šiel domov (nič som im nezaplatil), vymenil olej sám, všetko dokopy, resetol interval a bolo. Ten výraz technika to bolo na nezaplatenie, to ti hovorím, čučal do blba len, ledva z neho vypadlo jedno slovko....

 

Proste ja s autorizákmi končím, a každému radím to isté, známy kúpil KIU a tiež tam nejazdí, jazdí do servisu kde mu dajú razítko a hotovo. V pohode prekecáva s technikom a nepočúva iba "Nemôžeme vás pustiť do dielne, niečo sa vám stane a mňa budú naháňať po súdoch". Nie vďaka...

 

Jestě bych chtěl vysvětlení a zaplatit za to že jsem měl auto v servise 3 dny zbytečně.Situace k nasrání

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ok díky,možná ten klima kompresor.Ale to zatím počká musím teďka pořešit reklamaci na ty rozvody. Tak jsem koukal na řetěz jaký nejnovější typ a nejsem z toho moc moudrý.Našel jsem,že by to mohl tento. I když jsem mu říkal,že chci nový typ řetězu K .Tak vidím,že sice je z jedné strany do obloučku,ale na druhé straně je rovný.A ten co jsem našel má výřez do U.
    • Tak to třeba bude od klima kompresoru nebo napínací kladky. Zkus ten řemen shodit a uvidíš jestli to bude dělat stejný zvuky. Pak bych šel po dalších věcech. Podle toho popisu bych se jako další zaměřil na vypínací ložisko spojky.
    • Tu mám týden novou včetně alternátoru.
×
×
  • Create New...