Přejít na obsah

Při rozjedu je slyšet cvaknutí


Tiesto

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

při rozjezdu je slyšet kovový zvuk, takový cvaknutí. Když za to vemu tak to jednou cvakne a jak pustím rychle plyn, tak jakoby se to vrátí a cvakne znovu. Zvuk je z auta slyšet někde kolem pravýho kola nebo z pravé poloviny motoru. Co to je ovšem nemám páru. Byl jsem ve dvou servisech a nikde mi neporadili. Respektive v jedno mi řekli, že je to pravý silentblok zavěšení motoru a v tom druhym mi řekli, že silentbloky mám ok. Tak nevim :palec: Prosím Vás o všechny rady ... díky moc.

 

H.

Odkaz ke komentáři

Díky za tipy ... Ještě se zeptám, jak tyto závady poznat s jistotou? Resp. tady kolem Teplic a Ústí prostě nejsou normální servisy, jen z lidí tahaj prachy, ale služby cca o ničem. Tak právě mít nějakou jistotu, jak poznat co to je. Než jim auto dávat a ještě jim radit co by to mohlo bejt :pivo:

Odkaz ke komentáři

Zvedni auto a zkus jednim a druhým kolem pootočit tam a zpět. Vůle tam budou, cvakat to bude, ale třeba bys mohl vidět že to je na pravé straně silnější(větší vůle). Pak by to asi byl kloub. nevím, to je takový nápad, třeba to vyjde naprázdno...

 

nebo to vem někam na parkoviště dej plnej rejd a vykruž kolečko na jednu a nadruhou stranu. Pokud je vymletý kloub, dělá tohle veliké rány až do volantu.

 

taky můžeš mít vymletý diferák... měl jsem na 1000 a cvakalo to jak popisuješ jak když třískne kladivem...

může to být i to uchycení motoru...

 

Pokud ale proudce pustím-přidám-pustím na nízký kvalt tak mi to taky cvaká, to ale cvaká každé auto... otázka je intenzita.. porovnej to s jinou O.

 

Povolené šrouby na kole? To si nedělám srandu - to myslím vážně... kdo měl, ví co to dokáže!

Odkaz ke komentáři
Zvedni auto a zkus jednim a druhým kolem pootočit tam a zpět. Vůle tam budou, cvakat to bude, ale třeba bys mohl vidět že to je na pravé straně silnější(větší vůle). Pak by to asi byl kloub. nevím, to je takový nápad, třeba to vyjde naprázdno...

 

nebo to vem někam na parkoviště dej plnej rejd a vykruž kolečko na jednu a nadruhou stranu. Pokud je vymletý kloub, dělá tohle veliké rány až do volantu.

 

taky můžeš mít vymletý diferák... měl jsem na 1000 a cvakalo to jak popisuješ jak když třískne kladivem...

může to být i to uchycení motoru...

 

Pokud ale proudce pustím-přidám-pustím na nízký kvalt tak mi to taky cvaká, to ale cvaká každé auto... otázka je intenzita.. porovnej to s jinou O.

 

Povolené šrouby na kole? To si nedělám srandu - to myslím vážně... kdo měl, ví co to dokáže!

 

Tak,

 

na plný rejd jsem to projel - nic. Šrouby byl utažený jak mají být - nic. Zahejbal jsem čím jsem mohl - nic. Prostě když cuknu s plynem - ozve se jednou kovový zvuk (Tam a zpět jakoby). Zvuk není nijak přehnaně hlasitý. Ale zevnitř z auta je to slyšet. Nikdy to nedělalo. Tak v pondělí to nechám dát na zvedák a uvidím. Sám si prostě neporadím :palec: :D

Odkaz ke komentáři
utržený zadní silentblok předního ramene?

