Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Pokud ten pokles cen potrvá, možná u nich bude stát ethanol stejně jak benzín.

 

Dnes jsem jel přes Děčín a u pumpy Tesco stojí ethanol 23,9, přitom ne tak dávno byl minimálně o korunu dražší než u TO. Nechápu, co u TO tou jejich cenovou politikou sledují. U benzínu za každou cenu nejlevnější, ale u E85 se nechají v klidu předběhnout.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak co pánové jak to vidíte z budoucností E85.

Vypadá to momentálně na GAME OVER. :(

 

Cena benzínu půjde jistě ještě pomalu dolů a ethanol bude stagnovat na stejné ceně.

Kamarád psal majiteli společnosti:

 

http://www.vena-trade.eu

 

Cituji komplet jeho odpoveď:

 

 

Volal jsem tomu majiteli a ptal jsem se ho na ty slevy na pohonný hmoty a říkal,že během roku už nebudou žádný slevy na 1litr,ale že slevní všeobecně a že etanol bude zařazen jako běžné palivo.Prej na to tlačily výrobci automobilů,ať to není alternativní ,ale normální regulérní palivo.A ještě jsem se ho ptal na benzín N95 jak to vidí,jestli to poleze dolů atd.Říkal že ceny nákupu jsou každý den nižší za cisternu,ale benzinky drží uměle ceny nahoře.Klidně by 1l BA mohl stát 21kč,ale nikdo si netroufne to dát tak nízko.

 

No a Tank Ono šlo dnes opět z cenou BA o něco dolů

 

http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik&lang=cz

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Odstěhuji se do Francie nebo Švédska :-).

 

Už mě ty stagnující ceny E85 u TO vyprovokovali k tomu, abych jim napsal dotaz, kde je problém, když ostatní s cenou dolů jdou. Ale zatím bez reakce.

 

Cena 21 Kč při aktuální ceně za dolar je podle mě blbost. Možná v případě, kdyby byl dolar za 15-18. Nedávno jsi tu uváděl velkoobchodní cenu a od té doby ropa nešla o tolik dolů. Nemluvě o spotřební dani, která je velkou částí ceny.

Odkaz ke komentáři

Jo jo, pohled do ceniku TO je smutny. Celou dobu kdy se E85 obevil na trhu ho drzeli na 2/3 ceny benzinu, bylo to nastaveny aby se to tak tak vyplatilo. Jestli si dobre pamatuju, 2009 kdy benzin naposled stal kolem 28 kacek se E85 prodaval kolem 20 kacek, akorat skoro nikde nebyl. Ted nejak zapominaj zlevnit, vsude na polich haldy cukrove repy, to jsem zvedavej co babis vymysli, Kdyztak holt povine zvednou obsah lihu v N95 :)

LPG na druhou stranu celkem sleduje trend benzinu, zatim me dela radost.

Odkaz ke komentáři

Já počítám, že ty ceny takto dlouho dole nevydrží. A pak se z toho poděláme, protože být cena ropy na běžné úrovni, jezdíme díky oslabení koruny vůči dolaru za ceny okolo 45 Kč. Šance je, že ČNB dovolí koruně posílit zpět, kde by měla být, ale to jsou propočty, které nikdo z nás neovlivní. Každopádně já zatím pořád jezdím na ethanol.

Odkaz ke komentáři

No já myslím,že ty tanky na pumpách oproti kanystru a petce moc odolné proti vnější vlhkosti nejsou.

Já ted po dvou měsících používání LPG sleduju víčko od oleje(olej po namontování LPG ihned vyměněn a najeto 3500km).Tam jsem míval dříve při používání éčka

docela krutej šlem(je i tady ve vlákně vyfocen) a vůbec nezáleželo jestli je olej nový nebo už těsně před výměnou.Ted mám na víčku jen nepatrně pár kapiček vysrážené vody a jinak nic.Takže éčko opravdu tu vnější vlhkost pojímá docela dost.Ted záleží díky momentálnímu min.zájmu zákazníků,jak dlouho bude trvat,než se obsah jednoho tanku vyčerpá :unsure: ....a jaké bude kvality.

