Přejít na obsah

Křivá příčka volantu


Jarek83

Doporučené příspěvky

Zdar, stala se mi nemilá věc, levým kolem jsem vzal obrubník. Bylo to na parkovišti, v malé rychlosti, narazil jsem do něj gumou, né diskem. Žádný problém jsem moc nepozoroval, ale druhý den jsem rači zajel na geometrii. Něco tam pošteloval, a jak jedu dom tak zjišťuju že volant neni při přímé jízdě v rovině. Tak znovu, tentokrát je to na opačnou stranu. Potřetí reklamace a zas mírně nakřivo. Tak nic, zajel jsem do servisu škoda, tam to samé, ikdyž už to neni tak moc, furt je to mírně doprava. A mám pocit že to táhne doprava. Nevíte kde by mohla byt chyba? Přece neni možné aby bylo ohlé rameno. Mám xenony, takže jsou tam ty silnější ramena.

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann
Zdar, stala se mi nemilá věc, levým kolem jsem vzal obrubník. Bylo to na parkovišti, v malé rychlosti, narazil jsem do něj gumou, né diskem. Žádný problém jsem moc nepozoroval, ale druhý den jsem rači zajel na geometrii. Něco tam pošteloval, a jak jedu dom tak zjišťuju že volant neni při přímé jízdě v rovině. Tak znovu, tentokrát je to na opačnou stranu. Potřetí reklamace a zas mírně nakřivo. Tak nic, zajel jsem do servisu škoda, tam to samé, ikdyž už to neni tak moc, furt je to mírně doprava. A mám pocit že to táhne doprava. Nevíte kde by mohla byt chyba? Přece neni možné aby bylo ohlé rameno. Mám xenony, takže jsou tam ty silnější ramena.

No pokud ti to někam táhne tak jsi určitě "něco " ohnul takže to ještě jednou pořádně zkontroluj

Odkaz ke komentáři

Podle etky jsou dva druhy ramen, to rameno pro automatické nastavení světlometú (podle mě právě u xenonů) vypadá od pohledu robusnější. Jestli jsem napsal nějakou hroznou kravinu tak se moc omlouvám.

Na geo jsem byl na téhle http://www.bors.cz/cz/rnlt_pneuservis.php , když to k ničemu nevedlo (volant furt nebyl v rovině) tak v origo servise škoda. Podle protokolu měření vše v pořádku.

Pokud něco bude ohlé, tak to asi nebude moc, pohledem to nepoznám, tak nevim no.

Odkaz ke komentáři

Mám s tímhle také zkušenost - aniž bych tedy líznul obrubník a jsou dvě možnosti:

 

1) dělají to gumy... že to předtím nedělalo není směrodatný, infarkt je taky z ničeho nic... :palec: Píšou o tom i na stránkách Barumu...

 

2)něco jsi ohnul, ale ty geometrie Ti odflákli.. což je celkem standartní postup že udělají přední osu - kola vůči sobě, ale ne na osu auta.. S tím jsem právě bojoval a až v Barum servisu ten maník kterému jsem vysvětlil o co jde zvolil úplně jinou metodu seřízení než všichni ostatní před tím a ejhle pak to bylo rovné... První čím začal bylo že volant srovnal rovně (né že by povoloval matici!) pak ho zajistil takovým výsuvným vehementem oproti sedáku řidiče a pak pošteloval přední osu do rovna ve vztahu k postavení zadních kol (byla to ale ještě O1 - tzn pevná zadní náprava nijak neštelovatelná) Všichni ostatní štelovali a štelovali ale příčka pak byla buď na jednou stranu nebo na druhou a autu se vždy lépe zatačelo na jednu stranu a na druhou se to jakoby pralo...

Odkaz ke komentáři

Gumy jsem nechal zkontrolovat a zaměnil přední za zadní a problém furt stejný.

 

U té první geometrie jsem byl osobně, šteloval i zadní nápravu, tak myslim že tam bylo vidět i vzájemné postavení přední a zadní nápravy. Samozřejmě volant taky vždy zaaretoval v přímé poloze a pal ladil spojovací tyče.

Jak to dělali ve škodovce a jakkou technologii používají to nevim, nebyl jsem u toho. Ale když to trvá hodinu. Navíc jsem jim problém detailně popsal, tak snad ví na co se zaměřit...

