Přejít na obsah

Několik servisních dotazů


1.8TSI

Doporučené příspěvky

MAsakr...

To Misak.. jestli odsavaji olej pres trubicku kontroly oleje, tak se stejne dostanou jenom do olejove vany... Jedine co jeste mne napada, odsavat pres otevreny olej. filtr. Ale zase kam se s hadickou dostanou...No nevim Misaku nejake divne to jest...

Pripada mi to takove, moc slozite... ale skusim o tom neco zjistit, co a jak...

Odkaz ke komentáři
Mischi: a myslím, že už jsi šanci si na to šáhnout dávno propásl.... po 20letech tam nebude nic :angry::rolleyes:

 

Tak story s GoldCar servisem pokračuje.

Kdyby tam nic nebylo, tak je to slyšet...vím, zní to jako protimluv "slyšet něco, co není", aley myslím, že oba víme:-)

 

GoldCar asi nebude tak zlatej, jak by se mohlo na první pohled zdát...byl bych jak tygr stejně jako Ty, prt. první, co nesnaším je lež a výmluvy!

 

To Misak.. jestli odsavaji olej pres trubicku kontroly oleje, tak se stejne dostanou jenom do olejove vany... Jedine co jeste mne napada, odsavat pres otevreny olej. filtr. Ale zase kam se s hadickou dostanou...No nevim Misaku nejake divne to jest...

Pripada mi to takove, moc slozite... ale skusim o tom neco zjistit, co a jak...

Čeče zjisti, ale myslím, že ten podtlak dělá svoje:-)

Odkaz ke komentáři
Guest AutoDiesel

Odsávání oleje není žádná novinka, v některých servisech u nás se používalo už v 70. letech, ale příliš se neosvědčilo. Každopádně, vypouštěcí otvor by měl ležet v nejnižším místě, kdežto otvorem, kterým se olej odsává, se na nejnižší místo dostat nemusím, proto bych jednoznačně preferoval klasiku.

 

U převodovek by měl být ve vypouštěcím šroubu magnet a případné kovové "piliny" se na magnetu zachycují

a když se olej vypustí vypoštěcím otvorem, tak zároveň očistím šroub od kovových nečistot. Nevím, převodovkový olej se měnit nemusí, ale upřímně, jak bude olej vypadat po cca 300 tis. km? :wacko:

Odkaz ke komentáři

Tak pokračování story o GoldCar servisu a čerpadle na 1,8TSI....

Jak jsem psal, vydal jsem se do servisu s tím, že chci vidět auto a čerpadlo... a celé to nabralo docela zajímavý vývoj... a až druhý den s odstupem jsem byl schopen to celé vyhodnotit...

Kdysi jsem tam byl koupit BT anténku a přišel tam starší pán že má Fábii a potřeboval by zahrádku.. nic mu nechtěli zjišťovat, odbyli ho a když se zeptal jestli by mohl v OBI koupit Neumanna tak mu doslova vynadali ať se ptá v OBI a né jich... chlapík odešel naštvaný a já jsem docela koukal na takové jednání...

Když jsem přišel se podívat na auto+čerpadlo, tak už tam byla nějaká ženská a myla hlavu vedoucímu servisu (že to není poprvé říkala..) že jí slíbili výměnu gum na počkání a když přijela tak gumy nebyly (měli je ale v druhé provozovně cca 15km daleko) a ona seděla půl hodiny v čekárně a otevřenými dveřmi poslouchala jak se hádají kdo pro ně pojede. Po půl hodině teda viděla odjždět firemní pickup pro gumy... vedoucí servisu stál před ní a jenom přitakával, omlouval se a házel pohledy zbitého psa...

Když k tomu přičtu úplně stejnou pakárnu jakou udělali mě a taky když jsem řval a drbal je, tak se chovali ve stylu "vybij se na nás, od toho jsme tady a je to náš úděl" - k tomuto se ještě vrátím níž...