Odkaz ke komentáři

to si asi sipane slap trochu vedle, ja jsem treba na vicku nikdy zadnej humus nemel.... Plus jsem tu uz kdysi pocital, vic vody se do motoru dostane ve forma vzdusne vlhkosti nez kolik ji muze byt v palivu a hlavne spalovanim cehokoliv vznikaji kvanta vody (litr vody na litr paliva, za studena ta voda tece z vyfuku). A prave spaliny pronikaji do klikovky kde se pak ta voda srazi... Nezmenil jsi styl jizdy? Staci ject delsi trasu aby se to prohralo a ta voda se z oleje odpari a odvetra.

Odkaz ke komentáři

Jezdím do práce pořád stejně,jak vzdálenostně,tak stylově.Píšu jenom to,že po přechodu na LPG a při původním oleji co jezdil éčko zmizela z víčka ta žlutá pěna.Při éčku tam byla i po mírně delší jízdě(a to i v létě)Teď i na krátkých trasách skoro nic.LPG vlhkost pojímat nemůže.Takže náznak je tam jen při studené jízdě ráno na benzín.Olej mám ale již v motoru nový.

Odkaz ke komentáři

No a prosimte jakou mas teorii ktera vysvetluje vodu v oleji v souvislosti s palivem?? Vis o tom, ze palivo se do oleje dostat nesmi, nemuze a pokud jo, je to pro motor dost fatalni....???? Ta voda ktera je v oleji je ze spalin, stejne jako ta co kape z vyfuku. A me teda tece voda z vyfuku at jedu na LPG, benzin nebo E85.

Odkaz ke komentáři

AD žlutý šlem:

Okolo vánoc jsem autem moc nejezdil, jen popojíždění mezi garážemi, či mezi servisem a domovem, takže nádrž jsem vyjel cca za 6-8 týdnů. Na víčku od oleje se vysrážel ten sajrajt, servisman se tím nezabíral vůbec a mě to po první delší jízdě (cca 300km) zmizelo. Takže si také myslím, že to spíš souvisí s nájezdem km, prohřátím oleje atd.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

To by mě také zajímalo, ale jak to zjistit? V servisu raději neříkám, že jezdím na E85, aby na to nesváděli případné problémy. Ale prý jej měnili nedávno u motoru 1.8T nedávno také, že se to stává.

 

Počítám, že pokud tohle nové čerpadlo vydrží dalších 150 - 200 tisíc, byla to jen souhra náhod. Kdyby odcházelo častěji, dalo by to za pravdu těm, co říkají, že na to musí být motor speciálně upraven, že musí mít odolnější díly. A nebo ho usazeniny uvolňující se z palivové nádrže po tankování E85 nějak ucpaly, odešlo, a teď už to bude v pořádku, protože palivová soustava je "čistá".

 

A jak je na tom vaše auto se starty v teplotách hluboko pod nulou? Chytá hned napoprvé?

Mě odešlo čerpadlo na mot.1,8 T ve 240 t po výměně motoru a ethanol jsem nikdy netankoval.

Odkaz ke komentáři

Měnil jsi motor a poté odešlo čerpadlo? Asi se autu nelíbilo, když odstalo nový motor, že by taková důležitá součát měla zůstat původní :-).

 

V dalším fiskálním roce se přiblížím k hranici, kdy to mé nové čerpadlo bude mít najeto stejně, jako to původní před přestavbou, tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

S velkým zpožděním, ale přece :-). Klasicky delší úvod, koho zajímá jen ethanol, tak přeskočte na třetí odstavec.

 

Už mě ty klesající ceny benzínu a stagnující ceny ethanolu na přelomu roku štvaly, a tak jsem vyrazil strávit Silvestr v Paříži a při té příležitosti jsme zajeli i na jih a strávili zde pár dnů. Odjížděli jsme hned po svátcích, tedy 27.12. Nikdy jsem v tomto období takhle do ciziny nejel, tak jsem byl trochu překvapen, že podobný nápad někam vyrazit měla spousta dalších lidí. V Německu to ještě šlo a zdržením byla jen vánice v jedné oblasti, kdy většina Němců odmítala uhnout do pomalého pruhu a tvrdošíjně jela 80 v rychlém. Hlavní problémy ale nastaly ve spodní polovině Švýcarska, kdy nejspíše kvůli hustotě provozu byl vjezd do tunelů řízen dálkově přes semafory, takže vznikaly obrovské kolony. U jedné mi navigace radila uhnout na okresky, ale ty byly na rozdíl od dálnic často pod sněhem, nedalo se tedy jet naplno a nepřišlo mi to úplně jako úspora. Takže u dalších zdržení jsem už zůstal na dálnici a ty tři hodiny kolon protrpěl až do konce. Možná cestou přes Francii by se těmto problémům dalo vyhnout, ale měl jsem švýcarskou dálniční známku z léta, tak jsem ji rád využil alespoň pro jednu cestu.