 

Zadní silentbloky předních ramen jsou OK. Dneska jsem byl u známýho na STK a jediný co by to mohlo být je přední silentblok na rameni. Vlezl jsem s nim pod auto, když s nápravou hýbal a bylo to vidět... tak je to snad ono. Že bych měl konečně klid? V každym případě to vypovídá o kvalitě servisů kolem Teplic a Ústí - o ničem! :) Dnes nebo zítra bych měl mít vyměněný i ty přední na ramenech, ta dám vědět, jestli to bylo opravdu tím...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
může být cokoli, já se s tím na OII 1,6 setkal a byl to povolený šroub na této vzpěře motoru.... takže to tam chodilo jak houpačka a cvakalo....za kouknutí nic nedáš

 

kdyby náhodou http://www.cc-autodily.cz/vzpera-zadni-oct...p;model=OCTAVIA

 

Ahoj, prosím Vás neví někdo kde je ten držák motoru? Myslím když otevřu kapotu. Taky mi to začalo cvakat (1.6. Mpi). Díky

Odkaz ke komentáři
Myslím, že když se podíváš, velmi snadno identifikuješ místa, na kterých je motor spojený s karosérií, obvykle jich moc není.

 

Nezlob se, ale to jsi snad psat ani nemusel. Neví někdo jestli je to viditelné z vrchu nebo musim zespoda (odstranit krycí plast atd.) Prava nebo leva strana? Díky.

Odkaz ke komentáři

Jenom orientačně - zvedni kapotu a jeden je v pravo jakoby pod baterkou a druhý je naopak vlevo pod expanzkou chladiče. Snadno je poznáš- mohutné hlníkové vylisky s gumou a šroubem uprostřed... No a pod autem je ta vzpěra . to je opět hliníkový výlisek se žebrováním pro zpevnění (jako jsou mosty)a na ní jeden velký gumový silenblok na kterém je ten motor jakoby posazený celou svojí vahou a balancuje na něm - ty horní ho jenom stabilizují. celé je to takhle udělané kvuli hluku...

Odkaz ke komentáři

Zdravím, protože tu jsou mezi námi i lidé od fochu, zajímala by mě jedna věc, na kterou nemohou přijít ani v autorizovaném servisu.

 

Na nové oktávii 1,8 TSI se mi již hned od koupě projevuje zajímavá věc. Když je vozidlo zahřáté na provozní teplotu a já se rozjíždím na křižovatce se zatočenými koly vpravo či vlevo, ozve se takový divný zvuk (jako houkání) z motorového prostoru se zdá a jakoby z pravé strany. Když se rozjíždím s rovnými koly či lehce zatočenými, tak to nedělá, všechno ok. Nicméně je to zvuk, který slyším i přes puštěné rádio. Technici mysleli, že je to od brzd, proto měli sundané kolo a lehce obrousili náběhy brzdových destiček, ale jak se ukázalo, nepomohlo to. Navíc mi přijde, že ten zvuk se neprojevuje když zatáčím bez plynu. Zvuk vždy pomine se srovnáním kol.

Navštívil jsem 4 servisy a ačkoliv to každý slyší, není schopen to diagnostikovat.

Přemýšlím tedy zda posilovač (ale málo pravděpodobné - je pouze elektrický a při zatočených kolech pod plynem se stojícím autem to nedělá), nebo alternátor (vyšší odběr proudu), opravdu netuším.

 

Kdo na to přijde, má u mě flašku. Bohužel na jiném autě se stejným motorem to zkusit nemohu, zkoušeli jsme jen nějakou funglovku ve škodovce, ale nebyla zahřátá a zvuk se neprojevil.

 

Servisák mi řekl, že nikde na kolech nic nedrhne, všechno je volné.

 

Díky za nápady.

Odkaz ke komentáři

Tipoval bych to právě na posilovač. Pokud stojíš, motor běží a máš vytočená kola tak posilovač také stojí. Pouští se v okamžiku rozjetí se protože jakmile se auto dá do pohybu, začne se projevovat snaha srovnat kola do příma (dáno geometrií) ale ty držíš volant vytočený (aniž bys měnil jeho pozici) a pokud by se v tento okamžik posilovač nepustil, tak celá snaha srovnat kola dopříma by se ti přenášela do volantu natrvrdo bez posilovače... Zjednodušeně- posilovač se pouští nejen když otáčíš volantem, ale i když volant jen držíš a na kola působí síly které se snaží změnit jejich směr..

 

Čím jsou kola více vytočena, tím více rostou síly na jejich srovnání a tím více roste tlak kapaliny v posilovači... proto se zvuk může ozývat až při větším rejdu...