S volantem se nehýbalo.

Po seřízení ve škodovce to projel technik s tím že je to v pořádku, ale neni no.

Nebude tam někde spíš vůle? V nějakém čepu, když to nejde naladit do přímého směru?

Odkaz ke komentáři

Mněl jsem podobnej problém. Koupil jsem O2 už ojetou a od samého začátku jsem měl volant mírně doprava. Nechal jsem udělat seřízení v Porsche Prosek a tam mi řekli že je vše ok. Když jsem se svezl tak zase to samé. Tohle jim nějak nešlo. Nechal sem udělat seřízení u svého známáho ve Škoda auto a dnes je vše už ok. Tak že není mechnik jako mechanik.....

Odkaz ke komentáři

Geo je v pořádku, ale nechápu z jakého důvodu to táhne doprava. Né moc, ale vadí mi to :angry:

Jo v pneuservisech říkali že udělat rovný volant na octávceII je porod. Ale na té mojí bylo už pokusů a bez výsledku....

 

Ještě uvažuju, seřídit si to sám. Že bych obě spojovačky otočil o stejný úhel. Kdybych obě opravdu otočil stejně (na správnou stranu), s geo by se nemělo nic stát ne? Ale tohle je pouze nouzové krajní řešení.

Odkaz ke komentáři

Mě měnili před lety ve škodovce v Jihlavě volant, netroufal jsem si rýpat do bagu.

 

Vyjedu ze servisu a už mezi vraty se mi zdálo, že je ten nový volant pootočený, ale říkám si, asi blbnu. Ujedu 2 km a zůstane mi v ruce madlo ode dveří, které taky řešili. Tak jsem se nasral, vlítl tam zpět a za půl hodinky byl volant nasazený tak jak měl být, sice tvrdili, že byla ryska na rysku, že to není jejich chyba, ale nezájem, volant má mít příčku dolů a ne doprava nebo doleva, takže to jde když se chce, a celkem lehce.

Odkaz ke komentáři

Tak já tam vletím ještě do třetice všeho dobrého, ikdyž pochybuju o kladném výsledku. Tolik pokusů a všecky na hov.o. Jinak pro představu řeším to u Vista car Hodonín.

Asi by bylo lepší vzít první někoho sebou (technika), ať si to projede, ať vidí co mi vadí. Ne?

Ale stejně, když je to na geo všecko v pořádku, ke može byt chyba?

Přemýšlím co tam mají za mašinu na které to dělají, když jim to trvá přes hodinu... to asi laserová geo nebude.

Odkaz ke komentáři
Podle etky jsou dva druhy ramen, to rameno pro automatické nastavení světlometú (podle mě právě u xenonů) vypadá od pohledu robusnější. Jestli jsem napsal nějakou hroznou kravinu tak se moc omlouvám.

Na geo jsem byl na téhle http://www.bors.cz/cz/rnlt_pneuservis.php , když to k ničemu nevedlo (volant furt nebyl v rovině) tak v origo servise škoda. Podle protokolu měření vše v pořádku.

Pokud něco bude ohlé, tak to asi nebude moc, pohledem to nepoznám, tak nevim no.

 

 

Ahoj nic se neděje já jen že ramena dle mne jsou stejná domontovával jsem x náklonů na OII a bez i s stejné pohledem na autě.....etku jsem neporovnával.....ale přišlo mne to divné že by kvůli XEnonům dali masivnější ramena když už se budou dělat tak důvod bude jiný :-)))

 

M.

Odkaz ke komentáři

Ja na sve O1 take mel volnat na krivo a srovnal jsem to geoskou - vse v poho.

Na sluzebni O1 se take delala geoska - tam vse OK,volnat take v poho. Vyjelo se,a volnat na krivo a mirne to tahlo na jednu stranu.

Tak jsem to zkusili znova -volnat se trosku zlepsil ale stejne to mirne tahlo na stranu.

Byla tam ohnuta spojovacka nebo jak se to jmenuje - a myslim ze to byla pricina problemu.

Odkaz ke komentáři
Ahoj nic se neděje já jen že ramena dle mne jsou stejná domontovával jsem x náklonů na OII a bez i s stejné pohledem na autě.....etku jsem neporovnával.....ale přišlo mne to divné že by kvůli XEnonům dali masivnější ramena když už se budou dělat tak důvod bude jiný :-)))

 

M.

