kubiik Odesláno Říjen 20, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 20, 2010 tak ono by nebylo asi problem tam nacpat tolik baterek aby to ujelo 600 km, ale pak by se to silene dlouho nabijelo... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
BadyS Odesláno Říjen 21, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 21, 2010 ruku v ruce s tim musi jit obmena portfolia elektraren, kdyz vidis co umi slunce prijde mi jako hovadina mit elektrarny na uhli teda. jadro, slunce a voda - to by melo zustat a pak uz by ten smog byl problem prave jen mest...a toem by zase pomohl elektromobil Me se jen hlavne zda ze vyrobci nam tady davaji auta co vydrzi 120km ale nedelam si iluze ze moc dobre vedi jak na to aby to dojelo klasickych 600 treba ale to se nikomu nechce tedko ukazat ;) jasně vitto solár+slunce a dobíjet v noci, to jde skvěle :D :smich: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vittorio Odesláno Říjen 21, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 21, 2010 co blbnes, pisu jadro solar a voda jako zdroje vyroby energie dobijeni ze zasuvky k tomu sem preci nic nerikal, to by zustalo... solar na aute klido na dobijeni za jizdy ale to by to muselo davat vetsi stavu tema bateriema na 600km sem premyslel nad tim ze urcite se pracuje na takovych bateriich aby vydrzely daleko vic nez ty co ted jsou IN aniz by jich tam bylo milion... na CD se taky driv veslo 700MB a ted na stejne velkym nosici mame 8GB :lool: tak proc desetkrat vetsi kapacitu nemit i v baterce 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mischicka Odesláno Říjen 21, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 21, 2010 No bylo by to jistě fajn, ale jestli jsme to 10x víc už neudělali - podívej se na dřívější aku. Podle mě to není tak jednoduché jak píšeš a chceš. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vittorio Odesláno Říjen 22, 2010 Sdílet Odesláno Říjen 22, 2010 ale tak kdyz koukam kam se posunuly baterky prechodem na Li apod tak to nejak pujde, ja jim verim D: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zabiak Odesláno Říjen 22, 2010 Autor Sdílet Odesláno Říjen 22, 2010 Já nevím jestli je v bateriích dost prostoru na zlepšení. Když si vezmeme, že se masově vyrábějí pro notebooky a nic závratného se tam neděje a jde se cestou menšího odběru součástek. Ale třeba se vymyslí jiný proncip jak energii skladovat. :P 0 Citovat Odkaz ke komentáři
lubinob Odesláno Listopad 2, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 2, 2010 Nie je to síce škodovka ale je vidieť že koncern v elektrike niečo robí... :) http://www.aktuality.sk/clanok/175246/seat...ovymi-emisiami/ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
O.v.i. Odesláno Listopad 2, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 2, 2010 co je kurna pravdy na tom, ze na tyhle el. kare nejsou ty zadni LED funkcni?? krom cervenyho C kvuli vystave :) :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vittorio Odesláno Listopad 3, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 3, 2010 to muze byt klidne mozny, vis jak nakonec dopadaji koncepty 0 Citovat Odkaz ke komentáři
O.v.i. Odesláno Listopad 3, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 3, 2010 no prave a ja uz se tesil z darku pod strom :) :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
chjetjov Odesláno Listopad 4, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 4, 2010 Co se divite je to koncept vzdyt koncept yetiho mel jen pulku interieru :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
O.v.i. Odesláno Listopad 4, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 4, 2010 ale treba mu fungovali svetla 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mischicka Odesláno Listopad 4, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 4, 2010 Taky si myslím, u konceptů to fakt nemá cenu řešit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomášT Odesláno Listopad 4, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 4, 2010 Na městský ježdění bude jednou elektromobil paráda. A vlastně i ideál. Nabíjení v klídku doma. Přípojku 3x400V/min. 25A mají dneska všechny rodinné domy. Ideální vytížení rozvodné sítě. Přes den klasika -v noci bojlery, akumulačky a nabíjení elektromobilů. A uzavřená parkoviště s dobíjecími přípojkami to není taky nereálné. Zbývá jen vyřešit levné akumulátory s dostatečnou kapacitou a dostatečnou životností. To je jediné co elektromobily brzdí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ricfra Odesláno Duben 1, 2011 Sdílet Odesláno Duben 1, 2011 Když to někdo bude používat do práce, tam mu to bude celý den stát, tak se přes ty solárka ve střeše taky může něco dobít. Jinak to bude asi pěkná palba za takovýto pohon 0 Citovat Odkaz ke komentáři