 

Po opuštění oblasti Alp už cestování bylo v pohodě, další den sice napadlo trochu sněhu, ale na hlavních okreskách nebyl a my stejně mířili na jih, do Provence, kde pak nebyl sníh nikde. Bohužel těsně před odjezdem se v celé Evropě výrazně ochladilo, a tak na místo očekávaných 15-20 stupňů jsme měli teploty jen okolo 5-12 stupňů. O dost více jak v Česku, ale čekal jsem to lepší. Ale jinak bylo slunečno, silnice suché a i na zimákách jsem si cestování užíval. Až na jednu zříceninu byla všechna námi navštívená místa otevřená a třeba Les Baux bylo tak zacpané auty, že si neumím představit, jak to tam vypadá v létě. V Avignonu byla spousta asijských turistů, asi mají rádi chladno nebo nemají v létě čas. Jak jsem psal, cestování v pohodě, vyhýbal jsem se placeným dálnicím s výjimkou pro nás už tradičního mostu Millau, který je nejen nádherný a stojí za zastávku, ale také dálnice okolo něj je zdarma, takže zaplatíte asi 200 Kč a můžete jet zdarma úsek od Béziers až do Clermont-Ferrand zdarma, tedy 340 km. Na francouzské poměry luxus, když se běžně platí 3 Kč za km. A kdo chce ještě více ušetřit, může se mostu snadno vyhnout, ale i jízda po něm je zážitek. Jinak vše v pohodě, s přecpanou Paříží na Silvestra jsem počítal. až na denní nesvícení. Nechápu, že ještě není povinné všude a že od něj Rakušáci upustili. Tím spíš, když v dnešní době snad každé nové auto má denní svícení automaticky od výroby. Tím, že se v té době stmívalo celkem brzy, jsem se s nešvarem, kdy v šeru spousta aut nesvítí, setkával až moc často. Ale i ve Francii se našli experti jako u nás, co svítí pro jistotu vším, co mají na autě, i když je jasný den. Odjezd domů byl bez komplikací, protože jsme se v Paříži zdrželi pár dnů, jezdili po okolí a byl jsem se podívat i v Le Mans, takže žádný zvýšený provoz 4. ledna nebyl. Akorát po překročení hranic začalo sněžit a tím, že bylo okolo nuly, tak jeden kopec tady u nás na dálnici zmrzl a vytvořil pěknou skluzavku, že nikdo dolů nechtěl jet, ale zvládli jsme to a dojeli jsme domů v pořádku.

 

A teď k tomu zajímavějšímu. Jak jsem v úvodu nastínil, ceny benzínu se na některých pumpách rychle blížily cenám ethanolu a zatímco EuroOil a Tesco na některých svých pumpách snížili cenu na 23,9, Tank Ono si nepochopitelně drželo rok stejnou cenu (Naposledy jsem u nich tankoval za jinou cenu v říjnu 2013 - 23,9. V roce 2014 nějak zapomněli na letní slevu.). Na můj dotaz, kde je problém, proč ostatní snižují cenu a oni ne samozřejmě nereagovali.

 

Ve Francii se vždy ethanol pohyboval maximálně na úrovni TO a v případě štěstí na levnou pumpu byl i o dost levnější. Co jsem se díval do historie, tak nejlevněji jsem tankoval E85 ve Francii v roce 2011 za 21,05, kdy u Carrefour stál 0,850 EUR. V té době ovšem bylo euro pod 25 Kč. Nejdráže jsem v té době tankoval za 0,960 EUR. U nás jsem v té době tankoval nejlevněji za 24,9 Kč. V roce 2012 jsem dvakrát projížděl Francií a ceny byly 0.870 až 0,950, tedy ceny takřka beze změny, jen koruna oslabila o cca 80 haléřů na 25,6, po přepočtu tedy mírné zvýšení ceny na cca 22,5 Kč, tedy cca o korunu nižší než TO v té době za 23,5. V létě 2014 stál ethanol ve Francii od 0,845 po 0,940. Tedy opět ceny takřka beze změny, ovšem díky ČNB a cílenému oslabení koruny někam k 28,6 Kč za euro vyšel ethanol ve Francii v průměru poprvé dráže než u nás (TO 24,5 Kč) a sice od 24,12 do 27,01 Kč. Takže na přelomu roku jsem byl celkem zvědavý, jak to na místě bude vypadat.