 

 

je to rozdělené dle motorizace a státu, kam se vyváží, vesměs 1,4MPI má plechová, ale třeba 1,9TDi nizozemí také

Odkaz ke komentáři

Jestli můžu poradit tak v Praze v NHcar na Černém Mostě seřízení geom. opravdu zvládaj na jedničku. Maj na to fakt super mašinu!!!! Já jsem spokojen auto má volant po dlouhé době v ose a když pustím volant a přídám plyn nikam to netáhne no prostě super. Ale je pravda že mají dva způsoby jak to seřizují.

Odkaz ke komentáři

Dneska všichni všechno uměj, alespoň to tvrděj!!! Já už mám taky dost těch lemplů a neschopáku který vymění půlku auta a pak řeknou "no vidíš a je to v pořádku", ale sami nevěděj čim to vlastně bylo. No ale jsou taky vyjímky. Alespoň jednoho no vlastně dva znám neokradou tě a věděj co dělaj.

Odkaz ke komentáři

No mě je hlavně divné, že z 6ti pokusů ani jednou volant nebyl správně. Když je geo v pořádku (protokoly mám) tak nevim v čem je chyba... Přemýšlím že si spojovačky o malý úhel otočím sám. Když je otočím o stejný úhel, nic se nemuže stát, maximálně to bude zas na druhou stranu když to přeženu.

Odkaz ke komentáři

Sorry za OT, ale chcem sa spýtať: treba robiť geo aj na novom aute? Rozprával som sa s jedným majiteľom pneuservisu, ktorý robí aj geometriu a ten mi povedal, že práve na novom aute treba urobiť geometriu. Pretože vo fabrike to iba zmontujú, ale s geo sa nekašlú... Hmmm, môže byť na tom niečo pravda? A ešte mi tvrdil, že odporúča kvôli našim cestám robiť geo každý rok...

Odkaz ke komentáři

Nevím jak s novým autem, o tom jsem neslyšel, ale o geo každý rok, to je podobné jako každý rok vyvažovat gumy, každý půl rok měnit gumičky na stěračích, atd.

 

Jistě to není na škodu, ale možná je lepší se řídit selksým rozumem a když vymeteš nějakou pořádnou díru a cítíš, že vše není ok, tak na geo zajet, když je vše v poho, tak to není nutností.

Odkaz ke komentáři

Nové auto by v žiadnom prípade nemalo mať problém s geo! Čo ale môže byť problém, je nastavenie priečky volantu. Vo výrobe sa nastavuje geo tak, aby priečka volantu bola vodorovne v strednej polohe volantu. Ak je takto geo nastavená a volant sa dá buď do maximálnej hornej, alebo maximálnej spodnej polohy, bude priečka volantu natočená raz na jednu, raz na druhú stranu. Rozdiel z tej stredovej polohy je až 2,4 stupňa, spolu s výrobnou toleranciou to môže byť až 3,6 a to veru už vidieť - viď príloha. Je to fotené trocha zošikma, ale pekne tam vidieť, že auto na to, aby šlo rovno, musel byť volant pootočený z vodorovnej polohy. Jemným upravením geo sa dosiahlo to, že priečka bola vodorovne v hornej polohe volantu, a nie v štandardnej strednej polohe, ako je to z výroby...

priecka.jpg

Odkaz ke komentáři

Jo přesně takto mám ten volnat, jak je to na obrázku od 160R

 

Tak jsem se nasral a udělal to tak jak jsem psal výše- otočil obě spojovačky o stejný úhel, pečlivě jsem to orýsoval, tak myslim že jsem to udělal přesně. Akorát nevim jestli se to třeba ješt o něco neotočilo při utahování matky... ale snad ne. Trefil jsem to hned napoprvé. Volant krásně rovně. Nikam to netahne, tak dobré. Ikdyž se mi zdá delší dobu že mírně doprava, ale to muže byt silnicama...

Možná by bylo dobré zajet na geo, ať zkontrolují sbíhavost, pokud je vše v pořádku nebo jenom o chlup mimo, tak ať na to nešahají a nechají to tak. Ikdyž je to asi zbytečné dělat tu geo.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...