DUsoft Odesláno Duben 5, 2011 Sdílet Odesláno Duben 5, 2011 (upraveno) Pro elektromobily je vlastně všechno už vymyšlený nebo aspoň snadno řešitelný (relativně snadno). Zbývá opravdu jediný a ten největší problém - akumulátory. Aby měly co největší kapacitu (?) to je zase kontraproduktivní k nabíjecím dobám - bude se muset volit kompromis. Každý akumulátor má omezený počet nabíjecích cyklů - je to chemie žejo. Kolik může stát takový akuč a měnit ho po 5ti letech. LiPol baterky jsou dost háklivé na dobíjení i vybíjení. Nelze je vybít domrtě, ale je třeba hlídat spodní mez napětí. Po vybití ihned nabít, jinak mrtvola. A co je nejhorší, jsou nebezpečné za provozu i při nabíjení. - modeláři potvrdí. Proto používáme takovéto - bezpečnostní nabíjecí bagy (no dali byste si něco takového pod prdel?) Jenom pro úplnost - mechanické poškození jednoho článku vyvolá v baterii řetězovou reakci - jako tady Co případná havárie? Co třeba pád elektromobilu do vody? Záplavy? Určitě najdete i video o vztahu Lithia a vody ... V případu poškození při havárii asi radost. Tohle se bude muset vyřešit. Upraveno Duben 5, 2011 uživatelem DUsoft 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mischicka Odesláno Duben 7, 2011 Sdílet Odesláno Duben 7, 2011 :FEVE: Asi zruším baterku v mobilu a NTB, jsem tohle vůbec netušil :FEVE: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Karátek Odesláno Květen 23, 2011 Sdílet Odesláno Květen 23, 2011 Zdárek, konečně je to tady. Ze své zkušenosti zrovna nejde o dobrou stavbu. Rozhodně bych původní baterie vyměnil za LSP s vyšší hustotou a dojezd by se zvýšil o pár stovek km navíc, dále bych použil jiné BMS a i nabíječku. Střídavý tříf. motor bych nahradil za komutátorový motor. Celkem koukám na sériové elektromobily, jako na hračky pro děti. S el.mobilem se dá dobře vyhrát, v případě kom. motoru se dá zvýšit okamžitý výkon až 3x. Problém je v elektronice (regulace), která omezuje vysoké proudy, které chrání nevhodné baterie, které se osazují standartně. Co se týká zpracování baterií, kovy se zpracují na 95% a zbude 5% plastu. Baterie se dají nabíjet vysokým proudem, stačí nabíječka 400V 125A a je dobito za pár minut. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
profor Odesláno Červen 7, 2011 Sdílet Odesláno Červen 7, 2011 Kua máme tu ale toľko odborníkov, minule som videl v ARadio ponuku práce od Škodovky ako vývoj elektro atď. Prečo kombi? jediný jeden si tu všimol že sú tam články čo by v sedane nemohlo byť. Za den väčšina ľudí nevyjazdí celú baterku takže spolu s článkami a nejakým tým "čiastočným" dobitím to nemusí trvať tak dlho. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Karátek Odesláno Červen 7, 2011 Sdílet Odesláno Červen 7, 2011 V Brně na autosalonu jsem na toto téma promluvil ze šéfem z vývoje aut a bezpečnosti, škodovka testuje 20 aut u nás i v německu. Plánuje se séroivá výroba do dvou let. Bavili jsme se i na téma baterií a jestli někdo sleduje vývoj, tak se testují baterie LSP, což do dvou let by měli být na trhu. Pokud testy dopadnou dobře, a máme zde první schopné baterie, co mají 5x vyšší hustotu oproti LiFePo4. Pokud by je škodovka později začala osazovat do svých octavií (nejen), tak jsme s dojezdem naprosto jinde. Údajně by nebyly proti, vše by se muselo ještě otestovat a schválit. U těch baterií se mi líbí 100% možnost vyčerpání, které zatím žádné baterie nemají. Baterie zas už takový problém nejsou, ten dojezd se dá navýšit, spíše jak baterie je problém rychlonabíjení, málokdo má doma 400V a aspoň 3x63A. Rozhodně elektromobilita je tady a dává se jí již víc váhy, oproti jiným pohonům, i AUDi chce ovládnout svět elektromobilitou, což o tom vypovídá A2, A3 a R8 a bude přibývat. Škodovka má v plánu i el. Fábii, Roomster, Octavii, Superb a Yety. Do roku 2020 odhaduji velký nárůst elektromobility. A komu se to líbit nebude, stále může jezdit v chropáku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Cjoctavian Odesláno Říjen 4, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 4, 2011 Elektricka O2 Scout 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.