 

Ukázalo se, že GoldCar vůbec není špatný servis! (né nezbláznil jsem se!) Když jsem tam auto dával, tak jsem jednal s předávacím technikem panem X a působil solidním dojmem a hlavně nezkoušel všechny ty trapné kličky které mám já sám jako servisní technik denně jednající se zákazníky za těch 30let docela zmáklé, (a nepoužívám je) takže přesně vím kam kdy míří... Ukázalo se, že oprava probíha výborně a že jim nemám co vytknout... Kde tedy byl problém? V tom, že tento solidní přijímací technik kterému jsem auto předával tam následující dva dny nebyl a já jsem všechny ty telefonáty vyřizoval s těmi ostatními a to byla naprostá katastrofa... Když jsem tam přišel zkontrolovat auto a čerpadlo, tak už tam zase pan X byl a na můj požadavek vidět auto a čerpadlo řekl samozřejmě a vedl mne na dílnu... byl ale překvapený... Octa stála na dílně, takový cca 50letý mechoš docela podle řeči rozumný chlapík to dělal.. čisto, pořádek na ponku .. fakt jsem byl překvapený... pan X se mi omlouval že to tak dlouho trvá.. myslel že tam jsem kvůli tomu, ale já jsem mu řekl že to ani není k vůli tomu, ale co se tam dělo během toho co byl dva dny doma na nemoci.. Koukal, vůbec nevěděl.. tak jsem mu vylíčil tu story o čerpadlo je - není - je, zavoláme vám a nikdo se neozve, když zavolám já tak si mne přehazují a nikdo neví nic....... atd... tak to koukal... a prostě v dalším hovoru s ním to už zase nabralo ten směr který bych si představoval.... S mechošem přede mnou dal řeč jak je daleko, kdy to vidí hotovo - ten řekl odpoledne když nebude problém (to jako technik umím velmi dobře pochopit..) a ve dvě hodiny volal pan X že auto je hotovo, stát to bude 15500 a kromě čerpadla je doplněná klimoška jak jsem chtěl a taky že (jak jsem chtěl) zkontrolovali aktualizaci SW a byl k dispozici novější SW a tak ho tam nahráli a protokol co za SW a co řeší je vytištěný a dostanu ho při převzetí auta... najednou byl zpátky pan X a vše zas bylo jak má být... (a že to nechal umýt a vyluxovat na ně) ale neodcházejte a nepřepínejte :) protože bude následovat zase potvrzení toho jak to tam stojí a padá s jedním člověkem... pro auto jsem si přišel v 17,30 a to už tam "můj" pan X nebyl, ale byl tam jeden z těch kašpárků.. prostě už rovnou na tom jednání vidíte že to je o dva levely dolu... tak mi dal fakturu a výpis materiálu a to je všechno (z té tlusté složky kterou držel v ruce) tak jsem mu řekl, že mám dostat ještě protokol o SW.. On: o jakém SW? No co mi váš technik aktualizoval a pan X slíbil.. jo ahá... a tak ho tedy našel...a dal mi ho....

 

Závěr? Vlastní práce na autě bych hodnotil za 1. To že nebylo čerpadlo? No na ostávii by ho mohli mít skladem, ale zase tohle čerpadlo má jen a jedině 1,8TSI v octě a supu a to bude nějakých 5-10 procent motorů v tý záplavě TDI.. teda budiž, budeme čekat 3dny na čerpadlo - popř si ho sežemu sám..

Co teda bylo špatně? Komunikace! To že nejednají (až na pana X) na rovinu, působí nejistě, mlží, kličkují a člověk se s nima nemůže domluvit aby jasně něco platilo.. zakázník je naprosto neinformovaný, zmatený, dostává protichůdné nebo žádné informace.... pořád se snaží nějak to řešit a naráží v servisu na neprostupnou zeď což vyvolává naprostý pocit bezmoci to řešit a pocity zoufalství. což vede postupně k nas** a agresivitě a zakazníci tam pak na ně řvou... a proto jsem psal v úvodu tu story o dědovi s Neumannem a ženské s pneu.. protože na tom jsem si to celé uvědomil... V podstatě jim nezávidím, celý den dostávají čočku.. oni už jsou úplně rezignovaní, jak na tu ženskou tak na mne reagovali naprosto stejně.. zhroucený postoj, tiché omluvy s přitakáváním chyby.. pohled zmláceného psa.... strašný fakt. Oni si vůbec neuvědomují, že do této pozice dostávají sami sebe tím jak jednají!! Já jsem v podstatě servisní technik a nestane se mi aby na mne nějaký zákazník řval a já jsem před ním stál jak trubka a nechal se ponižovat protože tomu zákazníkovi řeknu co a jak přesně bude a jak budeme postupovat. Jasně jim taky třeba řeknu, že dneska uděláme tohle a tohle a pokud by to nezabralo což se může ukázat během několika dní tak objednáme ten a ten díl.... prostě jasný harmonogram... Ti co vidím poprvé jsou sice nedůvěřiví, ještě mají takové tiky jako že s dílem nepřijedu a budou mne muset 14dní nahánět (já samo přijedu hned jak přijde) ale při 3-4 servisu už jasně vidím, že mi přepouští otěže a nechávají mi ať zvolím postup já... Jen 2x za rok narazím na idiota který se chce jenom hádat... ale to musí člověk opravdu zhodnotit jestli nemá máslo na hlavě.. ale pokud ne, tak ho zkrotím (byť je to drsné a stěžuje si pak) a nebo z toho vycouvam úplně a přijdu jindy aby vychladl (taky si stěžuje) Šéf naštěstí vidí ty desítky spokojených a tak mne podrží... Dokonce se mi stalo, že můj šef s jejich šéfem vyjednal, že se mi dotyčný omluví :) což při rozložení že on je zákazník je docela sranda...