 

Pokud to tak je, mělo by Ti to dělat když stojíš na místě, zvedneš otáčky motoru a budeš točit z jednoho rejdu do druhého. Pokud to uslyšíš, zkusil bych jednoduchou metodu starých strojařů to odposlechnout "stetoskopem". Budeš potřebovat pomocníka který ti to podrží pd plynem a bude točit volantem a pokud je k servu alespoˇn trochu přístup, tak vezmeš dřevěnou hůlku a dáš na servo a k uchu.. a můžeš takhle ošahat i okolí... krásně slyšíš ložiska a další věci a pokud je někde vysypané, tak perfektně poznáš že rachotí třeba v alternátoru a pod... prostě kde je problém, tam je to nejsilnější... dřevo to krásně vede.... Jenom si dej velikého majzla ať se ti ta tyčka nesveze na nějakou točící se řemenici a nezarazí ti to tu tyčku do hlavy....

 

Astra G má se skučením posilovače velký výrobní problém, dělají to ventily na přepouštění kapaliny - rychle otvírají a zavírají -vlastně kmitají (to je správně) ale to vydává tento kvílivý zvuk.. výměna ventilků nepomáhá a výměna celého čerpadla v záruce jen na neurčitou dobu, ale zase se to vrátí... moc nevědí co s tím a řeší to podle toho jak kdo řve... Mohl by to být ten samý problém...

Pokud byla Astra G TOP model a vyráběna v Německu problém nebyl, po nástupu Háčka přesunu G (Astra clasic) do Polska na levnou výrobu je tento problém.. Kámoš měl tu původní německou a pak koupil přesně tu samou už jako Clasic a skrytá ošizení (síla tapecírunku a pod) veliká...

Odkaz ke komentáři

Zde již elektrohydraulický posilovač není, jen elektrický, čili žádná kapalina. Nicméně při zatočených kolech má vysoký odběr, takže to může mít podle mě nějakou spojitost s alternátorem.

 

edit: dále jsem zjistil, že to dělá jen při zatáčení s plynem. Jakmile uberu, nebo zatočím na volnoběh bez plynu, zvuk se neozve. Zkoušel jsem i to zatáčení na místě pod plynem a zase se nic neděje.

Odkaz ke komentáři

Eastwoode :angry: já mám tedy před FL ale kapalinu tam evidentně mám... už není čerpadlo poháněné řemenem od motoru, je čistě elektrické ale mám nádržku a trubky a je to posilovač řízení - takže s kapalinou. Možná nevím že po FL to mají vyřešené bez kapaliny, ale moc se mi to nezdá protože to je tak velký konstrukční zásah jaké přicházejí spíš s novou generací auta než s FL... ale třeba mám nedostatky ve vzdělání... :angry:

 

Pokud to je jen za pohybu, tak to Ti moje rada se stetoskopem moc nepomůže.. ani s kapalinou ani bez...

 

Tak pokud jak píšeš má ten posilovač extrémní odběr při vytočených kolech.... tak co když klouže řemen co pohání alternátor... alt klade tím větší odpor, čím větší odběr proudu má... řemeny když kloužou, tak piští-houkají.... Byly to tedy klasické klíňáky, ne tento drážkovaný, ale pištět by mohl taky... Pištělo to už u 1000 přes 120 atd... později auta co měla posilovač s klasickým čerpadlem poháněnýcm řemenem tak ten klouzal a pištěl právě při plném rejdu kdy čerpadlo kladlo největší odpor....

Je na to jednoduchá rada... dělalo se to takhle od nepaměti, pomůže to okamžitě, ale jen na chvíli.... a ničemu to neublíží... vezmi obyčejné mýdlo a dej ho k tomu řemenu - pochopitelně zespoda aby se ten řemen ošouchal tím mýdlem - ono se ubrušuje, teplem taví a "namaže" ten řemen (ale neklouže) a vždycky když jsem tohle udělal, tak během dvou sec bylo po zvuku . na týden.... tak snad se tam dostaneš a bacha na ruku hlavně...

 

Já mám jak vidíš taky 1,8 a mám to bez zvuku.. ale jestli jsou ty posilovače úplně jiné, tak ta 1,8 není směrodatná..