 

Při prvních cestách jsem nacházel nejlepší ceny u Carrefour, loni v létě měly nejnižší cenu Super U, Carrefour měl o 1,20 Kč vyšší cenu. V zimě jsem tak na cestě primárně hledal Super U. Náhoda pak tomu chtěla, že jedno Super U mělo problém s jediným stojanem s E85, a při přejezdu k jiné pumpě jsme si náhodou všimli nižší ceny u E-Leclerc obchodu. Už dříve jsem u této společnosti párkrát tankoval, ale jejich ceny sice nebyly nejvyšší, ale také ne nejnižší. Na internetu jsem pak koukal, že na rozdíl od Super U nemají všude stejné ceny, ale celkem dost se liší. Už cena u Super U za 0,829 byla zajímavá a nižší než kdykoli dříve. U prvního E.Leclerc jsem pak tankoval za 0,800 EUR. Na http://www.korridor.se/aryan/acadiane/e85/stationsadmin/stations_search.phtml

jsem pak zjistil, že hned u Paříže cestou mají i cenu 0,749 a cestou domů blízko hranic dokonce 0,699 EUR. Nakonec jsem v zimě tankoval od 0,749 do 0,862. Koruna byla sice pořád podobně slabá jako v létě, ale díky citelnému snížení cen to vycházelo na 21,35 až 24,6 Kč, tedy v průměru o více jak korunu nižší ceny než u nás. Bohužel pumpa E.Leclerc s cenou 0,699 měla ethanol jen v části, která umožňovala platit jen obsluze u výjezdu, což v neděli, kdy mají všude zavřeno, nefungovalo. Ale být koruna za 25 jako před zásahem ČNB, tak by při tankování E85 za 0,699 vyšel ethanol na neskutečných 17,475 Kč. Ale i při nevýhodném kurzu koruny bychom pořád byli pod 20 korunami. Když to člověk porovná s cenami u nás, kdy se od léta ethanol takřka nehnul a ve Francii šla cena o 4 Kč dolů, je u nás něco špatně.

 

Ty nízké ceny u E.Leclerc stále trvají. Možná jde jen o nějakou časově omezenou akci, aby lidi přitáhli k tomu palivu, k jejich pumpám, obchodu, ale ceny ostatních paliv měli podobné jako u jiných společností. Ale asi tomu palivu dost věří, protože stojany vypadaly nově přidané. Bohužel, jak jsem už zmiňoval, někdy v blbé části bez možnosti platit kartou, když je obsluha doma. Při jednom tankování u E.Leclerc jsem stál poprvé frontu, když přede mnou bylo Volvo XC90 a Dacia Duster. Šlo o stojan čistě jen s E85 a nic nemíchali. Takže po spoustě let jsem si ověřil, že ty stojany nestaví jen pro mě :-). Jinak Francouzi na klesající ceny umí reagovat hodně rychle, protože po Novém roce bylo na stojanech nalepeno upozornění, že kvůli zvýšení daní bylo nutné zvýšit cenu u pumpy. Ethanol měl tak nicotné zvýšení, že se to neprojevilo, u ostatních paliv celkem citelně.

 

(Samozřejmě, že jsem měl tu dovolenou naplánovanou už delší dobu dopředu bez ohledu na ceny paliv.)

Odkaz ke komentáři

Zdravím pánové,

ceny benzinu teď asi zase porostou, začínám si tedy pohrávat s myšlenkou E85. Motor je to 1.6 74kW AEH, najeto 109k, takže by měl ještě nějaké kilometry vydržet. :) Zajímalo by mě pár věcí...

- Co říkáte na tuto jednotku? http://www.autoethanol.cz/autoethanol/INFORMACE-O-JEDNOTCE-a7_0.htm

- Zvládnu montáž sám? (bez nějakého většího rozebírání motoru) :)

- Jak je to s programováním jednotky? Zvládnu to sám? :)

- Pokud bych jednotku koupil a nainstaloval, co budu dále potřebovat? Palivový filtr a svíčky? Výměna svíček mě za chvíli čeká, jaké by to měly být?

- Do benzinu přidávám VIF Super benzin, má smysl jej přidávat i do E85?

 

Moc děkuji za rady :)

Upraveno uživatelem martin131
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...