Když jsem tam tak stál a sledoval jak přicházejí lidé, tak jsem se v duchu těm technikům musel smát... pokaždé když někdo přišel, tak už rovnou vrhli na příchozího takový zpytovací/vystrašený pohled "to zase dostaneme po papuli?... "

 

No jinak k vlastímu autu - krom čerpadla použili několik nových těsnění (to jsem měl obavy aby tam nepoužili staré omačkané, ale ten technik nevypadal na trubku). pro výměnu čerpadla musí dolu sací potubí včetně turbíny...a vůbec to je docela rozborka..

Samo si taky musí trošku vydělat :-) takže nechybí obligátní Drobný a spojovací materiál za 389kč, vazelína (kam?) za 66, WD40 za 32, Uvolňovač šroubů za 30 (u 3,5letého auta že by v motoru nešlo něco povolit?..)

 

Klimoška - Prostředek chladící vyp+napl za 1802kč Zajímavé je, že v materiálu není naúčtováno žádné chladící medium... viděl jsem, že to servisy učtují na gramy média.. a tady nic. Tak jestli doplnění je už v těch 1802Kč.. nevěřím že by za 3,5 roku nic neubylo...

 

Aktualizace SW ono obligátní z 020 na 040 řešící kuckání po studeném startu... No nevím, já jsem nic moc nepozoroval, kdo je vyučený MB1000 a přidávat si sytič páčkou mezi sedadly, tak motory s ecu mu musí přijít jako ráj...

Chladno teď není, zdá se mi že po té aktualizaci má motor lepší/plynulejší přechody i za tepla a to při takovém tom šourání se na 1-2, nebo třeba odbočování na hlavní - už tam máte dvojku a takové to jetí/nejetí než vyhodnotíte situaci, tak pak na přidání na dvojku že to je plynulejší...

Napište kdo jste co pozoroval po flaschi- přechody, spotřeba, výkon - točák - alespoň třeba subjektivní pocity z flasche - třeba rovnou do sekce našeho motoru, už tam jedno malé téma je...

Odkaz ke komentáři

No krasne se to cte... ale neni to problem servisu kdyz maji prijimaci techniky uplne hovada???? Je to tvuj problem jako zakaznika??? Neni... at si to majitel resi sam...

Po flashy... zmizela dira mezi 1 a 2 a jinak mi pripadalo cele to jezdeni takove vlacnejsi... nebyloto takove syrove... ale to je jenom muj pocit... Sorry z\a pravopis ale mam ted asi 2 pormile a jeste s brachou pokracujem.... OLEEEEEEE

Odkaz ke komentáři

No podle mě to moc happy end není, max. end, ale happy bych z toho po týdnu nervů, telefonátů a návštěv rozhodně nebyl.

 

Taky vyznávám názor, že jejich (servisu) špatná komunikace s strategie není můj problém, já platím (jak je i zde vidět, za každou kapku WéDéčka), takže by se podle toho měli chovat.

 

Co se doplnění média do klimy týká, každý rok něco uteče, aspoň co já mám zkušenost, ale v těch 1802,- Kč už by to mohlo být, já dávám ve svém servisu za vysátí, vyčištění, naplnění / doplnění a desinfekci kolem tisícovky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...