 

Se snažím o tu flašku totiž .... :angry: :angry: :angry:

Odkaz ke komentáři

Díky za postřehy. Mrknu i na tohle. Jinak nádržku na hydrauliku řízení nikde nemám, jediná nádobka je na brzdovku, chladící kapalinu a ostřiky. Měl bych zájem se s tebou sejít, pokud jsi z Prahy, není to problém pro mě. V Praze pracuji, mohli bychom obě auta porovnat a já bych konečně mohl zjistit, že ten zvuk fakt normální není ;) Samozřejmě kdo zjistí čím by to mohlo bejt, flaška platí. ;)

Odkaz ke komentáři

Kluci sorry, vysoce odborně zde žvaním blbosti :palec:

 

Zblbnul jsem sám sebe zkušeností s O1 - vlevo na tlumiči měla uchycenou kovovou kulatou nádobku - to bylo aktivní uhlí a vlevo za světlem měla z černého plastu kvádřík - nádržku na olej pro posilovač (jednou jsem ho i doléval..) U O2 jsem nic takového zatím neřešil, jenom jsem si všiml že vlevo za světlem kde O1 měla ten černý plastový kvádřík s trubkami a hadicemi má O2 skoro stejný černý plastový kvádřík... tak co to může být jiného než nádržka na olej že jo? :) No a starou belu, přesunuli tam to aktivní uhlí a dalí mu stejný tvar jako u O1 nádržce na olej.... No důležité je myšlenku udržet ale také včas opustit... :)

 

Posilovač řízení je vidět přímo na tyči řízení.... je čistě elektrický

 

Clinte zkus to mejdlo jestli se tam dá rukou dostat....

Žádné hučení abych to slyšel až dovnitř fakt nemám.. hučí mi teď gumy na předku protože tam mám na dojetí Bridge 225 a prostě hučí... ale to je jiný zvuk... to se pozná snadno

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...
  • o měsíc později...
  • o 11 měsíců později...

Tak mam podobny problem.

 

 

Mam Octavii II 1.6 75KW a je slyset takove kratke lupnuti, krupnuti z prave strany nekde od spolujezdce,ktere se ozve temer pokazde, kdyz poustim spojku pri rozjizdeni nebo kdyz podrazuji z 2 na 1 nebo z 3 na 2 a poustim spojku, uplne vyslapnuti spojky tento jev (zvuk) eliminuje. Nejvice je to znatelne prave pri rozjizdeni a posleze prerazeni z 1 a 2, obcas 3 (a prave i pri podrazovani z 3 na nizsi stupne) a pusteni spojky (cim setrneji a pomaleji spojku pustim, tim je mensi sance, ze se zvuk ozve nebo se ozve tlumeny) ... na vyssich rychlostech (4,5,) se to jiz neobjevuje vubec.

 

Myslel jsem si, ze je to taky nejaka zacinajici vule nekde dole v podvozku, ale zvuk se zacina objevovat uz i pri samotnem nastartovani, kdy se auto zatrese a ozve se uplne stejne lupnuti a krupnuti, vetsinou se toto ozyva hlavne za studena, pri startovani pri teplem motoru se to uz v 99% neozve a ozyva se az pri pousteni spojky a razeni v nizsich rychlostech.

 

Obcas se take stava, ze tohle lupani na nejakou dobu mizi a pak se stejne zahadne zase objevi. Pokud motor turuju na neutral, zadny zvuk se neozyva, jen motor na muj vkus prilis klepe autem, kor pri vysokych otackach.

 

Napada vas prosim nekoho, cim to muze byt? Vadny silentblok motoru, ulozeni prevodovky, reakcni vzpera, odchazejici vyfuk nebo neco jineho? obcas mam pocit jako kdyby napinal remen a z toho byl ten zvuk, predni ulozeni ramen mam vymenene, kosti stablizatoru take. Spotreba je v norme, spotreba oleje taky.

 

Ani v autorizovanem servisu netusi a bojim se, aby to nebylo neco, co by nebylo dobre podcenit a riskovat KO motoru.

 

 

Predem moc diky za vase rady.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...